Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mannen!! Het moment heeft plaatsgevonden. De manta heeft zijn eerste kilometertjes gemaakt.
Loopt, rijdt en remt perfect!!! Enige wat nog niet werkt is de elektrische koelfan, daar ga ik morgen naar kijken.
Filmpje volgt spoedig!
Inlaat ook bijna klaar. Draadbus voor de sensor nog maken en erin lassen, vervolgens de binnenkant ontbramen, dan beitsen en polijsten en klaar is kees.
Gaskabel is vandaag ook opgehaald en meteen een steun voor gemaakt.
Remsysteem is gevuld en ontlucht en geheel in orde :thumb






Vandaag complete brandstofsysteem afgerond.
Komende week nog even de nieuwe inlaat afmaken, alles lektesten, controleren en ontluchten en dan zal ik voor de 1e testrit gaan. Tevens ook nog eens de 1e keer dat ik uberhaupt in mn eigen manta rij :wors





Ik heb de kabel al weggebracht, wordt nu een nieuwe gemaakt op lengte as we speak :thumb
Ik heb ze besteld bij raceparts.cc, kosten iets van 4.70 de meter.
Moet wel zeggen dat ik daar op sommige onderdelen 2,5 maand heb moeten wachten.
Maar die leidingen waren wel meteen binnen, misschien heb jij meer geluk :thumbDe leidingen zijn van aluminium met zo’n stootvaste kunststofachtige coating eromheen.
Worden inderdaad in de AN koppelingen vastgetrokken met knelringen.
En in het midden komt dan in beide leidingen een knelkoppeling als doorverbinder, zodat de leidingen ook nog te demonteren zijn.Zo, vandaag na veel nadenken toch maar een manier gevonden om de brandstofleidingen onder de auto te hangen.
Toen ik er eenmaal uit was hoe ik het wou doen had ik het ook zo gedaan :DMorgen nog even 2 rechte koppelingen halen, even wachten op mijn pakketje met banjo’s voor de brandstofrail en dan vervolgens verder met de slangen.







Zo, vandaag het hele remsysteem maar eens afgemaakt.
Enige wat ik nog moet doen is steuntjes maken voor de remleiding rechtsvoor, maar dat kan helaas niet nou de motor erin zit, dus later.Morgen even afvullen, checken op lekkage en ontluchten.
Verder nog wat plaatjes van wat ik zover gedaan heb.









@RacesconaB204 wrote:
Super gaaf inlaat spruitstuk heb je gemaakt :thumb
Hey Rik,
De eer is niet aan mij, ik heb deze gekocht van Armand.
Maar hij heeft goed werk afgeleverd.Er zitten in dit spruitstuk dan wel geen kelken, maar daar zie ik bij een geblazen motor toch het nut niet van in.
Enige nadeel van wat ik nu heb van het verbouwen is dat de piping naar de intercooler niet meer past, de gaskabel is te kort en mijn brandstofaansluitingen passen niet meer. Heb nu helaas al 2x onderdelen besteld in de hoop dat ze pasten, maar helaas.
Ik kan er nu niet meer omheen om banjo’s te gaan gebruiken, dat is het enige dat past.
Verder moet ik even een adresje zoeken om een gaskabel op maat te laten maken.Ik ga nu zelf het aansluitstuk achter de gasklep maken van RVS. Dus een flens met een bocht naar onderen, aansluitingen voor de blowoff, stappenmotor en een draadbus voor de inlaattemperatuur sensor.
Aantal onderdelen heb ik al, een en ander moet nog besteld worden.
Verder zitten de brandstofpomp en het filter op hun plaats, ook de slang van de tank naar de pomp zit al. Nu even wachten tot de manta weer op de brug staat, dan ga ik verder met het leggen van de brandstofleidingen en de remleidingen. Alle backorder onderdelen zijn nu ook binnen en ik heb vakantie, dus ik kan er voorlopig weer even tegenaan :thumb
Zo, vandaag eens even voor het idee aan een kant de schermen gepast. Past heel aardig, maar natuurlijk toch nog wel wat aanpaswerk om alles perfect te krijgen. Ook de inlaatcollector eens gepast, helaas is de oude pakking gesneuveld dus ik zal eerst even een nieuwe moeten halen voordat ik verder kan.



Zo, gisteren weer wat mooie spulletjes opgehaald in Zeeland, een lange rit maar het was het zeker waard!
Was erg gezellig Armand, ook erg leuk om jouw project te zien :thumbupHeb nog wat probleempjes met mijn backorder uit Duitsland, waarschijnlijk wordt dat deze week nog opgelost.





