Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
daar bedoel ik mee, als je die extra ringen oplast bij de ophangpunten van de draagarmen, dat je die voor de bevestiging van het stuurhuis ook moet lassen, omdat anders de langsdragers niet meer recht zitten, dan bedoel ik uiteraard aan de achterkant van de as. Ook is het ophangpunt in de langsdragers dus 3mm richting de as verplaatst.
die zorgen voor goede stabiliteit van de auto. Zelfs als je dubbele stabi’s aan de voorkant neemt zou ik ze nog in de PU zetten. Verders zou ik ook niet weten waarom niet, aangezien die PU blokken/bussen niks duurder zijn dan originele rubberen :thumb
Vooral de stabi’s zijn belangrijk in de PU. Wat betreft de bussen nr. 4, die zitten in de set die je bij fredje hier op t forum kunt bestellen. Eigenlijk alle bussen die je nodig hebt wel. Enige die er niet inzitten zijn die van de traverse (nr. 10) dus bij manta/ascona set.
nee dat rubber doe ik er niet meer in, die sluit juist de hele boel af waardoor die veertoren wegrot :hmmz
oh die heb ik al lang af. Heb ze gewoon 6cm afgesneden, dat is ook de verlaging die ik heb. Daarna heb ik de onderzijden dichtgelast met plaat van 3mm. Daar heb ik onderin in de kant die het verst naar onder steekt een gat in geboord voor het aflaten van water. Stelt eigenlijk niks voor :)
anders even een mailtje naar fredje zn mailadres?
hij levert een betaalbare goede set inclusief stalen binnen en buitenbussen voor de hele wagen :thumb
is wat mij betreft het wachten wel waard.en anders splendid-parts, dr. manta of ps-autoteile, maar die leveren alleen zonder stalen bussen.
Krausse levert ze wel met stalen bussen, maar dan weet je ook wat je betaalt. Biesheuvel zou ze anders ook kunnen hebben.vooral vanwege de rot ja. Verder zie ik het nut van die veertorens lang laten toch niet echt meer in, aangezien de wagen met koni geel en stugge veren toch vrijwel nooit tegen de aanslagen komt.
voor straatgebruik en met een 2.0 of 2.4 CIH zou ik gewoon zorgen dat je as netjes is, en alle draagarmen in de PU bussen. Denk dat dat prima volstaat.
mooi getekend inderdaad :thumb
ik zou bij god niet weten hoe ik die buizen zou moeten tekenen in solidworks, zou je daar misschien een korte uitleg over willen geven? :D
He barry,
nee heb niet meer zo veel gedaan laatste tijd, je weet zelluf ook he :-P :-P druk met al die schoolopdrachten en tentamens komende weken.
Ben nu bezig langzaamaan de bodem van de carrosserie van bitak te ontdoen, waarna ik ik m kan stralen.overigens heb ik alles aan de vooras zelf gemaakt :thumbup
vergeet de laagcompressiezuigers niet ;)
emieleke, stalen staartstuk gaat ook niet meer lang op zich laten wachten :)
hoop ze over een weekje of 2 een keer klaar te hebben :thumbleukleuk :)
hmm, ik ben zelf niet zo’n fan van die lange slappe m8 bout die daar gebruikt wordt, het het zelf aangepast naar een draadbus met m10 erin getapt, dus van 2 kanten een m10 bout erin. Als de auto klaar is en ik het rijgedrag getest heb kies ik misschien ook nog wel voor een 2de stabilisator :)
:thumb
hmmm, waar was dit ergens in limburg?
3 juni 2011 om 18:57 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775008en daar zitten dan dus ook langere steekassen in?
ga je niet over op schijfremmen aan de achterkant? en wat voor remmen zijn dat die op je vooras komen?
ik denk dat hij de draad naar de bobine bedoeld. Bij een contactpunten ontsteking is dit een weerstandsdraad, die zorgt dat er maar ong. 9 volt naar de bobine toegaat, terwijl dat bij een elektronische ontsteking gewoon 12 volt moet zijn, dus die moet je vervangen door een normale draad van de goede dikte. (correct me if i’m wrong)
@ MClambo
je zou natuurlijk even met een RAL waaier bij Rik langs kunnen gaan :thumbup
Voor zover ik kan zien is briljant rood RAL 3024, en licht briljant rood RAL 3026.zie ook http://www.ralkleur.nl ;)
Zo, vandaag weer eens even een aantal dingetjes aan de manta gedaan.
Mijn epoxy primer is ook binnengekomen, dus ik kan eens dezer dagen beginnen met alle asdelen in de primer te zetten :)eerste wat ik gedaan heb is maar eens even de ankerplaten van de achteras verslepen. Heb de middenstukken eruit geslepen, die gaan dienen als vulplaatje voor de lagers, aangezien ik met schijven ga rijden. Meteen even gestraald en in de primer gezet:

Ook de traverse maar eens even doorgelast op een aantal plaatsen, en 2 stripjes erop gelast ter versteviging:


Als laatste heb ik nog even de trekstangen voor de achteras verstevigd, met kleine driehoekige schetsplaatjes



Dat was het weer voor vandaag, uiteraard weer nieuwe updates en foto’s zodra er vorderingen zijn king:
Kreeg een paar dagen geleden nog een leuk pakketje binnen, namelijk nieuwe fuseekogels, stuurkogels en remblokken voor de vectra klauwen.
Ook heb ik nieuw straalgrit (alu oxide) voor in de kast, dus dat moest ik natuurlijk meteen even testen..deed er wel lang over, manman wat was dat ding roestig zeg

en pakketje inhoud

Verder heb ik 2 liter epoxy primer besteld, voor degenen die hier ook naar opzoek zijn, tip is http://www.verfgroothandel.nl
zij hebben veel en mooi spul voor betaalbare prijzen, zelf heb ik de Epifanes besteld. Nu nog een litertje chassislak erbij en dan kan de vooras zover in de lak. Achteras nog even gauw meepakken, en dan begin ik aan de carroserie :DNice, AE86 levin too :afro :afro
die toen op marktplaats stond lag een 6 cilinder uit een MB 300D in.
En waarom diesel boven gas, betrouwbaarder bij meer kilometers. Die 300D blokken zijn echt onverwoestbaar, die lopen zo meer als een miljoen :worsDie bussen zitten toch echt in de set die fredje levert Louwe :thumbup
helaas dat ik ze zelf niet ga gebruiken, omdat ik ze uit aluminium ga maken :)
ok zal ik doen :)
Hoorde dat jullie binnenkort weer in Venlo moeten rijden, dan kom ik misschien wel even met Barry (coot van het forum) kijken :)
hij levert de bussen van SuperPro.
Heb ze zelf ook bij hem vandaan, net spul, en inclusief alle nieuwe stalen binnen en buitenbussen:)
-
AuteurBerichten