Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400R turbo project #17676652

    Danku :)

    Vandaag hele dag bezig geweest met de Manta.
    Jammer genoeg lijkt ’t weer alsof er maar weinig gebeurt is zoals altijd :jerry
    Heb alle rotte zooi aan de linkerkant eruit geslepen. Vervelend genoeg was het rot waar alles bij elkaar komt.
    Dus binnenspatbord, voetenbak, ruitensproeierbak en het gedeelte waar de rembekrachtiger zit repareren…
    Eerst het binnenspatbord weer gerepareerd, daarna het gedeelte van de rembekrachtiger.
    Alvast de ruitensproeierbak weer goed gemaakt, en een plaat gezet voor bij de a-stijl.

    Volgende keer de voetenbak in orde maken, en daarna kan al het plaatwerk wat ik vandaag gemaakt heb erin gezet worden.






    met een beetje geluk kun je de roest misschien nog net wegpoetsen met commandant ofzo?

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565546

    1: Geld voor alle gaten van het voortrein, uitgezonderd de voorste gaten waar het stuurhuis tegen de as komt (tenminste bij mij).

    2: Ik meende dat bijna alle bouten al 10.9 zijn in de vooras. Ook die lange bovenste (ik gebruik overal 10.9 nieuwe bouten behalve die lange).

    3: Nieuwe draad van M12 moet getapt worden in het stuurhuis inderdaad.

    4: Gele koni’s zijn uiteraard gewoon te gebruiken. t/m -4 de normale gele koni’s, vanaf -4 en lager de korte gele koni’s.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676649

    Zo, vandaag nog even de rechter a-stijl afgemaakt. Nu is de gehele rechtervoorkant eigenlijk wel klaar :D
    Ben ook verdergegaan met de bitumen verder verwijderen in de linkerwielkast en ruitensproeierreservoir bak.
    Ook al een en ander aan rottigheid eruit geslepen, want dat zit er toch wel aan die kant helaas.

    wat foto’s van de a-stijl die nu klaar is:


    In reactie op: Verlagen Manta B1 #18000363

    lange en korte gele koni’s zijn gewoon nieuw te bestellen bij JB verlagingssets, prijs vond ik ook erg meevallen.

    http://www.verlagingssets.nl

    In reactie op: Roze Manta A project. #17999570

    ik kende hem al van brommerforum.

    Nog steeds jammer dat je die wielen weggedaan hebt, ik vind ze wel bruut :afro
    Maar met die 2.0 CIH kan je gewoon je ori uitlaat houden hoor. Groep A bij een standaard CIH doet ook niet veel meer als extra geluid produceren. En ligt eraan wat je met meer vermogen bedoelt. Als je bedoelt die CIH wat op leuken kan je ook eens gaan kijken naar een Groep N uitlaat, dat is een (sport) uitlaatsysteem, maar dan 54 of 56mm of zoiets.

    In reactie op: 1 op kenteken #17999614

    waar je problemen mee kan krijgen is als je ergens geflitst wordt oid.
    Het idee erachter is namelijk dat er iemand anders met jou oude platen rond kan rijden, en jou voor de bekeuringen/kosten/misdrijven op kan laten draaien. Met die zwarte 1 op je platen en op het kenteken kun jij bewijzen dat jij het niet was, aangezien je platen zoek/gestolen zijn.

    Kortom, om een hoop gezeik te voorkomen, zou ik m gewoon weer zwart maken.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565543

    Ziet er weer top uit!

    Zeer netjes gemaakt :thumb

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563343

    phoe, toch zonde van die escort :(

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321603

    vandaag om 17.00, een zilvergrijze manta B gt/e (look) met zwarte motorkap in Wanssum.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676645

    ja, ik vind het zelf ook erg goed gelukt :D
    En ik doe het ook op zo’n manier dat altijd weer alles op een normale manier loskan.
    Want als ik ergens een hekel aan heb, dan is dat als ik zelf (of iemand anders) ooit nog eens opnieuw aan de wagen moet lassen, dat je dan de halve auto uit mekaar kan slijpen omdat alles aan elkaar gebakken zit. Nu is het net als origineel, puntlasjes losboren en je kunt alle onderdelen gewoon apart en los vervangen :thumb

    en net wat Joost (koekieturbo) zegt, tijd heb ik ook maar met vlagen.
    Komt bij mij ook altijd zo enorm veel tussendoor, dan weer beunen voor die, dan weer voor mezelf, school, werk enz. enz.

