Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat kan. Je kan met zo’n klikogen ook een gat door de buis van de kooi boren, daar een pijpje in maken en dan een schroefoog met een moer er doorheen steken. In de regel sterker als een opgelast oog.
Er zijn echter ook gordels die je om de buis van de kooi heen kunt monteren. Ik denk dat dit de mooiste oplossing is.
Ik zou ze gewoon bij Harry Schippan laten maken.
Die is op de eerste plaats goedkoop, verder geef je gewoon aan wat je wilt en dan wordt dat voor je gemaakt.
Als je het chassis doorlast heb je meer kans op scheuren, omdat het één stijf geheel is geworden wat minder kan torderen ten opzichte van elkaar zoals origineel.
@pierrekrik wrote:
In duitsland ook te koop op ebay, maar aan de prijs van 99euro.
http://www.ebay.de/itm/Manta-Ascona-Kadett-16v-Umbau-Motorhalter-c20xe-c20ne-Motor-Halter-Motorumbau-/321242608725?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel&hash=item4acb8d3455#ht_1371wt_1255″ onclick=”window.open(this.href);return false;nog steeds minder als wat sommigen voor alu 18s steunen durven vragen….
Je kunt trouwens zelfs al nieuwe 18s oliepannen kopen op ebay engeland, met aanzuigbuis voor 250 euro. Net zoveel als ze voor een originele gebruikte vragen :???:
Ik heb laatst een setje stalen gekocht via Ebay.co.uk
Kosten een fractie van wat ze voor de alu steunen vragen, en zijn sterker ook nog.
Pasvorm is ook goed. Had ze na een week al op de stoep liggen.Zie alleen dat ze er nu niet meer opstaan. Wel een iets duurdere variant van 89 pond.
In mijn ogen nog steeds beter als die alu steunen.ik gebruik die womi kit ook wel eens, op zich niks mis met t spul. Gewoon standaard automaterialenzaak kit.
Zo, net nog even wat plaatjes geschoten, van de optiluxen en de meters die vandaag binnen gekomen zijn. Zijn niet de beste foto’s, maar beter als niks… :angel




Afgelopen week en weekend niet veel gedaan. Heb inmiddels wel al weer een aantal benodigde onderdelen verzameld, waaronder nieuwe lampenkappen met de platte optilux lampen. Verder probeer ik van de week nog even de benodigde meters te bestellen (oliedruk, temp en turbodruk).
Heb ook weer een nieuw idee voor het ophangen van de achteras, maar dat zien jullie tegen de tijd dat ik daarmee begin wel king:
zoals ik op internet zie heb je in 225/50 al iets meer keuze, dan kun je ook gaan voor Pirelli p-zero, Falken, Continental of Michelin banden.
bron: http://www.autobandenmarkt.nl
als je verder speurt is er ongetwijfeld nog wel meer te vinden. Kijk ook eens bij onze oosterburen :thumb
de onderste komt inderdaad tussen de kop en inlaatspruitstuk uit en dat is precies goed. De bovenste zit eigenlijk iets minder mooi, maar in ingebouwde toestand is er nog net genoeg plaats zodat er een slang die bijna haaks is (welke ik toevallig heb liggen) op past. Anders probeer ik het met een knietje of iets dergelijks. Kan ook altijd nog de aansluiting op de radiateur wat inkorten.
Voor de aanvoer ben ik van plan de nu nog afgedopte aansluiting achterop de kop te gebruiken, de afvoer wil ik uit laten komen in de aanvoerslang naar de turbo, omdat deze van de ”collector” afkomt. Dus theoretisch ga je dan het gekoelde water door de kachelradiateur weer naar de turbo voeren. Dit dan door middel van een Y splitsing zodat de flow richting turbo toch zo optimaal mogelijk blijft.
Vandaag de kachel afgebouwd. Ook nog een busje gedraaid voor de gaskabel.





