Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400R turbo project #17676748

    erg handige site :thumb bedankt.
    Nu heb ik wel een idee hoe de as moet gaan zitten uiteindelijk.
    Zij doen het erg rigoreus, net zoals blue-mission zijn plan om een gedeelte van de bmw bodemplaat te gebruiken.
    Als ik zo kijk naar de hoogte waarop de middenbrug bevestigd gaat worden, moet het ook goed lukken zonder bodemplaat van de BMW.
    de dorpels aan de binnenzijde zullen iets ruimte moeten gaan maken, net zoals de langsbalken die onder de auto doorlopen, omdat de draagarm anders niet genoeg plaats heeft. Het ophangpunt van het differentieel komt precies uit bij de dwarsbalk die onder de kofferbodem doorloopt dus ook dat gaat wel loslopen. Denk wel dat de veerschotel op de carrosserie een stuk naar onderen geplaatst zal moeten worden.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676746

    ik heb ook wel gehoord van een aantal die ze gebruiken enkel heb ik hier nog nergens topics of foto’s van kunnen vinden over het hele web…
    Mochten mensen die ook een bmw as onder een manta gebouwd hebben dit toevallig lezen, alle hulp is welkom :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676742

    De vooras is bij mij gewoon een manta vooras. Deze is wel compleet versterkt en alles nieuw erop en eraan, ook de bouten. Verder komt hij star aan de carrosserie zonder rubbers. De blokken die je aan de balken schroeft zijn star gemaakt en in de langsdragers zitten aluminium bussen geperst.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676740

    @ MClambo

    danku, heb hem even een PM gestuurd.

    @ Bluemission

    Die problemen ben ik op zich niet zo heel huiverig voor. Verder is er voor de minimale fijnuitlijning nog een optie zoals ik het veel op de BMW fora tegenkom. Dat is het verstelbaar maken van de achterste draagarmen door middel van excentrische bouten te gebruiken en aanslagen op de ogen te lassen.

    Verder geloof ik in het ‘goed meten is weten’ verhaal. Ik ga dus alles bij een E30 opmeten, dan weet ik in ieder geval hoe hoog de brug ten opzichte van de carrosserie hoort te zitten. Met de aslasten van beide auto’s en de veerconstante van de gebruikte veren kan ik daarna nog berekenen hoeveel de as extra moet zakken of stijgen om op de juiste positie uit te komen.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676737

    zou kunnen, heb ik zelf nog niet eens bij nagedacht.
    Maar ik zie er verder niet echt het nut van in, het is een enorme berg werk extra en zo moeilijk is de as nu ook weer niet pas te maken onder de standaard manta bodem ;)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676735

    Zo, inmiddels heb ik de bmw as thuis liggen en ben ik ook alvast begonnen met kijken hoe dit uitkomt.
    En ik moet zeggen, ik zie het wel zitten. De schokdemperpunten op de draagarm en op de auto komen zo goed als overeen, er zal hooguit een spacertje tussen moeten komen. Het veerpunt op de carrosserie zal enkele centimeters naar buiten verplaatst moeten worden, en eventueel ook naar onderen toe. De foto’s spreken voor zich. Nu moet ik eerst bij een gewone BMW E30 gaan meten hoe hoog het subframe ten opzichte van de carrosserie geplaatst moet worden. Dit is ook belangrijk omdat de E30 ophanging bij het inveren negatief camber krijgt, dus om belachelijke bandenslijtage en minder weggedrag te voorkomen zal ook hier rekening mee gehouden moeten worden. Ik schat dat een normale E30 en een Manta kwa gewicht en aslasten niet heel erg veel afwijken. Dit ga ik verder uitzoeken, en aan de hand daarvan kan ik berekenen (icm de stijfheid van de veren) hoe veel ik zal moeten compenseren.

    subframe past exact tussen de dorpels met minder als een mm zijdelingse speling. Erg handig voor het uitmeten.

    veer en demperpunten komen vrijwel overeen en zal makkelijk pas te maken zijn.


    hoogte ten opzichte van een -60mm Manta veer.

