Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bert pitt
DeelnemerBij mij is het waarschuwingsscherm prima. Tanken ook goed. Het enige dat niet goed werkt is het infuus van de iPhone. Al ik mijn iPhone oplaad, valt de muziek die via BT speelt weg.
Ik begrijp wel waarom ze geen muziekmappen ondersteunen: dat is geen standaard. ID3 tag is wel een standaard, daarom werkt het met de iPhone ook prima. Android heeft per app ongeveer een andere standaard en is dus lastig als het gaat om muziek koppelen.
bert pitt
DeelnemerWat mij betreft is een versterker met hoogstens een radio voldoende. Daar koppel ik dan zelf mij scherm wel aan vast. In mijn geval is dat een iPhone, maar evengoed was dat WP8 of Android geweest. Ik heb dan zelf de keuze met welke software ik ga werken.
bert pitt
Deelnemer@Donquihotkie
Dat kon ik ook niet vinden. In mijn zoektocht om de backup terug te zetten maakte ik per ongeluk een kopje van de gegevens over de oude gegevens heen: weg persoonlijke instellingen. :hmmzbert pitt
DeelnemerDie sensors zijn gevoelig voor vuil, strepen, etc. Als je bijvoorbeeld een vette ruit hebt, kun je de omschreven problemen krijgen. Dus begin met een schone ruit. Als je tijdens het rijden een vette ruit hebt, moet je na het sproeien (als je ruit weer schoon is) de ruitenwisse uit zetten en daarna weer op automatisch zetten. het systeem meet dan opnieuw en het zal beter werken.
bert pitt
DeelnemerNog even op een rijtje:
radio: prima
cd speler: prima
USB stick muziek: prima
USB telefoon muziek: prima
SD muziek: prima
Blue Tooth muziek: gekozen lijst afspelen afspelen prima, bedienen matig want dat moet via telefoon
navigatie: prima
handleiding navigatie: zeer slecht (is deze voor een ander systeem geschreven of zo?)
filemeldingen: matig (technisch werkt het maat TMC is zo jaren ’90)
telefoonkoppeling: prima (iphone4, iphone 6 plus, samsung galaxy 3, nokia 620)
werking touchscreen: matig
mousepad: slecht
stembediening: prima (bij mij dan wel te verstaan)24 december 2014 om 13:56 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264794bert pitt
Deelnemer@krommenek “…. moet uitzetten om schimmel te voorkomen. Dit lijkt mij onzin…..” Dit is geen onzin, maar je reactie zegt veel over jezelf.
De stank wordt veroorzaakt door bacteriegroei op het raster van de verdamper. Condens vermengt zich met stof wat in het interieur zweeft. Wordt de auto airco ingeschakeld dan verspreiden deze schimmels een muffe lucht. Van tijd tot tijd verfrissen met een antiseptisch middel is een must. Bij intensief gebruik van de auto in combinatie met slechte hygiëne worden de schimmels makkelijk gevormd….
22 december 2014 om 14:20 In reactie op: Nieuwe Insignia Airco en software nog lang niet 100% #18264787bert pitt
DeelnemerIk heb ook circa 10 leasebakken gehad en moet zeggen dat ik aardig tevreden ben over de Insignia. Ik heb niet proefgereden want dan krijg je toch een andere auto mee met meer PK’s en opties. Bij bij werkt het inspreken in 8 van de 10 keer helemaal goed. Dat vind ik acceptabel. Het kleven van het stuur in de neutrale stand zou ik als garantie claimen. Wat betreft de routes: zou het zo zijn dat het systeem de meest optimale route berekent?
Qua airco kant ik je het volgende melden: bij andere auto’s stond altijd in de handleiding dat je de airco moest uitzetten een tijdje voordat je de auto uitzet (laatste rit). Deed je dat niet, dan zou je schimmelvorming kunnen krijgen wegens de condens, wat uiteraard tot stank zou leiden. Wellicht is dat het proberen waard.
bert pitt
DeelnemerMorgen wordt de update geïnstalleerd, vanavond even een kopie van de gebruikersinstellingen maken.
Weet iemand hoe dat moet?bert pitt
DeelnemerMisschien niet leuk, maar wel logisch dat GM inzet op Android Auto and Apple CarPlay.
Neem de NL markt, hoe groot is die? We willen natuurlijk wel Nederlandse apps, toch?OK, er worden per jaar 4500 Insignia’s verkocht. Dat zijn circa 2500 intellilinks. Stel dat je elke rijder 50 Euro over heeft voor een aantal apps. Dan is de hele Nederlandse markt 125.000 Euro waard. Wie stap daar in als software leverancier? Ik denk niemand. Ze worden door de grote leveranciers in de android/IOS hoek gedreven. Mijns inziens kun je beter een deal maken met Apple of Samsung. Die maken goede apparatuur, geschikt voor in de auto. In je huidige auto zit toch ook apparatuur van Siemens, VDO, etc.
bert pitt
DeelnemerDe tank is niet groot, bij mij circa 2.5 liter helaas. Bouwjaar 2014
bert pitt
DeelnemerBij mijn mondeo is die ruit we drie keer vervangen wegens defecten. En een “zandkorrel” ws al voldoende om een ster te veroorzaken. Voor de rest een prima systeem.