    En nu komt de carnaval er weer aan dus deze en volgende week gebeurt er ook vrij weinig, maargoed, heb er wel zin in :afro

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676641

    achja, ik heb er hobby aan en ’t houd je van de straat he :jerry

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676639

    zo, vandaag nog eens even wat gedaan.

    Ben vast begonnen aan de andere kant de wielkast schoon te krabben.
    Ondertussen ook even de kriksteun erop gelast.
    Enige wat nu nog rest is de a-stijl onderaan weer dicht maken en dan heb ik 1 zijde klaar :D
    andere zijde moet hetzelfde gebeuren, die kant is helaas nog iets slechter.


    In reactie op: veren samenspannen manta B #17938256

    ik weet niet hoor, maar ik heb ze gewoon met veerspanners eraf gehaald…

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676638

    Zo, vandaag weer een productieve dag gehad :D

    Heb een stuk balk nagemaakt, en deze van binnen behandeld en ingelast.
    Ook het verbindingsplaatje ingelast. Meteen maar even de veertoren versterkt met een paar kettinglassen.
    Verder ben ik bezig geweest met een nieuwe kriksteun te maken, die ook al ver gevorderd is.
    Moet er nu alleen nog even afwateringsgaatjes in maken en nog 2 ribben eraan voor op de bodem te puntlassen.

    Foto’s:














    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676636

    zo, vandaag maar eens even flink aangepoot in de avond.

    heb nu het nieuwe stuk buitenbalk ingelast. Past best mooi als je wat creatief vermeubeld :thumb
    Nu dus met het afwateringsgat wat er eigenlijk hoort :D :D
    Daarvoor moest ik eerst nog wat rotte en kapotte vloer eronder lassen maar dat waren peanuts.
    Verder alvast een plaatje gemaakt voor de verbinding van het binnenvoorscherm naar het schutbord.



    In reactie op: ascona kopen #17980832

    dat is heel goed te doen, een ascona zit relatief gezien makkelijk in elkaar, en er is nog zo goed als alles voor te krijgen.
    Het enige is dat je waarschijnlijk naar school gaat of studeert (net als ik) en je het dus financieel gezien wat minder hebt.
    Vandaar dat het soms wat langer kan duren, dat heb ik zelf ook.

    Ik heb mijn manta gekocht toen ik 18 of 19 was, er zit zeker al 7,5K euro in en ik ben nog nauwelijks aan de carrosserie begonnen.
    Project loopt dus inmiddels al 2 jaar en zo veel spannends is er nog niet gebeurd. Maar dan maak ik hem ook helemaal naar mijn zin.

    Ik zou zeggen, ga er eens een avond goed voor zitten en bekijk een aantal uitgebreide projecttopics hier op het forum, en zie wat je allemaal tegen kan komen bij dit soort auto’s, en wat er allemaal zoal vervangen moet worden. Dan kun je misschien een idee krijgen over de hoeveelheid werk die er in kan gaan zitten, en oordeel dan zelf hoever je wilt gaan ;)

    In reactie op: ascona kopen #17980830

    ik zou er zelf liever een kopen met een wat betere carrosserie en een gare motor.
    Een motor voor in een manta/ascona kost geen klap, en stelt ook niks voor om in te bouwen.
    Carrosseriewerk gaat altijd veel tijd inzitten.

    En inderdaad wat gezegd is, met zo’n klein budget kom je toch niet uit. Straks wil je toch weer vanalles hier en daar, en dat kost geld. Net zoals een hoop zaken die later pas aan het licht komen. Is ook niet erg, zo gaat het bij mij ook. Maar houd er rekening mee dat een project dan langdurig gaat worden. Je moet er veel tijd en geld instoppen.