    Zodra ik gemeten heb bij een E30 en verder ga houdt ik jullie uiteraard op de hoogte! :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676734

    zo, even een mini updateje.
    Er is tot nu toe vrij weinig gebeurd, maar ik sta op het punt om weer flink aan de gang te gaan.
    De BMW as is eindelijk geregeld, die ga ik maandagavond ophalen.

    Verder wil ik daarna aan het dak gaan beginnen, maar ik vind het een lastige klus.
    Misschien dat er iemand in de buurt woont (noord-limburg) die dat al eens gedaan heeft en bereid is wat advies te geven en een keer hiermee te helpen…

    In reactie op: Hans`s hobby huisje–> Gait Uutdedroad–> 3.0 #18060105

    voor zover de grote dingen moet je de motorsteunen verlengen en in het voorfront de radiateursteunen wegslijpen want die zitten dan in de weg. De radiateur moet je dan verder naar voren toe bouwen.

    Tenzij je de motor verder naar achteren legt, maar dan heb je weer andere zaken zoals tussenas, schutbord en plaats van de pook..

    In reactie op: Vraag powerflex rubbers #18048989

    ik heb ook de set voor manta van fredje en daar zitten ze niet bij ;)

    maar als je beetje creatief bent kun je vast de PU set die bedoeld is voor de stabi met de ogen pasmaken op die voor de halve manen.
    Die kun je krijgen bij dr mana of splendid parts bijvoorbeeld

    In reactie op: Vraag powerflex rubbers #18048986

    ik weet dat er 2 varianten zijn.
    Je hebt stabilisatorstangen met ogen en zonder ogen.
    Voor de stabilisatorstangen met de ogen zijn de PU rubbers niet zo moeilijk te vinden, je krijgt dan ook strippen erbij om het aan de auto te monteren. Voor de stabilisatorstangen zonder ogen en met de halve manen (die ik zelf ook heb) is het nog een heel karwei om daar de rubbers voor te vinden in PU, heb ze zelf ook nog niet gevonden.

    Weet niet hoe anderen dit opgelost hebben, maar dit is in ieder geval mijn ervaring ;)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676728

    deze bak is een 5 gang met omgekeerde versnellingen (1 linksonder)

    Ik zou niet durven zeggen of de bakken van e36 en 46 ook passen, maar wat ik zo kan vinden zijn deze bakken compleet anders.

    E30 M3 bak:
    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ39jpSuZRG3QTt2BSx_MiZES6p56Oj4mLbFQpkKOI7xFbj0pBz9xTLtYHU” onclick=”window.open(this.href);return false;

    E36 M3 bak:
    http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/59/478bMgCFZWwzyuXEM9ZFlw==.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Als je iets met een 6bak wilt, heb ik nog wel een interessant topic voor je van het OHF, daar heeft iemand een of andere lexus 6 bak met een pasplaat pasgemaakt voor een c-kadett:

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=75344&pageNo=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Misschien heb je er wat aan :thumb

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563507

    hee lammert,

    ziet er weer netjes uit :thumb
    ga je de boutkoppen en moeren enz. ook nog even bijtippen met lak zodat deze niet roesten?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676725

    het is een E30 M3 bak, de getrag 262 met een koppelingshuis van een manta 1.8s en pasplaat ertussen. Ergens in dit topic staat ook nog welk pilotlager en koppeling je hierbij kunt gebruiken, weet alleen even niet precies waar ;)

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563498

    zo dat is een gelikte hoedenplank… Komen er geen speakers in?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676721

    He lammert,

    Dat loshalen kan inderdaad ook. Maar ik kan je wel zeggen dat het zwaar tegenvalt om daar een plaatdeel uit een geheel in te lassen kwa vorm. Komt toch nooit zo mooi uit als dat je dat graag wilt.

    Met het inlassen van de stukken heb ik gezorgd dat er geen vervorming zat tussen de binnenkuip en buitenscherm, ook niks naar elkaar getrokken of gehamerd om het pas te krijgen. Heb de verbreder na het lassen ertegen gehouden en het buitenscherm was vrijwel niets vervormd. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je het last.

