Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
c20ne met een f13/f15 bak. heb je een leuke en vlotte auto voor weinig geld :thumb
9 december 2012 om 22:04 In reactie op: Ervaring iemand met Chargertech Eindhoven, chiptuning #18082865chargertech gebruikt volgens mij eds chips? ik rij al een poosje met een eds chip in mijn c20let en ben er zeer tevreden mee!
bij chargertech bestel ik meestal mijn silicone slangen. prima spul voor het geld :thumb das mijn enigste ervaring ermee ;)9 december 2012 om 22:01 In reactie op: Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee? #17969975@louwe 16 klepper wrote:
@bd. wrote:
@InjectTheVenom wrote:
@danny wrote:
Geen enkel onderdeel zal iemand bij hurlimann vandaan krijgen en ooit kunnen krijgen
Als er onderdelen te koop zijn is het reproductie: koppelings plaatjes worden nog wel is opnieuw belegd
De zuiger/seal die eigenlijk voor 90% altijd kapot gaat zijn al wat ontwerpen voor geweest.
Hoe de stand nu is weet ik niet , ben er ff uit geweest
Weet wel dat het 4×4 verdeel systeem bagger slecht is van opel, en de enigste die lacht is hurlimann.Dan ben ik behoorlijk benieuwd hoe het nu werkelijk zit wat betreft die reproducties en opnieuw belegde plaatjes, het zou in mijn ogen voor het behoud (ipv. sloop ten bate van alleen de motor) van de Calibra 4×4’s zeer wenselijk zijn als er nu eens definitief uitgezocht kan worden waar wat vandaan komt want het is gewoon belachelijk zoveel als er gesloopt worden omdat mensen van dit soort dingen niet of onvoldoende op de hoogte zijn en ze dus maar uit elkaar trekken.
lol, jij denkt dat als mensen aan onderdelen kunnen komen voor de 4x4bak, ze de calibra’s niet meer slopen :jerry . die turbo motoren komen veel meer tot hun recht in een lichtere wagen :thumb
mijn mening ook n beetje
maar heb persoonlijk ook niet veel met n calibra
ben ze wel meer gaan warderen :thumb
maar t blijft niet mijn model heeft ook wel met de leeftijd te maken
ben meer van t oudere spul ;)maar iemand die dat wel heeft en graag zijn calibra
rijdend wil houden die vind er wel n oplossing voor ;)de echte liefhebbers blijven zo over ;) ;)
wil je hem geheel origineel houden
dus met de 4×4 bak van opel
tjah dan ben je dus overgeleverd aan bedrijfen zoals hurliman :hmmzpersoonlijk had ik er al lang een bak van een ander merk ondergeboud
b.v audi die boud al jaaren 4×4,s die t wel volhouden :thumbkan me ook niet voorstellen dat er veel minder calibra,s verdewenen/gesloopt zouden zijn
als deze bakken beter waren :hmmzhet feit dat er veel gedemonteerd zijn
moet toch ook resulteren in zat gebruikte 4×4 bakken?????die worden 9 van de 10 x niet mee overgebout ;)
inderdaad. en met een kapotte verdeelbak rijdt hij ook gewoon nog prima, dus volgens mij geen reden om hem te slopen :hmmz
meeste cali turbo’s worden aangekocht voor de motor/bak.
de vorige eigenaar van mijn turbo motor heeft hem ook uit een keiharde en nette cali getrokken(alleen de motorkap had wat roest. denk je nou echt dat dat was omdat de verdeelbak zo kut was? of omdat hij graag een turbo motor in zijn tigra wou?
ik zet mijn geld in op de laatste optie :jerryveel mensen hebben gewoon niks met een calibra(waaronder ik :sleeping ) en vinden die dingen alleen intressant voor de: c20let,f28,remmen,interieur
glenn, je hebt een pm met de nr’s ;)
8 december 2012 om 18:30 In reactie op: Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee? #17969958@InjectTheVenom wrote:
@danny wrote:
Geen enkel onderdeel zal iemand bij hurlimann vandaan krijgen en ooit kunnen krijgen
Als er onderdelen te koop zijn is het reproductie: koppelings plaatjes worden nog wel is opnieuw belegd
De zuiger/seal die eigenlijk voor 90% altijd kapot gaat zijn al wat ontwerpen voor geweest.
