Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is inderdaad een beetje het probleem. Zie het niet zo zitten om de boel aan gort te slaan voor ik nieuwe heb.
edit:
nog een poging gedaan. Dit keer echt hard op lopen meppen. maar nogsteeds vast. :swear:swear
Wel met de wielmoet er op gedaan om de bout niet te beschadigen.
Die wielmoer is nu een paar mm korter ;) links is na het meppen. rechts is een normale.
vandaag de boel open getrokken maar het zit echt ziekelijk vast.. Het is natuurlijk al 31 jaar niet los geweest.
Ik denk dat het dan de boel opwarmen wordt en de pers er op.
Het zijn opverigens studs zoals de eerste foto met m12x1,5 draad. alleen de afmeting van DM in de afbeelding heb ik nog niet kunnen bepalen.
interieur is ongeveer de zelfde kleur als de groene delen op de motorkap. dus het zou kunnen.
vandaag mijn nieuwe velgjes binnen gekregen.
op 2 velgen liggen al toyo proxes, de andere 2 volgen morgen. zodra het er op zit ga ik een paar fotos maken :D

vandaag gespot in den bosch. Staat naast bandenservice “dagdelen” op de moeskampweg. Gedeeltelijk rolkooitje, sportstoelen, kaal interieur.
Heb eerder een met spuitbus bewerkte wagen moeten redden. dat zat er al een jaar op en de originele lak werd aangetast door thinner (getest achter de binnenbekleding).
Dat hebben we er uiteindelijk uitgepoetst met commandant. Een enorm tijdrovend werkje waarbij je enkel de commandant goed wil inwrijven op de plekken met verf. Anders kan je ook de originele laklaag weer aantasten.
Hij zat redelijk onder (iets met een boze ex ;) ) en het heeft in totaal denk ik ongeveer 50 manuur gekost (met 3 man 2 volle dagen).
Uiteindelijk zag je er helemaal niets meer van.
We zijn begonnen met commandant 3 voor de plekken waar de verf er dik op zat. Dit is gedaan met een houten spateltje zodat je het met een recht oppervlak doet. anders beschadig je de plekken waar geen vandalenverf zit te veel.
daarna met commandant 4 om de dunne verflagen en de delen die al met commandant 3 dunner gemaakt waren tot aan de blanke lak schoon te krijgen.
vervolgens commandant 5 om het weer te laten glimmen (het wordt iets dof met commandant 4) en uiteindelijk afgerond met M7 op de poetsmachine voor de echte glans.
alle chemische middeltjes die je wilt toepassen, even testen op een stukje verf dat niet in het zicht zit. Mocht dat middel de lak sterk aantasten ook meteen dat test stukje goed roestwerend afwerken ;)
edit: nee niet mijn auto en niet mijn ex ;)
Die matten passen echt heel netjes. Meteen ook maar 2 setjes gehaald.

zo ziet hij er uit op die velgen.
Ik ben meer een oldschool mens dis ik ga denk ik kijken voor een paar mooie deepdish borbets zoals deze:

ja idd. BMW m6 velgen. Vind het mooie velgen… maar niet onder een monza.
Ik heb van de vorige eigenaar ook een setje ronals er bij gekregen dus die gaan er weer op. Ik moet daarvoor alleen de opel middenplaatjes zien te vinden. Die zitten er namelijk niet bij.

dit zit er nu dus op:

