Ben_M

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 733)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: update restauratie vauxhall firenza #18146863

    @L douma wrote:

    weer een paar foto s van mn auto

    groetjes leon

    In reactie op: welk merk wiellager achter is het best? #18143633

    zijn inderdaad voorwiellagers.

    Helaas zijn de achterwiellagers een stuk duurder.
    Vind die prijs van M&M heel netjes. Ik zie ze ook vaak zat voor rond de 100 euro voorbij komen..

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565955

    Na regen komt zonneschijn! :thumb

    Wat netjes dat ze je tegemoet komen, faith in humanity is slowly restoring :jerry

    In reactie op: Getrag 265 uit elkaar halen #18143235

    Ik denk dat ie uit elkaar gehaald wordt om dan het losse deel dicht te lassen.
    Een los onderdeel van de bak is makkelijker te lassen als dat deze in elkaar zit, ook de warmte inbreng in het materiaal om het goed te kunnen lassen gaat sneller als dat je een hele bak warm moet stoken.
    Kan ook zijn dat de scheur aan de binnenkant zit of doorloopt tot op het pasvlak, en na het lassen nabewerkt dient te worden.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565949

    Zo Rik, het zit je allemaal niet mee met die blokken. Je zult ze zo onderhand wel met vleugelmoeren monteren, zovaak gaan ze erin en eruit :-P
    Toch super dat je het steeds weer voortzet. Ook hier geldt zoals altijd, de aanhouder wint!! :thumb

    In reactie op: 86’er Manta B cc 1.8GT Benzinepomp ophangen? #18092558

    die pakking is gewoon te bestellen.

    Komt wel vaker voor dat de achterassen janken.
    Teken van slijtage, je zou er een andere as onder kunnen zetten of deze laten reviseren (stuk duurder, maar dan is het wel zeker goed)

    In reactie op: Manta B1 2.0 16V #17940498

    Ja dat zijn vaklui van Retropower, volg hun projecten al een paar jaar met veel plezier :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676782

    Hey Barry, ja gebeurt nu even bijna niks aan de manta.
    Heb laatst een audi coupe gekocht als nieuwe daily, maar dat blijkt ook weer een rotte frikandel te zijn dus moet daar ook nog erg veel aan doen. Afstuderen gaat verder harstikke goed.

    In reactie op: Ascona B 400R Project VERKOCHT #18063464

    ok, duidelijk :D

    In reactie op: Ascona b 400R (1.9s) #18111902

    ik zou er nog wel een setje brede velgen opgooien, rondom de ramen links en rechts zwart spuiten en hij is helemaal af :thumb

    In reactie op: Ascona B 400R Project VERKOCHT #18063462

    Ik zie dat je na de brandstofpomp en filter met een slangenklem overgaat van slang naar koperleiding. Is dit sterk genoeg voor de brandstofdruk? Ben wel benieuwd of dat gewoon zo kan als ik er straks zelf aan toe ben.

    In reactie op: Langs dragers a manta ofwel L beugel #18125682

    Ja mag, gescheurde ophangingsdelen mag je lassen, weggeroeste delen opnieuw inlassen niet. Ook is het toegestaan om verstevigingen aan te brengen.

    In reactie op: Ascona 400 original… #18125742

    Pure hardcore porn :wub

    I see we have the same taste, I’m building a manta 400 turbo, and also daily drive an Audi Coupe B2 1986. No money for a quattro version, especially not the SWB version :swear

    That is another dream project for the future :wors

    In reactie op: 4 jaar geleden ascona verkocht: SPIJT! #18125507

    He, volgens mij is dat de (inmiddels) ex ascona van een klasgenoot van me.

    Klopt inderdaad dat ie in regio rondom kessel heeft gereden als hij het is.
    Hij kan je vast vertellen waar hij nu heen verhuisd is.
    Neem eens contact op met user ‘Coot’ op dit forum ;)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676780

    zo, heb het resterende plaatwerk van het oude dak nu ook verwijderd.
    De achterste buitenstijlen en de raamsponningen zijn ook niet geweldig meer, maar nog wel te redden.
    Heb er al wat stukjes ingelast, binnenkort de resterende gaatjes nog dichten.

