Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400R turbo project #17676571

    Zo, naar aanleiding van Henk zijn opmerking toch nog even een rubber aan de bovenzijde toegevoegd :thumb Ook nog even de ophanging van de 2 zijrubbers iets veranderd, en nu zit het naar mijn zin. Ook heb ik de andere remklauw pas gemaakt op de as. Begint nu toch wel wat meer schot in de zaak te komen :)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676569

    ja die van jou had ik al eens eerder gezien :thumb juweeltje van een staartstuk :wub

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676567

    Dat is inderdaad een goede oplossing :thumbup dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb :-P :-P
    Zal morgen eens kijken wat ik nog allemaal in de rubberbak heb liggen, kan goed zijn dat er nog een kleine mooie passende tussen zit :)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676564

    heb er wel over zitten denken Henk, is dat rubber echt nodig, of kan het zonder ook??

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676566

    Zo, nog een aantal dingen gedaan aan de achteras. Zo heb ik de constructie voor de staartstukken af, moet alleen nog wat netter opgelost worden met busjes in plaats van een aantal ringen. Ook heb ik oortjes eraan gelast voor de bevestiging van de remslang. De adapterplaten voor de remklauwen waren ook klaar, deze heb ik meteen even geboord en de klauw gepast, en ik moet zeggen, ze passen perfect king: Heb het opgelost met tapeinden die ik in de adapters draai, en de ruimte opgevuld met bussen. De adapters zijn van staal S355, dus een stuk sterker als het standaard S235 :thumb :thumb

    Foto’s zeggen meer als woorden natuurlijk, dus bij deze..

    heb gewoon universele trillingsdempers M10 gehaald bij de technische groothandel, volstaat prima, alleen zelf even de extra ruimte opvullen..

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565389

    ik heb op de achterste reactiearmen bij de ogen voor de rubbers/bussen nog extra schetsplaten gelast, tegen het scheuren/afbreken ervan.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676561

    precies! dus mocht het een keer fout gaan met die soepstengel, gaat ie niet door het aluminium heen en door de bodem naar boven :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676559

    zo, de afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan.

    Heb de stabilisatorstangen en bevestigingen ontdaan van bitak, ook de panhardstang.
    Deze wordt verstelbaar, dus heb m al doorgesneden, nu nog even inkorten en M16 draadeind in maken.
    Ook ben ik met de staartstukken bezig geweest. Heb de flenzen op de pijpen gelast, gevlakt en de kamer voor de keerring uitgedraaid.
    Nu rest alleen nog plaatje erop maken voor de bevestiging van de remslang, en de rubbers pasmaken.

    In reactie op: Z20LET mechanisch uitwisselbaar met C20LET? #17897181

    en hoe zit het met de aansluiting van de bak, is deze ook volledig verschillend tussen c20let en z20le*?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676556

    zijn idd e30 schijven ja, van een 325 heb ik ze volgens mij, maar zijn allemaal tzelfde :)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676554

    je kunt de klauwen met de adapterplaten op iedere gewenste plaats neerzetten, links rechts onder of boven, is maar net hoe je de adapter draait ;) maar heb met het passen de bovenkant gebruikt omdat dat simpelweg het eenvoudigste en het makkelijkste is :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676552

    kleine update weer, heb het erg druk laatste tijd en dus niet veel aan mijn eigen auto gewerkt.

    desondanks toch de golf 4 klauwen passend, als ik ze definitief gemonteerd heb zal ik nog een kleine beschrijving maken voor mensen die dit eventueel ook willen gaan monteren :thumb

    heb ook meteen nog maar even de as ontdaan van troep en bitak, deze is dus ook straalklaar nadat ik wat afdichtplaatjes gemaakt heb.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676551

    zo, vandaag even mijn golf 4 klauwen opgehaald.

    natuurlijk meteen testen ofdat het past in combinatie met de bmw schijven, en helaas past het niet.
    maargoed, geen probleem, even met hout aan de slag en goed meten om de nieuwe afmetingen van de adapterplaat te bepalen, en dan laten snijden. Ook zitten voor de golf 4 klauwen de adapterplaten te ver aan de buitenkant van de as, deze moeten dus 20mm richting het differentieel verplaatst worden. Hier ga ik even iets creatiefs voor draaien zodat ook dat probleem weer opgelost is. Ben van plan om een as te draaien die je aan 1 kant in de adapter last, en aan de andere kant een draadstuk heeft, zodat je de klauw ertegenaan kan bouten :)

    natuurlijk even fototje van de werkzaamheden:

