Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik dacht dat ie normaal iets van 40 of 50 euro was ;)
24 januari 2010 om 12:11 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302107hier staan de maten van een gsi as ;)
http://corsaa.forum2go.nl/lengte-aandrijfassen-gsi-t902.html
waarom een voorstel topic.. dat zijn echt topics waar ik nooit in kijk en wat ik zelf normaal gesproken ook niet invul , gewoon omdat ik het onzinnig vind! en wat heeft het voor meerwaarde dat je eerst ingelogt moet zijn? forum is goed zoals het is :vertag
13 januari 2010 om 22:00 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302105origineel gepost door mayhem
kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen…
origineel gepost door CorsaTR
gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..morgen weer verder aan de steun:)
meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P
maar dat zijn geen steunbouten,;)haha, dan denk je ook is wat uitgevonden te hebben king: maar ik ben iig. blij dat dat dus wel werkt :P
origineel gepost door Pastra
3.0 is gewoon een ‘opgeboorde’ 2.5.Voor een 3.2 zal je de motorsteunen aan moeten passen.
In duitsland is er 1 met een 3.2 en f28 6-bak. Hij heeft de 2.5 motorsteunen gehouden en de ruimtes die er tussen steun en blok zat opgevuld met busjes, maar dat lijkt me niet wat….voor een 3.2 hoef je je steunen niet aan te passen. voor met een f28 te rijden wel. hier gebruiken veel mensen zo’n pasplaat tussen blok en bak, maar in duitsland zijn er toch al mensen vanaf gestapt en overgegaan op die verleng bussen tussen de motorsteun.
10 januari 2010 om 21:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302098origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CorsaTR
Want er is maar 1 type as van de a corsa zelf die past mits je de juiste homokineten hebt..
Deze assen beginnen onderhand zeldzaam te worden…ik heb dit is zitten te bekijken, en ik wou dit is zelf uitgaan proberen maar aangezien mijn corsa weg gaat, kan dit niet meer..
als je een 2liter of een nexia homokineet neemt dan kan je de koperkleurige kap eraf tikken(daar waar de as hoes opzit). deze kap zit er gewoon opgeperst.

bij de homokineet van een 1.0 gaat dit niet, dus die moet je ff openslijpen maar dat maakt niet uit want daar heb je het binnenwerk van nodig.
het binnenwerk van de homokineet is van een 1.0/1.2/1.4 is aan de buitenzeide precies dezelfde maat als het binnenwerk van een 2.0 homo. dat binnenwerk van de 1.0 homo past dus zo terug in die kogellagers die in de 2.0 homokineet zitten. het enigste verschil is dat dat binnenwerk dus wel gewoon 28 tandig is en dat je dus eigenlijk gewoon met de orginele assen kan gaan rijden!
het enigste prob dat je nu eigenlijk nog hebt is dat je de 2 stukken homokineet terug met elkaar moet verbinden. maar aangezien deze 2 stukken allebei van staal zijn, kan je dit gewoon terug vast lassen..
ik heb dit samen met een maat van me uitgedacht en mee bezig geweet. het enigste wat ik nog moet doen is ff die 2 stukken aan elkaar lassen en testen. maar aangezien de corsa weggaat hoop ik dat iemand anders dit misschien is wil gaan proberen..?
het is wel een vies werkje maar als het zou werken is het natuurlijk wel de moeite waard, setje 2.0/nexia/diesel homo’s en je kan met een 2.0 rijden king:voor degene die twijfelen aan de sterkte van de orginele assen, friso rijd met een f13 achter zijn 220 pk xe met orginele corsa assen en die blijven gewoon heel!
10 januari 2010 om 11:54 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531577origineel gepost door katurbotje
dan krijg je weer zo’n half antwoord en weet je uiteindelijk nog niet wat de kosten zijn.
als je het per telefoon doet,dan zeggen de meesten maar wat.
maar wat ik begrijp doe jij alles per telefoon BD.:oals ik binnen een dag antwoord wil hebben en ik heb het nr dan bel ik ja. als het ff mag duren dan stuurt ik een mailtje. king:
origineel gepost door wim-v6
F17 Smallblock bak.. > Hydraulisch gekoppeldF28 Bigblock bak.. Mechanisch gekoppeld
Is wat meer voor nodig dit aan te passen..
Willem
dat is een kwestie van je orginele hyraulische koppeling over zetten en je druklager een klein beetje aan passen.. stelt niks voor ;)
een f28 past er toch gewoon achter? ik heb daar nog een ombouwset voor liggen..
8 januari 2010 om 18:53 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531570origineel gepost door katurbotje
Ik heb ook dinsdag een duidelijke mail gestuurd naar krooneburg in geldrop en ik heb er nog niks op gehoord,
dus dit is hun manier van zaken doen:crysommige mensen moeten gewoon werken voor hun geld en hebben geen tijd om heel de dag achter de pc te zitten.. misschien is proberen te bellen, ipv. een mailtje sturen :vertag
daar had ik geen last van hoor king:
lege accu/ te weinig spanning? hoor je de startmotor ook tikken?
het is vrij dik en stroperig spul ;)
mijn astra staat in de winter gewoon lekker binnen. .om de winter door te komen heb ik dan maar een corsa a met c20xe gebouwd :P
ik heb dat spul van polyservice gebruikt.. dat heet pu rubber ps 160 ;)
die van een 2.0 passen volgens ook volgens mij. laat ik er daar nog 2 van hebben liggen die weg mogen king:
origineel gepost door Corsa_GSi
Nadeel van turbo klauwen is weer dat je speciale schijven moet gaan hebben…hoezo? als je de kleine turbo klauwen hebt (284) kan je toch gewoon meriva schijven pakken
5 oktober 2009 om 22:16 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531522origineel gepost door bbg_gendt
beter is een grotere turbo, dan een kleintje op max laten draaien ;)beter is als jij gewoon is je mond houd ;) .
5 oktober 2009 om 21:50 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531520volgens mij gaat een k26 tot ongeveer 380 pk..?
21 september 2009 om 19:15 In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524235origineel gepost door Van het Ende Customs
duidelijk!en natuurlijk is de volgende vraag:
Is dit veel duurder dan ‘standaard’ plamuur?Waar is dit zoal te koop?
beetje automatrialen zaak heeft dat wel. ik gebruik zelf altijd debracel. goed spul, alleen wel k*t om te schuren! pot van 2 kilo kost iets van 50 euro dacht ik…
je zoekt zo’n decompressieplaat? http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105051
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by rallyastra
Dat V6 te zwaar is is gewoon dikke bullshit,Dit ben ik wel met niels eens.
In Duitsland en in The UK worden ze wel goedgekeurd met een v6 erin..Als het in duitsland lukt moet het hier ook wel lukken
als meneer rdw zegt dat het niet kan ivm de aslasten dan is het toch klaar…
de orginele klauwen zitten ook al vast op een bracket. dus je kunt gewoon alle bouten hergebruiken normaal gesproken king:
ik zeg ook frank janssen! is naar mijn mening 1 van de weinige die echt netjes werkt! en ik vind de prijzen nog wel meevallen als je ziet wat sommige ”profesionele” vragen en hoe het er dan uitziet…:vertag
tis maar net wat de ”gek” er voor geeft he ;) . en hier op het opelforum en op marktplaats moet je de prijs wel hoog zetten want ze willen meestal maar 1/3 van de vraagprijs geven :P
-
AuteurBerichten