Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
belgium turbo
DeelnemerPB z20leh
belgium turbo
DeelnemerIk heb een tool gekocht bij Vocor.nl om de kleprubbers te vervangen met de kop erop :)
Meteen wel je D-riem , looprollen enzo vervangen .
Klperubbers kan je bij de dealer kopen of online bij mijnonderdelen.nl , misterauto enz…belgium turbo
DeelnemerRook bij koude start of file rijden 99% kleprubbers gaar .
Kleprubbers zelf zitten in de cilinderkop , sommige vervangen ze zonder demontage van de cilinderkop anderen halen de kop eraf .
Rubbers zelf kosten echt niet veel enkel de arbeidslonen doen je soms de das om :(belgium turbo
DeelnemerSpruitstukbouten niet volgens volgorde en NM vastgedraaid ?
Hoort toch niet naar verbrande olie te ruiken hoor :???: mss kleprubers hard of los .belgium turbo
Deelnemer@kelderbier wrote:
1 tube Forté bij de olie doet wonderen. Heb ik ook gebruikt voor mijn Z20LEH. Klepseals zijn waarschijnlijk uitgehard. Blauwe rook bij koude start is bij mij helemaal over
Is de blauwe rook weg gegaan door er een tube Forté bij te voegen ?
belgium turbo
DeelnemerKan je niet beter een goed LEH blok kopen voor dit bedrag ?
Zo heb je dan ook zuigerbodem koeling .belgium turbo
DeelnemerOverduidelijk kleprubbers gaar Z20LET en LEH kwaaltje :(
belgium turbo
DeelnemerThermostaat heeft niks met je turbo te maken .
Als je turbodruk zakt kan dit verschillende oorzaken hebben : defecte BCS , defecte turbo , vacuumlek , defecte wastegate , lek in de leidingen van de turbo zelf…..
Simpel een drukmeter plaatsen dan zie je snel wat je turbodruk doet .
Dan de rook : lek spruitstuk , katalysator op de turbo lek , lek tussen cilinderkop en blok ???
Post effe wat foto’s of beter nog een filmpje .
Grtz ;)belgium turbo
DeelnemerIk heb een tool gekocht bij Vocor .
Is een complete set o.a. hefboom , adaptor voor in het bougiegat met perslucht , tools om de klepveer in te drukken enz…belgium turbo
DeelnemerEarthmod uit gevoerd ?
belgium turbo
DeelnemerHoop dat het in orde komt dan ;)
belgium turbo
DeelnemerBekijk de recirc.valve eens na , zit links van de turbo naast de sensor is bevestigd met 3 inbus boutjes .
Kan zijn dat deze inwendig stuk is of dat de vacuum leiding los is :???:belgium turbo
Deelnemer@djplan wrote:
@belgium turbo wrote:
Turbodruk meter steken , en een testritje doen en kijken wat de meter doet .
Dan weet je het meteen ;)Ik heb even turbo nagekeken hij lekt niet alles werkt oke.
Alleen zie ik dat wanneer ik gas geef dat ik in de buurt van thermostaat lichtjes rook zie komen?
Bij rustig gas geven doet die het niet maar om de turbo opgang te brengen dan welIs je spruitstuk niet lek ?
Hoor je ook lawaai in de buurt waar die rookt ?belgium turbo
DeelnemerTurbodruk meter steken , en een testritje doen en kijken wat de meter doet .
Dan weet je het meteen ;)belgium turbo
DeelnemerNeem effe de onderste slang van je intercooler los een beetje zweet of wat drupjes olie mag , zit er veel olie in dan is je turbo gaar .
Kan ook zijn dat je met een boost lek zit , turbo druk meter steken en zien wat die doet .belgium turbo
DeelnemerAlles staat nu ook origineel de Bailey DV zit er niet meer op .
Rijd wel al een stuk beter maar is toch nog niet optimaal vooral bij half gas :???:
Denk dat de sensor achterop de vacuumbox mij beetje voor de gek houd , zal binnenkort de vacuum van inlaat naar brandstogdrukregelaar leggen . Dan heb ik de vacuumbox effe niet meer nodig evenals de sensor .belgium turbo
DeelnemerUpdate :
Heb effe 3 filmpjes van gemaakt .
Rustig rijden = geen probleem .
Half gas = licht geschok en het gevoel dat die inhoud , ook hoor ik een soort geluid zoiets van schhhhh :( .
Vol gas = geen probleem .
Bougies die er nu inzitten zijn Beru Ultra 14FGR-8DQU7 .Rustig rijden.
http://img856.imageshack.us/img856/977/acpirlzweoihewdewjjmpw.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Half gas.
http://img580.imageshack.us/img580/8946/9eoasbqhdbqgimjputqhsp.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Vol gas.
http://img35.imageshack.us/img35/5102/p25yeaukepuvyxlvmvbaly.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;belgium turbo
DeelnemerZo heb dan maar een power pipe besteld bij EDS , ook raden ze mij aan om de bougies te vervagen voor NGK iridiums .
Courtenay raad mij NGK BKR6EIX Iridium aan .
Blijkbaar zijn deze nie zo goedkoop :( iemand een idee waar ik ze best kan bestellen buiten Courtenay dan ??Grtz ;)
belgium turbo
Deelnemer@suikerbuikje wrote:
de software die je nu hebt van EDS is dan ook een standaard geschreven map…..je kunt ook voor de optie kiezen om langs te gaan en paar runs op de bank te doen, dan wordt hij goed afgesteld op jou set-up……kost misschien wel ff wat meer en een vrije dag maar dan is hij wel helemaal goed en heb je hem helemaal zoals jij hem rijdend wil hebben…..
Zou ik ook nog eens kunnen doen heb nog 2weken vrijaf :)
belgium turbo
DeelnemerMoet ze er nog ff indraaien , Bailey dumpvalve is er nu af en rijd al wat beter maar nog niet zoals het moet .
Bij halfgas tussen 2000tpm en 3000tpm toch nog lichte schokken :(belgium turbo
DeelnemerWaarschijnlijk de BOSCH F5DPOR bougies :)
belgium turbo
DeelnemerZal er vandaag eens de originele bougies in steken en zien wat dit heeft .
Ga ook eens de bailey dumpvalve eraf halen misschien doet deze wat vreemd nu :???:
Lage toeren rijden ok als ik onder de 2000tpm blijf , tussen 2000 en 3000tpm doet die vreemd , daarboven gaat die als een speer !!belgium turbo
DeelnemerJa alle leidingen zijn nog origineel .
EDS raad mij aan om de bougies en bobinebrug eens na te kijken :???:
Maar ik denk eerder dat ze er de gewone phase1 erop hebben gezet en niet die voor met de LEH lader .
Dus vandaag nog wat testen hier en daar en als we niks vinden stuur ik de ECU terug naar EDS .
Voor de ombouw had de wagen daar geen last van .belgium turbo
DeelnemerHmmm eds stelt voor omde wastegate te laten staan zoals die is :???:
Rijd anders goed de wagen maar als ik goed op het gas ga dan voel ik schokken net alsof de boost wegvalt/terugkomt/wegvalt .
Iemand een idee waar ik moet zoeken ? geen vacuum lekken ofzo gevonden .belgium turbo
Deelnemermoet ik even nakijken dan
-
AuteurBerichten