    Ik denk dat ik later de c stijlen en alle raamsponningen ga vertinnen, om te zorgen dat alle putjes weg zijn en de sponningen niet meer zo snel gaan roesten :D



    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676779

    Hoi John,

    Ik bedoelde het eigenlijk op een andere manier. De overgebleven restjes haal ik gewoon met de lamellenschijf eraf.
    Waar het om gaat is dat als je de puntlassen uitboort, er meestal toch nog net nog een stukje overblijft wat aan elkaar vast zit. Deze zul je dan los moeten bikken. Met een trilapparaatje is dat heel handig zonder dat je het plaatwerk beschadigd. Zo’n dakplaat is nogal gevoelig voor vervorming namelijk :thumbdown

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676777

    het is in ieder geval wel kak werk joost :thumbdown
    Eigenlijk heb je ook zo’n elektrisch of pneumatisch trilmachientje nodig waarmee je netjes de puntlassen door kunt bikken.
    Als je losboort en vervolgens nog met een beiteltje moet nabikken dan gaat je hele plaatwerk eraan helaas.

    Ik moet er ook nog even eentje zien te lenen/kopen :hmmz

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118686

    Komt helemaal goed Jacob :thumb

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118684

    Ik gebruik de achteras van een E30 onder mijn manta, met die schroefset is het gemakkelijker om de hoogte van de wagen te verstellen en daarmee tegelijk het camber van de achterwielen. Voor heb ik de veertorens sowieso al verstevigd en doorgelast omdat de vooras koud aan de carrosserie wordt bevestigd. Even kijken hoe het nu uitkomt, heb nu al korte gele koni’s rondom, vooras zit in elkaar en heb er verlagingsveren van een E30 bij dus ik ga eerst kijken of dat een beetje uitkomt. Als het lastig blijkt te zijn is zo’n schroefset een mooie oplossing:)

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118682

    Hoi,

    Ziet er allemaal erg interessant uit, die VAG schroefset op een manta.
    Van mij mag je wel een how-to maken, vind het voor mijn eigen project misschien wel het overwegen waard :thumb

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676775

    Zo, na een lange, drukke en nogal hectische periode toch weer eens tijd gevonden voor de manta.
    Om eens goed te bekijken hoe het er allemaal uitziet heb ik de dakplaat er maar eens even ruw uitgesneden en ook de buitenste a-stijlen eraf geboord. Aangezien het nogal gemakkelijk ging heb ik toch besloten de buitenste dakhuid tesamen met de a-stijlen te vervangen. Foto’s zover:



    Hey pipo heb je die BMW hinterachse al onder de kadett gemonteerd?

    In reactie op: motor keuze kadett C #18110950

    2.0/2.2/2.4 CIH is een stukje leuker als een 1200 motortje, maar niet echt heel speciaal. Voordeel is dat die blokken (vooral de 2.0) niet echt heel duur zijn.

    C20XE is een stuk leuker blok natuurlijk met meer power en potentie. Is echter wel een wat omslachtigere en duurdere ombouw, vooral ivm de benodigde manta 1.8s onderdelen die vandaag de dag voor astronomische bedragen aangeboden worden.

    Van een C20NE zie ik totaal het nut niet in want je hebt dezelfde dure onderdelen nodig als een XE motor.

    In reactie op: korte schokbrekers… echt korte… #18103005

    is het misschien geen mogelijkheid dat je de schokbreker torens ophoogt zodat je wel gangbare dempers kan gebruiken?? Rik Ophuis heeft dit bij zijn ascona ook gedaan. Zelf ga ik ook aan de gang met het aanpassen van de torens bij mijn manta achter, aangezien daar een bmw as onder komt, en ik toch de gele koni’s van de manta wil gebruiken ;)

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563823

    ja inderdaad, niks anders als lof over Fred van verlagingssets.
    Heeft mij ook al meerdere malen goed geholpen, en is niks te beroerd om samen de juiste oplossing te zoeken.
    Gewoon mailen wat je bedoeling is en dan komen jullie er samen zeker uit :thumb

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 733)