Zo, na een lange periode toch weer eens tijd en zin gevonden om weer aan de manta te werken.
Heb inmiddels een andere trillingsdemper gemonteerd aan de turbozijde omdat helaas toch de olie retourslang geen plaats had met de originele manta demper. Hij is wel klein in diameter, maar ik verwacht er verder geen problemen mee. Alles heeft nu net een paar millimeter speling dus dat is afgehandeld :D
Na meerdere tips daarna maar eens besloten om de oliekoeler toch andersom te monteren. Nu is er dus minder kans op lucht en de grondspeling is weer iets groter geworden.
Ook ben ik begonnen aan het aanpassen van het kachelhuis. De Austin Mini kachelradiateur past echt precies op de plaats waar ik hem graag wou hebben. Ook heb ik een kachelkraantje geregeld, die komt van een Corolla AE86. Ik ga het kachelhuis weer dichtmaken met een stalen plaat welke ik vast pop en de naden zullen afgedicht worden met een geschikte kit.
Binnenkort weer verdere updates :thumb








Doorspoelen met soda is een manier om je koelkanalen weer redelijk schoon te krijgen.
Mooi he dat vertinnen :thumb
Kheb het zelf ook gedaan bij het vervangen van de dakplaat. Kost even tijd voordat je het doorhebt maar het resultaat erna mag er wezen :D
In mijn topic staan heel veel foto’s van het vervangen van de dakplaat, misschien heb je er iets aan om inspiratie op te doen :D
Hoi René,
Passen die golf 3 schroefset veerpoten een beetje? Dan weet ik namelijk of ik die ook kan gaan gebruiken :D
Hoe komen ze uit kwa lengte?Zijn er op het treffen ook mensen die bijv. o.a. 400 polyesterspullen en stickersets en andere 400(R) onderdelen verkopen?
Ik ben er uiteraard ook! Helaas ook nog zonder 400R, nog heel veel te doen, maar het begint gelukkig wel weer ergens op te lijken :thumb
Goede tip :thumb
Ben er toch nog over aan het denken om de oliekoeler andersom te monteren met de slangen boven. In principe kan ik hem nog wel zo verplaatsen dat deze op dezelfde hoogte komt als nu en dan met de slangen boven. Dat scheelt weer het risico als de manta nog verder in de veren zakt een kapotgereden olieleiding met alle gevolgen van dien. Dit ook na een aantal opmerkingen en tips van het Duitse OHF…
Hey, de maat van mijn SFI vervanger van de flens van de gasklep tot aan het hoogste punt (dus waar de slang op komt) is ongeveer 75mm. Als de slang er bij opzit is het ongeveer 85mm.
Gister en vandaag weer het een en ander gedaan.
Alle druk/vacuum slangen uitgezocht waar deze moeten zitten. Inmiddels ook alvast het uitlaatspruitstuk en turbo gedemonteerd, wat een kak werk zeg. Dus daarna kon ik eindelijk de motorsteun vastschroeven. Nu is het wachten op de nippel voor de olieretour van de turbo, dan kan het geheel er weer op. Nog even de originele recirculatieklep gecontroleerd maar deze is gelukkig al afgesloten door de vorige eigenaar, weer een zorg minder dus. En voor de rest nog maar meer spul op en aan de auto gebouwd, deuren erin, interieur zover erin en inmiddels ook nog de spatbordjes er vast aangehangen.










En dan eindigen we daarna nog met een vraag, als ik de motronic en de turbodrukmeter aansluit zoals weergeven op de afbeelding, klopt dit dan ook, of hoort die motronic origineel op een andere aansluiting te zitten?

Ik zal die hoogte morgen even voor je meten.
Ruimte tussen de kap en de inlaat (de slang is net het hoogste punt) is zo goed als nihil. Ik heb al een iets lagere motorrubber gebruikt aan de inlaatkant. De kap ligt er nu praktisch op, maar hij kan wel net dicht zonder dat hij erop hangt. Inlaatbocht is trouwens een SFI vervanger van Irmscher. Ik ben nog aan het twijfelen of dat ik het een tijdje zo aankijk of dat ik de sfi vervanger nog enkele millimeters affrees aan de flenszijde…
Mooi, hartstikke bedankt! :thumb
Zo, de afgelopen dagen wat kleinigheden gedaan. Nog wat dingen gemonteerd, steun voor de koelers afgelast en de oliekoeler ook nog geplaatst. Heb hem toch maar opzij gezet zodat ie niet ook nog voor de andere koelers komt te zitten.









Bedoel je tussen voor en achter of links en rechts?
Als je links – rechts bedoelt dan ligt ie recht, als je voor – achter bedoeld dan klopt het dat hij achter iets lager ligt, maar dit hoort ook zo. Hij ligt nu precies gelijk aan hoe de balken lopen langs de motor, en de bak zit nu mooi boven in de tunnel en de tussenas zit precies in lijn met de achteras. Het zou kunnen dat het zo lijkt omdat de auto voor eigenlijk nog flink moet zakken. Staat nog steeds bijna in zijn uiterste stand dus dat kan er ook mee te maken hebben ;)
-
AuteurBerichten