Gelukkig zeg.. leek zo net een klein beetje roest ;) en dat willen we niet hebben op zo’n strakke wagen!!
Staat er netjes bij hoor! lekker strak!
zie ik nou alleen 1 klein plekje bij je rechter deur?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=j6wXOdifDHE#t=61s
De retentie afdeling van ziggo is idd af en toe knap gul. zeker als je in het verleden al wat problemen met ziggo gehad hebt (signaal problemen ofzo).
Nou lag ook wel aan de sitecoms… Al waren er meer domme mensen dan slechte verbindingen ;) Leuke dingen als sitecoms die na een uur gereset moesten worden aangezien het internet anders wegviel, haperende dhcp’s, etc.
moderne sitecoms heb ik ook geen ervaring mee. Ik ben er na zelf veel gedoe met 2 sitecoms en werken bij casema een beetje op afgeknapt. Maar dat is een persoonlijke voorkeur (of is het tegenkeur ;) ). Linksys heb ik nog maar 1 keer problemen mee gehad, maar dat kan iets te maken gehad hebben met de tig liters water die door de lekkage in mijn dak op het router terecht kwamen ;)
@jblfreak. de wag120n is een adsl model + router. Jethro heeft ziggo, dat is dus kabel en heeft hij niets aan het modem deel.
De linksys WRT160N/WRT120N of de linksys e2000 is daarintegen wel wat hij zoekt..
Netgear en sitecom ben ik geen fan van. Ik heb een tijd bij ziggo gewerkt toen het nog casema heette en de hoeveelheid mensen die bellen over problemen met die dingen blijft enorm.
De E2000 is op dit moment een van de betere. het is een opvolger voor de WRT serie.
de WRT120N is zeker geen slecht apparaat en is de goedkopere maar wel goede oplossing.
de WRT160N is gelijk aan de WRT120N behalve dat je er een USB harde schijf op aan kan sluiten om bijvoorbeeld films e.d. makkelijk door het huis te delen.
Deze shop is maar gewoon een voorbeeld. Ik heb geen ervaring met deze winkel maar je kan wel de specs hier goed zien.
Tenzij je een voorkeur hebt om een harde schijf over het netwerk te delen, zou ik gaan voor de E2000. heeft ook een erg goed bereik.
@hans, ze zijn nu niet in de aanbieding. Ron gaf enkel aan dat de kans redelijk groot is dat ze er binnekort weer zijn. M.a.w. ogen en oren open houden :D
De LCD zal voornamelijk een uitdaging worden om te vinden. Het aansluiten valt wel mee. Dat is een kwestie van een klein printplaatje met een microcontrollertje er tussen die alle signalen incl snelheid omzet naar de digitale dash.
Heb in een ver verleden nog elektrotechniek gestudeerd dus een microcontrollertje proggen is niet een heel grote uitdaging.
edit:
overigens vind ik het senator B/omega A dashboard ook wel erg mooi, ik weet alleen niet of dit ongeveer de zelfde maat is.
De plannen:
als eerst de belangrijkste roest aanpakken. sommige stukken hebben gewoon echt wat werk nodig.
vervolgens lekker in me vrije uurtjes stukje bij beetje de rest van de roest aanpakken.
wanneer dat lekker gevorderd is, wil ik hem uit elkaar halen, de laatste beetjes roest aanpakken en de boel een vers laagje lak geven. Ik moet nog even kijken voor de details daarvan aangezien ik op dit moment nog geen toegang heb tot een groot genoege straalkabine.
daarnaast wil ik nog wat overige stukjes aanpakken/aanpassen zoals het blok eens uit elkaar halen en kijken wat de staat is, LCD dashboardje plaatsen, en afhankelijk van de interne staat van het huidige blok misschien zelfs een 24v plaatsen. Blok en motorruim zelf moeten dan natuurlijk ook even grondig schoongemaakt worden.
als je een body bij bijvorbeeld PK racing haalt moet je wel op de breedte letten. een tt01 gebruikt bijvoorbeeld 190mm kappen terwijl een competitie wagen (serpent, xray nt1) 200mm kappen nodig heeft.
nu maar eens gaan zoeken of ik een 200mm monza kan krijgen ;) rij zelf competitie met die rc wagens :D
extra fototjes inmiddels in het voorsteltopic :D
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=142673#pid1872911
hierbij de beloofde foto’s.
De monza in het geheel:

De schade aan de motorkap.



de staat van de chromen bumpers en rond de bumpers:






De dorpels:

Wat kleine lak dingetjes:

maar het interieur is wel erg net!




Ok, laat maar weer. Ik snap al waarom ik geen kapotte zekering kon vinden ;)
de dashboard verlichting dimmer is wat gaar.. wanneer daardoor het dashboard geen verlichting heeft, krijgt de verklikker schijnbaar ook geen stroom.
vervolgens had ik van de radio de interne zekering (in de draad) om zeep geholpen ;)
dus een beetje samenloop van omstandigheden en daardoor zat ik de verkeerde conclusie te trekken.
jammer, dus geen nieuwe makkelijk te krijgen. dan maar ebay enzo in de gaten houden voor een beetje intact exemplaar.
tnx voor de info.
@ron,
enorm bedankt. als het goed is, is hij gedownload al ik zo thuis kom ;)
de vraag voor een bij voorkeur nieuwe papieren blijft wel staan. Ik heb namelijk voor al mijn auto’s die ik heb gehad een mooie haynes op de plank staan.. beetje verzamelen zeg maar :D
staat er in… vrijdag pas ;)
ga hem donderdagavond pas ophalen en dan als de volgende dag de zon schijnt….. :kewlpics
nee joh… senators zijn rotdingen…. ;)
nee hoor is maar een geintje :D
-
AuteurBerichten