Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@GREY ILLUSION wrote:
Blijkt idd dat de verzekeringsmaatschappij de astra voor catalogus waarde had verzekerd,terwijl dit taxatiewaarde moest zijn.wel baalen dat je er pas na het ongeluk achterkomt,,,,of de tussenpersoon heeft een fout gemaakt of de verzekeringsmaatschappij.
maar jah voorlopig heeft rick een probleem,,,,9700 euro schade aan de astra
tussen persoon aansprakelijk stellen dan?
@Jeroen-c20xe wrote:
…
@Fearless wrote:
Werkt niet altijd, is mij wel een keer gelukt bij de Abn amro…..Maar sommige banken doen daar moeilijk over.
Wat ik er van begreep is dat dat alleen gaat als je van jouw bank geld overmaakt naar een andere rekening van dezelfde bank, en dat was hier helaas niet het geval.
ik ben ook wel is opgelicht door iemand met een kw schroefset voor een astra f.
jou bank kan dat ook gewoon bij een andere bank. jou bank kan via equens gewoon kijken wat de gegevens zijn van die persoon, ze mogen die gegevens alleen niet zomaar vrij geven..
mocht je geen zin hebben in dat gezeik met de bank, stuur mij ff een pm :thumbmooi spul zo’n tial huisje! jammer dat ze redelijk prijzig zijn :swear
@Corsa_GSi wrote:
Hmm vreemd :hmmz
Heb zelf alleen maar hele goede ervaringen met Dave en Pieter :D
Ze zijn beiden heel ter zake kundig met turbo motoren van diverse merken.Ik ga je niet ompraten, maar het VEMS is echt een super mooi apparaat, waar je van alles in kan zetten als optie (o.a. datalogging).
bij elke zaak heb je wel is ontevreden klanten king:
dta kan net als een vems gewoon dataloggen en heeft ook genoeg opties. het mooie van een vems is dat het plug&play is op een xe en let motor en dat scheelt een hoop werk. maar zover ik weet is er nog geen plug en play ecu voor een x30xe dus dan moet je alsnog een kabelboom op maat maken ;).zal wel meevallen denk ik. ze hebben een tijdje geleden bij dp nog een bmw gemapt op 960pk/1036Nm, ik denk niet dat hij dat haalt met een gtx35…?
is dat eljan zijn corsa?
@astraTD wrote:
Zou er niet eens in durven te rijden met dat vermogen.
die 210 pk bedoel je? of die 550 kroeg pk’s? :jerry
die dampfrad van eds stuurt je ecu aan zodat je ecu de amalvalve weer stuurt. of dit gaat werken zo? geen idee.. ik zou in iedergeval gewoon ff een orginele eds dampfrad kopen. weet je tenminste zeker dat het goed werkt :thumb
http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=533_741_759&products_id=5123″ onclick=”window.open(this.href);return false; :thumb
gewoon ff je bank bellen met een lul verhaal dat je 2 emailtjes ofzo door erlkaar hebt gehaald en nu naar de verkeerde persoon het geld hebt overgemaakt en dat hij niet reageert op mails. dan vraagt je bank het geld voor je terug. niet vertellen dat je bent opgelicht want dan krijg je te horen dat je maar naar de politie moet. als die persoon het dan niet terug wilt storten, dan bestaat de kans dat je bank de gegevens van die persoon geeft zodat je het zelf kan regelen
zo heb ik zelf mijn geld terug gekregen. :thumb
jep, en dan gewoon een schakelaar in je dashboard zodat je simpel kunt switchen tussen je mappen
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
de turbo set van E+B kadett reed (bij vorrige eigenaar) op standaard drijfstangen 325 pk
tis wel de grens op zoeken dan ben ik met je eens. of dat verstandig is is een tweede.
los daarvan.
stel die 320 pk is te behalen met een K16 turbo met E85.
is dat ook te doen met benzine? dit betwijfel ik.jazeker! 320 pk is te halen met een k16 lader op ron 98. Als je bv. een frisse let met een fase 3.5 hebt, dan moet dit geen probleem zijn :thumbup maar met e85 zal je er waarschijnlijk wel meer uit kunnen halen ;)
met e85 kan je inderdaad meer vermogen maken. Maar je drijfstangen van je let vinden 320+ pk’s niet leuk en komen dan (vaak)buitenspelen. e85 of euro 98 maakt dan natuurlijk geen verschil, je drijfstangen worden hier niet sterker van oid ;).
dus daarom kan je net zo goed 98 tanken, is ook overal goed verkrijgbaar.corsa b assen zijn (helaas) een stuk langer als van een corsa a!
