belgium turbo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 628)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Moterstoring Astra g x20xer #17921443
    belgium turbo
    Deelnemer

    Kan je best eens laten uitlezen , lijkt me eerder een sensor te zijn ( toerentalsensor ?? ) .

    In reactie op: astra g cabrio probleemgeval opgelost #17917378
    belgium turbo
    Deelnemer

    Nice ride , blij dat er nog Astra Turbo’s zijn in belgie .

    In reactie op: z20let turbo en dumpvalve vraagje #17881954
    belgium turbo
    Deelnemer

    Heb de oorzaak gevonden van dat vreemde sscchhhh geluid .
    Het was die dikke slang achteraan op het kleppendeksel die naar de crossover gaat , deze was gescheurd zeg maar verrot.

    In reactie op: X20XER ratelend geluid #17866955
    belgium turbo
    Deelnemer

    Had ik ook eens met mijn astra turbo , bij was het de aandrijfas die stuk was .

    In reactie op: welke koppeling? #17894547
    belgium turbo
    Deelnemer

    Oud type van de z20let nemen , denk van bj2001.
    Of een sash koppeling hebben er wel tot 500nm ofzo.

    In reactie op: K03 K04 TURBOLADER #17893960
    belgium turbo
    Deelnemer

    Ik veronderstel dat deze K03 dan minder vermogen zal leveren ten opzichte van de K04 ?

    In reactie op: dumpvalve z20let #17896390
    belgium turbo
    Deelnemer

    Ik heb op mijn astra turbo een Bailey zitten en heb er niet over te klagen.
    Collins schijnt ook goed te werken op een z20let.
    M-Tech verkoopt Baileys maar kijk effe rond op het net je vind ze vast goedkoper.
    Gebruik geen universeel want je motor krijft vast met een storing te maken.

    In reactie op: OJEE, een raar bizzar geluidje… Opgelost!! #17795401
    belgium turbo
    Deelnemer

    V-riem zeggen we ook multiriem tegen.

    In reactie op: carterventilatie ontluchtings slang #17885871
    belgium turbo
    Deelnemer

    Nieuwe slang en klemmen , kost bijna niks en kan wonderen doen ;)

    In reactie op: carterventilatie ontluchtings slang #17885869
    belgium turbo
    Deelnemer

    kan ook 240pk met software voor de LEH turbo.

    In reactie op: banden raken spatbordranden #17909563
    belgium turbo
    Deelnemer

    7,5 x 18 inch
    ET 42
    Steek: 5 x 110
    Banden : 215-35-18
    Zouden deze velgen dan passen op een astra g coupe ?

    In reactie op: Cadeautjes uitgepakt :) #17909392
    belgium turbo
    Deelnemer

    Wat ga je dan doen met je z20let blok ?
    In de verkoop ?

    In reactie op: max nm koppel z20ler koppeling #17780536
    belgium turbo
    Deelnemer

    z20let koppeling (oud type ) kan ook rond de 400nm aan dacht ik.

    In reactie op: vreemde geur na afzetten airco #17867291
    belgium turbo
    Deelnemer

    ok zal er dan best even mee naar een airco specialist mee gaan dan .
    vind het wel vervelend.

    In reactie op: velgen brock b2 #17867167
    belgium turbo
    Deelnemer

    Is vooraan 50mm en achteraan 40mm verlaagd.
    Nu ben ik al wat wijzer geworden en zal ik de set gaan ophalen :D :D

    In reactie op: velgen brock b2 #17867165
    belgium turbo
    Deelnemer

    niemand ?

    In reactie op: software 1.4T #17867076
    belgium turbo
    Deelnemer

    Dealer moet dat kunnen .
    Maar willen is wat anders :hmmz

    In reactie op: velgen brock b2 #17867164
    belgium turbo
    Deelnemer

    Past deze setup ook zonder de wielkasten aan te passen ?
    En zouden de remklauwen niet aanlopen ?

    In reactie op: carterventilatie ontluchtings slang #17885862
    belgium turbo
    Deelnemer

    Is zoals ik dacht , dit is één van de grootste problemen bij de Z20LET’s die olie keering van de turbo.
    Kan zijn dat ie na de reparatie nog wat rookt doordat er zich wat olie in de uitlaat kan bevinden.
    Nu de turbo toch overleden is zou ik overgaan naar een LEH turbo .

    In reactie op: (Blauwe) Rook uit uitlaat #17870033
    belgium turbo
    Deelnemer

    Lijkt me een kwaaltje die klepseals.
    Kost dit eigenlijk veel om die te laten vervangen?

    In reactie op: carterventilatie ontluchtings slang #17885856
    belgium turbo
    Deelnemer

    Ja daar kan je het zeker aan zien.
    Haal effe die slang onderaan de intercooler los , loopt de olie eruit dan is je turbo zeker en vast GAAR .
    Wil zeggen dat ie inwendig lekt.
    Een paar kleine drupjes of wat “zweet” kan niet zoveel kwaad.

    In reactie op: carterventilatie ontluchtings slang #17885853
    belgium turbo
    Deelnemer

    Je moet even de slang onderaan op de intercooler los halen , en zien of daar olie uitkomt een beetje olie aanslag is ok maar als de olie eruit loopt dan kan je er van op uit gaan dat je turbo dood is.

    In reactie op: Dumpvalve voor Z20lel binnen, nieuw probleem #17749893
    belgium turbo
    Deelnemer

    @turbosix wrote:

    foto 1 is de laatste alleen is dat ook alweer veranderd, dan zit de DV weer zo als op de 2de foto,
    ik heb een gasklephuis zelf verbouwd zodat de DV er op kon, alleen was het afblaas geluid veel zachter omdat hij midden in het blok zit, verschil in werking merkte ik niet
    dus heb ik de oude situatie weer maar dan icm de blauwe slangen en de nep-carbon delen.

    de grotere aanzuigbuis is niet zichtbaar op de foto’s, het is de buis die in de grill zit en naar het filterhuis loopt
    Foto: de oude en de nieuwe naast elkaar..

    39,- bij m-tech en tot mn verbazing 69,- bij EDS?!

    Zou deze aanzuigbuis ook passen op een astra g coupe turbo ??
    Groetjes.

    In reactie op: oem dumpvalve klinkt raar #17775848
    belgium turbo
    Deelnemer

    Moet je de oem dumpvalve niet afsluiten als je een ander monteert van bijvoorbeeld bailey ?

    In reactie op: Z20Let wat nu? #17861319
    belgium turbo
    Deelnemer

    @OPCdriver wrote:

    @belgium turbo wrote:

    als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
    nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.

    Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
    (naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
    opkomen.
    Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
    het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
    te kunnen.
    Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
    makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
    Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
    Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
    En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
    storingen te zien op je dash.

    Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
    Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider .

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 628)