Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gaat lekker snel zo :wors
Je hebt genoeg goede hulp daar zo te zien :thumb
Had ik zelf ook liever, maar zo kwam het helaas niet uit.
Verder verwacht ik er niet zoveel problemen mee, ze zitten nog hoog genoeg :thumbup .
Zeker zeker :thumb
Uitlaat hangt inmiddels weer gebeitst onder de auto.
Vandaag ook maar meteen begonnen aan het remsysteem. De plaats voor de drukregelaar achter bepaald, en vast de leidingen en slangen naar de achterremmen gelegd.




Vandaag de uitlaat verder afgemaakt.
Hij is nu kwa laswerk helemaal af. Morgen ga ik de lassen beitsen en de uitlaat weer monteren.
Vervolgens verder met het remsysteem en het brandstofsysteem.


@ cruez
Klopt, die handremleiding moet ik nog even een steun met een klemmetje voor maken dat deze de uitlaat niet raakt.
De uitlaatmaterialen heb ik besteld bij Sascha Horr Edelstahlhandel in Duitsland.
De dempers komen van MN exhaust in Duitsland. Alles bij elkaar was het 370 euro met verzenden erbij.
Blijkt nu dat ik nog ongeveer de helft aan materiaal over heb. Nog bijna 2 meter buis, 3 lasbochten, een klem en 3 ophangrubbers.@ cuupi
Goede tip, ga ik even een RVS plaat zoeken en las ik ertussen. Heb het inderdaad vaker gezien maar verder niet bij nagedacht.
gewoon lassen. Daarna wel even het wiel opnieuw balanceren.
Zo, gisteren weer verder gegaan met de uitlaat, hij is bijna klaar nu. Hij hangt al onder de auto, het is nu alleen nog aflassen.









Zo, vandaag nog even de carrosserie wat gemodificeerd dat de uitlaat en de demper achter wat hoger komen te zitten.
Na wat navragen en opzoeken heb ik geconcludeerd dat deze hoogte niet echt een probleem is. Zat lage jongens die zeggen dat dit prima moet gaan. Ook heb ik dadelijk nog wat grotere wielen wat me alweer wat meer bodemvrijheid geeft. Heb ook nog eens foto’s van ori manta en kadett uitlaten gekeken en ik zie dat de demper net voor de achteras minstens net zo laag hangt.
bij deze wat foto’s:



Zo, vandaag maar eens aan de uitlaat begonnen.
Heb eerst even de laatste einddemper opgehangen om een punt te maken om naartoe te werken.
Verder heb ik de downpipe tot nu toe klaar.Enige puntje is dat de bodemvrijheid nogal laag is geworden. Heb tussen de weg en de uitlaat nog maar 75mm over. Ik weet dat de uitlaat bij een standaard manta ook behoorlijk laag hangt maar 75mm??
Iemand ervaringen?









Zo, vandaag weer wat mooie spullen thuis gekregen zodat ik weer verder kan.
Enige wat nog mist is de uitlaatflens voor aan de knie van de turbo maar die staat in bestelling.
Denk komend weekend beginnen met de uitlaat te maken. Tig apparaat ga ik morgen ophalen.Ik heb gewoon constructieprofielen en lasbochten gekocht van RVS 304 bij een Duits RVS bedrijf.
Enige wat ik van Simons heb zijn de dempers, omdat ze dat niet hadden. Ik vind de prijzen van bochten en pijp bij Simons nogal enthousiast hoog. Nu ben ik zeker maar de helft van het geld kwijt voor dezelfde spullen….
Pijpen en bochten zijn gewoon 63,5mm (2,5 inch) met een wanddikte van 1,5mm. Perfect voor een uitlaat dus. :thumb


Hmmm, ik twijfel nog of ik die wel ga gebruiken :jerry
Zo, vandaag het hanglager punt afgemaakt, en hierbij is mijn aandrijflijn dan ook klaar.



En ja, de beide helften staan niet precies in 1 lijn, dat klopt.
Belangrijkste is dat de eerste as met hardy schijf kaarsrecht achter de bak zit, dat is nu het geval.
Voor het 2e gedeelte van de as, daar hebben ze kruiskoppelingen voor uitgevonden ;)Kan ook te maken hebben met de plaats van het pignon van de BMW as.
Zo, heb inmiddels de cardanas weer hier en hij past ook nog eens :thumb
Ook nog wat oude foto’s van het verschil tussen de golf en de BMW dempers.
De cardanas heb ik koud tegen de bak geschroefd, zodat deze exact recht zit. Vervolgens heb ik de plaats voor het hanglager bepaald en de eerste steuntjes gemaakt.
Heb de cardanas ter plaatse van het hanglager ook nog even geklokt, Hier zit 0,4mm slag in totaal in, op een afstand van 600mm. De maximale hoek die de as dan maakt bedraagt 0,04 graden. Lijkt mij vrij acceptabel. Dit kunnen de hardyschijf en hanglager makkelijk opvangen mijns inziens.