    De naad zal straks niet meer zichtbaar zijn. Ik ben van plan om het holle gedeelte af te dichten met een polyester plaat. in de uitbouwen polyester ik een lip precies gelijk met de wielkuipen, en hier bevestig ik de plaat dan op. Waarchijnlijk pop ik deze eraan met aluminium popnagels, zo ook in de wielkuip. Dan de naad afkitten en klaar is kees. Het metaal van het binnenscherm wat onder de uitbouw valt dat spuit ik eerst goed in de bodyschutz.

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18188641

    @Emiel-Manta wrote:

    Zojuist gespot,
    Kruispunt voor de Mc Donalds in Venray,

    Bruine D kadett, goed laag, witte wielen als ik het goed zag.
    Zag hem pas vrij laat, had anders de duim nog wel even op gestoken.

    Zag ook een rallysticker op de zijruit zitten, stond iets in de trant van Bakhaas op ofzoiets..

    Gaaf bakkie :thumbup

    heey die spot ik ook wel eens vaker hier in de regio…

    In reactie op: ascona 1200 s 77’er #18053093

    was die spiegelende lak/coating/wrapping niet verboden voor op de openbare weg?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676718

    zo, afgelopen zaterdag eindelijk weer eens wat aan de wagen gedaan!
    Heb de andere wielkuip ook uitgelast. Mooie stap voor stap foto’s van gemaakt :D







    Nog een paar kleine dingen en kan kan ie uit het spit voor het fixen van het dak..

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676716

    Bedankt kurt!

    Die oude was inderdaad echt niet meer te redden, zo slecht.
    Ook was het een flinke lappenkat op veel plaatsen. Helaas helemaal verknald door vorige beuners.
    Vandaar de nieuwe body, die achteraf gezien ook meer werk heeft dan ik had gezien/gehoopt.
    Maar in ieder geval is deze body nog behoorlijk goed, en ik heb hem nu toch bijna zover af dus ik ga lekker door. En als ik ermee klaar ben is ie ook gewoon helemaal goed :D En kan hij er weer jaren lang tegenaan.

    Ik denk dat het bij heel erg veel carrosserieën hetzelfde geval is. Het is natuurlijk ook de vraag hoever je wilt gaan. Ik wil hem graag helemaal perfect hebben, en in dat geval heb je ook gewoon heel veel meer werk als dat je de auto gewoon ”simpel” klaarmaakt zodat je er mee kan rijden. Maar dit is natuurlijk ieder voor zich.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676714

    ik houdt het voorlopig bij 4×100, ben erg blij met mijn huidige velgen namelijk :D

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676712

    hey, nee heb ik op dit moment nog niet, maar ben er wel mee bezig.
    Een kennis van mijn oom heeft een BMW sloperij, en daar heb ik doorgegeven wat ik zoek.
    E30 complete achterophanging met het 188 differentieel en schijven in 4×100, achterremklauwen en de cardanas van een E36.
    Die zit qua kruiskoppelingen/schuifstuk en hanglager handiger in elkaar om op de manta pas te maken dan een E30 cardanas :)

    In reactie op: manta b naar 12 jaar weer op de weg #18041582

    wat een beauty :wub

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676710

    Zo, de laatste weken niet zoveel tijd gehad om aan de wagen te werken, maar heb toch weer langzaamaan een begin gemaakt.
    Heb het slechte stuk achterdorpel gerepareerd. Bleek dat het binnenwerk van de B-stijl ook nogal verrot was, net zoals de binnendorpel.
    Ook heb ik alvast 1 wielkast uitgesneden en weer dichtgemaakt voor de 400 uitbouwen.

    Wat nog rest aan laswerk is:
    andere wielkuip,
    dak en raamstijlen voor,
    radiateurbalk,
    E30 achteras bevestigingen,
    extra voorasbevestigingen,
    neus.









    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321724

    Vandaag in Afferden (lb) rond 15.00 uur, een witte B manta gespot met 400 striping op de deuren.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676708

    vandaag nog maar een beetje gelast, heb de randen van de kofferbakrubber gerepareerd.




25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 733)