Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369147

    Maar natuurlijk, deze maat bedoel ik (dus eigenlijk gewon de breedte van de wielrand):

    Alvast bedankt :thumb

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369145

    Verspanen als een baas 8) :thumb

    Verder nog een vraagje:

    Zou je voor mij bij de achterste 400 schermen de maat willen meten tussen de hoeken waar de wielrand eindigt?? Dan kan ik bij mezelf kijken hoeveel mijn 400 schermen naar binnen toe getrokken zijn en wat de originele maat dus moet zijn…

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676855

    Vandaag weer flink aan de gang geweest.

    Het blok heb ik alvast wat verder opgebouwd en ik ben bezig geweest met het inpassen van de radiateur en intercooler.
    Eerst begonnen met die rotte kromme radiateurbalk uit de auto te slijpen en deze te vervangen door een mooie 50×50 koker.
    Vervolgens de radiateur en intercooler op bokken precies in lijn met de motor en de aansluitingen gezet en een framepje gelast om ze in te bouwen. Voor de oliekoeler ben ik van plan deze nog op het framepje te bouwen en dan net onder de intercooler en radiateur (zie laatste foto).












    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676853

    De afgelopen 2 dagen niet veel kunnen doen vanwege slecht weer, ik heb helaas geen plaats om de motor binnen in de garage in de auto te hangen. Daarom maar vast het dashboard er helemaal ingebouwd om te kijken hoe het eruit ziet.

    Maar vandaag was het weer redelijk goed weer, en de motor hangt er nu voorlopig definitief in om hem te laten lopen en voor de 1e testrit. Om het hoogteprobleem op te lossen heb ik aan de rechter kant een iets lagere motorrubber gebruikt van een cm. Het geheel past nu net onder de kap, dus met een licht afgefreesde SFI vervanger komt het kwa ruimte helemaal goed. Verder heb ik de hele linker voorassteun aangepast en het motorrubber iets verplaats om plaats te maken voor de turboslang, welke nu netjes past. De baksteun heb ik afgemaakt en de motor ligt nu netjes in de auto. Ook is er nu genoeg vrije ruimte tussen vooras en oliepan.

    Voor de kachelradiateur heb ik ook gezocht en dit zal er waarschijnlijk eentje van een Smart gaan worden. Deze past precies in het gedeelte van de kachel waar de vorige eigenaar hem ingekort heeft. Dan gewoon een los kraantje tussen de aanvoerslang en dan is dat ook weer opgelost.












    In reactie op: Vraagje over manta b.. #18172792

    Er bestaan spruitstukken van Mosselman voor een CIH turbo conversie. Ik weet niet of deze er ook voor de 2.4 waren, maar deze zijn zo zeldzaam dat je ze niet meer vindt. Je zult toch zelf een spruitstuk moet maken.

    Hier een link naar een topic van iemand die ook een turbo op een CIH motor in zijn manta heeft, misschien heb je er iets aan:

    viewtopic.php?f=10&t=174943

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369139

    Mooi werk :thumb

    Moet dat zelf ook nog gaan doen voor mijn bmw as onder de manta te gaan hangen. Denk dat ik mooi de PU bussen om de vooras aan de balken te bevestigen gebruik daarvoor. Ook een setje bussen draaien waar die in gaan komen :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676851

    Het gaat bij mij ook om een luizenpiemel, een cm is al genoeg. Ga ik denk ik proberen de inlaat in te korten.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676849

    Vandaag dus de vooras aangepast bij de schetsplaten en de tunnel weer dichtgebouwd.

    Was ook begonnen met de deur aan de bestuurderskant maar dat is oud ijzer. Plamuurdikte van zeker 5mm om de ellende te verbergen. Hoop niet dat dit met de bijrijdersdeur ook is. Dus weer iets voor op het lijstje erbij.





    Volgende keer de voorassteun wegsnijden en blok met turboslang inmeten totdat het past.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676848

    Blok lager leggen wordt ook weer lastig, ivm dat de turbo dan steeds dichterbij de vooras komt, er moet al een heel stuk uit de voorassteun en waarschijnlijk vooras zelf gesneden worden om de turboslang kwijt te kunnen…

    Eddie, vanwege dat de vooras star aan de auto zit met extra bevestigingsbeugels op de balken, kan hier niks meer tussen.

    Misschien maar gewoon zelf een nieuwe inlaat collector ontwerpen, ook nog een optie.

    Verder vandaag wat spullen gehaald, en de motor weer uit de auto gehaald. De tunnel kan nu afgebouwd worden en de vooras moet nog wat aangepast worden bij de ingelaste schetsplaten. Ook de deur van de bijrijderskant heb ik in orde gemaakt en is klaar.

