Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
belgian.opel
DeelnemerIdd, dat kan kloppen.
Als je een GSI en een standaard Astra verlaagd met dezelfde verenset, komen die in principe even laag te liggen.
De standaard Astra is dan wel meer gezakt dan de GSI, omdat de GSI van tevoren al lager lag.De maten -60 en -40 die de fabrikanten opgeven zijn enkel commerciële waarden, die kan je niet echt meten.
Wel ongeveer, maar die kloppen nooit 100%.
Deze waarden kunnen dan ook nog eens verschillen van merk tot merk.
;)belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door pipo
maar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz
Die -40 of -60 is enkel een commerciêle waarde, die kan je niet meten.
Het maakt niks uit hoe hoog of hoe laag je auto van tevoren staat.belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door mayhem
pasklare te krijgen? als in poly replica’s? iemand een linkje dan?Onderstaande bumper is inderdaad zo te koop:

Merk van bumper weet ik zo direct niet uit m’n hoofd.
Voor mijn bumper hebben we zelf polyesteren ophangpunten gemaakt. Het zijn gewoon twee polyesteren hoekplaatjes die onder de koplampen geschroefd zitten. De bumper wordt tussen de plaatjes en de koplampen geschoven en rust gewoon op de plaatjes.


De bumper wordt alleen vastgezet met de twee schroeven op de hoeken.


Idem systeem voor de achterbumper.
Dit zijn wel zeer stevige en degelijke polyesteren bumpers, geen goedkope rommel die doorzakt of vervormt door de warmte.
Ze hebben 10 jaar op mijn Kadett gestaan, en zijn nog steeds in zeer goede staat, nergens gescheurd of beschadigd, en ik reed er vroeger dagelijks mee naar m’n werk.PS Ze zijn ook te koop. ;)
belgian.opel
DeelnemerEen Astra F is ronder, terwijl een Kadett rechter en hoekiger is.
Vooral op de hoeken “wringt” een Astra bumper op een Kadett., zie rode lijn op foto.Mijn bumper was oorspronkelijk ook voor een Astra ontworpen, maar is ook aangepast voor Kadett:




Er zijn ook pasklare “Astra F” bumpers voor Kadett E te verkrijgen:

Kijk voor meer foto’s eens in het dikke Kadettjes topic. :thumbup
belgian.opel
DeelnemerOf bedoel je inspuiting ipv ontsteking????:hmmz
belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door yves475
of een stabilisatorstang helpt ook al, helt hij niet meer zoveel over.Ik heb hier nog de kas van mijn E Kadett staan.
Er zitten vooraan H&R veren (-6cm) onder, gele Koni’s en een stabilisatorstang.
Achteraan staat hij nu enkel op de originele veren, maar ik heb nog wel een volledige set Vogtland veren (-5cm) liggen.
Ik heb voor achteraan ook nog gele Koni’s liggen, maar die zijn niet 100% meer.Ik moet enkel de injectie er nog volledig afhalen en de voorste remklauwen en dan mag de kas weg.
belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door bmwmanu
Vermoed einde hobby…en de moeilijkheden bij de keuring in belgie:vertag
Hij heeft nog wel een leuke manta staan.
is wel een unieke kit eigelijk:hmmzEinde hobby niet, wel einde van de Kadett E.
Ik heb hem 15 jaar gehad, en altijd dagelijks mee gereden, heeft altijd buiten gestaan, en is daarom de laatste jaren goed rot geworden onderaan.
Ik moest de keuze maken tussen deze terug opmaken, of alle goede onderdelen van deze overbouwen op een harde koets, maar dan moest ik mijn Manta wegdoen.
Ik heb dus gekozen om de Manta in orde te gaan maken, omdat die al 10 jaar droog staat gestald en beter in orde is.
;)belgian.opel
Deelnemer
:o Deze wordt momenteel ook gesloopt. :cry
belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door Kadett_Wdijk
Edit: Overigens, tis toch wel apart dat er geen GSI-achterlichten in zitten.. Als je hem dan in z’n achteruit zet gaat links het mistlicht branden toch? Of het is misschien geen originele GSI?Dat zal waarschijnlijk aangepast zijn, omdat er geen
mistlicht meer in de achterbumper zit. ;)belgian.opel
DeelnemerWat is de ET-waarde van je velgen?
belgian.opel
Deelnemer9,5
belgian.opel
Deelnemerbelgian.opel
DeelnemerAlle papieren zijn er bij.
Alleen is hij momenteel afgekeurd, maar hij moet dan zowiezo opnieuw gekeurd worden in Nederland (of elders), dus geen probleem.
Bedankt. ;)belgian.opel
DeelnemerBekende Kadett. :wub
belgian.opel
Deelnemer:wub
Prachtige foto’s. :thumbupbelgian.opel
DeelnemerMooie foto!
Een dikke 10!belgian.opel
DeelnemerIk zal ook nog eens meedoen.
Een 8 voor de Manta. :thumbupbelgian.opel
DeelnemerNe Manta :thumbup 9
belgian.opel
DeelnemerWas voor een videoclip.
http://peterlive.een.be/2008/10/08/dna-van-een-hit/
http://www.youtube.com/watch?v=iqXG2CYcLP8…=1&index=13
Als ge goed kijkt komt in deze clip Mantalica’s Mattig even in beeld bij 1.31min en 2.04min.
belgian.opel
Deelnemer




12 januari 2009 om 19:43 In reactie op: van wie was deze bastos manta….????Nu van D-lover :-) #17458930belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door belgian.opel
Een 400R met Revolution velgen? :hmmz
Dan zal dat die van Pietje Manta (mantalover) wel zijn.
Stond te koop op MP zonder bestickering.
Hij heeft hem zopas zelf in de Rothmans kleuren gezet.Deze dus:

12 januari 2009 om 18:50 In reactie op: van wie was deze bastos manta….????Nu van D-lover :-) #17458928belgian.opel
Deelnemerorigineel gepost door cruez
denk als dat voor hobbywagen is dat da gerust mag hoor.
Kerel hier op de streek rijdt ook met rothmans op zijn manta…Een 400R met Revolution velgen? :hmmz
Dan zal dat die van Pietje Manta (mantalover) wel zijn.
Stond te koop op MP zonder bestickering.
Hij heeft hem zopas zelf in de Rothmans kleuren gezet.belgian.opel
DeelnemerEen 10 voor België! :thumbup
belgian.opel
DeelnemerMijn bureaublad:

belgian.opel
Deelnemer

-
AuteurBerichten

