Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 december 2015 om 12:46 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304228
ik zit hier zelf ook al tijdje naar te kijken. rond de 300pk houdt het toch wel op voor een f16-18-20 bak. het toepassen van bijvoorbeeld een quiafe binnenwerk help ook niet want die gaan in de praktijk ook stuk boven de 300 pk/400nm. quaife geeft officieel zelfs maar garantie tot 250 lbf·ft.
De enigste quaife tandwielenset die een gunstige verhouding kent voor een turbo motor is de sccr set met een f20 overbrenging en de langste 5e versnelling, en dan nog heb je maar een top van +/- 240km/h(195-50-15 band). voor mij goed genoeg en ik zal hier uiteindelijk ook mee gaan rijden maar voor 400 pk corsa is dit natuurlijk niks..
ik weet niet wat de andere leveranciers nog aan tandwielsets leveren?ik denk dat de makkelijkste optie(ivm. assen enz.) een f28 is, maar vind daar maar eens een goed exemplaar van :swear en idd te korte versnellingen
een m32 dieselbak kan misschien nog een optie zijn? maar zo ver ik weet hebben die allemaal een hydrolische koppeling? wel kabelschakelen als pluspunt :thumb
een f23 past ook niet echt netjes in een corsa.
een ander type bak wordt hoe dan ook een duur geintje :vertagvoor versterken van de originele delen zal je waarschijnlijk toch bij de crossers moeten zijn ;)
corsaracer, waarom heb jij zelf geen vliegwielschild? als het niet veel geld is voor een stukje veiligheid :vertag
ik vind het behoorlijk wat geld voor zo’n simpel ding, maar ik zit dan ook niet in dezelfde organisatie, en ben ook niet bevriend met meneer lachgasvullen.nl :jerry
de rubberen steunen zijn bijna altijd origineel. de metalen steunen worden aangepast aan de motor die erin hangt in het geval bij een corsa ombouw is dat alleen de motorsteun en een 12mm spacer bij de achterste baksteun.
de link die je post is de achterste baksteun, jij moet zo te zien de voorste baksteun voor een f15 bak hebben.@warhamstr wrote:
Deze velgen zijn ook veel beter :wors Beter dan die dingen uit de VAG stal :puke
Heeft de vag groep nu ook al rh overgenomen? :jerry
ik snap niet dat je hier tevreden mee bent? een evo310 met een kkk16 moet zeker 280+pk’s doen en daarbij ook dik 400nm koppel. met een k26 zou het topvermogen zeker nog wat hoger moeten liggen..
Ik zag de kadett zojuist op een bergingswagen voorbij komen in tilburg. Ik ga er dus vanuit dat hij gevonden is :thumb
@Duurt wrote:
het dunne (gloei)draadje welke er in zit wil ook wel eens onderbreken, die van mij had de zelfde symtonen als die van jou en ging dan in de noodloop, het schijnt dat als je de lmm-stekker los gooit hij ook in noodloop gaat maar heb het nooit uitgeprobeerd.
hier in de buurt rijd er iemand met een lmm. van een Golf v6, komt volgens hem aardig overeen met die van de Turbo
ik denk er zelf over om voor de zekerheid een extra lmm. aan te schaffen omdat ze al aardig schaars worden en je niets met de auto kunt als ie niet goed loopt
in welke omgeving zit je?mocht je nog een lmm zoeken, ik heb er nog wel 1 op voorraad ;)
een meter aangesloten op je originele lambda sensor heb je vrij weinig aan. je originele sensor is een narrowband sensor en kan je geen goede uitlezing geven over je afr. je zal een wideband sensor bij moeten plaatsen icm. widebandmeter.
aem en innovate hebben goed betaalbare setjes (+/-150 pond) waarmee je de afr waarde goed in de gaten kan houden.ik regelde mijn brandstofdruk en wastegate druk altijd op straat af icm. een aem wide band lambda. gewoon op de snelweg, auto in zijn 5 en dan vanaf +/-2500 rpm doortrekken tot de begrenzer. een 2e persoon hield dan de turbodruk en afr waarde in de gaten. dit werkte altijd best goed :thumb
vw schroot valt wel mee hoor, en ja ik heb een vw als daily en meerdere opels als sleutel/hobby projecten ;) .
nu is mijn duits niet al te best(zeer slecht zelfs) maar als ik die tekst ff door google haal dan lees ik een verhaal over iets dat 40 jaar geleden is gebeurd.. waar ze voor worden aangeklaagd is zeker niet netjes, maar denkt jij dat er bij general motors enz geen misstanden zijn?hier op het forum zit nog een persoon die met een astra opc de e85/benzine combo heeft geprobeerd. dit ging ook een tijd goed maar uiteindelijk toch last gehad van detonatie. koste hem uiteindelijk wel een motorblok ;) .
