Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kijk hier is ;)
*foto verwijderd*
hehe ik had precies hetzelfde gepost als jason :D
15 april 2010 om 08:06 In reactie op: Garret gt28 turbo op c20let, met standaard chip verstandig? #17656709origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door bd.
ik zou het niet doen! een garret spoelt veel anders op als een k16. de kans is erg groot dat ie te arm gaat lopen met alle gevolgen van dien. vraag het anders maar is na bij nick gsi met zijn ex blauwe astra turbo met garret lader :vertagga gewoon ff met je auto op de vermogens bank en laat ze een veilig mapje programmeren. zal de wereld ook niet kosten :thumbup
Nick zijn auto is NIET kapot gelopen door de afstelling maar door een las druppel die de turbo (turbine wiel) heeft gesloopt.
En de stukjes daar van kwamen in de motor en hebben daar de schade veroorzaakt.ja tuurlijk… en dat lasstukje is door de UITLAAT terug het blok in gezogen? :jerry de foto’s bewezen wel anders :vertag
ik ga hier in iedergeval verder niet over discuseren, word toch weer zo’n zinloze discussie, maar ik zou het dus niet doen :P14 april 2010 om 22:24 In reactie op: Garret gt28 turbo op c20let, met standaard chip verstandig? #17656705ik zou het niet doen! een garret spoelt veel anders op als een k16. de kans is erg groot dat ie te arm gaat lopen met alle gevolgen van dien. vraag het anders maar is na bij nick gsi met zijn ex blauwe astra turbo met garret lader :vertag
ga gewoon ff met je auto op de vermogens bank en laat ze een veilig mapje programmeren. zal de wereld ook niet kosten :thumbup
ziet er opzich wel goed uit, ik vind het alleen jammer dat je straks die intercooler achter die bumper ziet :( .
wat voor remmen zitten/komen er eigenlijk onder?
origineel gepost door giuliettaevo
Wat overigens ook nog zou kunnen is dat je brandstofpomp op het randje zit qua opbrengst, in de 6 met hoge belasting en laaddruk moet er veel benzine ingespoten worden, misschien kan je pomp het dan net niet bijbenen. Als je al een walbro oid hebt gaat dit waarschijnlijk niet op.
ik ga ook voor de brandstofpomp.. want volgens mij moet je vanaf fase 3 toch een zwaardere hebben?
origineel gepost door Pieter Slingerland
trouwens ook gelijk een sper in de bak gedaan:Dkijk, zo hoort het king: ook gelijk een gedeelde as eronder?
origineel gepost door Pieter Slingerland
auto staat gelijk lelijk hoog voor haha
zonder blokdat word straks wel anders aangezien die f28 wat zwaarder is als een f20 :)
post is wat specs van je let, ben wel benieuwd met wat voor setup je gaat rijden :)
origineel gepost door max
Maak er meteen een extra schakelaar bij zodat je de fan ook aan kan zetten als je staat te wachten in de rij voor het racen.
Je thermostaat regelt hem dan mooi op 90 of 80 graden af (afhankelijk van je thermostaat).Gewoon paralel met je normale sensor zetten, werkt super en voorkomt dat je met een hete motor moet gaan starten.
Spal is ook gewoon met 4 ty-wraps in de radiateur vast te zetten. Werkt beter dan die spijkers die je er van Spal bij krijgt naar mijn idee.
smelten die tywraps niet door de warmte van de radiateur?
volgens mij is hij nu niet meer zo snel :vertag :jerry
ik heb nog een setje 15” velgen met banden liggen in 5×110. mogen weg voor 80 euro
dat past met calibra turbo klauwen en blokken. je moet alleen wel ff een pasring laten maken want het naafgat van de meriva schijven zijn groter als jou naven..
waarom ga je niet met polyester aan de slag? als je een laag of 8 legt is het prima materiaal voor een sub kist en je kan je complete reservewielbak gebruiken als subkist. dat betekent dus geen verloren ruimte king: . ik heb dit ook al is gedaan bij een zijkant van een kofferbak in een ford cougar. daar zat namelijk ook zoveel verloren ruimte in die je met poly mooi kon benutten ;) .