Hoe de stand nu is weet ik niet , ben er ff uit geweest
Weet wel dat het 4×4 verdeel systeem bagger slecht is van opel, en de enigste die lacht is hurlimann.Dan ben ik behoorlijk benieuwd hoe het nu werkelijk zit wat betreft die reproducties en opnieuw belegde plaatjes, het zou in mijn ogen voor het behoud (ipv. sloop ten bate van alleen de motor) van de Calibra 4×4’s zeer wenselijk zijn als er nu eens definitief uitgezocht kan worden waar wat vandaan komt want het is gewoon belachelijk zoveel als er gesloopt worden omdat mensen van dit soort dingen niet of onvoldoende op de hoogte zijn en ze dus maar uit elkaar trekken.
lol, jij denkt dat als mensen aan onderdelen kunnen komen voor de 4x4bak, ze de calibra’s niet meer slopen :jerry . die turbo motoren komen veel meer tot hun recht in een lichtere wagen :thumb
ik heb een tijdje geleden nog nieuwe difflagers besteld op ebay. ik was ongeveer 6 tientjes kwijt voor 2 lagers. als ik het niet vergeet dan kijk ik zaterdag ff voor je of er een merk en type nr op staat :thumb
waar heb je je diff eigenlijk besteld? ik moet er binnenkort namelijk ook nog 1 bijhebben ;)
@corsaatrke wrote:
heb dus ook een opcom besteld bij rob doebar, ben nu al 1,5 week aant wachte en nog steeds niks ontvangen :wtf :swear
wat een geduld weer :thumb
dit is voor mij dus ook 1 van de redenen dat ik bijna niks meer verstuur. altijd dat gezeik dat van mensen die verwachten dat je gelijk tijd hebt om naar het postkantoor te gaan :swear net of je leven van die opcom afhangt :angelzo dat lucht op :jerry
@knight-rider wrote:
Daar lijkt het toch op, de 4X4 is gelockt, dus die zal al niet meer stuk gaan.
Banden, remblokken (voor en achter), handrem, distributieriem en de uitlaat zijn vervangen.Bij de testrit had de eigenaar eerst een stukje gereden en daarna ikzelf.
Bij he eerste stukje dat hij reed waren er eerst wat “problemen”, de auto trok niet door en hield in bij zo’n 100 km/h. De uitlaat maakte dan zo een rare roffel.
Ik dacht meteen aan vocht (water) in de uitlaat, de auto had 2 weken buiten stil gestaan, is dat dan mogelijk??Achteraf was het probleem weg en heeft hij d’r zelfs effe meer dan 200 km/h mee gehaald, zelf heb ik niet verder doorgetrokken dan zo’n 160 km/h.
dat stotteren/inhouden klinkt als de temperatuur sensor(kost nieuw +/- 15 euro)
het volledig spuiten van een wagen(binnen en buiten) zit normaal tussen de 2 en 3500 euro. ligt een beetje aan de hoeveelheid werk die eraan zitvoor je velgen: http://www.wheelcare.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@kurtmanta wrote:
zal wel hard gaan maar
dat ze dan filmen op de gps, die ernaast staat :)dan is er geen twijfel
nu is er ook geen twijfel want zo’n performancebox is een vrij accuraat apparaatje :thumb
@Vinci wrote:
Nee, ken twee mensen die dat heel goed weten die het is overkomen, maar ken ook iemand die er al jaren mee rijdt. Denk dat als hij verlaagd is het ook al uit maakt omdat de slag dan al beperkt wordt…
Maar een van die rally sport rijders in Engeland die heeft meerdere kadetts met rubber en PU en zegt dat als rubber nieuw is dat het geen enkel verschil is in hoe strak het rijdt, alleen PU gaat langer mee…
Dat zo veel mensen beweren dat PU veel strakker rijdt komt meer omdat ze dan 20 jaar oud rubber voor nieuw PU vervangen…
dat zo veel mensen beweren dat pu veel strakker rijdt komt omdat pu bussen een hogere shore waarde hebben als orginele rubbers .
glenn, voor pu bussen kan je ook ff hier kijken: http://www.rallydesign.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false; . hier heb ik ze ook besteld, en scheelt wel wat euries tegenover powerflex. heb je ook al nylon bussen overwogen? dan zou echt alle speling weg moeten zijn :thumb
kan je beter kijken naar een setje wilwood dynalite klauwen. deze passen makkelijker onder orginele wielen. deze zijn een stuk smaller als normale 4 zuiger klauwen ;)
met 360mm moet je ZEKER al 17 ” hebben. de kans is groot dat het daar zelfs niet in past en je naar 18” moet. ik heb brembo 4 zuigerklauwen met een 300mm schijf en dat past al niet in de meeste 16” velgen.
