Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goed bezig jongen!
Ik ken dat, dat het niet opschiet :jerry
zie je wel een keer verschijnen :thumbup
Die zijn er gewoon, zo’n verstelsetjes voor losse veren. Bijvoorbeeld van BMW E30.
18 augustus 2014 om 16:04 In reactie op: 4 link komt toch wel meer bij kijken als je denkt, #18242526En daardoor wordt ie natuurlijk zijdelings stabieler. Denk aan de vierkant vs. driehoek theorie.
@Brainbread wrote:
@manta1977 wrote:
De 1.9N heeft een vrij lage compressie, dus niet echt een goede basis om te gaan tunen.
Het beste (qua werk en kosten tegen het uiteindelijke resultaat) is waarschijnlijk gewoon de motor vervangen door een 2.2 van een rekord of een 2.4 van een omega of frontera. Dan zit je ook op 115 of 136 pk en je hebt ook een aardig koppel.Daar vreesde ik dus al voor.. wat voor een kostenplaatje kan daarop worden geplakt? Welke aanpassingen moeten er nog voor worden gedaan?
Valt 100% mee. Er is maar vrij weinig aanpaswerk nodig, blokken zijn aan de basis gelijk, alleen de inlaat en uitlaatpoorten van de 1.6 t/m de 2.0 komen niet overeen met die van de 2.2 en 2.4.
Kwa kosten, voor 500 euro heb je wel zo’n blok.
Op de site http://www.mantablog.nl staan diverse ombouwen stap voor stap uitgelegd, plus wat je nodig hebt en aan moet passen.
En anders wel op dit forum in het CIH gedeelte. Staan ook ombouwen naar 2.0 / 2.2 / 2.4 uitgelegd.volgens mij krijg ik alleen maar code 12.
Maargoed, verder nog niet zo belangrijk. Gaat erom dat het verkeerde lampje nu knippert, dus dat betekent verkeerd aangesloten.
Ik weet niet of het mogelijk is wat ik wil, maar dat zoek ik nog wel even uit in het schema.Het is de bedoeling dat het motorservicelampje werkt (dus de niet uitleesmodus) Maar dat ik wel de uitleesmodus (met knippercodes dus) in kan schakelen.
Edit: Zoals ik het nu begrijp kan je maar met 1 lampje werken. Dus het is dan of de service, of de uitleesmodus. Hmm, jammer. Heb ik 1 lampje teveel in mn paneeltje zitten :hmmz
Gisteren weer iets spannends gedaan. Voor het eerst sinds 5 jaar weer spanning op de bedrading gehad. Heb een accu aangekoppeld om te kijken wat er gebeurt en of alles werkt. In ieder geval geen kortsluiting of verbrande draden :D
Ook functioneert er een hele hoop, maar een aantal dingen ook nog niet:
Het linkse relais, als je op de bestuurdersstoel zit met 3 aansluitingen ratelt constant wanneer de auto op contact staat. Wie weet waar deze voor dient?
Knipperlichten en alarmlicht functioneren nog niet,
Lampen rechtsachter functioneren nog niet,
Handremcontrolelampje functioneert nog niet,
achteruitrijverlichting functioneert nog niet.
Kachelmotor loopt ergens aan,
Achterruitverwarming functioneert nog niet,
Motorservicelampje geeft knippercodes aan ipv knippercode lampje.Dat was het wel zo’n beetje. Verder werkt alles voor zover ik kan testen, en gaat de motor ook rond.
Dus nog het een en ander aan uitzoek en reparatiewerk.Gespot, een gele A manta bij de stoplichten in Heijen rond 16.40 vandaag.
Om even Billy z’n reply aan te vullen:
De bolle H1 van valeo Cibie zijn nummer 082369
De bolle H4 van valeo Cibie zijn nummer 082372Zeer waarschijnlijk was dat kostentechnisch interessanter ;)
Ik zou die motor gewoon eruit trekken en zelf even kijken waar dat het lekt. Als dat het enige is is het natuurlijk zonde om al dat geld aan een motorrevisie te besteden. Als er meer met de motor aan de hand is kun je er beter een andere 2e handse motor in leggen. Standaard 2 liter manta blokken kosten ook de kop niet ;)
Zo, weer een hoop gebeurd. Ik heb bijna de hele kabelboom af, op nog wat kleine dingen na. Het enige wat rest is dadelijk alles netjes in hulzen leggen zodat het netjes oogt.
Heb vandaag ook nog even mijn instrumentenpaneeltje in orde gemaakt. Gele lamp is het motorstoringslampje, en de blauwe lamp met schakelaar is om de knippercodes uit te kunnen lezen.