bij een gesloten kist komt het ook niet op 1 of 2 liter aan, belangerijker is dat hij gewoon goed en stevig is gebouwd :vertag
origineel gepost door Van het Ende Customs
@ Fearless: We willen alles in de vloer maken en ‘vlak’ houden.
Het is uiteraard een Opel, ons TR project.@ bd.: Betekent dat dan dat ipv de 35l incl. isolatie kan verlagen naar de aangegeven 28l zonder isolatie?
@Plf: ’t wordt iig 18 MDFBedankt!
daar zijn formules voor, maar je moet maar is ff kijken op 12vhifi.nl daar staat alles wel op ;)
op de botmanbank was het 312 pk ofzo :jerry
die 299 was op een dynojet ;)
ik zeg ook niet dat grotere injectoren niet beter is, maar hij vroeg gewoon of het ging :)
origineel gepost door Corsa_GSi
Gewoon die spullen monteren en je injectoren laten reinigen en testen op opbrengst.
En daarna langs gaan bij een goede tuner met rollenbank om alles af te stellen (wastegate, brandstof druk).Je kan ook gaan voor een vrijprogrammeerbaar motormanagement.
http://www.dp-engineering.nlEn dan VEMS Pnp C20LET, daar rijdt ik mee met alle opties erin. 265pk bij 0.9 bar.
Je haalt meer als je turbo verser is.
Daarnaast ga je 300pk niet halen met de standaard injectoren denk ik, beter is iets grotere te nemen.300 pk haal je wel met standaart injectoren. neetmans had ook 299 pk met standaart let injectoren ;) .
de beste kisten zijn degene met alleen maar ongelijke zijdes :). isolatie hoeft niet in een kist, hiermee vergroot je namelijk alleen maar de inhoud van de kist en dat is dus ook de reden dat vele zeggen dat hij beter of anders klinkt met isolatie :P
ik DENK dat hij deze bedoelde. friso heeft toen wel is verteld dat hij een kop had gehad waar een rekening bijzat van dat bedrijf. hij had toen ook ff gezocht maar niks kunnen vinden.
origineel gepost door freek corsa
Dat is wel de bedoeling :)Ik heb nu alle kleppen van de 2e KS700 kop weer mooi glimmend gemaakt. ( in de kolomboormachine en WD40 met waterproof schuurpapier )
De kop die erop zat moet een buisje hebben, waar kan ik terecht ?
ik heb wel is van friso gehoord dat ze bij someren motoren oid. , ff googlen voor de juiste naam, een buisje persen voor 6 tientjes :thumbup
ze gebruiken vaak de radiateur van de cali aangezien daar de intercooler aan vast zit.
de remmen kan je gebruiken, je zal alleen wel 4 gaats schijven moeten kopen, de rest is plug en play.
wat voor bak zit er achter een x18? een f18 of f20 houd een standaart let blok wel een lange tijd. als je je blok gaat tunen dan zou ik er wel een f28 achter zetten ;)
die aangepaste motorsteun is gewoon een calibra steun ;)
ik kwam nog wat foto’s tegen van mijn ex champion. orgineel was het een c20xe maar zoals op de foto wel is te zien, lag er een let in :wub



origineel gepost door Lex
je ziet er ook wel veel met porsche klauwen rijden;maar hoe ze dat dan doen met schijven…geen ideeik rij ook met porsche(brembo) 4 zuigerklauwen. de schijven kan je dan zelf kiezen, ik rij zelf met 4gaats girlings. enigste wat je dan nog moet doen is brackets laten maken en remslangen op maat laten maken.
origineel gepost door Pastra
Airride is voor H*MO’s….Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he….
Mooi laag wil zijn moet pijn lijden…dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.
en 9 van de 10 keer is dit ook gelijk de opmerking van mensen die zelf niet eens echt laag rijden..
ik heb zelf airride gehad en het gebruiksgemak is gewoon super, daarbij rijd niet iedereen hoog met airride! of duwen ze voor iedere drempel op dat knopje! mijn vectra schaafde vaker over de grond als mijn astra die 8cm verlaagt is ;)
ik weet verder niet hoe dat zit met een calibra gezien die verdeelbak nogal gevoelig is..
mooie kentekenplaat op de achtergrond!!
owja, ook wel een leuke kadett :P
:jerry
-
AuteurBerichten