Ik gebruik gewoon een flesje lauw water, gaat prima. Nooit ergens last van gehad.
bert pitt
Deelnemer@nick_s wrote:
Mijne is vandaag binnengegaan voor update naar nieuwste versie…
Update is gebeurd maar blijkbaar herkent hij de code van de sleutel niet meer, dus heel instrumentenbord moet eruit om dat aan te passen blijkbaar..zucht…
Nou, succes ermee Nick.
Ik blijf erbij, een iPad mini met TomTom en een goede radio zou goedkoper en beter zijn geweest. Maar ja, dat brengt minder centjes in het laatje van GM den ik.
bert pitt
DeelnemerHoe werkt dat, updaten? Kun je dat zelf?
bert pitt
DeelnemerZitten er geen bladeren onder je motorkap aan de raamkant? Als ik rond deze tijd van het jaar de bladeren niet elke paar weken verwijder, tussen de motorkap en de luchtinlaat dan begint het bij mijn auto ook muf te ruiken.
bert pitt
DeelnemerIk heb de allergoedkoopste, daarop werkt het wel. ik denk een 4.5″ display.
bert pitt
DeelnemerIk heb een hele ouwe iPhone4, die is via BT gekoppeld. Op je stuur rechts zit een kruisknop, waarmee je de display bij je Km teller kunt bedienen (druk een keer op het linkse deel van het kruis), daar kies je telefoon, contacten en….. scrollen maar.
bert pitt
DeelnemerHi Peter, ik ben met je eens dat het systeem niet bedieningsvrienrelijk is. En als het met de stembediening niet lukt, is het intoetsen waardeloos. Die stembediening heeft mij ook enige tijd gekost en soms ga ik nog de fout in als er al een bestemming in staat.
Ik had liever een ipad mini met tomtom in de auto gehad, veel gebruiksvriendelijker, goedkoper en veelzijdiger.
Tip voor stembediening:
druk op de knop
wacht tot na de piep
roep “navigatie”
wacht op de piep
roep “adres”
wacht tot de piep
spreek het adres alsvolgt in: “kerkstraat” (seconde wachten) “één nul” (seconde wachten) “Amsterdam”zorg dat anderen er niet doorheen praten
succesbert pitt
DeelnemerVeel van de bedieningsongemakken van het systeem komen doordat de gebruiker een ander systeem gewend is. Dit in combinatie met een slechte handleiding en meerdere manieren van bedienen, maakt het niet makkelijker. Mensen zijn ergens aan gewend en krijgen dan iets anders, dat is soms lastig.
Een voorbeeld: scorpio181 die hierboven stelt dat het invoeren van een adres niet gebruiksvriendelijk is. Ik stel dat het wel gebruiksvriendelijk is. Het gaat eigenlijk veel makkelijker dan in andere systemen, (gewoon inspreken) alleen het kan op verschillende manieren (spreken, toetsen schrijven, uit de telefoon) die niet correct in de handleiding staan. Vaak is het intoetsen van de straatnaam al genoeg. Toets maar in “rokin”, klaar…. Bij “kerkstraat” wordt dat lastig, daar zijn er teveel van.
Ook schrijft scorpio181 dat het doorbladeren van het adressenboek is niet doordacht met het optionele scherm aan het stuurwiel – geen mogelijkheid om te filteren per letter. Dat klopt gewoon niet, want als je het knopje vasthoudt, dan scrol je er eerst doorheen, hou je het langer vast, dan worden de letters van het alfabet weergegeven. Heel erg handig en gebruiksvriendelijk.Ik zou zeggen, post gewoon je vraag als je het niet weet.
bert pitt
DeelnemerVolgens mij optimaliseert hij die gegevens vanzelf naarmate je er langer meer rijdt. Dat duurt dus even. Bij mij (model 2014) kan ik het verbruik van rit a en rit b op nul stellen, daarna worden die nog te rijden Km’s ook aangepast.
bert pitt
DeelnemerIk heb “slechts” de 120 pk, waarvan de rechtgeaarde autoliefhebber zal zeggen dat je die in elk geval niet moet nemen. Bevalt ook prima. Heeft de zelfde karakteristiek als de 140pk. Lange versnellingen, stille motor verbruik volgens display 5.7 liter/100km. Soms rij je al kilometers lang in z’n 5 op de snelweg en denk je, oh ja er zit er nog een op. Komt vlot mee in het verkeer, soms even terug naar zijn 5 bij inhalen.
