Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
belgium turbo
DeelnemerKan je best eens laten uitlezen , lijkt me eerder een sensor te zijn ( toerentalsensor ?? ) .
belgium turbo
DeelnemerNice ride , blij dat er nog Astra Turbo’s zijn in belgie .
belgium turbo
DeelnemerHeb de oorzaak gevonden van dat vreemde sscchhhh geluid .
Het was die dikke slang achteraan op het kleppendeksel die naar de crossover gaat , deze was gescheurd zeg maar verrot.belgium turbo
DeelnemerHad ik ook eens met mijn astra turbo , bij was het de aandrijfas die stuk was .
belgium turbo
DeelnemerOud type van de z20let nemen , denk van bj2001.
Of een sash koppeling hebben er wel tot 500nm ofzo.belgium turbo
DeelnemerIk veronderstel dat deze K03 dan minder vermogen zal leveren ten opzichte van de K04 ?
belgium turbo
DeelnemerIk heb op mijn astra turbo een Bailey zitten en heb er niet over te klagen.
Collins schijnt ook goed te werken op een z20let.
M-Tech verkoopt Baileys maar kijk effe rond op het net je vind ze vast goedkoper.
Gebruik geen universeel want je motor krijft vast met een storing te maken.belgium turbo
DeelnemerV-riem zeggen we ook multiriem tegen.
belgium turbo
DeelnemerNieuwe slang en klemmen , kost bijna niks en kan wonderen doen ;)
belgium turbo
Deelnemerkan ook 240pk met software voor de LEH turbo.
belgium turbo
Deelnemer7,5 x 18 inch
ET 42
Steek: 5 x 110
Banden : 215-35-18
Zouden deze velgen dan passen op een astra g coupe ?belgium turbo
DeelnemerWat ga je dan doen met je z20let blok ?
In de verkoop ?belgium turbo
Deelnemerz20let koppeling (oud type ) kan ook rond de 400nm aan dacht ik.
belgium turbo
Deelnemerok zal er dan best even mee naar een airco specialist mee gaan dan .
vind het wel vervelend.belgium turbo
DeelnemerIs vooraan 50mm en achteraan 40mm verlaagd.
Nu ben ik al wat wijzer geworden en zal ik de set gaan ophalen :D :Dbelgium turbo
Deelnemerniemand ?
belgium turbo
DeelnemerDealer moet dat kunnen .
Maar willen is wat anders :hmmzbelgium turbo
DeelnemerPast deze setup ook zonder de wielkasten aan te passen ?
En zouden de remklauwen niet aanlopen ?belgium turbo
DeelnemerIs zoals ik dacht , dit is één van de grootste problemen bij de Z20LET’s die olie keering van de turbo.
Kan zijn dat ie na de reparatie nog wat rookt doordat er zich wat olie in de uitlaat kan bevinden.
Nu de turbo toch overleden is zou ik overgaan naar een LEH turbo .belgium turbo
DeelnemerLijkt me een kwaaltje die klepseals.
Kost dit eigenlijk veel om die te laten vervangen?belgium turbo
DeelnemerJa daar kan je het zeker aan zien.
Haal effe die slang onderaan de intercooler los , loopt de olie eruit dan is je turbo zeker en vast GAAR .
Wil zeggen dat ie inwendig lekt.
Een paar kleine drupjes of wat “zweet” kan niet zoveel kwaad.belgium turbo
DeelnemerJe moet even de slang onderaan op de intercooler los halen , en zien of daar olie uitkomt een beetje olie aanslag is ok maar als de olie eruit loopt dan kan je er van op uit gaan dat je turbo dood is.
belgium turbo
Deelnemer@turbosix wrote:
foto 1 is de laatste alleen is dat ook alweer veranderd, dan zit de DV weer zo als op de 2de foto,
ik heb een gasklephuis zelf verbouwd zodat de DV er op kon, alleen was het afblaas geluid veel zachter omdat hij midden in het blok zit, verschil in werking merkte ik niet
dus heb ik de oude situatie weer maar dan icm de blauwe slangen en de nep-carbon delen.de grotere aanzuigbuis is niet zichtbaar op de foto’s, het is de buis die in de grill zit en naar het filterhuis loopt
Foto: de oude en de nieuwe naast elkaar..

39,- bij m-tech en tot mn verbazing 69,- bij EDS?!Zou deze aanzuigbuis ook passen op een astra g coupe turbo ??
Groetjes.belgium turbo
DeelnemerMoet je de oem dumpvalve niet afsluiten als je een ander monteert van bijvoorbeeld bailey ?
belgium turbo
Deelnemer@OPCdriver wrote:
@belgium turbo wrote:
als ik een openfilter steek klinkt mijn dumpvalve vééél luider dan met originele filter .
nadeel daarvan is dat het niet zo goed is voor je electronika een openfilter.Open luchtfilter (ga uit van de K&N 57i versie) geeft zoveel extra lucht dat de electronica deze
(naar mijn mening) niet voldoende bijregeld en er als gevolg hiervan storingscodes (kunnen)
opkomen.
Dit heeft dan meer te maken met een te arm mengsel (wel gevaarlijk in comb. met een turbo)
het schijnt nogal lastig te zijn om dit goed af gesteld te krijgen maar sommige zeggen dit wel
te kunnen.
Ook moet je niet onderschatten dat er tegenwoordig erg veel zand op de wegen ligt en dit
makkelijker door een open filter wordt aangezogen dan door een orginele box.
Echter als je regelmatig schoonmaakt kun je prima met een open filter rijden.
Ik rij zelf op al mijn auto’s met open filters (K&N) en bevalt prima.
En op je Opel moet je wel de dual-piston versies gebruiken anders krijg je snel
storingen te zien op je dash.Ik heb de dual-piston een bailey heeft geen storingen .
Nu rij ik met het origineel filterhuis maar als ik de openfilter monteer voelt de wagen veel vinniger aan en klinkt de dumpvalve veel luider . -
AuteurBerichten