Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Neetmans
mijn auto is er ook weer,dan kan servaas dus weer mooi een versnellingsbak slopen :jerry
origineel gepost door Baas J.
origineel gepost door royv10
je leest t niet helemaal goed baasJ maar ik leg t nog ff beter uit…is voor blok uitbouw (eitje, 2 uur werk)
blok inbouw (1,5 dag)
distributie vervangen (0,5 uur, doen als blok eruit is)
inlaat nokkenas erin plaatsen (eitje als distri toch los is)
software (had ie toch al en heeft aankoop er allang uit) en ook garantie nog voor 2 jaar (denk dat t toch wel vastligt op wat precies. want alles kan kapot..)en t blok hangt er niet zomaar in er zijn wel wat kleine aanpassingen die moeten gedaan worden voor alles goed zit (LER of LEL aandrijfas plaatsen want z20leh past niet in je naaf) + andere baksteun.
dus zowiezo 2 jaar zorgeloos rijden op zijn kosten als iets stuk gaat of er gebeurd wat met de software
nu heb ik t bij een vriend gedaan en moest ik m laten chippen bij eds en kwam ik op 1600euro uit zonder garantie
dus ja 400 voor 2jaar garantie valt ook wel mee dan ;)als het allemaal zo makkelijk is, waarom had je bij je eigen ombouw dan zoveel problemen :hmmz
ik heb momenteel bosch f6dtc bougies. helaas worden deze niet meer gemaakt :fy1 . nu moet ik dus opzoek naar andere bougies. ik zit er eigenlijk ook aan te denken om dan maar de bosch f5dp0r te bestellen. wel jammer dat die weer een stuk duurder zijn als de f6dtc. die f6dtc had je namelijk al voor een euro of 4 de stuk :jerry
origineel gepost door pastry
origineel gepost door bd.
bij mij is ie er zo opgekwakt, zonder uit balanceren! rijd al een jaar of 2 prima king:ik dacht dat jij ondanks een probleempje had met je kransje?
Als het goed is gaat mijn lichter vliegwiel (CTC Groupbuy) en mijn drukgroep (Helix) deze week naar Van Geffen om te laten balanceren.
zoals jij natuurlijk wel weet, heeft die starterkrans helemaal niks met balanceren te maken ;) . mijn vliegwiel is trouwens hetzelfde type vliegwiel als jij hebt :jerry
bij mij is ie er zo opgekwakt, zonder uit balanceren! rijd al een jaar of 2 prima king:
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
uhm je kan ook de moer van de stappenmoter draaien dat is de juiste manier op dat te doen ;)mijn manier is makkelijker :jerry
origineel gepost door Mr. Bone
@ bd: Ik denk dat bedoelt word de combi tussen scherpe nokken en licht vliegwiel, dat die dan kut stationair gaat lopen.dan stel je je gaskabeltje wat strakker, loopt ie wat hoger stationair king:
origineel gepost door KRSA2000
origineel gepost door corsaracer
zit wel geen starterkrans op, hou daar rekening mee:vertagDat had ik gezien, maar voor kleine meerprijs wordt er een opgezet…
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
zolang je niet raar gaat doen met nokkenassen en bijvoorbeeld een 4 spots koppeling loopt dit prima (denk ik)Ik heb wel Newman Fast Road nokkenassen in m’n blokkie (mildste wat ze hebben) en een sportkoppeling (gewone vorm met veren).
Wordt dat alsnog een probleem?koppeling is geen probleem. ik rij ook met een sach geveerde sinterplaat ;) .
ik snap niet zo goed waarom die nokkenassen een probleem vormen voor het vliegwiel :hmmz ?
ik rij met een 3.2 (of was het 3,6?) kilo vliegwiel. loopt een let gewoon prima mee hoor :)
ik word verschrikkelijk moe van mensen die elke keer topics lopen te verneuken door hun gezeik dat je je eerst moet voorstellen!
die voorstel topics worden een keer of 50 bekeken.. dus echt intresse is er niet in.ik zeg, voorstel gedeelte gewoon van het forum verwijderen :vertag
over de verkoop topics, ik weet zeker dat als iemand een onderdeel tekoop zet dat je toevallig net nodig hebt, dat je ook niet eerst gaat zeggen dat hij zich maar is voor moet gaan stellen :angel
ik rij met een wallbro 255l/u pomp. ik heb dan wel een astra, dus interne pomp, maar volgens mij zijn ze ook te verkrijgen als externe pomp? de mijne komt van:
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Botho
tis allemaal wel leuk maar boven de 220 pk heb je er niets aan in een voorwiel aandrijver. Alleen al het torque sturen. Maar het is wel machtig om te zien die opel’sgrootste kul dit..
echt waar, ik weet niet onder welke steen jij bent weg gekropen? maar dat is zo 1980 wat je nu roept… :sleepingidd! ik rij met ongeveer 300 pk met fwd. mijn auto is voorzien van een sper en een gedeelde lange is en die blijft mooi recht!
origineel gepost door mattemaker
ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..