Snelweg is dus prima, maar let even op, de luie schakelaar vind het niet prettig om bij elke bocht in de stad terug te moeten naar zijn 2. Maak dus je proefrit ook even in de woonwijk.
bert pitt
DeelnemerJaaa, ik herinner me mijn eerste bocht nog, waarbij ik terugschakelde (130 km/u) en dacht uit te rijden naar de 80 voor een scherpe snelweg afrit…. Hij ging dus terug naar de 130 op het punt waar ik met m’n vorige auto 100 reed. Dat was even schrikken en remmen. Maar daarna ben ik er aan gewend geraakt en vind het eigenlijk wel prettig. Al de CC uit moet gaat dag met mijn duim en dat gaat prima, je raakt er snel aan gewend als je het vaak gebruikt.
bert pitt
DeelnemerMooi dat die update er komt, maar… er is al een versie die gewoon goed werkt. Die zou ik even halen bij de dealer. En als je niet goed geholpen wordt, kun je altijd op zaterdag met je auto de toerit van de dealer blokkeren, net zolang totdat alles werkt. Je hebt als consument gewoon recht op goed werkende spullen. Het enige dat je moet doen, is de dealer een redelijke termijn geven waarop eventuele fouten hersteld worden. Laten we zeggen 14 dagen. Die zijn natuurlijk al lang voorbij.
bert pitt
DeelnemerOK het ligt dus wellicht niet aan de radio maar aan de antenne, of aan de antennekabel of iets dergelijks. Wat ik je zou aanraden is om daar eens met een expert naar te kijken. Die kan met zijn apparatuur meten of de antenne(kabel) wel voldoende signaal doorlaat. Bij te weinig signaalsterkte pikt de radio de TMC signalen ook niet op.
Ik heb er te weinig verstand van om verder te adviseren, maar ik zou de dealer vragen om het kabelsysteem te controleren.
bert pitt
Deelnemer@Hangloose wrote:
@bert pitt wrote:
Nogmaals: bij het weergeven van verkeersinfo ben je afhankelijk van een aantal variabelen:
1- de input gegevens, ofwel hoe goed is de info die verstuurd wordt, hoe vaak wordt deze aan de bron ververst, hoe fijnmazig is het netwerk dat de gegevens opneemt etc.
2- broadcast, ofwel is de zender te ontvangen, verstuurt deze de juiste gegevens, etc.
3- de verwerking in de auto, werkt het apparaat -in ons geval de intellilink- correct.Als je kijkt naar de input van TMC, dan ben je afhankelijk van ingegraven lussen, camera’s van RWS en gebruikers die doorgeven dat er een file staat. Hierbij is het netwerk niet fijnmazig, tel daarbij op dat het soms lang duurt voordat de input verwerkt is en de conclusie is dat dit geen geweldig systeem is.
Er bestaan andere systemen die veel accurater zijn. Denk aan live traffic van TomTom.
Dat werkt als volgt: afhankelijk van de afstand van een GSM telefoon tot de GSM mast, stelt je telefoon automatisch een zendvermogen in (dicht bij de mast een klein zendvermogen, ver van de mast een groot zendvermogen). Aan de hand van de toe en afname van dit zendvermogen wordt berekend hoe snel de verkeersstroom is. Als je dus 300 telefoons zie die 5Km per uur rijden, weet je dat er file is of langzaam rijdend verkeer. TomTom verwerkt deze gegevens via een contract met Vodafone. Al staat er op een B-weg een file, hij wordt gelokaliseerd. Een zeer fijnmazig netwerk dus, automatisch bijgewerkt en echt accuraat.Als dit als app toegevoegd zou worden (hahaha), werd ik erg blij.
Beste Bert. Het verschil tussen wat jij aangeeft en onze ergenis met het tmc zit hem niet in de wijze ( of hoeveelheid) beschikbare data. Meer in het feit dat de unit gewoon geen tmc ontvangt. Dus stel dat tmc 400 km aan files meld. Dan ontvang ik er geen. Niet omdat het tmc systeem achterhaald is. Maar omdat de intellilink unit Het maar niet lukt om te verbinden met een tmc station. Overigens lukt mij dat nu wel. Maar dat is wel een procedure van enkele minuten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik woon in ZW Nederland en krijg de TMC berichten gewoon door, Ik werd vanmiddag nog omgeleid. Ik zie alle TMC berichten van NL en Belgie. Mijn auto dateert van mei 2014.
Als het bij jou niet werkt, raad ik je aan om terug te gaan naar de dealer en het te laten oplossen. In sommige oudere versies zit een bug: je moet dan telkens de zenderlijst bijwerken waarna TMC weer werkt.
-
AuteurBerichten