Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
he dat is de oude van mathymanta, die was total loss had ik gelezen? Jammer dat hij hem niet meer opnieuw opmaakt:(
de accubak, ruitenvloeistof reservoirbak en vloeren zijn hard, en de rechter a-stijl is ook nog gewoon goed. Ik ga in ieder geval voor nieuwe binnenspatborden voor, nieuwe a-stijl links, nieuwe dorpels en nieuwe stukken net voor de achterwielkasten. Dan nog wat reparatie bij de kofferbodem, en voor de rest een paar kleine plekjes voor zover ik het nu kan zien.
Sowieso dit casco eerst maar eens helemaal kaal maken, en dan ga ik daarna nog eens verder kijken of dat een ander casco zich loont. Op dit moment durf ik hier ook nog wel aan te beginnen:)
Zo, vandaag heel de dag bezig geweest met de uitbouwen. Heb nu aan het eind van de dag eindelijk aan 1 kant de uitbouw eraf. Wat een enorme beunhazerij is dat geweest zeg:P:P Omdat foto’s meer zeggen als woorden komen hier de :kewlpics
ik vond het al gek dat ik de parkers waarmee de uitbouw vast zat niet kon vinden. Blijkt dus dat de hele uitbouw volgepurd en geplamuurd is, en ik vind er ook nog allemaal papier en schuurpapier bij in:P Ook moest ik aan de buitenkant gaten boren om bij de parkers te kunnen:


en na het bikken was de hoop zo groot:

en zo’n plakkaten plamuur kwamen ervanaf:

flink crusty onder de uitbouw:

achter ook:

totaalplaatje, ook de skirt is eraf, met de nodige kilo’s plamuur en kit:

bumper er ook af, op advies van eddy en ons pap maar met een 1mm schijf van de uitbouwen afgesneden, was er volledig aangeplamuurd:

Zo dat was het weer voor vandaag, morgen ga ik verder met de andere kant verwijderen. Wordt dus weer een hoop polyesterwerk om het weer netjes te krijgen, omdat het allemaal toch wel wat kapot gegaan is, en omdat er emmers plamuur opzaten. Ik ben van plan bussen in de uitbouwen en skirts te maken met draad, zodat ik voortaan alles aan de auto kan bouten:thumbup
het gaat er sowieso wel vanaf. net voor de achterste wielkasten begint er ook al roest door te komen. En ik wil de complete auto nou gaan stralen, omdat de lak zoo enorm slecht is, die kan ik er zo met een plamuurmes afsteken…
Ik zal er de komende week eens mee gaan stoeien, bedankt voor de info iigking:
ja precies, het is me al gelukt, oom kwam toevallig langs en die wist hoe het zat:)
Nu zit ik alleen even te kijken hoe het zit met de 400 uitbouw.. de skirts zitten nog gewoon gekit, maar ik het het idee dat de achterbumper en achterwielkast uitbouwen uit 1 stuk zijn… bumper heb ik al losgebout, maar ik heb geen idee hoe ik de wielkast uitbouwen los moet krijgen… ik zie aan de binnenkant van de auto wel parkers naar binnen steken, maar ik kan nier in de wielkasten komen want die zitten dicht…
Zo, weer eens een update:
De garage is helemaal opgeruimd, en er is eindelijk ruimte om serieus aan de auto te kunnen werken.
Inmiddels zijn mijn remklauwen voor de vooras ook binnen, van een vectra 2000.
ik ben er helaas achtergekomen dat ik het met schuren alleen niet ga redden, omdat er nog oude lak en plamuur van 1 a 2mm dik over de hele auto heen zit. Vandaar dat ik heb besloten dat de complete auto maar naar de stralerij gaat:thumbup
Ook de dradenmassa is flink verkleind, nadat ik kilometers speakerkabel en een van kroonsteentjes aan elkaar hangende isostekker van de radio verwijderd had:PBij deze een aantal plaatjes.
met zijn beste vriend bovenop de brug:P

wat een ruimte:)

toch wel wat rotterij aan de linker a-stijl :thumbdown

niet meer zo veel kabels:)


En dan hier de hemel eruit, met nog een gedeelte van het kantelschuifdak

ik weet alleen even niet hoe ik het kantelschuifdak verder moet demonteren zodat ik deze uit de auto krijg…
die meriva heeft achter suicide doors;)
mijn eigen volvo 66, met een dikke 1.1 motor met 46 pkking: wat een genot:thumbup
en een corvette stingray uit 70 met een 7.4l v8:)
nog steeds niemand die iets over mijn ECU kan vertellen:cry:cry
je kunt ook Polyurethaan stafmateriaal kopen, en daar je bussen voor de volvo as van draaien:thumbup
dit zijn inderdaad de korte gele koni’s. Wat bedoel je precies met bumpstops?
origineel gepost door eddepet007
2.2 schijven met 16v klauwen
zet ik straks op mijn 2.4dan kun je denk ik beter die schijven nemen die sniksnak aanbied. Die heb ik hierzelf nu ook op de plank liggen, straks in combinatie met kadett E/calibra/Vectra/Omega A2.4 klauwen.
Schijven zijn 260×24, iets groter, dus remblokken zitten volledig op de schijf, en ze gaan ook niet zo snel krom:)
denk dat schijfremmen op de achteras ook geen overbodige luxe zijn, daar heb je ook nog wat keus in, ik ga zelf voor bmw 325 schijven met golf3 klauwen (girling 38)
origineel gepost door Emiel-Manta
reed voor discotheek ”zenith” langs, net achter Venray.
leek van een afstand een erg nette auto!!ex-discotheek zenith dan wel he:P
ja kan zeker, ik doe ook 1e jaar werktuigbouw, maar helaas wel voor de 2e keer maarja..
Maar zeg eens ff een keer in de klas dan wie je bent, volgens mij donderdag weer sterkteleer;)
origineel gepost door coot
origineel gepost door Ben_M
is die lichtbruine 4 deurs ascona die ik wel eens op de parkeerplaats van de fontys Venlo zie van iemand hier?jup, dat is die van mij
leuke wagen man, wat voor opleiding doe je, en welk jaar?:)
moet of wil?:P
ja heb ze toevallig vandaag binnengekregen, nette schijven:thumbup
is die lichtbruine 4 deurs ascona die ik wel eens op de parkeerplaats van de fontys Venlo zie van iemand hier?
die staan als het goed is op de onderkant van de schokbrekers ingeslagen:)
ja klopt met dis ontsteking
de grote vraag blijft:P:hmmzals je de 82 2085sport en de 82 1668spd1 schokbrekers hebt kun je lager als 40, als je die andere hebt dan moet je deze schokbrekers hebben:)
er zit wel een comm. poort op voor m aan een pc te hangen, dus ik weet niet ofdat het dan van een rekord kan komen?
kan ik wel maken, maar ik denk dat je dat ook niks zegt, want het is gewoon een zwarte kast, staat verder helemaal niks op ofzo.
en kijk eens wat ik vandaag op het matje kreeg:wors

btw nog niemand die iets over mijn ECU weet?:o
op het kastje staat helemaal niets, dat is vervelend:thumbdown
maar het is helemaal niet vies van binnen ofzo, dat lijkt zo door die foto, ik weet niet hoe ik de flits van dat apparaat uit moet zetten, en opeens had ie een of andere rare functie, maar dat was de enige die een duidelijke foto nam, dusja:)
-
AuteurBerichten