1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..
2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr
sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)
3… regen.. meer zeg ik niet..
4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilomaar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..
verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damnps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..
als ik zo is op je msn space kijk, dan zie ik een corsa b c20xe? dat is toch echt een stukje zwaarder/trager dan een corsa a . de top van een corsa ligt natuurlijk aan de versnellingsbak. ik had er een f18cr achterhangen. ding liep niet harder als 210 op de teller. hang er een f20 achter en hij loopt 250.. zoveel harder zal een sub dan niet lopen
origineel gepost door Gupy
Nee, ook na revisie mag je niet zeggen dat ie 0 km gelopen heeft.Maar, je kan dan wel weer met een gerust hart km’s gaan draaien.:D
Een goed uitgevoerde revisie kost ook serieus knaken. Maar nog steeds heb je geen nieuwe zuigers, drijfstangen, oliepomp, nokkenassen, klepgeleiders enz. enz.
bij een goede revisie heb je JUIST WEL nieuwe zuigers,drijfstangen enz. enz… anders is het alleen wat lagers en pakkingen vervangen, dat noem ik geen revisie
stock impreza’s zijn ook gewoon zwaar overhyped . beetje corsa16v kan zo’n ding makkelijk bij houden .
@baasj, ik weet bijna wel zeker dat jij het moeilijk gaat hebben als jij een corsa a 16v naast je hebt staan bij de stoplichten!
ik heb zelf ook al wat leuke karren zoek gereden met mijn ex corsa 16v. meeste verwachten zoiets niet dus de start bij hun is dan meestal ook niet geweldig.. ook met mijn huidige astra c20let kom ik wel is wat leuks tegen, e46m3 (2 auto lengtes voor bij een snelweg sprintje), op de bumper blijven hangen bij een cls 55amg , maar dan ook weer dik verloren van een impreza en een rs6 op de snelweg.. voor mij weer een reden om over te gaan van fase 2, naar fase 3.
ow, een astra g z20let blijf je ook gemakkelijk voor met een astra f c20let :p maar zo blijf je toch altijd baas boven baas houden
neetmans reed trouwens nu wel op slicks maar nog zonder sper :vertag
origineel gepost door E+Bkadett
origineel gepost door bd.
ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.de vmax drukregelaar is een omgebouwde orginele drukregelaar. als hij gaat lekken haal ik wel een andere maar ik denk dat het wel mee valt.
volgens de beschrijfing kan de meter op de orginele lambda aangesloten worden.
zoek maar is op het duitse c20let forum, daar is zelfs iemand die al 3 stuk heeft gehad :) . maar goed, een andere is natuurlijk zo ingebouwd ;)
op bs autotune staat er wel het 1 en het ander omschreven over wideband lambda. kennis van me heeft het ook al is geprobeert om een lambda meter op de orginele lambdasensor te monteren. op de meter gaf hij aan dat ie te arm liep, maar op de vermogensbank gaf hij toch echt aan dat ie juist iets te rijk liep ;) .
pasgeleden hier op het forum ook nog ergens gelezen dat het bij corsa2l16valve het ook niet goed ging op de orginele lambdasensoral geprobeert om je wastegate wat beter af te stellen ;)
ik zou die vmax brandstofdrukregelaar maar vervangen door een andere. naar wat ik er van heb gehoord/gelezen, gaan deze nogal eens lekken ;)
die lambda meter moet je volgens mij toch aansluiten op een aparte(wideband) lambda.kijk gewoon is rond op migweb of iets dergelijks. je moet de klauwen hebben van een engelse vectra b gsi. dat is de engelse productie versie van de i500 en daar zitten dus passende 308mm klauwen op. je kan eventueel ook kijken voor de klauwen van een saab , en dan weet ik het ff niet zeker,9-5 of 9-3 en dan het aero model. die hebben dezelfde remmen als een i500. let wel op dat je ze van een aero hebt want de normale versies hebben gewoon 288mm :)
volgens mij zijn 4 gaats schijven 296? maar dat is met 4 pots ja ;)
origineel gepost door E+Bkadett
origineel gepost door bd.
ik heb zelf ook porsche klauwen icm. rh zw1 velgen en dat past toch gewoon hoor ;)maar dan heb jij zeker 5 gaats?
hier zijn die porsche rem klauwen die ik bedoelde
http://cgi.ebay.de/Porsche-Bremsanlage-C20let-Gsi-Vr6-Turbo-Opel-/110549442510?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item19bd429fceik rij met 4 gaats girling schijven :)
klauwen van een 996 ;)
ik heb zelf ook porsche klauwen icm. rh zw1 velgen en dat past toch gewoon hoor ;)
gema motorsport misschien dan?
-
AuteurBerichten