Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik denk niet dat kadett spiegels gaan passen. alle corsa a spiegels passen er wel op.
doe je dat rechterblindkapje toevallig weg? ik zoek er namelijk nog 1 ;)
ANWB is wel degelijk op kenteken. je mag per jaar 2 kentekens opgeven, daarna moet je extra betalen voor je service. dit is wat de meneer van de ANWB mij vertelde nadat hij mijn werkauto kwam slepen en het kenteken van mijn prive auto vroeg om in te voeren :thumb
vanaf de noordelijke rondweg zag je hem altijd al staan hoor ;)
@RISL wrote:
@RISL wrote:
Er staat een Speedster te koop in Breda, bij Egbers Auto’s.
Je ziet ‘m precies staan vanaf de doorgaande weg.Gisteren weer zien staan, staat dus nog steeds te koop.
Binnenkort eens langs gaan, kijken of er een paar mooie foto’s geschoten kunnen worden.die staat er al 3 jaar ;)
http://www.autotrader.nl/voorraadpagina/auto/opel/breda/35ad2/opel-speedster/detail/?zoekopdracht=did–1001448%7Calleen-nieuw–0%7Csorteer-op-merk-en-model&stock_count=9999&pagesize=100&view=tile#1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
foto van een vliegwiel dat ik heb laten afdraaien. het gewicht van het vliegwiel is 5,4 kilo. persoonlijk vond ik hem nog wat te zwaar dus heb er nu 1 die afgedraaid is naar 4 kilo :thumb ik heb hier alleen geen foto van ;)

ik haal mijn slangen altijd bij chargertech.nl , een stuk goedkoper als de andere aanbieders :thumb
http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=23″ onclick=”window.open(this.href);return false;
rood is constante plus en zwart is geschakelde plus. dit betekent in jou geval dat je ecu geen stroom krijgt, en daarnaast ook niet wordt ingeschakeld ;)
20 september 2013 om 21:22 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684507het probleem is dan inderdaad die spuitbus primer. mijn corsa a is ook gerollerd (ook flexa) en ik heb dus ook gemerkt dat je niet over spuitbus lak/primer moet rollen. gelukkig was er bij mij nagenoeg geen schade :agent als je het andersom doet, dus eerst rollen en dan spuiten dan krijg je helemaal een mooi resultaat :angel
@theunm wrote:
sterkte
dat andere ” een bedrijf als “zeer kleinschalig” wordt betiteld met “slechts enkele duizenden euro’s omzet” (ombouw was 11 zoveel al..). is min of meer standaard gezwam van een advocaat.
die informatie kan je toch gewoon opvragen via de kvk ?
ik ben laatst met mijn dynamo bij http://www.carelectric.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; geweest. die testen hem en leveren ook losse spanningsregelaars :thumb
het inlaathoedje van eds is in iedergeval een heel stuk degelijker dan die van tx. met een k16 lader is die 76mm pijp van tx ook totaal overbodig. het is van groter belang dat alle buizen en aansluitingen dezelfde doorsnede hebben, flow is namelijk belangerijker als diameter.
de originele retourvalve werkt prima op een let, dus deze hoef je niet te vervangen.die omp is een prima koppeling voor mooi geld :thumb
ik heb nog een versterkte sachs drukgroep welke is gescheurd, is dit nou ook gelijk rommel? :hmmz ;)
die hoort niet open te zijn hoor. dat is namelijk een vacuum systeem

@RISL wrote:
Gave wagen heb je!
Kom je ook op onze Brabantmeeting? Die houden we in Breda, vorig jaar voor het eerst.P.s. mocht je eens een fotoshootje willen doen, bijv. in het Liesbos ofzo, dan kun je me ook pm’en.
ik denk dat neetmans een fotoshoot in het liesbos wel ziet zitten