Denk inderdaad ook dat de lagers er vrij weinig van merken. Eerder de steekassen zelf welke een grotere radiale belasting krijgen. Maar als dat materiaal taai genoeg is zal dat ook wel meevallen, vooral over zo’n afstand.
Een lang draadeind met moeren tussen beide draagarmen plaatsen, door het gat van de stabilisator bij de onderste en door een van de 2 boutgaten van de fuseekogel bij de bovenste. Dan kun je het fuseestuk losmaken. Vervolgens ontspan je het draadeind en komt de veer langzaam los. Oude eruit en nieuwe erin (of alleen nieuwe erin). Dan trek je het draadeind weer aan tot je het fuseestuk weer vast kunt maken. Succes :thumb
Volgens het schema is het een doodsimpele schakelaar, verbreek en maak. Schijnbaar kun je hem dus toch gewoon aan massa leggen en dat moet dan functioneren. Ik ga het gewoon proberen en dan merk ik vanzelf wel of dit werkt of niet. Ik heb sowieso die stekker niet meer, was er allemaal al tussenuit geknipt.
De weerstand van de tankventilatieklep en de hotstartvalve heb ik al doorgemeten. Hiervoor bestel ik gewoon contrastekkers waar ik een weerstand tussen soldeer. Als ik me niet vergis is heeft de hotstart een weerstand van 32 ohm en de tankventilatie een weerstand van 24 ohm. Zal het morgen nog even controleren.
Ik sluit zowel de draden van de motorstoring als de diagnose aan op een lampje, dan kan ik straks zo zien of ik een storing/noodloop heb en waar het dan zit.
nee dat gaat perfect. Dat doe je met een propaanbrandertje en wordt niet zo heel heet.
Het is wel moeilijk, maar oefening baart kunst :thumbupAls ik zo op mijn schema kijk, is het een open schakelaar op het moment dat ie niet in de 1e versnelling staat.
Dat zou dan betekenen dat er niets mee hoeft te gebeuren, gewoon niet aansluiten.Of heeft er iemand een goede reden waarom dit niet zou werken, als het gewoon een schakelaar is?
Zou iemand voor mij de weerstand van de 1e versnellingsherkenning sensor door willen meten?
goed bezig, mooi project!
En natuurlijk lekker oldskool een honda MT tje op de achtergrond king:
Die heb ik inderdaad nieuw gekocht, kun je zo bestellen op internet.
Hier de link:
http://www.classicminionderdelen.nl/webshop/motordelen/-koelsysteem/detail/385/kachel-kraan-mpi.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder heb ik deze week nog de kabelboom van de manta en die van de c20let bijna compleet uitgezocht en gelabeled.
Ik heb nu voor 99% alles bekend, alleen nog een paar draden waar ik het even niet van weet.Zo, na een hele lange tijd de manta aan de kant gehad te hebben vanwege andere zaken heb ik gisteren eindelijk weer opgepakt.
Heb de komende periode weer meer tijd voor de auto dus lekker verdergaan waar ik gebleven was.Gisteren heb ik de hele kachel afgebouwd. Omdat die gaten waar de parkers in moeten toch altijd rotgedraaid zijn heb ik deze maar uitgeboord en er M6 klinkmoeren in gelijmd. Nu kan ik de kachel mooi met M6 boutjes vastzetten.
Heb de originele kachelklep kabel van de manta pasgemaakt voor het mini cooper kraantje en het werkt perfect. Ook meteen geplaatst en alles aangesloten.En ik heb een instelbare brandstofdrukregelaar van QSP gekocht van lenn0.






Zolang de stekker op de hotstart valve zit kan je het vacuum gewoon er af laten idd. Alleen ik wil graag dat ding daar weghebben. Reden is dat als deze niet goed functioneren je mengsel te schraal kan worden met een vervelende afloop.
Ik zal het gewoon eens gaan proberen als ik weer met de auto verder ga king:
zelf een slagtrekker maken door middel van een gewicht wat over bijvoorbeeld een draadeind glijdt. ;)
Zit ik hier net Car SOS op NGC te kijken, staat er een manta GTE project op de achtergrond king:
Betreft de aflevering met de MG uit ’38.
Klopt niet helemaal wat je zegt Hans.
Het beeld is namelijk het enige wat juist WEL goed moet zijn.
Dat betekent dat roest in de reflectoren toegestaan is, mits het lichtbeeld voldoende is.
Heb laatst het hele circus meegemaakt dus ik weet nu wel hoe het zit :jerry -
AuteurBerichten