Zo, heb de bilstein alvast aan 1 kant gepast. Werkt perfect icm de golf veren. Lengte is ook in orde. Moet alleen een oplossing bedenken voor de grote diameter gaten in de dempers. Of een bus inpersen en de originele M12 bout gebruiken, of de draagarm opboren en tappen naar M16. Daarnaast heb ik de cardanas weggebracht om in te laten korten, nu maar hopen dat ik goed gemeten heb :hmmz
Foto’s volgen in de loop van de week king:
Schijven van Barry (sniksnak hier op het forum) monteren.
Deze passen plug en play op de naven van de manta.
Afmeting is 260×24 geventileerd.
Passen perfect in combinatie met vectra/astra/calibra klauwen.
Heb deze setup zelf ook.
Ze liggen inmiddels al een week hier, maar alsnog wat ploaties.
Komen van een BMW E60. Ga ik waarschijnlijk gebruiken icm de veren van de golf set.

30 januari 2015 om 22:10 In reactie op: uitschakelen eerste versnellings herkenning C20LET #18271219Volgens het elektrisch schema is het gewoon een simpele schakelaar. Weet zo even niet of het maak of verbreek is. Dus wil zeggen oftewel draad los oftewel draad aan de massa zorgt voor uitschakelen 1e versnellings herkenning. Ben er helaas zelf ook nog niet achter :hmmz
Hey Theun,
Ja die zijn onderweg :thumb
Zo, de afgelopen week weer wat leuke spullen binnengekregen :thumb

Kan nu in principe de hele achteras en het remsysteem afmaken.
Het liefste wil ik geen custom made spul. Om de doodeenvoudige reden dat als ik het een keer moet wisselen weer dure schroefpoten moet laten maken ;) Als het echt niet anders is pas is liever mijn torens aan. Maar goed het loopt niet echt storm hier met antwoorden dus ik denk dat ik maar een keer een verenboer opbel of ik een dagje mag komen meten :hmmz
Zo, ik heb besloten nog even verder te kijken naar wellicht beter passende schroefpoten.
Mocht ik die niet kunnen vinden, gaat alsnog de tol erin. Maar tot die tijd heb ik toch genoeg andere dingen te doen.Van de vakantie nog maar even de stabilisator afgemaakt en meteen ook het handremsysteem.







Hoi Rik,
Heb ik ook zeker aan zitten denken. Maar wil ik eigenlijk uiteindelijk toch liever niet.
Reden: Ik heb de hele constructie zo gemaakt dat ik nu altijd nog terug kan naar origineel, om wat voor reden dan ook.
Zou dan eventueel geen probleem zijn als ik lange koni’s zou monteren natuurlijk :hmmzKeuzes keuzes… Ik ga er nog eens over nadenken king:
Zo, vandaag weer even verder gegaan.
Helaas zijn de veerpoten toch net iets te lang. Even kijken of ik deze kan inkorten, en anders toch iets zoeken wat weer tussen Polo en Golf in zit :hmmz
Heb vandaag dan maar bedacht hoe de stabilisatorstang onder de auto komt. Ook alvast de eerste steun gemaakt, andere kant moet nog.






Dan zal ik eens contact opnemen met deze man :thumb
Vandaag weer verder gegaan aan de manta.
Heb als eerste de cardanas ingemeten. Het is een combinatie geworden van 2 assen, namelijk het deel wat ik er al bij had en op de bak past, + het achterste gedeelte van een E36. Deze moet ik 230mm in laten korten om te zorgen dat ie past. Daarnaast nog de extra diffsteun op zijn plaats gelast.Ook heb ik de baksteun nog licht aangepast zodat het geheel wat rechter onder de auto zit en ik met de cardanas dan ook beter wegkom. Verder nog een van de 2 veertorens vast aangepast en de bus onderin de veerpoot opgeboord, zat genoeg vlees om van M10 naar M12 te gaan. Misschien morgen de andere kant doen en dan ga ik van de week aan de stabilisatorstang beginnen.






voor Volvo as ombouw zie bijvoorbeeld het topic ‘Mijn saabscona 400’ van Rik Ophuis.
Voor BMW as ombouw zie bijvoorbeeld mijn topic ‘Manta B 400R turbo’ -
AuteurBerichten