Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400R turbo project #17676608

    Vandaag weer een kleinigheidje gedaan, achteras alvast zover t kan kaalgemaakt met de borstel op de slijpert.
    alle hoekjes en de binnenkant van de veerschotels zijn mooi voor de stralert.
    Helaas de ontluchting voor de as gesloopt, dus die mot ik tzt nog even ergens vandaan toveren :hmmz
    Ik wil proberen dit weekend de assen in de lak te krijgen :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676607

    Hee Barry, leefde gej ok nog :-P
    Buiten mn stage om ben ik sowieso iedere avond nog aan ’t beunen.
    Blokje heb ik niet meer, maar adapters voor golf 2/3 klauwen heb ik nog wel voor je liggen ;)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676602

    en allebei te weinig tijd om er veel aan te doen :jerry

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676600

    gaafgaaf, weer fijne reacties :D Let komt inderdaad uit de witte gsi.
    Zodra die af is kom ik wel een keer door siebengewald heen gestoven hoor, maar dat zal nog wel even duren :jerry

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676595

    zo, net nog maar even de steuntjes gemaakt voor de remslangen achter :)



    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676593

    Was zeker goeie baas :thumb

    Heb gisteren de grote wisseltruc gedaan :D
    eerst stond er dit:

    en toen zomaar opeens stond er dit:






    :afro :afro :afro :afro :afro

    c20let motor, lekker vers met nieuwe turbo, grotere intercooler erbij, oliekoeler en alle piping, aangepaste aandrijfas met schuifstuk en sfi vervanger van irmscher. En als klap op de vuurpijl een M3 sportbak erbij :wors

    in de tussentijd ook nog even mijn panhardstang verstelbaar gemaakt:

    En ook de slangen voor golf 4 klauwen op manta leidingen te maken zijn klaar.

    En nu als de wiedeweerga aan die carrosserie beginnen want ik kan niet wachten tot ik die motor erin mag hangen :wub :wub

    In reactie op: Kriksteun zelf maken #17927593

    kriksteunen hoef je niet eens te hebben voor de apk :thumb

    In reactie op: Kriksteun zelf maken #17927591

    ik weet niet ofdat je de originele opel krik nog hebt en wilt gebruiken?
    Anders zou ik gewoon lekker een U profiel onder de wagen lassen, die kriksteun heeft in dat geval toch geen meerwaarde.
    Kun je m met een normale garagekrik gewoon op het U profiel opkrikken ;)

    In reactie op: Manta c20let #17849318

    met die compressor kriegde wat gedoan :afro

    met die golf 3 klauwen gaat toch net iets makkelijker als met 4 :jerry

    In reactie op: aanschaf lasapparaat #17912138

    heb zelf ook de 155, prima lasapparaatje voor plaatwerk en constructiewerk tot 5mm ofzo.
    Uiteraard kan je het niet meten aan een 380v machine van bijv. lorch of miller, maar hij voldoet toch wel boven verwachting :thumb

    In reactie op: opknappen manta B1 1977, VERKOCHT #17737309

    ik zag m op marktplaats staan. Ik dacht al die staat er nooit lang op :thumb

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565271

    hmm, op opel rear power team staat een manier beschreven om je camber wat negatiever te zetten, link:

    http://users.telenet.be/opelrearpowerteam/ORPT/projart/pages/012/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Sik heeft bij z’n drift manta volgens mij de onderste draagarm verlengd, waardoor dus meer camber en ook een grotere stuuruitslag mogelijk was..

    In reactie op: remslangen op maat #17922074

    bij van diepenbeek hydraulica is dat zeker, daar werkt een kameraad van mij. denk niet dat ze de juiste nippels hebben voor banjo, maargoed kan altijd vragen. maar nu ik zie dat een rvs leiding ook maar 3 tientjes de stuk kost ga ik daar ook niet moeilijk over doen :)

    In reactie op: remslangen op maat #17922071

    ik zie nu ook dat je bij diverse autosport zaken gewoon schroefleidingen kunt halen, dus goodridge rvs remslangen met schroefkoppelingen, en dan gewoon de juiste nippels bijbestellen. Ik ga eens navragen wat dit kost, is ideaal natuurlijk.

    Nu alleen, zijn de nippels op de remleiding van de achteras van een manta bol- of holconisch? Moet ze nog bestellen namelijk. Ik wil hiervoor de remleidingset van Krause gebruiken. Weet iemand toevallig of die bol- of holconisch zijn?

