Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Armand, leuk dat je je project nu met het forum gaat delen :thumb
Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen die er hier gemaakt gaan worden.
Wat ik me nog kan herinneren van de foto’s die ik bij je gezien heb gaat dat helemaal goedkomen :worsVandaag rooster ingemat.
Morgen waarschijnlijk de huid op het frame kitten :thumb


Zo, vandaag de motorkap verder gefatsoeneerd.
Heb alle opgepolyesterde stukken mooi vlakgeschuurd, alsook het gedeelte waar het rooster op moet.
Heb eerst de driehoeken van binnen zo strak geschuurd als kon want daar kun je straks haast niet meer bij.
Als laatste het rooster erop geplakt. Helaas duurt de kit wat lang met drogen dus kan ik het morgen pas inmatten.Had eigenlijk gepland om morgen de huid weer op het frame te maken maar dat wordt dan maar een dag uitgesteld…




Bedankt voor de info omtrend koeling. Kan zeker invloed hebben zo’n plaat.
Een oliekoeler heb ik er ook onder hangen, dus zou dan goed moeten komen.
Mocht het niet zo zijn, merk ik het vanzelf en moet ik voor een andere oplossing gaan.@ Rik
Meer mijn persoonlijke smaak. Ik vind die grote openingen in mijn motorkap maar niks, vandaar dat ik er graag wat voor wil hebben king:
Ik woon ook in een erg bosrijk gebied dus ook al snel last van rommel wat door die gaten heen kan komen.@ motormuis
Die sierlijst heb ik niet, maar ik vind hem ook mooier zonder die lijst. De spleet die ik nu heb vind ik zo minimaal dat hij voor mij acceptabel is :thumbup
Gisteren en vandaag toch nog het een en ander gedaan. Plaatjes van geperforeerde plaat gemaakt voor achter de happertjes. Was een klotewerk om ze goed passend te maken maar toch gelukt gelukkig.
Heb ze vandaag ook ingemat en dat viel helaas een beetje tegen. Morgen even kijken of het toch goedgekomen is, anders doe ik het over.
Daarnaast het voorscherm thv de koplampkap wat ik teveel weggesneden had ook weer ingemat.Als laatste vandaag rondom de driehoeken in de motorkap alles flink opgewerkt, zodat ik dat morgen vlak kan schuren en dan de plaat mooi op alle vlakken aanligt. Dan lijm ik hem erop en mat ik hem rondom weer in.







:thumbup
Vandaag heb ik de geperforeerde plaat gekregen waar ik eventueel de happers en driehoeken van de motorkap mee af wil gaan dekken. Ik moet zeggen, het ziet er zeer gelikt uit vind ik zelf :thumb
Sowieso 100x beter als dat gare lelijke ”race tuning” gaas.
Heb dan ook besloten dat ditzelfde spul in de brievenbus gaat komen van de voorbumper :D


Dan ben je zeker bij het juiste adres :thumb :thumb
vandaag eens verder gegaan met het repareren van de motorkap.
Heb overal waar er gaten in zaten flink met de afbraamschijf de polyester weggeslepen en de gaten dichtgemat.
Volgende stap is dan mooi gaas in de openingen maken en inmatten, zodat het er van binnen ook netjes uit ziet.
Daarna het dek op het frame maken en vervolgens de randen bijpolyesteren zodat de spleetmaten goed zijn :thumbup
:thumb
Vandaag eens even bezig geweest met de koplampkappen mooi in te passen.
Viel toch wel beetje tegen hoe die passen, dus plaats maken in het voorscherm.Heb ik toch eens voor de gein mijn oude origineel Irmscher kappen er even bij gepakt.
Blijkt dat die pasvorm vrijwel spot-on is. Deze ga ik dus hergebruiken. Reden dat ik andere had gehaald is omdat bij deze precies het gedeelte waarmee je ze tegen de auto schroeft eruit gebroken is. Oplossing: RVS ringen laten snijden die ik ertegenaan maak.Alleen beetje jammer dat ik daarachter kwam toen ik al een flinke hap uit mn scherm had gesneden. Nougoed, polyesteren we wel weer dicht :sleeping





En hier de oplossing voor de ”brievenbus”. Zoiets moet het gaan worden

Dit worden de ringen voor achter de koplampkappen

Dat is um Louwe :-P
Cruez: Mooi om te weten, dan gaat dat helemaal goed komen met die kap dadelijk :thumbup
Hoi Armand,
Bedankt voor het adres! Het blijft toch altijd feest met die polyester. Komt allemaal goed :thumb
Vandaag van weer eens even wat pretspulletjes opgehaald:
Onderlipje

moet nog wel even in orde en passend gemaakt worden

XE nokkenassen en een setje van 3 nieuwe originele Hella kentekenlampjes

En de action leeggekocht om straks het polyester dek op het frame van de motorkap te maken