@Orang-pinda wrote:
Dus niet 50/50 Freek? Wat als ik nou bijvoorbeeld: 9 liter 98 tank en er een liter ethanol bij ingooi. Heeft dat zin? Kan dat kwaad?
E85 durf ik niet zonder grotere injectoren en een grotere brandstofpomp, straks is mijn motor dood. Ben er wel nieuwsgierig naar.
waarom zou jij over stappen op e85? op gewone 98 kan je al het maximale vermogen draaien wat je standaart let aan kan en wat de turbo kan leveren. dus wil je meer, kan je beter overstappen op een fase 3/3,5 of evo310 imho.
@Orang-pinda wrote:
Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?
als je ecu/injectoren niet zijn afgesteld op e85 dan moet je het niet tanken!
lucht is lucht, dat klopt, maar de hoeveelheid is hier van belang. je chip is geschreven op een k16 turbolader, welke zijn werk al neer begint te leggen vanaf 6000 toeren.. kijk maar is naar je vermogens uitdraai met een k16 lader, je koppel en vermogens kromme zakken aardig in na ongeveer 6000 toeren.
als je dan ziet dat een gt2871/76 gewoon nog lekker zijn best doet boven de 6000 toeren en dus gewoon nog veel(meer) lucht naar binnen brengt daar waar de k16 lader afzwakt. dan is het niet zo moeilijk om te bedenken dat de motor boven in toeren misschien wel is te weinig brandstof zou kunnen krijgen in vergelijking met je k16 lader.. daarbij zal die turbo normaal gesproken ook eerder en beter opspoelen aangezien het een ballbearing turbo is, en dus eerder meer vermogen zal maken. meer vermogen=meer lucht+meer brandstof! nu komt het probleem, je sensoren meten alles, maar doen niks met die informatie als je op vollast draaid. de ecu draaid dan puur op zijn geschreven mapje(in dit geval dus voor de k16lader).(bij de eds fase 3 heb je dan nog als geluk dat de lambda sensor mee draaid, maar dat is ook vrij beperkt :jerry) . dat wil in mijn ogen dus zeggen: heb je een wide band, dan kan je nog enigszins wat corrigeren, zonder wide band, grote kans op gebbqde zuigers :thumb
de z20lets zijn niet met canbus. de z20leh is wel met canbus. goede c20lets zijn er wel te vinden, gewoon ff goed zoeken ;). het lijkt me dat een c20let het makkelijkste is aangezien er genoeg mensen zo’n blok in een ascona hebben gebouwd ;)
ja, alleen zou ik met inrijden mijn motor juist WEL belasten. maarja, daar moet je zelf maar is voor googlen :thumb
sja, hij word wel bijgeregeld door je lambda maar, niet bij vollast bij vollast. maar dat ligt er natuurlijk aan hoe dat je hem in rijdt ;)
omdat een evo310 geschreven is voor een k16 lader. een gt28 spoelt veel beter als een k16 waardoor er meer lucht in in de motor komt. als je dan niet meer brandstof toevoegt, krijg je een arm mengsel. maargoed, neem aan dat degene die je motor bouwt, wel weet hoe dat werkt ;)
ga je hem inrijden op die evo 310? dan hoop ik dat je op zijn minst een wideband lambda hebt? want je zal niet de eerste zijn waarbij zijn motor te arm loopt :thumb
sinds vorig jaar mei? is dat dus pas vanaf 95 ;)
een kat is niet verplicht voor een auto van voor 95! bij mijn 94er astra was zonder kat mijn co, na wat spelen met de bdr, gewoon goed. als je je lamda ook nog ff loshaalt en dan mag je uitstoot nog hoger zijn :thumb


-
AuteurBerichten