Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit zijn inderdaad de 260×24 barry schijven.
Stuuruitslag heb ik nog niet naar gekeken, maar nu raakt ie in ieder geval nog niks.
Verder ga ik rijden met steffan BCW velgen 9J 16”, et waarde durf ik niet te zeggen.Zo, vanavond maar eens even lekker doorgegaan en de vooras afgemaakt :D

het degelijkere systeem voor de stabilisatorstang :thumb




He lammert,
Ik heb er JB -60mm veren onder zitten. Ben zelf ook wel benieuwd hoe het uit gaat komen met de uitgaande slag. Mocht dit achteraf niet voldoende blijken, pas ik dit gewoon weer aan ;)
PU bussen op die plaats gaat bij mij niet meer werken, omdat ik de blokken waar de as door de balken heen geschroefd zit ook star gemaakt heb.
heb vanavond de laatste bussen nog gekregen die ik nodig had, en ik ben alvast aan de vooras begonnen :thumb


Zo, vandaag nog eens even flink eraan geweest, en er komt toch langzaam aan een einde aan het lijstje :D








Zo, vanavond maar eens even het nieuwe stuk vloer erin gezet :)
Weer een stapje dichterbij in de goede richting :thumb
Ik stond er van te kijken hoe goed de balken nog zijn:





Kleine update (zonder foto’s helaas)
Ik heb gisteren mijn donor dak, neus en vloerdeel uitgesneden en meegenomen.
Ook de aluminium bussen voor de vooras zijn gemaakt, dus een dezer dagen zal ik verdergaan met het opbouwen van de vooras en het verdergaan met het laswerk :thumbVerder nog een kleine vraag:
De gaten in de balken waar de vooras aan komt (waar ik dus de aluminiumbussen voor heb), zitten bussen in tegen het samenknijpen van de balk. Deze gaten zijn voor M14. Zit er genoeg vlees in deze bussen om deze op te boren tot M16?staartstukken zijn volgens mij allemaal identiek. Alleen verschilt het soms of dat er zo’n gewichtje aanhangt.
die prijs kan nooit kloppen, of het is misschien speciaal behandeld staal?
Bij mij kostte meer als een m2 6 euro ofzo.mijn as is nu zo compleet opgebouwd, en zo gaat ie later ook weg als ik de andere as passend heb.
Kan eventueel als je interesse hebt er nog wel eentje bij maken. (heb nog pijp liggen voor 1 stalen staartstuk)ja dat is wel waar, maar dan moet je natuurlijk wel in het bezit zijn van een set goede en precieze meetklokken :)
En ik ga er eigenlijk van uit dat de meeste mensen dit niet zo in de schuur hebben liggen ;)
En dan wordt het al een stukje lastiger. Het is ook nog een behoorlijk tijdsintensief klusje.Denk dat in dit geval voor de topicstarter het achterhalen van het type nokkenas aan de hand van het serienummer een stuk gemakkelijker is :thumb
ik heb ze 2e hands nog niet goedkoper als 100 euro gezien, als ze al te koop staan.
Als ik zelf niet de beschikking had tot de materialen/gereedschappen/machines dan was kopen natuurlijk wel voordeliger geweest.
Maargoed, verder natuurlijk niet zo van belang. Ook aangezien ik deze as toch niet meer ga gebruiken.omdat daar belachelijke prijzen voor gevraagd worden. Nu ik het zelf gemaakt heb kost het me 1/3 van de prijs en een halve dag werk ;)
en kopen kan iedereen he :) zelf maken is veel leuker.
Heb verder nog wel wat aan de wagen gelast.
Wat kleine zaken zoals gaatje hier gaatje daar, en verder nog de schokdemper torens voor versterkt.
Voor de rest van het laswerk ga ik binnenkort nog even een kas ontleden.

