Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2011 om 21:46 In reactie op: [Ervaringen] Rijden met kentekenplaat achter de voorruit #17828594
ik ben daarvoor in totaal 3x aan de kant gezet en 2 x een boete gehad :angel
neem dan gelijk een wideband lambda, dat is een stuk nauwkeuriger als een normale (narrowband) airfuel meter :)
kijk is ff op ebay, daar staan als het goed is van die kastjes op ;)
[rquote=1855576&tid=138720&author=Corsa_GSi]Was dat niet andersom, die getallen?
Toen ik met 10w60 reedt, was ik na een rondje op de ring gassen zo een liter kwijt (niet verbrand, getuige de oliesporen op me achterklep).
Toen ik overging naar 5w30 was dat een flink stuk minder![/rquote]jou turbo gebruikte ook wel redelijk wat olie he.. gezien die blauwe pluimen die er wel is uitkwamen ;)
[rquote=1844576&tid=120646&author=giuliettaevo]
Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.[/rquote]
het is idd. gewoon dat je van de zooi af bent :) dat sleutelt weer wat makkelijker, en ziet er weer wat netter uit :)
spruitstuk ziet er netjes uit :)
die dynamo vsnaar die uit zijn eigen omdraaid en breekt komt volgens mij niet door het vermogen. ik heb maar een 300 pk let en bij mij gebeurt dat ook. probleem is dat de rubbere busje van de dynamo teveel speling hebben en daardoor beweegt hij teveel. na 7 nieuwe v-snaaren heb ik toch maar nieuwe busjes besteld :angeldie stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?
dat klopt. maar met een fase 3 draai je 1.5 bar overdruk en dat haalt die orginele gewoon niet. die gaat dan gewoon open en dan verlies je dus druk :)
het verschil is dat er een sterkere veer inzit zodat hij minder snel open gaat en dus ook meer turbodruk vast kan houden. ik heb nu een tx wastegate liggen, en ziet er wel degelijk netjes uit :)
ik had hiervoor een eds fase 2 in mijn astra en daar was ik al dik tevreden over. nu heb ik ook een fase 3 alleen nog met een orginele actuator en dat gaat niet zo goed :jerry . van de week maar eens een verstevigde actuator monteren :thumbup
[rquote=1830758&tid=139581&author=botssiee][rquote=1830221&tid=139581&author=bd.]ik heb mijn siliconen slangen via chargertech. was in iedergeval snel geleverd :thumbup . verder heb ik er geen ervaring mee ;) [/rquote]
Vraag ik me toch af, heeft dat nog een bepaald nut of is het alleen dat het er mooier uitziet? of mooier geluid?
[/rquote]
ik heb gewoon zwarte slangen, dus voor de looks is het niet :D . maar het werkt wel zo handig als je een intercooler wil plaatsen :P
ik heb mijn siliconen slangen via chargertech. was in iedergeval snel geleverd :thumbup . verder heb ik er geen ervaring mee ;)
bedrading van de temperatuursensor ff nameten en eventueel ff de sensor vervangen(kost 10 euro).
met poly gaat het op de lange termijn toch wel scheuren. je moet idd je bumper kunststof lassen. ik heb het wel is gedaan en opzich best leuk om te doen alleen kost het veel tijd als je het goed wil doen :) . let wel ff op, niet alle kunststoffen zijn te lassen ;)
ik gebruik net als maus010 castrol edge sport 10w60. prijzige olie maar zeker zijn geld waard :thumbup .normaal kost ie 15 tot 20 euro de liter maar met een beetje zoeken op internet moet je die olie wel kunnen vinden voor 10 of 11 euro de liter ;) . let wel ff op dat al je keringen enz. nog wel goed zijn, want de 10w60 is wat dunner als de 10w40 :P
origineel gepost door gsi-maffia
Ik zou gewoon voor de F28 gaan.. deze is sterk genoeg en ontwikkeld voor de C20LETWat ik hier weer allemaal lees heeft voornamelijk weer eens met geld te maken, en ik zou daar
niet op bezuinigen.. ik rijd al 10 jaar met een F28 in mijn Kadett en heb er geen problemen mee gehad
t is wel waar dat de synchromesch van de 2e versnelling problemen kan geven.. maar ja een F20 van 20 jaar
oud is ook niet alles..
ik vind de f18/20 bakken ook wat soepeler schakelen als een f28 en de bakverhoudingen zijn anders, wat voor sommige een voordeel is :) . verbruik zou met een lange f18 plus niet veel moeten schelen met een f28 daar ze ongeveer dezelfde eindverhouding hebben .daarbij zie je bij een corsa b wel dat de f28 redelijk zwaar is, hé servaas ;) .
ben het eens met sw. de f28 blijft duur en daarbij hebben veel van die bakken last van krakende syncromesh ringen.
persoonlijk zou ik liever een f18 kopen en dan met het geld dat ik in me zak houd, een sper diff kopen ;)bij mijn c20let had ik ook ongeveer zoiets. bij mij was het de wastegate actuator die gaar was :)
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door BlackSapphire
Fuck airride :agentja man, jij heb t er toch niets aan, op je 14de…
:jerry
is voor een c20let ombouw neem ik aan? met een frontera intercooler kom je dan mooi weg in een tigra, dus in een corsa b ook wel lijkt me?
9 oktober 2010 om 17:32 In reactie op: welke banden zijn het best voor zomer en voor winter? bij ve #17740351zomerbanden yokohama parada spec 2, super bandje alleen in de regen iets minder :D
winterbanden geen ervaring mee :)
ik denk dat je met alle 3 de sets geen miskoop doet. ik heb zelf een sachs met geveerde sinterplaat en rijd prima. ook voor dagelijks gebruik.
ik heb ook wel is met een omp set gereden met een sinterplaat die niet geveerd was. ook een prima dingetje, alleen iets lastiger met wegrijden :) .
over die helix sets lees je ook goede dingen bij de scooby mannen, dus die zal ongetwijfeld ook goed zijn king:
origineel gepost door sharkmot
ik denk dat jou bak het niet lang gaat houden.meestal staat het nummer ook voor het aantal Koppel de bak aan kan voor de f13 is dat dus 130
terwijl de c20xe stock 196 heeft.dus die houd het niet lang vol.
maar toch mooie auto. wil graag van mijn tigra af en dan ook weer corsa a gaan rijden. voor Woon/werk
friso rijd/sprint met een c20xe met throttlebody’s en dan een f13 bak. die bak blijft gewoon heel :thumbup
verzenden vanuit de uk is echt heel wisselend! mijn ervaring: als je het snel nodig hebt, is het weken onderweg. verwacht je dat het wel ff duurt, ligt het binnen een paar dagen op de mat :P
origineel gepost door loodgieter
Tot 330 vind ik het persoonlijk niet nodig.
Stel je haalt de vermogen niet dan pas vervangen.
Iets wat het doet doet het. En iets wat stuk is of stuk begint te gaan (het is niet zo dat het in 1x ophoud) dan pas vervangen.
Heb als 2de auto een MB 560SEC van 1985 met 390DKM en nog steeds hetzelfde benzinepomp. En doet het nog perfectt…..
dus waarom zou het bijv bij mijn calibra met C20LET kappot moeten gaan.omdat het een beetje zuur is als je 15/20 jaar oude pompje zijn opbrengst niet meer haalt.dat is dus het nadeel dat hij meestal niet ineens kapot is, maar gelijdelijk aan. gaatje in je zuigers is niet zo leuk zeg maar :) . dan kan je wel janken als je dan hebt bezuinigt op een pomp van 100 euro :)
-
AuteurBerichten