    Trillingsdemper bijgehaald voor de bak, 10mm korter als nodig dus een teflon ring gedraaid van 10mm

    Deurreparatie:


    Slotgat was creatief weggeplamuurd en een plaatje erachter geprikt

    Weer gefatsoeneerd



    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676845

    Ik ben op zich wel tevreden over hoe de vooras nu onder de auto zit dus dat probeer ik het liefst mogelijk zo te laten. Ik zal er mn gedachten nog eens overheen laten gaan…

    Motor ligt op de foto inderdaad een klein beetje scheef, maar dat heb ik alweer gecorrigeerd met de baksteun ;)
    Op die foto had ik de baksteun er nog niet onder zitten en lag het geheel nog op een assteun.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676842

    Hoi Louwe,

    Ik weet dat dat een veel gebruikte oplossing is. Bij mij kan dit niet meer door de wijzigingen aan de vooras en hoe deze aan de carrosserie zit bevestigd. Vandaar dat ik nu andere aanpassingen overweeg. Zie zelf de scoop ook nog niet echt zitten dus ik ga eens kijken wat ik er aan ruimte bij kan snoepen door de inlaat wat te veranderen eventueel.

    Verder vind ik dat de auto nog steeds aardig hoog op z’n poten staat, zelfs nu het blok erin ligt. Schokdempers staan nog steeds bijna maximaal uit. Begin toch te twijfelen of ik geen verkeerde veren heb gekregen… Maar dat is voorlopig voor latere zorg. Dat zie ik tegen die tijd wel weer.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676840

    Vandaag weer een eind verder gekomen.

    De bak aan het blok geschroefd en vervolgens in de auto gelegd. Dit is nu best goed mogelijk, ook met de tunnel zijn er geen problemen meer, ben wel blij dat ik er extra ruimte gemaakt heb. Er is wel minimale ruimte tussen de oliepan en de verstevigingsplaten in de vooras (hooguit 1 tot 2mm) dus deze zullen wat uitgehold worden. Ook is de baksteun voor een gedeelte klaar, de 1e trillingsdemper zit eraan. Nu nog naar een 2de punt toe maken en dan is dat ook weer klaar. Inlaat blijft een probleem, de kap kan net wel net niet dicht. Er zal toch iets aan de inlaat aangepast moeten gaan worden of nog een kleine scoop op de kap erbij. Weet nog niet wat ik ga doen, even over nadenken. Waarschijnlijkste optie op dit moment is de sfi vervanger af frezen op de flens om deze wat naar onderen te brengen.









    In reactie op: Hans`s Hobby Huisje –> Kapitän B..enzo… #18152208

    Mooie mercedes velgen :jerry

    Heb ze zelf ook op mn 190E :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676839

    Gister en vandaag weer het een en ander gedaan.
    De motorsteunen uit ierland zijn gisteren aangekomen. Dus meteen even testen of deze direct tegen het blok paste. Zoals al verwacht moest die aan de uitlaatkant iets aangepast worden, maar dat stelde eigenlijk niks voor. Pasvorm is dus goed!
    Vervolgens heb ik de nippel van de olieretour even afgedraaid zodat deze langs de motorsteun op kon.

    achteraf kan dit waarschijnlijk toch niet omdat het dan met de rubber niet uitkomt, maar dat zie ik later wel. Bleek dus dat de trillingsdempers die ik ertussen had zitten net iets te laag zijn en in diameter te groot, blok paste niet in de auto omdat de turbo tegen de rubber aankwam. Vandaag maar even originele manta rubbers gehaald en ja hoor, het blok ligt hartstikke mooi in de auto. Nu moet de voorassteun aan de turbozijde nog even aangepast worden zodat er ruimte ontstaat voor de slang, en dan zou het moeten passen.

    Nog even kort met de bak geprobeerd maar deze past nog niet helemaal perfect. Volgende keer verder om dit uit te vogelen…












    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676837

    Hoi Logan,

    Ik ben in principe niet van plan om voor zo’n polyesteren spoiler te gaan. Ik vind het ineens zo’n massief geheel omdat deze helemaal dicht is. Daarom ga ik nu gewoon weer voor een originele spoiler, ik kan er zo eentje ophalen die nog helemaal gaaf en niet doorgezakt is, met alle bevestigings draadeindjes er ook nog aan.

    Verder ben ik nu ook nog op zoek naar nieuwe instumenten. Ik wil graag turbodruk, oliedruk en temperatuur meters in de middenconsole gaan bouwen. Wil dit dus nu al gaan doen zodat ik meteen de bedrading hiervoor in orde kan maken voordat het hele dashboard erin zit. Ik ben wat op internet aan het speuren en kom van allerlei spul tegen, ben er nog niet uit wat ik neem.

