Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja dat verhaal over lekken heb ik van meerdere mensen gehoord. Heeft ook weer te maken met extra torsie die in het chassis ontstaat met de turbomotor.
iig, het dak wat ik nu geregeld heb is er een zonder sunroof :thumb
@mr-turbo wrote:
@Ben_M wrote:
Bij een M3 bak moet je de bellhouse van een manta gebruiken. Hier is dan een gefreesde pasplaat voor te kopen om ze aan elkaar te kunnen schroeven.
Wat Je hier schrijft is onjuist….
ik weet niet of je hiermee bedoelt dat ik er eigenlijk e30 M3 bij had moeten zetten omdat er verschillende M3 bakken zijn, ofdat het niet klopt. Want in dat geval zou ik niet weten wat hier niet juist aan is.

Bij een M3 bak moet je de bellhouse van een manta gebruiken. Hier is dan een gefreesde pasplaat voor te kopen om ze aan elkaar te kunnen schroeven. Voor een (D)OHC motor heb je de bellhouse van een manta 1.8s 4bak nodig, voor een CIH heb je die van een manta CIH 4bak nodig.
Houdt er wel rekening mee dat die M3 bakken duur zijn in de handel. Gelukkig heb ik er zelf al eentje liggen voor mn let :wors
Zo, de laatste dagen toch maar weer eens wat aan de wagen gedaan.
Een dak heb ik geregeld dat ga ik deze of volgende week even bij iemand eruit snijden.
Heb wat aan de binnendorpels cq vloer gedaan en maar even de 5bak tunnel erin gelast (ja ik weet het moet eigenlijk andersom maar dit kwam makkelijker uit en het boeit verder vrij weinig).






ik zou toch een andere oplossing zoeken, vind het eigenlijk allebei niks.
IMO doet dit zeker afbreuk aan de rest van de gerestaureerde kadett…Maar dat is wat ik ervan vind :wink:
mooi man.
Ik heb er vandaag wat minder goede zin in. Wat ik zelf al vermoedde heb ik vandaag bevestigd gekregen.
Het dak is te slecht om nog te repareren en zal dus vervangen moeten worden.
Ben nu nog aan het twijfelen ofdat ik een dak met of zonder sunroof pak. Mijn oude carrosserie heeft nog een goed dak met een sunroof erin, maar ik hoor ook wat negatievere zaken over zo’n sunroof. Dit moet ik nog even bekijken dus.
Plan is de dakplaat eraf te boren, te vervangen door een nieuwe en vervolgens de buitenste raamstijlen over te zetten. Binnenwerk van het dak is nog goed vandaar.Ook heb ik eergisteren nog wat werk aan de bodem gedaan, die foto’s zal ik deze week nog een keer uploaden.
Zo, vandaag weer lekker dagje aan de manta gewerkt.
Toch de hele dag bezig geweest, maar echt gigantisch veel is er niet gebeurd.
Tijdens het drogen van de primer van de kriksteun, heb ik alvast de linker achterwielkuip helemaal schoon gekrabd.
Is nog behoorlijk goed, alleen bij het gordelpunt voor de achterbank zit wat rot (zoals bij iedere manta) en nog een klein gaatje in het midden, maar die kan ik denk ik zo wel dichtlassen.Daarna heb ik de kriksteun erop gelast, en vervolgens de a-stijl weer dichtgemaakt. Ook afwateringsgaten onderin de a-stijlen teruggeboord.






@Rik Ophuis wrote:
@remo 07 wrote:
En mijnheer Ophuis wat gaan we daar doen?????
Wel een beetje off-topic dit, maar McLambo heeft ‘m toch verkocht :jerry
Drie weken geleden zijn we naar de Nuerburgring geweest (veel geld opgemaakt :???: ; ze hebben het belachelijk duur gemaakt: 4 rondjes Nordschleife EUR 95,- :thumbdown En dan staat de Polizei ook nog aan de poort om te kijken of ze je ergens een bekeuring voor kunnen geven en dat lukt natuurlijk altijd :thumbdown :thumbdown :thumbdown )
Maar…komende zondag 1e paasdag gaan we weer op het TT-circuit in Assen rijden (Track day van ADS) :thumb
En dat was samen met de witte 400 niet? Maat van mij had jullie daar gespot, reed met een volvo S40 T4 :)
@Rik Ophuis wrote:
@McLambo wrote:
Gisteravond een paar uurtjes bezig geweest met de steuntjes voorin. Dat viel nog niet mee. De bodemplaat is blijkbaar zo dun dat ik er allemaal gaten in brandde met het lassen.
Uiteindelijk het apparaat teruggeschroefd naar standje 1, en zelfs toen was het nog af en toe raak…. :(
Nou ja, alles is weer dicht, maar ik moet er wel even met de lamellenschijf langsheen om het weer toonbaar te maken… :thumbdown
Misschien een praktische tip: Wanneer je er bij het lassen doorgaat en er is een gat/gaatje ontstaan dat je even netjes weer dicht wilt lassen zonder dat het nog groter wordt of dikke randen gaan ontstaan…….houd/druk onder het gat een stuk koper bij het dichtlassen; maakt niet uit wat het is zolang er maar een beetje massa in zit, 2mm dik materiaal of platgeslagen waterleiding doet het al. Het moet alleen een beetje aanliggen tegen de randen van het gat.
Niet vasthouden met je hand want je zult versteld staan hoe snel je je vingers verbrand; zo snel geleidt het koper de warmte. Het koper zal niet hechten maar ervoor zorgen dat teveel warmte afgevoerd wordt.Probeer het maar eens :thumb
En mocht je toevallig geen koper hebben liggen, met een stuk aluminium werkt het ook prima :thumb
jeeeeeej
leuke reacties weer hier, bedankt iedereen king:
@emiel, heb mega weinig tijd, maar ik wil graag weer een keer langskome, kan ik meteen even een voorbrug lenen om de extra beugels op de balken mooi pas te maken.@ billy the handyman, zijn inderdaad een aantal zaken die je beter van t spit af kunt lassen (of de carrosserie dusdanig ondersteunen dat de spanning eruit is, zoals ik met de balken heb gedaan). Gelukkig zijn bij mij de dorpeltjes nog perfect van binnen en van buiten dus hoeft lekker niks aan te gebeuren behalve was erin spuiten :thumb
en dan te bedenken dat je zo’n spit in een middagje in elkaar last :thumb
danku :)
Vandaag de hele middag aan de manta gewerkt.
Helaas was de pasvorm van de buitenbalk aan de bestuurderskant nogal om te huilen. Dus heb wat meer werk gehad om hem netjes aan te passen, maar is uiteindelijk nog goed gelukt. Wat nu nog rest aan de voorzijde is de kriksteun maken. Daarna kan ik langzaamaan verder naar achteren gaan werken met lassen :thumb