    Met het budget wat je noemt kom je denk ik eerder bij de koop van een Ascona, het apk klaarmaken en evt hier en daar wat opleuken.
    Iig heel veel succes ermee :thumb :thumb

    In reactie op: tips gevraagt : nieuwe hemel #17969717

    levert Jan Menderink die stukken toevallig ook?

    Niet dat ik het op dit moment nodig heb maar voor de toekomst…

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676635

    vandaag weer wat gedaan, alvast begonnen met de a-stijl dicht te maken, tot ik verzon dat ik nog wat voor de kriksteun moet verzinnen.
    Dus maar vast verder gegaan met de buitenbalk te verwijderen. Heb 2 nieuwe buitenbalkjes binnen gekregen van Arjen dus…
    Eerst maar eens de carrosserie goed ondersteunt in het midden en mooi waterpas gezet, weet niet hoeveel en of het gaat werken op het moment dat ik de buitenbalk verwijder. Viel achteraf dus reuze mee. Binnenbalken waren goed roestig, maar nog zeker niet rot.
    Na het verwijderen meteen de binnenbalk goed ontroest maar eens flink in de roeststop gezet.
    Nog een leukigheidje waar ik achterkwam. Die prutsers bij Opel hebben een mooi afwateringsgat in de binnenbalk gemaakt, maar niet in de buitenbalk :ass weer zo’n punt waarom die balken daar zo hard rotten.



    dat het materiaal zijn oorspronkelijke molecuulstructuur terugkrijgt, waardoor dat het nieuwe zwakke punt van de stabilisator wordt, en waarschijnlijk net voor of achter de las afbreekt. Dit gebeurt in feite ook met het warmstoken, maar minder omdat het staal niet geheel vloeit.
    Ik denk dat je het beste de stabi zoals hij nu is kunt laten behandelen zodat het weer de juiste veerstaal toestand bereikt.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676634

    zo, ff tijdje rustig geweest.

    maar ben dan nu toch aan de carrosserie begonnen.
    Eerst maar eens aan 1 kant de enorm beun gerepareerde kriksteun weggesneden inclusief de vloer.
    Heb ook beide buiten chassisbalk reparatiedelen maar besteld, moet aan 1 kant toch vervangen worden, dus dan maar meteen allebei, voor de prijs hoef je het niet te laten :thumb
    Dan kan ik meteen de binnenbalken schoonmaken en behandelen, ze zijn roestig maar verder nog keigoed.

    Nieuw stuk vloer ingelast. Voor de kriksteun ga ik nog even wat verzinnen, komt iig zeker geen originele voor terug.

    meteen even behandeld aan de binnendorpel en binnen a-stijl die nog keigoed is.

    en omdat het kan ook maar even een oor waar de neus aan komt gerepareerd

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321547

    dat zou wel eens kunnen kloppen Logan..

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321545

    kameraad van mij spot wel eens een uitgebouwde Manta in omgeving nijmegen.
    Afgelopen vrijdag issie gespot op de Hogelandseweg, ploatie is om 15.15 genomen.
    Toevallig iemand van hier?? (staat wel verscholen op de achtergrond, helaas geen goeie foto)

    In reactie op: Manta c20let #17849327

    Ik weet wel dat het voortrein van een kadett C anders is als van een manta.
    Voor zover ik het weet gebruiken de c-kadett turbo rijders aan de ene kant een manta 1.8s motorsteun, en aan de andere kant een Omega motorsteun, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

    Verder heb ik geen calibra turbo remmen, maar vectra 2000 remmen, dat is hetzelfde als astra/vectra/kadett GSi.
    Weet niet ofdat dit in de toekomst afdoende is, anders komen er min. 4 zuiger klauwen op, met grotere schijven, huidige zijn die van barry (sniksnak hier op het forum) en dat zijn 260×24 geventileerde schijven die plug ’n play passen.

    Achter heb ik op de as golf 4 klauwen met bmw E30 schijven zitten, maar deze gaat in de toekomst wss weg, ik ga namelijk bezig met een BMW E30 achteras onder de auto pas maken.

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 733)