    VDO – goed spul, wel overal losse sensoren bij kopen en nogal aan de prijs
    http://biesheuvel.nl/group/264/vdo_meters” onclick=”window.open(this.href);return false;

    RaidHP – weinig over gehoord, volgens mij beetje gulden middenweg spul, redelijk te betalen en sensoren zitten er bij
    http://www.jps-tuningshop.com/categorie.asp?id=381″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ala autostyle classic line – goedkoop, alle sensoren erbij, weet niet wat de nauwkeurigheid en kwaliteit is.
    http://www.jps-tuningshop.com/categorie.asp?id=107″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Voor mij is het belangrijk dat ik dit in de gaten kan houden en dat het functioneel is. Mij boeit het verder totaal niet wat er voor merk op het tellertje staat als ze maar enigszins geijkt zijn. Suggesties?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676835

    Kleine update zonder foto.

    Afgelopen 2 dagen aan de kabelboom gewerkt. Alle AMP, kroonsteen en andere beunzooi eruit geknipt en alles netjes gesoldeerd met krimpkousen en opnieuw ingetaped. Ook een aantal gesmolten draden netjes vervangen. Vanaf de zekeringkast naar achteren toe en gedeeltelijk onder het dashboard is nu alles zover klaar. Ook nog wat dashboard spullen gemonteerd om te kijken hoe alles uitkomt, hier moet ook nog het een en ander vervangen worden. Vanwege de tunnel die aangepast gaat worden zal het kacheldeel waar de klep in zit om te wisselen tussen boven en onder ook aangepast moeten worden. Al met al weer een hoop te doen…

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676833

    Klopt die olieafvoer kwam ik ook niet mee weg toen. Ik houd daar zeker rekening mee.
    Maar wat ik dus begrijp uit je verhaal is dat je 3 van die setjes ebay steunen besteld hebt en ze allemaal geen geweldige pasvorm hebben aan de turbokant?

    In ieder geval is het zo dat als ik die steunen heb ik de referentie heb. Mocht de steun niet passen kan ik hem natuurlijk zo maken dat hij wel past, als ik maar de maat heb :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676831

    Zo, terwijl ik wacht op mijn motorsteunen maar alvast begonnen met het een en ander opbouwen. Ook nog even de kale bodemdelen op de brug in de menie gezet. Volgende keer verder met de kabelboom in de auto leggen en daarna denk ik het dashboard en interieur er gedeeltelijk in zetten.

    Spoiler is doorgezakt en ook kapot, nieuwe ligt al klaar, alleen even ophalen.


    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676829

    Omdat ik me anders toch maar verveel ben ik maar verder gegaan met vertinnen van delen van de auto vandaag.
    Langzamerhand wordt ik er toch steeds handiger in. Als je maar eenmaal weet hoe het moet…

    Heb ook nog wat foto’s van het stoeien met de motor:

    groter maken van de tunnel

    Blok ligt te hoog en niet op de goede plaats met de nieuwe nagemaakte steunen van ???

    Dus daarom deze maar besteld, wel ong. 2 weken levertijd helaas…

    Daarom vandaag maar weer verder met wat delen vertinnen:




    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676828

    Kleine update:

    Gisteren weer de hele dag liggen vechten met de motor maar hij wil er toch echt niet mooi in liggen.
    Dus vandaag maar even op ebay de stalen 18s motorsteunen uit de UK besteld. Dan heb ik in ieder geval een referentie, en al het blok en de bak er mooi inliggen en alles past dan laat ik het mooi zo. Dus nu even afwachten tot ze binnenkomen en in de tussentijd misschien alvast wat meer opbouwwerk.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676826

    Vandaag weer flink liggen stoeien met de motor. Motorsteunen aangepast en het blok ligt supernetjes in de auto.

    Echter……

    Met de bak er bij aan is er echt geen mogelijkheid om het geheel in de auto op de plaats te krijgen. Dit heeft te maken met het kantelen van het blok, de 1.8s oliepan die de schetsplaten raakt bij het erin leggen (met de nieuwe steunen past hij er overigens wel tussen) en daarbij het vrijwel niet passen in de tunnel.

    Nu dus weer 2 mogelijkheden:

    1. Hele tunnel eruit snijden en ruimer maken (tunnel verbouwen, blok achter de vooras, pook in het midden)
    2. Blok toch op de originele positie leggen (schetsplaten weer uit de as snijden en voortrein verlassen, pook uit het midden naar voren)

    Hier ga ik eerst eens even fijn over nadenken. Bij optie 2 komt er ook nog bij dat er nieuwe motorsteunen gemaakt moeten worden want heb vandaag de 1.8s steunen geleend van Emiel-manta, maar die aan de turbozijde past ook niet (komt tegen de drukluchtflens aan + de olieslang past niet).