is het bij een z20let ecu hetzelfde als bij de c20let, dat hij bij vollast puur op een map loopt met weinig tot geen compensatie van de diverse sensoren?de auto is terug gevonden in belgie :thumb :
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=32069″ onclick=”window.open(this.href);return false;
heb je ook H/I profiel drijfstangen? de originele drijfstangen zijn namelijk het zwakste punt. het zou natuurlijk zijn om wel de zuigers te vervangen en dan de drijfstangen niet gelijk mee te nemen ;)
mocht je bij dpt gaan bestellen, gewoon ff een mailtje sturen met wat je hebt(bak, motor, type vliegwiel enz) en dan zorgen ze wel dat je de juiste set krijgt :thumb
is dat toevallig een blauwe?
kan je dan niet beter een universele intercooler pakken en hiervan de buizen op de eindtanks verplaatsen?
wat ga je dan doen als er een andere calibra eigenaar zijn velgen groen laat spuiten? :jerry
friso rijdt met een 200+pk corsa a met een f13 bak. ik weet dat er wat is omgeboord, maar voor verder info zou ik hem even contacteren :thumb
maar, van de andere kant;
corsa b gsi assen en diesel homokineten kosten ook vrij weinig.. dus waarom geen f16 oid. erin?http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?116847-*HOW-TO*-Fit-a-zx-single-wiper-unit-to-Nova” onclick=”window.open(this.href);return false;
f18/20 +1 :thumb
een f28 wil je alleen hebben als je teveel vermogen hebt om op een f18 te zetten :vertag
tigra’s en corsa’s met 2liter motoren zijn al lekker onderstuurd, een f28 gaat daar geen positief effect op hebben. persoonlijk ga ik met mijn c20let juist van een f28 naar een f18wr, stuk lichter in de neus en een lichter draaiend gedeelte wat je weer merkt in je gasresponse en stuurgedrag :thumb@wagnas wrote:
Inderdaad. Zelfs de bekende M32 bakproblemen komen minder vaak voor dan de meesten denken.
Daar denkt mijn werkgever toch wel anders over ;) bij ons bedrijf zijn er al m32 bakken gesneuveld die nog geen 5000 km hadden gelopen.
Dat de dsg dokter een bestaansrecht heeft wilt volgens mij niet zo heel veel zeggen. Ook voor de m32 bakken zijn er al specialisten met all-in prijzen :hmmz .
De dsg dokter doet naast reparaties ook soft en hardware matige aanpassen van dsg bakken, chiptuning en onderhoudt, Is het dan zo gek dat hij een dergelijk pand neer zet? Moet je eens kijken waar andere tunings bedrijfjes in zitten :jerryHet punt is, dit is een Opel forum dus vw dsg bakken zijn waardeloos. Stel deze vraag op het vw forum dan vliegen der verhalen je rond de oren dat die m32 bakken slecht zijn en dat intelli-link een waardeloos systeem is :thumb .
Ik zou eerst maar eens testrijden met beide wagens. dan is de kans al groot dat je toch een grote voorkeur hebt naar 1 van de 2 wagens ;)
dit zijn vragen die je beter kan stellen aan de persoon die de wagen af gaat stellen :thumb
welke reclame? :thumb
https://adblockplus.org/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Maus010 wrote:
Ook bij mijn omkeuring werd naar de donor auto gevraagd. Ik heb de LET destijds bij Henny Boomkamp gekocht en had alleen een geschreven factuur waarop stond dat het om een C20LET ging met bijbehorende F28 bak. Dat vond de keurmeester toen al voldoende.
Heb hem laten keuren bij de RDW in Roosendaal. Ik was met APK en omkeuring 55euro kwijt. Volgens mij een foutje aan de kassa :DBlijft me verbazen dat er geen uniformiteit is bij de RDW.
waren ze een beetje schappelijk in roosendaal? ik moet volgend jaar namelijk ook maar heb er wat schrik voor omdat mijn front vervangen is voor een buizenframe en alle rubbers voor uniballs.
btw, heb jij je tigra nog altijd?
je kan het kenteken nog altijd uitvoeren :thumb persoonlijk vind ik dat wat makkelijker als slopen in eigen beheer :vertag
25 februari 2015 om 18:03 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193099een gtx spoelt een stuk sneller als een gt hé ;)
-
AuteurBerichten