he jongens,
bedankt voor het helpen maar we hebben er gisteren al eentje gevonden :thumb
dus hoeft niet meer, was het vergeten hier neer te zetten, sorry :oops:@ mclambo,
Ik heb gewoon de maten van het aluminium staartstuk als referentie genomen. Het geheel even opmeten, en dan de flensdikte van de flens die je gaat gebruiken eraf tellen en je weet hoe lang de pijp moet worden ;)
verder is de buismaat 70×3 precisiebuis, dus de binnendiameter is 64mm.
De gaten van de flens heb ik niet erin laten snijden, die heb ik later overgeboord met het aluminium staartstuk als mal.De kamer voor de keerring die in de flens moet komen kun je ook van je alu pijp overnemen.
En de plaats waar de universele trillingsdempers moeten komen kun je meten als het originele rubber nog om het alu staartstuk zit.@jethro wrote:
Een kenteken alhier kun je wel vergeten. :(
Bij de TUV gaan ze ff twee dagen testen en controleren, en het is voor elkaar. :thumbwaarom zou je hier geen kenteken op kunnen krijgen?
0.8mm staalplaat kost echt geen drol gelukkig :thumb
ik was toen volgens mij voor een plaat van ong. 1,5 meter bij 0,5 meter 5 euro kwijt ofzo.
Plaatprijs gaat op de kilogram en laat zo’n 0.8mm plaatje nou eens ff bijna niks wegen :Dik zou proberen dit te achterhalen aan de hand van de code/serienummer en letteraanduidingen die op de assen staan.
Een nokkenas meet je niet zomaar even op. Kost behoorlijk wat tijd en je hebt er een speciale meetbank voor nodig.een vlakke
EXUP is een klep in de uitlaat die onder de 4000 toeren dicht staat. Door de druk die ontstaat heb je een hoger koppel in het lage toerenbereik. Boven de 4000 toeren gaat deze open waardoor het vermogen benut wordt. Heb hem uit elkaar gehad en gereviseerd dus zit goed.
Nu weer ontopic over manta’s :jerry
Heeft er iemand toevallig nog een goede H1 hella ronde koplamp liggen voor het groot licht?
zo, kun je weer mooi vooruit :)
alleen die prijs van zo’n precisiebuis is toch altijd :cry
Ja voor mij was het nu wel echt tijd voor een meer geschikte motor.
Hiervoor had ik een oude FZ600 van ’87, maar die was op een gegeven moment echt niet meer geschikt voor mijn doen.
Die motor reed ik tot op de limiet van wat ie kan, en echt veilig vond ik dat niet meer. Ook voor langere afstanden is het zeker geen geschikte motor.Vandaar nu deze ace gekocht. Lekker flink vermogen en koppel om comfortabel langere afstanden te rijden, en een heel stukkie sneller als m’n oude (van 72pk naar 147pk). Dus nu even wat sleutelen en de EXUP kleppen in orde maken en dan weer verder met de machine leren kennen :D
prijzen variëren nogal voor zoiets.
Heb ze voor 1000+ aangeboden gezien.
De verbinding naar de cardanas gaat via een hardyschijf bij deze bak.
Om deze te verbinden met het staartstuk van je ascona achteras zul je een cardanas moeten (laten) verbouwen.
Ik heb er bij de mijne volgens mij een omgelaste omega cardanas bij. Hier moet wel een schuifstuk in komen.
Weet nog niet hoe het gaat lopen met mijn BMW achteras, maar als dat allemaal zover gelukt is mag die omgelaste cardanas van mij wel weg. Maar ik schat dat dat nog wel een tijdje kan duren ;)ik ben tijdens het werk aan de carrosserie ook behoorlijk wat dingen tegengekomen mbt de chassisbalken die me niet zo bevallen.
denk aan afwateringsgaten die alleen in de binnenbalk zitten en dus niet in de buitenbalk. Ook zitten er in de motorruimte net voor het schutbord 2 afwateringsgaatjes bovenop de balk waarbij het water dus in de balken loopt. Ik heb dit opgelost door die gaatjes dicht te lassen en alle afwateringsgaten van de binnenbalken ook in de buitenbalken door te voeren :)verder ben ik nu eerst even bezig om een beurtje te doen aan mijn nieuwe motor, aangezien ik die veel gebruik heeft dat nu even voorrang king:

daarna is het weer tijd voor de manta. Heb gehoord dat de aluminium bussen voor de vooras ook zo goed als klaar zijn dus die kan ik dan ook eindelijk afmaken :thumbup
ah ok, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :thumbup
-
AuteurBerichten