    Tot nu toe heeft optie 1 nog de voorkeur, lijkt me minder ingrijpend werk, de meeste dingen komen beter uit en het blok ligt achter de vooras.

    Maar ik wacht er nog even mee. Wil dit even goed overdenken.
    Graag jullie ervaringen, adviezen, ideeën, meningen, foto’s enz. enz. enz.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676824

    Vandaag de motor er eens voor de gein ingehangen om te kijken hoe alles uitkomt.
    Ik had 2 mogelijkheden:

    1. De linkse motorsteun (turbokant) naar voren toe verplaatsen
    2. De rechtse motorsteun (inlaatkant) naar achteren toe verplaatsen.

    Na van allerlei meetwerk heb ik voor optie 2 gekozen. Ik meen dat het blok bij Ben ook zo in de manta heeft gelegen. De pook komt nu exact in het midden van het tunnelgat uit, de motor ligt verder naar achteren, beter voor de gewichtsverdeling. Dit heeft ook weer een paar nadelen:

    Beide motorsteunen moeten verlast worden, de rechtse naar achteren toe, en bij de linkse moet er plaats gemaakt worden voor de haakse bocht van de turbo naar de intercooler toe. Ook komt de oliepan net tegen de vooras aan, precies waar ik de schetsplaat ingelast heb. Daar zal dus een stukje uit moeten. Ook komt de achterkant van het blok net tegen het schutbord/tunnel aan, waar de bak moet komen dus hier zal een stuk vrijgemaakt moeten worden.






    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676822

    Hoi Jacob,

    Die schroefset voor had ik in je topic inderdaad al gezien. Ik denk dat ik het beperkt ga houden tot de achteras bij mij.
    Mocht ik me in de toekomst bedenken, kan ik dit altijd nog doen.

    Verder heb ik de auto vandaag op de wielen gekregen. Heb een paar dagen geworsteld met de vooras omdat ik deze niet passend kreeg.
    Na het opnieuw maken, passen en lassen van de extra steunen aan de carrosserie paste de as wederom niet. Bleek uiteindelijk aan de starre blokken te liggen. De diameter van de bus iets opgeboord en nu past de as probleemloos onder de wagen. Ook meteen de stuurkolom ingebouwd zodat de auto rollend is.

    Verder heb ik nu de originele achteras er onder gebouwd. Het is de bedoeling dat nu de motor en alle onderdelen aan/in de auto komen zodat ik een mal kan gaan maken voor de naven. Dan kan ik de BMW as op de juiste wielbasis en met het goede camber in rustpositie uitmeten en pasmaken :thumbup












    Het begint weer langzaam aan op een auto te lijken :jerry

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676820

    Mooi om te weten dan :thumb

    Dat dubbele stabilisator verhaal heb ik ook nog helemaal meegelezen toen je daar mee bezig was.
    Ik ga voor voorlopig nog maar eerst voor een enkele, aangezien het geen circuit auto wordt. Ik heb de standaard M8 bouten waar deze mee bevestigd zit al vervangen door dikke draadbussen waar aan beide kanten een M10 bout in zit, hoop dat dit al veel gaat schelen. Mocht ik het toch niet genoeg vinden, heb ik natuurlijk ook zo een 2e stabilisator gemonteerd..

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676818

    Hoi Rik,

    Leuk dat je het topic hebt doorgelezen.
    De koppelingsspullen heb ik al compleet, heb toen het blok met bak en bijbehorende koppelingset in een koop gedaan.
    Over die tunnel kan ik nog eens nadenken. Zit zeker waarheid en potentieel in wat je zegt.
    Ik ga nu de auto eerst helemaal opbouwen voordat er iets gestraald en gespoten wordt, dan zie ik ook meteen waar het in de toekomst zou kunnen gaan knellen, of waar ik liever meer ruimte heb. Dan heb ik altijd nog de kans om het een en ander aan te passen voordat er iets in de lak staat :thumb

    Oja, mocht René toevallig die golf 3 schroefveren achter niet meer nodig hebben, ben ik de volgende die zich aanbevolen houdt om te passen of dat het uitkomt met mijn BMW as :angel

    Verder heb ik nog 1 vraag met betrekking op het vooras modificeerverhaal:

    Ik heb net zoals bij jou de aanslagen voor de voorste draagarmen ingekort, zodat deze niet zover uitveren. Nu ga ik rijden met koni geel korte dempers en -60 veren. Was dit dan wel nodig geweest? Ik hoop niet dat het zo is dat de aanslagen dadelijk zo strak staan dat als de motor erin gaat er nog steeds geen veerweg is. Ik ga er sowieso vanzelf achter komen, maar misschien kun jij dit zo al beantwoorden?

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 733)