Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
belgium turbo
Deelnemer@asconahobbyist , mits goed onderhoud is de turbo een héél fijne auto om te rijden . mist die zijn onderhoud dat kan het idd een dure grap worden :???:
Qua benzineverbruik valt zo’n turbo ook reuze mee .
Maar de 1.8 is ook een toffe en betrouwbare motor ;)belgium turbo
Deelnemer@opel-motorsport wrote:
@ derartz rond de 600 euro en dit is alleen de einddemper e
@ johnny serieus ? krijg je bij skytine ook gewoon papiere erbij voor de keuring dat zou wel het van het zijn :)Ja je krijgt er een goca attest bij voor de keuring ;) staat zelfs op hun site vermeld geloof ik .
Vroeger was dit niet het geval bij skytune , maar denk door de goede verkoop dat die nie anders kon :D
http://www.skytune.com/galleries.php?gallery=fittings” onclick=”window.open(this.href);return false; , staan paar foto’s op van astra g met duplex uitlaat systeem ;)belgium turbo
Deelnemer@opel-motorsport wrote:
heb ze net een mailtje gestuurt als ze ook engles praten want kan geen klote duits hahahha :)
heb er ook direct bij gezet datk een group a wil bestelle enzo :)skytune maakt uitlaten op maat in staal en inox , prijs valt reuze mee bij hem en hebt er ook papieren voor de keuring bij ;)
belgium turbo
Deelnemer@perror wrote:
Ik heb er geen foto’s van maar het is super simpel.
Je moet 1 moertje los halen van je actuator(dat stangetje), en 4 boutjes die op het spruitstuk zitten geschroefd.
En dan zachtjes met een kunstof hamer kan je de 2 delen los tikken.Kan je dit ook doen als de turbo nog op de wagen zit ?
belgium turbo
Deelnemerheb je wat foto’s van hoe je die uit mekaar hebt gehaald :???:
belgium turbo
Deelnemerzijn er al die het gedaan hebben zonder de kop te demonteren , hoe ze dat doen weet ik niet :???:
belgium turbo
DeelnemerBEEST !!! :D :D :D
belgium turbo
Deelnemer@kiyamizio wrote:
spelling op het asje? dat hebben nieuwe turbos ook al.
die spelling is pas weg op het moment dat er oliedruk op de lagers staat.jip idd , maar met 235dkm op de teller zal de speling wel groter zijn dan een nieuwe :???:
dus is de speling te groot dan zullen de schoepen ook wel beschadigd zijn :(belgium turbo
Deelnemertoffe wagen , vind ook leuk om eens wat filmpjes te zien ipv foto’s :D
belgium turbo
Deelnemer@usbstick wrote:
voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…
gr. arjan
goe doe je dan de klepveer los :???: heb je toch een werktool voor nodig ?
en denk dat ze dat bij de opeldealer niet zo te werk willen gaan , dus meteen kop eraf bij hun :(belgium turbo
Deelnemer@JDB astra g coupé wrote:
oke dankje voor de uitleg,
weet je dan ook wat de regelklep of mogelijk type sensor op het reservoir doet?das een bcs ( boost control sensor ) laat hem lekken in 1st en 2de verselling dacht ik :???:
belgium turbo
Deelnemerals je turbo nog in goede staat is dus niet lekt inwendig , dan is de kans groot dat je seals de boosdoeners zijn :(
kan ook aan je onderblok liggen ( zuigerwanden / zuigerveren ) heb ik onlangs hoord van wim-v6 :???:belgium turbo
Deelnemerdenk dat je turbo zijn beste tijd heeft gehad dan :???:
kan je best eens kijken of er geen speling as zit of inwendige olie lekage29 mei 2012 om 15:51 In reactie op: Astralfreds Astra G GSi 1.8-16V naar Zafira A Sport 2.2-16V #18029915belgium turbo
Deelnemerprachtig hoor vooral dat kinderzitje vind ik wel knap gedaan :D :D :D
belgium turbo
Deelnemerals de kop idd vers is dan zouden de seals ook vernieuwd moeten zijn als die goed gedaan is tenminste :???:
kan mss ook je carterontluchting zijn die wat versopt zit , kijk deze mss eerst even na .
maar zoals je zegt kan het idd ook aan de turbo liggen , weet niet hoeveel km’s die erop heeft zitten ?belgium turbo
DeelnemerHeb hier al gelezen dat ze deze kunnen vernieuwen zonder de kop eraf te halen :???:
belgium turbo
Deelnemer@Esox Lucius wrote:
Stef,
Het zijn wel 2 aparte problemen, de 1 is uitwendige lekkage en de ander is inwendige lekkage.
Wat je het beste kan doen is;
1e de cartervent laten contr.(kapotte/geknikte slangen, terugslag klepje,te zien als de crossover inlaat eraf is)
2e turboslang contr op overmatige olie, als dit dus goed blijkt te zijn (dus turbo is niet defect)
dan denk ik (zoals ik al eerder aangaf) dat gezien de km stand echt de klepseals hard zijn, en deze dus het probleem zijn
Normaal staat er voor het vervangen van de seals (zonder cil. kop demont) ongeveer 5 a 6 uur arbeid.Gr Esox
Zou wel een hoop wekr minder zijn als de kop er niet af moet .
Goe ga je dan te werk als de kop erop blijft ? :???:belgium turbo
Deelnemer@2e-c14nz wrote:
Erg netjes zo! Geen gekke bumpers of spoilers, gewoon zoals hij naar mijn mening moet, laag en dik!
Ben er idd ook nie zo voor dat gekke bumper gedoe :D
Wil hem aan de buiten kant zoveel mogelijk origineel houden ;)23 mei 2012 om 16:37 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880943belgium turbo
Deelnemerdamm dat word vet !! :D
belgium turbo
Deelnemerthanks iedereen :D
belgium turbo
DeelnemerKan je de LET turbo er ook zo afhalen zonder het spruitstuk te demonteren ?
belgium turbo
Deelnemerheb deze cabrio nog gezien hier in Belgie :D was ook de enigste LET hier .
Geloof dat het blok ook netjes werd heropgebouwd .belgium turbo
Deelnemerneen geen verdere aanpassingen aan de motor enkel software .
word nog wel op punt gezet als de LEH lader erop komt :D
is idd niet zo goedkoop zo’n opc grille ma ik vind ze best mooi ;)belgium turbo
Deelnemer@OceanBlue wrote:
@belgiumturbo: Ja precies zoals ie eerst was eig,, maar die gassen komen nu dus gewoon in de turbo terecht voor nog een verbranding? dan kan je het er toch beter uit laten of niet?
@turbosix: Je bedoeld gewoon zo’n klein luchtfiltertje? Maar er komt aan die kant lucht uit, maakt dit dan niet uit? voor het filtertje niet zeker?denk dat deze toch beter terug aangesloten word op het inlaattraject zoals het de bedoeling is ;)
en filtertje erop kan ook geen kwaad denk ik ;)belgium turbo
DeelnemerDie aanzuigbuis komt van klasen motors (duitsland) voor de rest zit die nu op 238pk 350nm .
Nee de grille is niet origineel zat er bij de aankoop van de wagen weet echt niet waar die vandaan komt :( .
Zodra ik een opc grille heb vliegt deze in de veroop :D -
AuteurBerichten