Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201860

    Gaat lekker snel zo :wors

    Je hebt genoeg goede hulp daar zo te zien :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676945

    Had ik zelf ook liever, maar zo kwam het helaas niet uit.

    Verder verwacht ik er niet zoveel problemen mee, ze zitten nog hoog genoeg :thumbup .

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676943

    Zeker zeker :thumb

    Uitlaat hangt inmiddels weer gebeitst onder de auto.
    Vandaag ook maar meteen begonnen aan het remsysteem. De plaats voor de drukregelaar achter bepaald, en vast de leidingen en slangen naar de achterremmen gelegd.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676941

    Vandaag de uitlaat verder afgemaakt.
    Hij is nu kwa laswerk helemaal af. Morgen ga ik de lassen beitsen en de uitlaat weer monteren.
    Vervolgens verder met het remsysteem en het brandstofsysteem.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676940

    @ cruez

    Klopt, die handremleiding moet ik nog even een steun met een klemmetje voor maken dat deze de uitlaat niet raakt.
    De uitlaatmaterialen heb ik besteld bij Sascha Horr Edelstahlhandel in Duitsland.
    De dempers komen van MN exhaust in Duitsland. Alles bij elkaar was het 370 euro met verzenden erbij.
    Blijkt nu dat ik nog ongeveer de helft aan materiaal over heb. Nog bijna 2 meter buis, 3 lasbochten, een klem en 3 ophangrubbers.

    @ cuupi

    Goede tip, ga ik even een RVS plaat zoeken en las ik ertussen. Heb het inderdaad vaker gezien maar verder niet bij nagedacht.

    In reactie op: diplomat b 1976 #18153422

    gewoon lassen. Daarna wel even het wiel opnieuw balanceren.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676936

    Zo, gisteren weer verder gegaan met de uitlaat, hij is bijna klaar nu. Hij hangt al onder de auto, het is nu alleen nog aflassen.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676935

    Zo, vandaag nog even de carrosserie wat gemodificeerd dat de uitlaat en de demper achter wat hoger komen te zitten.

    Na wat navragen en opzoeken heb ik geconcludeerd dat deze hoogte niet echt een probleem is. Zat lage jongens die zeggen dat dit prima moet gaan. Ook heb ik dadelijk nog wat grotere wielen wat me alweer wat meer bodemvrijheid geeft. Heb ook nog eens foto’s van ori manta en kadett uitlaten gekeken en ik zie dat de demper net voor de achteras minstens net zo laag hangt.

    bij deze wat foto’s:

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676934

    Zo, vandaag maar eens aan de uitlaat begonnen.

    Heb eerst even de laatste einddemper opgehangen om een punt te maken om naartoe te werken.
    Verder heb ik de downpipe tot nu toe klaar.

    Enige puntje is dat de bodemvrijheid nogal laag is geworden. Heb tussen de weg en de uitlaat nog maar 75mm over. Ik weet dat de uitlaat bij een standaard manta ook behoorlijk laag hangt maar 75mm??

    Iemand ervaringen?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676933

    Zo, vandaag weer wat mooie spullen thuis gekregen zodat ik weer verder kan.

    Enige wat nog mist is de uitlaatflens voor aan de knie van de turbo maar die staat in bestelling.
    Denk komend weekend beginnen met de uitlaat te maken. Tig apparaat ga ik morgen ophalen.

    Ik heb gewoon constructieprofielen en lasbochten gekocht van RVS 304 bij een Duits RVS bedrijf.
    Enige wat ik van Simons heb zijn de dempers, omdat ze dat niet hadden. Ik vind de prijzen van bochten en pijp bij Simons nogal enthousiast hoog. Nu ben ik zeker maar de helft van het geld kwijt voor dezelfde spullen….
    Pijpen en bochten zijn gewoon 63,5mm (2,5 inch) met een wanddikte van 1,5mm. Perfect voor een uitlaat dus. :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676931

    Hmmm, ik twijfel nog of ik die wel ga gebruiken :jerry

    Zo, vandaag het hanglager punt afgemaakt, en hierbij is mijn aandrijflijn dan ook klaar.

    En ja, de beide helften staan niet precies in 1 lijn, dat klopt.
    Belangrijkste is dat de eerste as met hardy schijf kaarsrecht achter de bak zit, dat is nu het geval.
    Voor het 2e gedeelte van de as, daar hebben ze kruiskoppelingen voor uitgevonden ;)

    Kan ook te maken hebben met de plaats van het pignon van de BMW as.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676929

    Zo, heb inmiddels de cardanas weer hier en hij past ook nog eens :thumb

    Ook nog wat oude foto’s van het verschil tussen de golf en de BMW dempers.
    De cardanas heb ik koud tegen de bak geschroefd, zodat deze exact recht zit. Vervolgens heb ik de plaats voor het hanglager bepaald en de eerste steuntjes gemaakt.
    Heb de cardanas ter plaatse van het hanglager ook nog even geklokt, Hier zit 0,4mm slag in totaal in, op een afstand van 600mm. De maximale hoek die de as dan maakt bedraagt 0,04 graden. Lijkt mij vrij acceptabel. Dit kunnen de hardyschijf en hanglager makkelijk opvangen mijns inziens.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676927