Hey Louwe,
Die Capri MK3 knipperlichten zijn nu ook nieuw in het wit leverbaar op ebay voor 65 piek per stuk.
Mijn set is zo’n 2 tot 3mm dik polyester.
Zo, vandaag weer eens flink bezig geweest.
Heb de schermen weer terug geplaatst en de bumperbalk eens goed onder handen genomen.
Daarmee heb ik eindelijk de bumper goed passend gekregen. Goed resultaat!Daarnaast het polyesterdek van de motorkap exact juist op het frame geplaatst en afgetekend.
Nu kan ik de gaten in het dek dicht polyesteren, gaas achter de openingen plaatsen en inmatten en vervolgens het dek terugkitten op het stalen frame. Vervolgens zal ik dan de randen van de kap opwerken totdat ik de juiste spleetpassingen heb. Dan mat ik het dek aan de binnenzijde vast aan de stalen kap en daarmee zal deze dan in de toekomst ook niet meer loslaten.


Geperforeerde RVS plaat die in de ”brievenbus” moet komen ben ik aan het regelen


De hoekjes van de voorschermen heb ik ook opgewerkt om zo een minimale spleet over te houden.


En door de krimp van het polyester bij/na uitharden waarschijnlijk.
Ik ken wel de onderlippen die onder de GSI bumpers passen, zie je soms nog wel eens op MP voorbij komen. Misschien past dat of is dat enigszins pas te maken?
McLambo:
Zou kunnen. Ik heb zelf nog wel het een en ander aan foto’s gezocht, maar meestal zijn er van allerlei diverse soorten bumpers gebruikt. Ik zelf vind het niet echt mooi dat die kromming erin zit. Bodemvrijheid is bij een manta ook al ver te zoeken dus ik ga voor de aanpassing :thumbup
Louwe:
De inspiratie voor een onderlip komt van deze wagen af, naar zo eentje ben ik dan ook op zoek:
Hoi Louwe,
Ja klopt de kap ligt nu weer los, komt omdat ik de lijmtangen ergens anders nodig had haha.
En inderdaad, de voorbumper is zo standaard geen porum.
Bij mij komt er in de ”brievenbus” een geperforeerde rvs plaat waar ik alle randen van omzet.
Zo wordt iet perfect recht en ik vind dat ook wel mooi. Zodra ik die tekening/zetwerk klaar heb zal ik het laten zien.Onder de voorbumper komt nog een onderlip. Als ik deze heb kan ik daar mooi naartoe werken.
Ben ik wel nog naar op zoek, ze zijn helaas niet meer zo dik bezaaid.Zo, gisteren voor het eerst met de polyester gewerkt. Moet zeggen, valt me niet tegen.
Ook gewoon weer een kwestie van aan beginnen. Heb eerst de voorschermen aan de binnenkant opgewerkt met materiaal zodat ik straks mooi de bovenkant kan afschuren om op gelijke hoogte met de motorkap uit te komen. Mooie test dus.

Motorkap frame ook eens bevestigd, en gekeken hoe de kap uitkomt om te zien hoeveel polyester ik op moet werken

Zou ik nog genoeg mat hebben voor de Manta? :-P :-P

Binnenkort meer!
De laatste tijd is het wat rustig rond de Manta.
Heb het erg druk met van alles en nog wat, dus er is nog niet zo heel veel gebeurd tot nu toe.
Wel heb ik inmiddels de polyesterhars binnen dus daar kan een dezer dagen een begin aan gemaakt worden.
Heb in ieder geval bekeken wat er gedaan moet worden en hoe dat ik dat voor elkaar wil gaan krijgen.
De sideskirts heb ik mooie brackets voor bedacht van RVS, deze worden tegen de auto geschroef en de skirts worden hier dan op bevestigd en ingemat waarmee het een sterk geheel wordt. Deze zijn al lasergesneden, ik moet ze alleen nog even zetten en de lipjes erin lassen.Daarnaast alvast het frame voor de motorkap in orde gemaakt, verstevigd en gelakt.
Hier wat foto’s van hoe de achterschermen niet goed uitkomen ter hoogte van de skirts, deze moet ik dus aanpassen.



Hier de bracket die ik bedacht heb.

