Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 11:39 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975681
belgium turbo
Deelnemer@opel-mark , turbo’s zijn idd onderhoudsgevoelig maar ligt ook deels aan je eigen rijstijl :(
Vroeger hadden ze idd behoorlijk wat snelle ongeblazen blokken zoals de gsi 16v c20xe en de vr6 van de corrado …
Maar goed ik denk dat we hier een beetje van het topic afwijken ;) ;)belgium turbo
DeelnemerHeb ergens gelezen dat als je terugslagklepje stuk is dat er dan druk in het kleppendeksel ontstaat .
Kan zijn dat ze daardoor is gaan lekken ?
Mss effe checken of deze nog goed werkt , je kan er maar door één zijde doorblazen ;)16 januari 2012 om 10:52 In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975679belgium turbo
Deelnemer@opel-mark wrote:
Ach ik zie hier op het forum zo vaak van die mensen die ”turbo gek” zijn, feit is dat je een auto zonder turbo prima wat beter kan laten rijden door een paar zaken te veranderen, luchtfilterbak aanpasen, chiptuning en evt een ander uitlaatje/spruitstuk en je hebt een auto die veel beter loopt en meer koppel heeft.
en er zijn bedrijven die zelfs de 1.4 tunen zoals EDS, ik ging van 90 naar 105PK, vermogenswinst van 17% en behoorlijk wat meer koppel en met name meer bruikbaar koppel.
Ik zit ongeveer gelijk aan de prestaties van een 1.6 met die verstande dat mijn gebied waar ik koppel heb breder is, maar dat is een astra H.Maar ook bij de G, zelfs de 1.2 wordt wel eens gechiptuned http://www.datatuning.nl/a-13692739/astra/chiptuning-opel-astra-12-16v-75-pk” onclick=”window.open(this.href);return false;
je moet eens even zoeken welk bedrijf een 1.6 astra G doet.Als je iemand met een turbo hoort zeggen dat hij van 180 naar 200 PK is gegaan dan staan sommigen te juichen alsof hun leven er vanaf hangt terwijl het enkel een vermogens toename is van 11%
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Van 180 naar 200 PK is niet veel maar hoeveel koppel is erbij gekomen ???
Mijn astra is van 190PK 250NM naar 237PK en 350NM gechipt en dan sta ik idd te JUICHEN .
Neen ik ben niet “turbo gek” feit is een turbo rijd zoveel zalliger :D :D :D .belgium turbo
DeelnemerStaat er maar één foto van op :(
Effe inloggen duurt nu ook niet zo lang ;)belgium turbo
DeelnemerZiet er best mooi uit , ben ook wel benieuwd naar het geluid ervan :D
8 januari 2012 om 19:46 In reactie op: €350,- voor distributieriem waterpomp en spanrollen #17970305belgium turbo
DeelnemerIs idd een eerlijke prijs :D
belgium turbo
DeelnemerOver die sensoren in het stuur heb ik nog nooit hoord , en aan het olie reservoir zal het ook niet liggen .
Denk eerder het volgende , bandenspaning ok ? , remklauw die blijft aanlopen , te veel speling op een wiellager , is de wagen goed uitgelijnd …belgium turbo
DeelnemerSorry effe te druk nu met de feestdagen nog niet echt veel met de astra gereden .
Foto komt er zeker en vast :(belgium turbo
Deelnemer@predator wrote:
Ik heb er ook een breatherbox voor op met carbon look folie vond ik wel leuk lijken.
Dat terugslag klepje weet ik zo niet of ik die er ook op heb zitten ik zal binnen kort even kijken.
klik link voor foto (staat boven aan)
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=84&t=76163&start=425Zie de terugslagklep al zitten bij jouw motor :D
belgium turbo
DeelnemerZ20LET is duur :D :D
belgium turbo
DeelnemerHeb al een antwoord op mijn vraag gevonden .
Je kan er enkel maar aan één kant doorblazen zo weet je het meteen :Dbelgium turbo
DeelnemerZitten er bij mij wel op , alleen had ik graag geweten of je ze kan testen om te weten of ze wel werkt ? :???:
belgium turbo
Deelnemeris het apparaatje op je vacuumbox achter het motorblok denk ik.
belgium turbo
DeelnemerDank u Rickb87 , goeie schets en duidelijke foto’s .
Hier hebben we allemaal wel vast iets aan .Thanks :D :D
belgium turbo
DeelnemerIdd gewoon 98 tanken heb ik al altijd gedaan .
belgium turbo
DeelnemerKijk zo helpen elkaar weer verder :D :D :D
@Rickb87 , idd een paar foto’s of een tekening (schets) zou wel handig zijn ;)belgium turbo
Deelnemer@Rickb87 , U bedoeld de externe dv aansluiten op de FPR ?
belgium turbo
DeelnemerWat ik er ook van uit maak is , dat als je de recirc.valve afsluit dat dit slecht is voor je turbo .
belgium turbo
DeelnemerLaat ff weten wat je er van vind Baas j. :D
19 december 2011 om 17:49 In reactie op: astra g coupe turbo. kopen of laten staan? hoe behandelen?? #17896442belgium turbo
DeelnemerOh ik vind de 2.0T best zuinig , hangt af van je rijstijl .
belgium turbo
DeelnemerNog ééntje 2dehands gevonden 50€ .
Staat hier in het “te koop” topic .
viewtopic.php?f=60&t=158953belgium turbo
DeelnemerIk heb mijn bobine van bij M-Tech heeft me 169€ gekost .
belgium turbo
DeelnemerIdd bougies en bobine , had ik ook met mijn z20let.
belgium turbo
DeelnemerHad er eerst geen last van , maar na het vervangen van het lampje had ie er ineens wel last van .
Ronde rubber achter de koplamp zit goed op zijn plek , vreemd :???:belgium turbo
DeelnemerJip morgen effe een foto nemen .
-
AuteurBerichten