10 oktober 2012 om 19:40 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684241@Fearless wrote:
Jij ja :thumbup
Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT
http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry
Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.
Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag…
Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup
ik heb het toevallig gisteren avond daar ook besteld, kreeg vanochtend al een mailtje van dhl dat het verzonden is :thumb
het spul kan in de oven, maar als je hem monteerd en dan de motor laat draaien was ook voldoende dacht ik?@soepkiepe wrote:
k zal me broek vol hebben denk ik met zo klein autotje met die snelheid zonder rolkooi ;)
ergens hier op het forum staat een foto van een corsa die op zijn dak is terecht gekomen, was aardig plat.
k wil niet graag foos zien van wat er met de auto gebeurd is als jij hem niet meer kan houden :jerry :jerryverder respect voor de auto, zeer mooi ding.
maar als ik jou was zalik er toch een rolkooi in maken voor dat je het interieur er in drukt :angelgoed advies ja, een rolkooi is lekker veilig zonder helm :thumb
hoe denk je dat een astra, die op zijn dak ligt, eruit ziet als er ook nog is een trailer van een paar honderd kilo op ligt :hmmzschroefset voor en gaz -110 veer achter :thumb
ken wel iemand met een draaibank, maar waar kan je nylon halen?van powerflex heb je natuurlijk verschillende sterktes en ik dacht dat de zwarte vrij stug zijn ;)
en pu bussen kan je ook zelf maken, maar kopen is natuurlijk altijd makkelijker ;)
@david verburg wrote:
Powerflex is niks man beter nylon nemen nylon is harder dus een betere verbinding dan powerflex
Want dat is nog steeds zacht .
Powerflex is al wel een verbetering ten opzichte van origineel
Maar wil je het echt goed doen zou ik nylon nemen
Heb zelf powerflex gehad maar gewisseld naar nylon en dat was zoveel beter
Succes!ik heb een tijd geleden al gegoogled voor nylon bussen maar ik kon er verder niks over vinden. heb jij ze zelf (laten) draaien? of zo ergens gekocht?
indien zelf gedraaid, waar heb je het nylon vandaan?gr. barry
@midnight black wrote:
, ben benieuwd hoe je met een luchtsleutel goed kunt zien dat je em 40 graden verder hebt gedraaid.

@fast cow wrote:
bespreek dit met elkaar, niet op het forum waar iedereen z’n mening geeft
misschien komt dit door onvoldoende/niet gewenste reactie van de andere partij…?
bol.com? vandaag besteld, morgen in huis toch?
van cobra stoelen is de bekleding gewoon los te bestellen en er staat me iets van bij dat dat ook was bij sparco stoelen..
ligt de motor er al lang in? ik heb namelijk ook al eens voor niks de koppakking vervangen en de kop laten afpersen omdat ik ook dacht aan een gescheurde kop. bleek achteraf dat er nog olie olie resten van de oude motor in de koelleidingen zat :fy1
@astraTD wrote:
384pk is belachelijk veel voor een redelijke lichte voor aangedreven auto.
Met natweer heb ik al soms wielspin met 82pk.
Ik zou gewoon weer die 4×4 aan de gang maken :thumb
een cali een lichte auto? lol :jerry die 4×4 zou ook het eerste zijn wat ik eraf zou halen
pak gewoon een setje r888 205 40 17 en knallen maar ;)
ik dacht dat de federal rsr bandjes wel iets beter waren voor op straat en voor de portomenee
http://www.banden-pneus-online.nl/autoband-FEDERAL/595,RS-R,%28SEMI-SLICK%29/215,45,R17,87,W.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten