Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee nog niet, de verkoper heeft volgens zijn zeggen problemen met de sper uitbouwen. Hij blijft iig wel mailen. Kan nu niet veel doen als wachten.
mijn vermoedens waren dus wederom juist:P
Zo, vandaag sinds een halve maand weer eens iets aan de manta gedaan. Heb het momenteel even druk met zaken als school, werken en beunen. Ook kan ik op het moment even niet vooruit omdat ik bezig ben met ons hok achter de garage in te richten tot straalcabine. Heb ook een complete set PU bussen voor onder de manta besteld bij Ferdie:thumbup
Heb vandaag nog even mn oude casco helemaal kaalgemaakt, en nu zijn alle delen eraf. Remdrukverdeler, stuurkolom behuizing en de achteras zijn nu ook weg.
achteras verwijderd. Wel fijn zeg, een heftruck. Mooi de dempers losgeschroefd en de auto langzaam omhoog getilt, toen kon ik de veren er zo uitpakken:)


de achteras, kan zoals je kunt zien wel een goede beurt gebruiken:

en het casco op zijn laatste rustplaats (voorlopig):P

Dan heb ik nog 2 vraagjes. Moet ik straks met mijn verlagingsset, dus korte gele koni’s en -60 veren de hulpveren nog terugplaatsen? volgens mij niet.
En hoort de behuizing van de stuurkolom iets krom te zijn onder, of moet ik die weer even recht maken?
achja we zien wel, hoop maar het beste;)
iig had de verkoper al erg veel verkocht, 100% positieve feedback en veel positieve kopers reacties:)
dit casco zit ook nog wel werk aan, maar het is niet te vergelijken met de oude. Deze wordt inderdaad hetzelfde opgebouwd als de gestripte:) Oude casco staat er nog, heb er misschien nog wat ijzer van nodig wat nog goed is (is niet veel:P) en daarna kan het casco met kenteken voor een kleine vergoeding naar iemand die nog een belastingvrij kenteken zoekt, of anders mag de sloopboer m op komen halen
is alleen maar vliegroest, na het lassen nog een keer stralen en dan in de epoxy denk ik:)
zojuist in boxmeer, tegenover die witte loods, waar vroeger ook de compuzone zat, een rode A met een achterruitjalouzie:)
zo, bij deze even plaatjes bij de praatjes:
nieuw speelgoed:

nieuwe compressor voor straal/spuit/luchtgereedschap werkzaamheden:

en de zandstraler (mn motor net gepoetst, vond dat ie ook wel op de foto erbij mocht:P)

en de bodem zover kaal

Dit weekend lekker naar de classic TT in assen met de motor, en daarna naar treffen in Duitsland:) En nu is het wachten tot er een nieuwe groep fasen bij hangt voor de compressor, want hij trekt het nu net niet:swear
ja of wat het dan ook voor een is:P Jij zal het wel beter kunnen vertellen als mij eddy:D
steen in de doos gaat niet gebeuren:P:P tis via ebay dat is gelukkig vertrouwd:thumbup
zijn nog bezig met een goede compressor aan te schaffen, en daarna kan de stralerij beginnen:)
zo een kleine update, foto’s heb ik nu even niet maar die volgen later.
Heb inmiddels alle bitumen eruit eindelijk:wors
En vooral heb ik spullen aangeschaft, namelijk:i200/400 bumper en adapterplaten voor golf klauwen in budel:)
een powerplustools mobiele straler van 80 liter om mn complete casco (en uitbouwen, assen enz.) te stralen,
en als klap op de vuurpijl een ZF 45% platensper via ebay, voor een super prijs:thumbup:thumbupZodra ik foto’s heb post ik ze uiteraard meteenking:
misschien een domme reactie, ik weet het verder ook niet ofzo, maar misschien dat deze vacuum net andersom werkt?
zeg maar dat hij bij laag (stationair) toerental eigenlijk ”verlaat” dan, en hoe hoger de toeren, hoe minder hij ”verlaat”, dus in feite eigenlijk vervroegt?waarschijnlijk kom ik ook wel in budel kijken, heb zelf geen onderdelen ind e aanbieding, maar wel vanalles en nog wat nodig, dus ik kijk wel wat jullie allemaal meenemen, en dan kijk ik wel wat jullie evt kunnen missen:P
ik denk dat het rendabelste om meer vermogen uit je manta te krijgen idd een andere motor is, een 2.0E kan je erg snel krijgen, maar kost vaak veel geld.
Kwa motorombouw zijn er vele mogelijkheden, meest voorkomende zijn in mijn ogen toch de 2.4 ombouw, en de c20xe (2.0 16v) ombouw. 2.4 ombouw is redelijk eenvoudig en relatief goedkoop vergeleken met de 16v ombouw, omdat daar nog wat onderdelen voor nodig zijn die vandaag de dag schaarser worden. Als je een beetje handig bent, zou je ook kunnen kiezen voor een c30ne of c30se, dan heb je een 6 cilinder met redelijk vermogen, alleen zijn de meningen er hier over verdeeld hoe het rijd. De ene vind dat er perfect mee te rijden is, de andere vind dat de auto teveel topzwaar wordt door het gewicht van de zespitter.vanmorgen op de parkeerplaats op het station in venlo, een bruine C coupe gespot, zag er erg netjes uit op het eerste gezicht:thumbup
nog even een vraagje omtrend die spanning eraf gooien:
is het niet zo dat als je bijvoorbeeld je buik even intrekt en je hebt de spanning eraf (vast) dat de gordel oprolt maar dan niet meer afrolt, of zit de blokkering op 1 punt vast?
vandaag bij het ziekenhuis in venlo, een witte B manta gespot, rond half 1. Zag m nog net in de verte, dus nie veel van gezien, iemand van hier?
origineel gepost door ben-limo-16v
De puntlassen in de raamsponningen ka je inderdaad losboren. Maar hoe doe je dat dan met de felsnaad aan de zijkanten?
die laat je zitten, de sponningen van de zijramen kun je ook losboren, en dan bij de stijlen moet je een stukje snijden, als je het metaal kaal maakt zie je waar de puntlassen/lasnaad over de stijlen loopt, die ook even doorsnijden en als het goed is neem je dan alles mee:)
klopt is een 76er B1 casco, dus blauwe platen rijden straks:thumbup:agent
achja, nu wordt ie iig wel fatsoenlijk klaargemaakt en dat is wat telt:thumbup
in het begin kun je denk ik ook het beste even de rubber wat meehelpen, dat deed ik wel altijd;)
is ook velen malen beter. Maar aan deze zit ook nog wel wat werk, ben nog wat dingetjes tegengekomen. Sowieso wordt het dak verwisseld met die van de oude, want het dak van het nieuwe casco is toch wat slechter als ik dacht, dus weer wat te doen:)
ohja @ fun driver,
bij nader inzien lijkt het toch behoorlijk dezelfde ja:D
nee denk dat het dan een andere is, heb hem uit kaulille belgie. Stond wel gewoon op nederlands kenteken overigens. Maar emiel zei gisteren tegen me dat hij er een had zien rijden met dezelfde kleurencombi, enkel geen 400 uitbouw erop, waarschijnlijk dat dat hem is:)
juist, ik ga het bij mij mijn slechte B dak ook doen.
Als het goed is kun je in de sponningen zo de hele bovenste dakplaat losboren, zo doe je het netjes en breng je niets in gevaar. Het is enkel wel heel veel werk.zo, kleine update
Ben gisteren naar Rustbuster geweest en heb even wat leuke spullen gekocht:)
Ook ben ik klaar met mijn spit en hangt de carroserie er inmiddels al in:thumbupZandstraalsetje,
Auto. Lashelm
Plaatwerk/uitdeuk set
setje bodyschutz en holle ruimte spuit met 360 graden spuitkop,
2 liter bodyschutz en holleruimte was
1 liter ontroester
puntlasboren

en manta in het spit:

ook in hoogte verstelbaar

bevestiging in de kofferruimte, geschoord op de bodem en de tankgaten:


dan kan nu het echte werk beginnen:wub
-
AuteurBerichten