    Zo, heb de bilstein alvast aan 1 kant gepast. Werkt perfect icm de golf veren. Lengte is ook in orde. Moet alleen een oplossing bedenken voor de grote diameter gaten in de dempers. Of een bus inpersen en de originele M12 bout gebruiken, of de draagarm opboren en tappen naar M16. Daarnaast heb ik de cardanas weggebracht om in te laten korten, nu maar hopen dat ik goed gemeten heb :hmmz

    Foto’s volgen in de loop van de week king:

    In reactie op: rem probleem #18270548

    Schijven van Barry (sniksnak hier op het forum) monteren.

    Deze passen plug en play op de naven van de manta.
    Afmeting is 260×24 geventileerd.
    Passen perfect in combinatie met vectra/astra/calibra klauwen.
    Heb deze setup zelf ook.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676925

    Ze liggen inmiddels al een week hier, maar alsnog wat ploaties.

    Komen van een BMW E60. Ga ik waarschijnlijk gebruiken icm de veren van de golf set.

    In reactie op: uitschakelen eerste versnellings herkenning C20LET #18271219

    Volgens het elektrisch schema is het gewoon een simpele schakelaar. Weet zo even niet of het maak of verbreek is. Dus wil zeggen oftewel draad los oftewel draad aan de massa zorgt voor uitschakelen 1e versnellings herkenning. Ben er helaas zelf ook nog niet achter :hmmz

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676924

    Hey Theun,

    Ja die zijn onderweg :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676922

    Zo, de afgelopen week weer wat leuke spullen binnengekregen :thumb

    Kan nu in principe de hele achteras en het remsysteem afmaken.

    In reactie op: Lengte schroefpoten achter diverse opel modellen #18267184

    Het liefste wil ik geen custom made spul. Om de doodeenvoudige reden dat als ik het een keer moet wisselen weer dure schroefpoten moet laten maken ;) Als het echt niet anders is pas is liever mijn torens aan. Maar goed het loopt niet echt storm hier met antwoorden dus ik denk dat ik maar een keer een verenboer opbel of ik een dagje mag komen meten :hmmz

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676921

    Zo, ik heb besloten nog even verder te kijken naar wellicht beter passende schroefpoten.
    Mocht ik die niet kunnen vinden, gaat alsnog de tol erin. Maar tot die tijd heb ik toch genoeg andere dingen te doen.

    Van de vakantie nog maar even de stabilisator afgemaakt en meteen ook het handremsysteem.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676917

    Hoi Rik,

    Heb ik ook zeker aan zitten denken. Maar wil ik eigenlijk uiteindelijk toch liever niet.
    Reden: Ik heb de hele constructie zo gemaakt dat ik nu altijd nog terug kan naar origineel, om wat voor reden dan ook.
    Zou dan eventueel geen probleem zijn als ik lange koni’s zou monteren natuurlijk :hmmz

    Keuzes keuzes… Ik ga er nog eens over nadenken king:

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676915

    Zo, vandaag weer even verder gegaan.

    Helaas zijn de veerpoten toch net iets te lang. Even kijken of ik deze kan inkorten, en anders toch iets zoeken wat weer tussen Polo en Golf in zit :hmmz

    Heb vandaag dan maar bedacht hoe de stabilisatorstang onder de auto komt. Ook alvast de eerste steun gemaakt, andere kant moet nog.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676913

    Dan zal ik eens contact opnemen met deze man :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676909

    Vandaag weer verder gegaan aan de manta.
    Heb als eerste de cardanas ingemeten. Het is een combinatie geworden van 2 assen, namelijk het deel wat ik er al bij had en op de bak past, + het achterste gedeelte van een E36. Deze moet ik 230mm in laten korten om te zorgen dat ie past. Daarnaast nog de extra diffsteun op zijn plaats gelast.

    Ook heb ik de baksteun nog licht aangepast zodat het geheel wat rechter onder de auto zit en ik met de cardanas dan ook beter wegkom. Verder nog een van de 2 veertorens vast aangepast en de bus onderin de veerpoot opgeboord, zat genoeg vlees om van M10 naar M12 te gaan. Misschien morgen de andere kant doen en dan ga ik van de week aan de stabilisatorstang beginnen.

    In reactie op: Sperr Diff #18263175

    voor Volvo as ombouw zie bijvoorbeeld het topic ‘Mijn saabscona 400’ van Rik Ophuis.
    Voor BMW as ombouw zie bijvoorbeeld mijn topic ‘Manta B 400R turbo’

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 733)