Even Rik Ophuis met de saabscona vragen, die had toen ook zo’n blok in z’n B-ascona gebouwd.
link:
Ik bedoelde een A manta natuurlijk louwe :jerry
Een 400 bodykit valt wel buiten mijn begrippen van een ”dikke” bodykit natuurlijk :jerry
10mm. De draad zit dieper getapt als dat de pluggen lang zijn. Is ook conische draad. Heb een volledig vrije doorgang van de rail naar de uitvoer :thumb
Jawel hoor, kijk maar eens goed naar de eerste 2 foto’s ;)
Daar ben ik niet zo bang voor. Het is conische draad waar ik ook nog loctite schroefdraadafdichting bij heb gebruikt.
Zo, drukregelaar afgedopt en een cleane look king:
Half uurtje werk en ziet er netjes uit. Middelste gat doorgeboord in de rail en daarna alle 3 de gaten afgedopt.



Zo, ik heb het al opgelost, half uurtje werk en ziet er netjes uit. Middelste gat doorgeboord in de rail en daarna alle 3 de gaten afgedopt.



Ik zal van het weekend eens kijken hoe ik het oplos. Denk gewoon doorboren en dan blindstoppen in de gaten en netjes afdekken. Kan eventueel ook zelf wat frezen a la tx motorsport bypass. :thumbup
Klopt, heb helaas beide niet. Tig apparaat heb ik geleend, maar dat is gewoon een DC apparaat, geen ALU dus. Staal en RVS lassen gaat goed, maar de laatste keer dat ik geprobeerd heb aluminium te tiggen was niet om over naar huis te schrijven.
Dat ding van TX autosport is de eenvoudigste optie, alleen wel weer 50 euro voordat je m op de mat hebt liggen. Plus moet ik weer een nippel scoren die past, aangezien ik alles AN heb dadelijk. Ben wat deze lullige dingen betreft nogal een cheapass haha. Nou goed ik zal nog eens wat reacties afwachten of dat de booroplossing kans van slagen heeft. Anders maar weer gewoon door de zure appel bijten en dat ding bestellen. Kan natuurlijk ook nog even de lasser vragen wat t bij hem kost om dat plaatje te maken zoals Fearless gedaan heeft.
Vandaag nog wat klusjes gedaan. Heb nu de goede aansluiting met nippel op de tank gelast om te zorgen dat er genoeg brandstof naar de pomp kan lopen.
Verder nog wat foto’s van de computer, en daarnaast ook nog een vraag over de ori brandstofdrukregelaar:




En hier de vraag. Aangezien ik met een instelbare brandstofdrukregelaar ga werken zal ik de originele moeten uitsluiten. Hoe doe ik dit? Zelf zat ik te denken om het gat in het midden (met de pijl) door te boren in de injectierail, zodat de brandstof direct vanuit de rail naar de uitgaande poort kan stromen. Als ik dan de ori drukregelaar terugmonteer zou alles gewoon weer dicht moeten zijn, alleen zou deze dan geen functie meer hebben. Klopt dit, of werkt dit niet en moet ik het op een andere manier oplossen?

Sja, ieder zo zijn smaak. Ik zie een manta ook liever zonder dikke bodykit maar:
Denk dat het ook te maken heeft met deze rigoreuze ombouw. Zonder kit is de auto bijna niet meer af te werken. Ook met de spoorbreedte kom je anders niet weg.
Een A manta met dikke bodykit kan ook heel gaaf zijn, denk bijvoorbeeld aan de Hilmersson Manta.
Helaas maar een kleine update zonder foto’s.
Plan was eigenlijk om het komende lange weekend mijn complete rem- en brandstofsysteem af te maken en test te rijden.
Had alles op tijd besteld, alleen helaas staat de helft van de onderdelen in backorder, even afwachten dus.Daarom maar aan de kleine rotklusjes begonnen.
Heb de computer nu met een nette steun onder het dashboard gemaakt aan de bijrijderskant, hangt mooi in de rubbers.
Ook maar alvast begonnen de bekabeling in een kabelhoes te leggen, maar dat gaat wel even duren en me veel duimpijn bezorgen :swearHopelijk eind volgende week weer mooie updates :thumb
Ik ben er ook bij dit jaar. Vorig jaar helaas niet gelukt om te komen.
warm water en soda daarin oplossen en tijdje laten weken werkt heel goed. Je kunt daarna gerust bijvoorbeeld een vriesdop uit het blok halen en dan een half uur of langer spoelen met schoon water, je bent nog verrast wat daar allemaal uit kan komen. Zelf laatst ook meegemaakt met een blok dat telkens warmliep. Na een uur intensief spoelen en losweken weer mooi schoon :thumb
-
AuteurBerichten