of bedoel je een shoot met zijn wagen :angel@astraTD wrote:
Zou voor een v6 kijken 3.0 of 3.2… Lekker lui rijden en hij gaat nog als de brandweer vooruit..
Een let moet je maar laten janken om vooruit te komen.
jij hebt duidelijk geen ervaring met c20let motoren.
waarom gebruik je een expansivat ipv. een radiateur met dop?
calibra,vectra,astra hebben volgens mij allemaal abs? van een kadett gsi bestaan wel hrc’s zonder abs :thumb
lezen mensen wel eens de voorwaarden voordat ze ergens lid van worden?
je bent verplicht om je eigen te legitimeren, staat gewoon in de voorwaarden. vanaf 2012 zijn ze hier strenger op gaan controleren omdat hier teveel misbruik van wordt gemaakt.
@iquick, een lidmaatschap van de anwb sluit je af op de persoon en niet op een auto. zo kan jij als je in een vervangende/werk auto rondrijdt ook gewoon geholpen worden door de anwb. het zou wel mooi zijn, 1 iemand van de familie lid van de anwb en iedereen wordt gratis geholpen :thumbals je een beetje verf skills hebt dan ga je geen verschil zien tussen die wagnerspuit en een viltroller.
schuren met korrel 1000 is zinloos, vooral als hij matt of zijdeglans word. ik heb bij mijn corsa eerst alles geschuurt tot korrel 180, daarna grondverf(op diverse plekken gelast dus volledig in de grondverf). de grondverf heb ik daarna geschuurd met korrel 280 en daarna gerold met flexa zijdeglans. de eerste laklaag heb ik daarna geschuurt met 600 nat en vervolgens een 2e laag flexa zijdeglans erover :thumbik zou het alleen niet doen bij een auto die je ooit nog eens wilt laten spuiten :vertag
deze toevallig? is een c23xe..
24 januari 2013 om 21:21 In reactie op: Powerflex rubber past niet.. D kadett stabilisatorstang #18099458je kan eventueel ook universele bussen bestellen:
http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=533_535″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik weet zo gauw niet wat het verschil is tussen een y22 en een z22 motor? maar in america zijn de opel gt’s(saturn sky oid. in de usa) standaart geleverd met een compressor. deze compressors zou je plug en play overkunnen bouwen op de europese 2.2’s(astra,vectra,speedster,gt enz.). de compressorsetjes staan wel eens op ebay voor gunstige prijzen.
je kan dan je orginele ecu opsturen naar bv. courtney om een orginele opel map erop te laten zetten of je laat hem gelijk remappen. 260 pk is goed mogelijk met kleine aanpassingen. ik zou wel een complete set kopen met laminova enz. het spul is gewoon plug en play :thumb
op het speedsterforum staat er ook redelijk wat info over.wat is er mis met de orginele dv ? die hoor je tenminste (bijna)niet. werk ook perfect met +/_ 300pk. met de rest hoor je zon vogellokfluitje waarna alle pubers(en het halve opel forum) met kwijl in hun mondhoeken achter je aan lopen om te vragen of je een turbo in je auto hebt. nou woei woei! doe mij maar een retour valve :thumb
@theunm wrote:
net heel fearless zijn topic doorgelezen
zijn circuit slet zo noemde hij zijn corsa woog 900 kg met een halve tank brandstof
en hij had er een 2 liter 16v in.en hoever wil je strippen ?
wil je hem ook weer kunnen opbouwen voor verkoop of rijdt je hem op
achterbank iets van 25 kg
stoelen vervangen door polyester kuipjes winst 25 kg
isolatie onder de vloer bedekking vandaan 10 kg
teer matjes er uit halen 2 tot 3 kg
reservewiel vervangen door pompje en plaksetals je de auto niet op straat gebruikt.
kun je bumpers ook eens verwijderen en alle overbodige binnenwerk verwijderen
dashbord volledig verwijderen alleen de klokjes op een steuntje
overbodige bedrading uit de draadboom halentheun
er valt inderdaad vrij veel mee te behalen. ik ben ook bezig om mijn corsa a te strippen maar deze is gewoon voor straatgebruik king: . bij mij is de bedoeling om onder de 700 kg uit te komen met mijn c20xe erin :angel
als je wilt gaan strippen kan je dan eens gaan denken aan de kachel radiateur te verwijderen in combinatie met het complete dash. lexaan raampjes(makkelijk zelf te maken) en dan gelijk de binnenkant van je deur leeghalen. dit levert op een corsa deur tot wel 11 kg. per deur op. frame uit je motorkap halen, 4kg. achterklep leeghalen, ook een paar kilo. 1 poly kuipstoel erin van een kilo of 5/6. een corsa a stoel weegt een goede 20 kg per stuk. door beide stoelen te verwijderen en 1 poly stoel terug te plaatsen bespaar je dus een goede 35 kilo. bumperbalken verwijderen of minimaliseren, enz.als je begint met strippen zou ik het wel meteen goed doen. elke keer een paar kilo merk je niet zo hard, maar als je ineens 150 kilo kwijt bent, dan maakt het een redelijk verschil :thumb
@TheGeneral wrote:
Ik denk dat iedereen een mening heeft van hoe en wanneer je moet chippen maar ik sluit mij aan bij de meeste hier dat Chiptuning altijd op MAAT moet gebeuren.
Doe je het met zo een powerbox ertussen of gewoon zonder na te denken andere software in motor ecu proppen dan ben je niet echt goed bezig zeg maar
waarom ben je dan niet goed bezig? met mijn standaart eds chip loopt mijn motor toch echt prima. getuige hiervan is mijn wideband lambda en vermogens uitdraai. de 1 zegt dat mijn mengsel verhouding prima is en de ander verteld mij dat het vermogen zeer netjes is :agent
-
AuteurBerichten