Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee, gewoon goed inspuiten met kruipolie en paar klappen achterop geven, en dan maar wringen. Zo’n bout breek je echt niet zomaar af hoor;)
goede 6 kant dop erop zetten, en nog een langere pijp erop zetten. eventueel paar hamerklappen op de achterkant van de dop om de bout wat te laten schrikken:)
[rquote=1898794&tid=145091&author=ICEQUEEN_Manta_Logan][rquote=1898529&tid=145091&author=Ben_M]niks mis met grolsch, dat houd me eens per jaar 5 dagen in de achterhoek in leven:P:P [/rquote]
3x raden voor de zwartecross :angel[/rquote]
jazekers!:wors
niks mis met grolsch, dat houd me eens per jaar 5 dagen in de achterhoek in leven:P:P
hij zei geniet d’r van, zoveel als maar kan Hertog Jan:)
dat hebben wij altijd, hebben m’n kameraden altijd, heeft de stamkroeg.
nee ik wil graag de zooi binnenhouden, omdat we anders zo’n enorme bende krijgen. En dan kan ik het ook nog eens opvegen, zeven en hergebruiken. Afzuiging moet zorgen dat het stof naar buiten gevoerd wordt, waardoor er zicht blijft:)
Zo, weer eens een updateje op het gebied van manta:D
heb vandaag t straalhok helemaal klaar. Alle rotzooi opgeruimd, en de carrosserie erin gereden.
alle lampen werken inmiddels, en ook de ventilatie is af. Licht genoeg! Nu is het afwachten of het een beetje wil wat ik gemaakt heb:)hier paar foto’s:



Zodra ik aan het stralen ben zal ik weer een update posten over hoe het gaat:)
nou, kom op dan met al die wagen foto’s!! :P:P
ik zal de aftrap geven met onze wagen van 2011:
http://offere.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=34135&g2_serialNumber=1
http://offere.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=34153&g2_serialNumber=1
sommige wat oudere jappen kunnen er ook wat van, bijv. honda civics en crx’en
hee rik, in het cih gedeelte was het topic al weer verderop geraakt, maar ben toch wel benieuwd, dus stel ik mijn vraag hier maar even:)
Ik ben toch wel benieuwd naar dat GM-smeedstuk waar je het wel eens vaker over hebt. Is dat gewoon een snelle nokkenas van GM zelf, of heb je deze zelf laten bewerken? Graag wat meer info hierover:):)
als je er al een 6 cilinder in legt, zou ik een c30ne pakken.
haha, ik heb een fles van 20 liter, en normaal gezien kun je daar toch ongeveer 8,5 uur mee lassen:)
zo heren, probleem van t lasapparaat is opgelost, bleek dus dat er geen smoorklep in mn reduceerventiel zat, dus heb meteen met de fles ruilen eentje bij gekocht. eens kijken wat ie nu gaat doen. Die veerschotel van de manta die kan ik nog wel redden, daar ben ik nie zo bang voor:)
ik vind t zelf op zich wel redelijk gelukt. Ben nog niet zo’n held met het mig lassen. Ook heb ik het idee dat ons apparaatje het niet helemaal fijn doet, en dat ik een slecht reduceerventiel heb waardoor het merendeel van t gas verspild wordt.
Maargoed, gas is toch bijna op, denk dat ik dan meteen een ander reduceerventiel erbij haal.Op zich wel goed voor mijn skills, kan ik straks de manta nog beter maken:D
pfff eindelijk 1 kant erin zitten



omdat ik er helaas achter kwam dat mijn ”daily” goed rot was bij de kriksteunen achter heeft deze even voorrang boven de manta… Omdat ik er toch mee bezig ben nou doe ik meteen een aantal extra dingen die niet goedwaren, zoals de voorophanging weer in orde maken en de motor een beurtje geven
zal er voor de aardigheid wel even foto’s van posten:
ff eerst foto van de bak (is wel oude foto al, zit nu witte knippers en een remus dubbele achterdemper op)

stabi rubbers waren verrot, en de stabistang goed roestig, dus maar even netjes gemaakt:

deze rot heeft ie aan beide kanten:

hier al begonnen met wegslijpen, zit nu alweer bijna dicht, nog een kant en 2 spatborden te gaan pfff

zo te zien hebben daar de baksteunen, kriksteunen en die bevestigingsplaatjes gezeten voor de stoelen. Denk dat hij ze er allemaal afgeboord heeft om zo met stralen ook die plaatsen te bereiken.
met zilverzand dan denk ik toch? Ik ga mijn manta ook met zilverzand stralen. Heb mn straalgerei al bij elkaar, alleen het hok moet nu nog af, heb liever niet zo’n bende op de plaats liggen:P:P
op het mantablog staat ook de manual voor de 240 bak:
http://www.mantablog.nl/downloads
moet je even gebruikersnaam en wachtwoord opvragen zoals het er gevraagd staat, en je krijgt deze direct per mail toegestuurd;)
bij ons wordt alles met kenteken opgehaald en je beurt daar altijd 50 piek voor, zonder kenteken krijg je minder, laatst nog een gare crossgolf op laten halen waar niet veel bruikbaars meer aanzat, nog 20 piek voor gebeurt. En zelf geen km voor hoeven rijden;)
zal wel mdf zijn om evt ook nog geluid in te bouwen barry;)
nee, want dan sluiten de zuigerveren sowieso al niet meer mooi af, en dus compressieverlies. en de zuiger kan lichtelijk kantelen in de cilinder en dat betekent weer extra slijtage totdat het op een gegeven moment teveel wordt.
30 januari 2011 om 12:12 In reactie op: adapterplaten schijfrem achter (kan ze mee nemen naar maarss #17800764[rquote=1855402&tid=140809&author=Hendri]Heb de adapters hier nu liggen en ben er erg tevreden over, schijven ben ik nog niet over uit, wel dat er zekers geen vw shit aan mijn manta komt:D[/rquote]
haha dan kun je deze klauwen nog steeds monteren, heeft op zich niks met volkswagen te maken:P alfa had deze klauwen meende ik ook. zijn gewoon klauwen van girling, net zoals er ook klauwen van girling op opel zitten:angel
ziet er gelikt uit dat staartstuk, moet gezegd zijn!:thumbup
en die kunststof strip bovenop, is deze noodzakelijk of niet? anders maak ik er ook mooi een teflon blokje op oid:)
26 januari 2011 om 18:32 In reactie op: adapterplaten schijfrem achter (kan ze mee nemen naar maarss #17800760hmm, maar bij een golf klauw wel zie ik net, had ik nog niet aan gedacht! maar veroorzaakt dat dan geen problemen met de handrem? want dat gedeelte waar die op zit zweeft dan ook toch, of maakt dit niet uit?
-
AuteurBerichten