deze was ook gepost op het opel hecktriebler forum.
Daar was men nogal sceptisch over de bouwtijd van deze wagen.
Schijnt dat de service van mattig toch wel te wensen overlaat, en dat de pasvorm ook niet helemaal plug n’ play is.ik denk zelf ook wel dat een week tijd hiervoor nogal kort door de bocht is.
Maargoed, evengoed een leuk stukje om te kijken. Ben benieuwd hoe het eindresultaat van de wagen is :)en wat voor motor heb je er nu ingelegd?
Ik zou denk ik gewoon voor een dikke achteras gaan.
Is ook nog wel goed aan te komen voor niet al te veel geld.Dat scheelt sowieso al ja. Misschien kun je nog wel een overbrengingkje langer pakken.
Met die turbo heb je toch koppel zat om dat op te vangen :thumbDat is weer een nadeel van die starre opel assen, daarom ga ik nu voor bmw. Lekker eenvoudig diffjes uitwisselen tot ik de juiste overbrenging vind king:
als je geluk hebt (en het de injectoren zijn), is er even met een schroevendraaiertje oid tegenaan tikken genoeg.
Bij mij werkte dat iig wel. Anders misschien de koudstartinjector die open blijft staan?Je zegt dat ie af en toe alleen klik zegt. Daar versta ik dan onder dat de startmotor niet rondgaat?
Slecht startrelais misschien, ook een keer tegenaan tikken, misschien lost het dat op.
Probeer anders met een schroevendraaier een aantal keer de constante plus met de stuurstroom te verbinden.
Als ie dan iedere keer goed start weet je dat het aan je startmotor ligt.Niet echt eigenlijk. Je kan er nergens inkijken, en aan de binnenkant zien ze er vaak nog wel redelijk uit.
Het is echt tussen de binnen en buitenbalk waar het gaat rotten. Bij bijna iedereen zijn ze wel flink verroest daar.Enige controle die je hebt is aan de buitenbalken voelen of dat ze niet dik geworden zijn door de roestopzwelling van de binnenbalken. ;)
En ja, met al dat vermogen straks vind ik het wel belangrijk dat alle dragende delen in orde zijn.
zo, vanmiddag nog maar even aan de wagen gewerkt.
heb de andere balk eraf gehaald, en zoals ik al vermoedde was de binnenbalk hier ook doorgerot.
Dus maar even de binnenbalk vast gerepareerd en in de roeststop gezet. Volgende keer mooi de nieuwe buitenbalk erop zetten :D



is een 6 pitter compressor diesel niks? :afro
achja, wat is rot… vind het nog wel meevallen.
En dat je nog een manta of een carrosserie zonder rot kunt kopen is toch een illusie ben ik inmiddels wel achter.Koud aflassen is natuurlijk wel wat beter kwa roestpreventie dat klopt. Maar ik heb hier bewust voor gekozen zodat alles nog apart van elkaar los kan. Mocht er ooit nog iets vervangen moeten worden hoef je niet meteen flink met de slijptol eraan. Verder zorg ik dat op alle plaatwerkdelen die over elkaar heen gaan, van tevoren primer zit.
misschien kun je wel de bevestigingsgaten voor de vooras in de balken omlaag brengen. Eventueel nieuw aangepast stuk balk hiervoor maken..
misschien dunnere trillingsdempers?
verder weet ik wel dat sommigen bij ombouw van een manta naar een 16v wel eens de carrosserie ophoogden tov de vooras, door ophoogplaten tussen de asbevestiging op de balken en de vooras te leggen.
zo, vandaag maar eens even de bestuurdersvloer flink onder handen genomen :thumb





Zo, vanavond maar eens even flink doorgewerkt, en het zit weer helemaal dicht :D althans het bovenste gedeelte. Enige wat nog mist is het verbindingsplaatje tussen voetenbak en binnenspatbord. Maar dat komt nog wel.






-
AuteurBerichten