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676549

    kan opzich wel, maar dit ding is veel handiger, + dat ik het best vaak nodig heb bij van allerlei beunwerken enzo. Probleem bij bankschroef vind ik ook altijd dat ie meestal net niet ver genoeg uit elkaar kan, vooral met het uitpersen van onderdelen :-P

    In reactie op: Kadett GSI klauwen monteren #17910563

    het is al gelukt mensen, fototje van het resultaat:

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676546

    zo, na een lange periode toch weer eens wat voor en aan de auto gedaan.

    heb even een persje in elkaar gelast, voor huis tuin en keuken perswerk, en dus vooral voor dadelijk de bussen in de draagarmen te persen.
    Ook waren mijn remklauwen eindelijk klaar en heb ik ze even in elkaar gezet. Jammer genoeg komt de kleur van de klauwen alleen op de eerste foto er goed uit, scheisse telefoonfoto’s. Ik moet zeggen, de kleur is echt supergaaf en fout :wub :wub

    Hoop dat binnenkort onze digitale camera het weer eens doet, dan kan ik weer betere foto’s maken :)

    In reactie op: '34 Opel "Dirty-Six" #17751270

    @pipo wrote:

    zoiets is ook wel leuk

    afbeelding

    maar respect zal wel vet zijn als hij klaar is

    Hee dat lijkt verdacht veel op een Chevy Master deluxe, die weet ik nog een te staan :D

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321142

    Gisteravond rond kwart over 8, een vuurrode B manta met wat mij op het eerste gezicht een i240 uitbouw leek, tussen boxmeer en st. anthonis.

    In reactie op: even voorstellen #17881666

    kom maar gauw op met die foto’s :D

    we houden hier wel van :kewlpics :thumb

    In reactie op: tech. documentatie Gtrag 240 #17871492

    op http://www.mantablog.nl kun je de hele handleiding van de getrag 240 zo downloaden :thumb

    alleen even mailtje sturen voor het wachtwoord en dan kun je m als zip opslaan.

    In reactie op: vooras verstevigen #17564104

    ja die langsdragers die zou ik wel 10.9 pakken, dat zijn ze origineel ook al op die plaats. Dat zijn nou altijd de bouten die vastrotten, heel vervelend. Heb er zelf al over zitten denken om op die plaats gewoon een vetnippel op de kokers te maken, dat je die bout daar om de zoveel tijd even door kan smeren, zodat ie niet zo snel vastrot..

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676545

    dat klopt, daar heb ik aan de binnenkant ook gelast. Dat is het nieuwe plaatwerk wat het verrotte gedeelte vervangt. Ik heb allereerst met de gatenzaag een groot gat uitgezaagd (dus rondom de weggerotte/weggesleten delen). Toen uit plaat van 3mm dik 2 cirkels gemaakt met de juiste diameter. Daarna heb ik de nieuwe stalen bus gepakt die straks in de PU bus zit, en deze heb ik in de as gezet met een bout van onderuit erdoor. die bout heb ik strak tegen het gat wat dus nog intact was gezet. daarna heb ik de nieuwe stukken plaat ingelast. Nu weet ik dus dat de afstand binnenin de as, waar dus de draagarm tussen zit weer klopt.

    Om het gat weer op exact de juiste positie te krijgen is meer werk. Ik heb een aantal referentiepunten gezocht die aan allebei de kanten van de as hetzelfde zijn. Ik heb daarna de oude oorspronkelijke gaten die nog intact waren gemeten, en deze ook aan de andere kant waar de nieuwe plaat ingelast zit ingemeten. Toen de positie gecenterpunt en geboord.

    Hoop dat de beschrijving zo een beetje duidelijk is :D

    In reactie op: vooras verstevigen #17564102

    die ringen dat zijn gewoon standaard maten, zijn zo te krijgen voor de ijzerprijs per kg. Meestal zijn zulk soort bouten toch wel te bestellen bij de betere technische groothandels. Ikzelf ga gewoon weer voor de 8.8 bouten, ik acht het niet echt nodig om 10.9 bouten te monteren. 8.8 M12 bouten kunnen veel hebben…

    In reactie op: ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!! #17747167

    zou je ook een foto kunnen maken als het geheel onder de auto hangt, ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het aangepakt hebt :)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676535

    1. dat heb ik ook al aangehaald in het topic van rik ophuis, toevallig. Rik heeft de as er op deze manier zo onder gezet, hij merkte er tijdens montage niets van. Ikzelf draai aluminium bussen voor achterin de langsdragers, waarbij ik het gat 3mm excentrisch boor.

    2. niet helemaal, omdat je ringen van 3mm oplast, is het noodzakelijk dat je dat ophangpunt in de langsdragers ook 3mm opschuift. op die manier zitten de onderste draagarmen weer exact op de juiste plaats ;)

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 733)