    In reactie op: verstelbare panhardstang achter #17919557

    ikzelf heb voor een m16 draadeind gekozen. Dit vanwege de ovale panhardstang. zo heb je weer net wat meer speling om hem in te draaien bij het rond geperste deel.

    In reactie op: verstelbare panhardstang achter #17919554

    het zorgt bij verlagen idd dat de as niet al in ruststand naar 1 kant toegedrukt wordt. Als je verlaagt gaat de panhardstang meer horizontaal staan, waardoor de lengte toeneemt. Dit kun je dus opvangen door hem korter te draaien.

    Het is heel simpel zelf te maken. 2 opties:

    1. je neemt de orginele ovale panhardstang, slijpt 1 oog eraf, en drukt aan die kant de ovale panhardstang rond in de bankschroef of onder de pers. dan moer oplassen, aan het oog een stuk draadeind lassen en je bent al klaar.

    2. Je maakt zelf een nieuwe panhardstang van een ronde pijp binnenwerks 20mm. Dan kun je natuurlijk ook nog kiezen om aan 1 kant linkse draad te maken, zodat ie in gemonteerde toestand ook te verstellen is, maar dat is maar net hoever je er mee wilt gaan.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676587

    vandaag nog een klein belangrijk punt gedaan.

    Heb de schotel nog even verder afgewerkt tot ie helemaal naar mijn zin was.
    Ineens zag ik iets wat mij niet zo beviel. Aangezien 1 schotel al ooit is vervangen, is dit geen originele. Nu kwam ik er plots achter dat de schokdemperbevestiging bij de immi schotel een stuk hoger was als bij de originele :swear
    Dus deze maar afgeslepen, verlengt en op de zelfde hoogte als de ori schotel teruggelast. Om er zeker van te zijn dat hij niet gaat verbuigen heb ik er nog even een schoordriehoekje tussen gelast, dus dat zit ook weer goed :thumbup

    oja, en die schijtlas die iemand ooit gelegd heeft bij die schotel moet ik nog even netjes maken

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676586

    Zo, gisteravond nog tot in de late uurtjes wat aan de manta gedaan.

    Heb m16 draadeind binnen, dus kan binnenkort de panhardstang verstelbaar maken.
    Heb de rotte veerschotel op de achteras maar eens onder handen genomen. Achterkant stuk nieuw plaat ingezet, en zelf de hele schotel nagemaakt, wat een werk zeg! Maargoed, nu is het af :)
    Wat nog rest aan de achteras is even oogjes oplassen, en remslangen op maat laten maken (golf 4 banjo -> manta)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565420

    mooi dat ie er is :D weer een turbo partner in crime laten we maar zeggen :afro

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676583

    ja mooi, zit ik weer met de zooi :jerry :jerry haha nee geintje.

    carosserie nog niks aan gedaan nee, komt nog wel keer dat ik der weer zin an krijg :-P
    Eerst even die panhardstang afmaken, ogen voor remslangen op de achteras maken en dan de assen spuiten en opbouwen. Dan krijg ik weer goeie zin en gaat t met die carosserie ook wel goedkomen :thumb

    In reactie op: Manta enquete #17912283

    heb hem ook ingevuld.

    Enige wat iets minder is aan het onderzoek is dat er weinig over een project wordt gevraagd.
    Vond het af en toe wat lastig oordelen, omdat ik tot nu toe nog niet met de manta gereden heb, maar er tot nu toe alleen nog maar aan gewerkt heb ;) Maar verder heel leuk idee :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676581

    dat heeft een kameraad van mij met de kwast gedaan.

    Heb de klauwen geheel gedemonteerd, alles gestraald, in de zinkspray gezet en daarna heeft hij het met 2k autolak geschilderd.
    Lekker dik erop, dan blijft het ook wel een tijdje zitten :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676578

    ja dan klopt het Mr. T, daar had ik het dus ook over :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676576

    mooi, dan weet ik dat dus iedere getrag 265 van bmw zal passen :)
    kan ik er langzaam eens een beetje naar uit gaan kijken :thumbup

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676573

    Wie kan mij wat meer vertellen over de getrag 265 bakken van bmw?

    Zijn dit allemaal 3 delige bakken, en hebben ze allemaal dezelfde boutgaten voor de bellhouse?

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 733)