Het polyesterdek van de motorkap, is inmiddels al ontdaan van alle kit.


Voorin heb ik een betonstaaf gelast omdat het frame nogal zwak geworden was vanwege het wegsnijden voor de driehoeken.
Ook heb ik plaats moeten maken voor het gasklepmechanisme.




De vorderingen van de afgelopen weken. Niet heel veel dit keer.
Het scherm met de bumper aan de bijrijderskant moet nog wat zakken, dit zit net een beetje scheef tegenover de andere kant.
Dan nog de skirts, motorkap en lampenkappen, en dan zit alles erop.Motorkap wordt waarschijnlijk een stalen originele kap, waarin ik de luchthappers en de driehoekjes van mijn eigen ”400” kap in overzet. Mijn kap (met stalen frame) past toch van geen kant en loont zich ook niet meer om op te maken. Dus dit lijkt mij hier de beste optie. Ook om alle naden netjes te krijgen.




Jup die heeft ie zeker.
Gister en vandaag weer verder kunnen gaan aan de manta.
Zijn begonnen met de 400 kit pas te gaan maken. Tot nu toe vast het voorscherm en achterscherm opgehangen.
Daarnaast de deur voorzien van spanstiften ipv de tijdelijke bouten om deze af te kunnen stellen om het voorscherm goed te passen. Heb in de binnenspatborden klinkmoeren getrokken zodat ik de schermen mooi met m6 boutjes vast kan zetten.
Achterscherm zit vast met die clipjes waar je een parker in draait van binnenuit.Achterklepspoiler is zo’n schuim ding wat nooit goed passend op elkaar te krijgen is. Dit wil ik gaan verbeteren door in de delen die op de zijflanken komen een RVS staaf te plaatsen, waardoor ik deze in vorm kan buigen en hiermee dus de vrijheid van het schuim flink beperk. Kan ik deze delen mooi aansluitend maken aan de spoiler op de kofferklep zelf.








Nee helaas, heb het de afgelopen tijd weer razend druk gehad met klussen voor anderen. Manta staat er helaas nog hetzelfde bij :cry
Hopelijk kan ik er na volgend weekend weer mee verder.
21 augustus 2015 om 13:22 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684765Ik gebruik meestal gewoon van die universele trillingsdempers als motorrubbers. Die kun je zo halen bij elke technische groothandel en voor mij werken ze goed :thumb
Heb je zelfs ook nog versterkte/stuggere varianten van.
Da hedde gej goed gedaan jong! En nou maar eens gas op dat project want anders kunnen we straks niet samen strepen trekken he :thumb
6 augustus 2015 om 22:35 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684761Tunnel vergroten ga je heel veel plezier van hebben.
Steun aanpassen op de carrosserie zou sowieso ook mijn voorkeur zijn dan andersom ;)Dit gaan zeker een hele dikke CIH worden met ruim 200pk + :thumb :thumb
https://youtu.be/PXhrnJVR0v0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij deze het filmpje. Heeft hier nog wel tikkende stoters, dat krijg je na 4 jaar stilstaan.
Is nu overigens helemaal voorbij :thumbZo, elektrische fan doet het ook. Conclusie: Te licht afgezekerd.
Pas bij een 30A zekering klapte hij er niet meer uit. De fan trekt wel enorm veel stroom, auto slaat bij stationair lopen af als de fan inkomt. Heb er nu voor te proberen een hele kleine accu in staan, ik denk als ik een grotere accu gebruik dat dit probleem al minder is. Mocht dat niet niet werken, probeer ik een condensator voor de fan te zetten om de aanloopstroom te verlagen.Daarnaast ook nog een minpuntje, zojuist met de auto terug de brug oprijden klapte de slang van de oliekoeler eraf bij het filter, de hele motorruimte, onderkant van de auto en de halve garage onder de olie. :fy1 :swear
Ik moet zeggen dat ik het vermogen nu al niet tegen vind vallen. Ding gaat eigenlijk al als de brandweer. Heb nu wheelspin tot in de 4e versnelling. Heb al gemerkt dat ik nog wel wat moet gaan experimenteren met de verhoudingen van het diff achter.
Mijn daily is een Volvo 850 T5 met +/- 250 pk, maar toch is de manta nu al een stuk vlotter, turbo spoelt ook veel eerder op.Oja @ louwe,
Dit is een op maat gemaakte gaskabel door Remkaflex, dus lijkt vanwege de sticker net een remkabel maar dat is het niet :-P
-
AuteurBerichten