Baz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 145)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: simtec 56.0 wil niet resetten .. #17478701

    ja zeker voor de orginele gaan heb ook veel problemen met imi en de gemodifiseerde ook 1 groot drama. Weet niet waar je woont maar ik kan je computer ook wel ff resetten

    In reactie op: EGR klep defect #17289167

    proberen kan idd als het niet werkt en je stuurt het terug krijg je je geld ook weer kan evt ook inbouwen en je auto uitlezen en resetten

    In reactie op: EGR klep defect #17289165

    ja het werkt wel

    In reactie op: bokkende 1.6 bij 2000rpm #17474904

    EVT oplossing

    origineel gepost door Baz
    EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
    Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep en vaak problemen dat deze vervuilen waardoor de motor begint te bokken ed.

    De opeldealer monteert vaak een nieuwe EGR maar deze zijn behoorlijk duur en kunnen naar 30000km (en al eerder)al weer problemen geven.

    Bij de Dealer is ook een afdichtplaatje te koop (of zelfbouw)maar dit veroorzaakt bij veel motoren een storing waardoor het storings lampje zal gaan oplichten wanneer er afgeremd wordt op de motor.

    Met deze bypass zal uw EGR niet meer vervuilen en zal er geen storingslampje gaan branden.

    30 euro
    Inc langere bouten, 2 pakkingen en verzendkosten binnen Nederland

    LINK

    nieuwe link

    In reactie op: EGR klep defect #17289163

    EVT een oplossing

    origineel gepost door Baz
    EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
    Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep en vaak problemen dat deze vervuilen waardoor de motor begint te bokken ed.

    De opeldealer monteert vaak een nieuwe EGR maar deze zijn behoorlijk duur en kunnen naar 30000km (en al eerder)al weer problemen geven.

    Bij de Dealer is ook een afdichtplaatje te koop (of zelfbouw)maar dit veroorzaakt bij veel motoren een storing waardoor het storings lampje zal gaan oplichten wanneer er afgeremd wordt op de motor.

    Met deze bypass zal uw EGR niet meer vervuilen en zal er geen storingslampje gaan branden.

    30 euro
    Inc langere bouten, 2 pakkingen en verzendkosten binnen Nederland

    LINK

    In reactie op: mag dicht!! #17473959

    origineel gepost door wim-v6
    Hoop niet dat je een gewone lambda sonde gekocht hebt.

    deze motoren draaien met een wide band lambda sonde.

    witte kabels zijn voor de verwarming, kun je zo op de witte van je eigen stekker solderen of klemmen

    de Zwarte zal plus zijn

    en grijs de signaal

    Willem

    zag ik in het 1.8 topic dus zou zo kunnen dat het wel een wide band lambda is

    In reactie op: mag dicht!! #17473957

    naar mijn weten is het geen wideband lambda gezien de spanning mss wel maar dat is het volgens mij niet

    In reactie op: EGR klep afdichten ? #17466845

    origineel gepost door wim-v6
    C18XE / C18XEL:

    heeft Geen EGR.

    Het pijpje carterventilatie in de gasklep kan al groter zijn dan bij de X18XE / X20XEV / X22XE

    Controleer of deze niet verstopt zit.

    Willem

    Bij mij is deze ook al groter ja. maar ook stationair wel schommeling heb het stationair toerental 50 toeren hoger gezet dan wordt het al veel minder

    In reactie op: mag dicht!! #17473955

    c18xe en c18xel zijn ook simtec systeem en hebben ook de 5 volt versie

    In reactie op: mag dicht!! #17473954

    origineel gepost door jsgsi

    Op elke lambda sensor staat een stroom die schommelt tussen de 0.1 en de 0.9V

    Dat is niet helemaal waar op sommige siemens systemen (X18XE1 en Z18XE) van een C18XE weet ik het niet zeker staat 1.00V – 5.00V zogenaamde 5volts lambdasensoren.

    En met universele lambdasondes heb ik (en vele collega’s van mij) zeer slechte ervaringen heb liever orginele

    dat bedoel ik dus die universele werken wel met Motronic(bosch) maar niet met simtec(siemens) systeem die heeft een 5 volt systeem

    In reactie op: mag dicht!! #17473949

    ik dat niet dat dit gaat lukken de universele lambda’s zijn vaak de 0 tot 1 volt wat op een bosch systeem werkt en c18xe is een siemens systeem dan zou ik toch echt een orginele halen

    ja die zijn niet goedkoop maar zal wel een orginele nemen heb zelf al eens 2 keer achter elkaar een imitatie stuk gehad en toen toch maar orgineel gekocht en die doet het nog steeds

    ik zal je binnenkort als ik er weer wat het heb een foto mailen dan kun je het zien

    heb hier zelf een blokje voor gemaakt deze moet tussen de egr komen heb er binnenkort weer een paar. Heb ze speciaal laten frezen.

    ja kan heel goed meedere malen gezien en opgelost

    In reactie op: motor stopt met trekken #17468021

    Dit klink alsof de motor op noodprogramma draait
    maar dan wordt het wel eerst even uitlezen dan zal er wel een foutcode komen
    dat kan veel zijn

    In reactie op: EGR klep afdichten ? #17466835

    Bij een X20XEV gaat de motor er niet fijner op lopen als de EGR afgedopt wordt, volgens mij is het beter om deze gewoon schoon te maken

    In reactie op: wat houd ecotec nu precies in ? #17379253

    bij mijn C18xel kan ik geen variabele inlaat vinden

    In reactie op: kan dicht #17460247

    Heb zelf weinig problemen met de motor heb er nu ruim 220000 op staan alleen uitlaat spruitstuk scheurt en cil.kop is zwak scheurt tussen de bougie en kleppen vraag rallyastra maar na die heeft er 1 gehad waar de complete bougie er uit was geknalt inc stukken alu van de kop, was welliswaar een c18xe maar dat zal de pret niet drukken. En verder weinig problemen ook geen olie verbruik tot nu toe ca halve liter op 10000 km

    ja ik heb die foutmelding ook en die is wel weg te krijgen

    In reactie op: meer uit mijn ecotecje krijgen? #17385689

    maar echte oplossing is een powerbox.

    In reactie op: meer uit mijn ecotecje krijgen? #17385688

    de brandstofmappen onstekingsmappen lamdamappen resetten in de computer wil ook wel helpen. Is bij X16xel uit astra g mogelijk dus misschien ook bij deze wel

    ook dat probleem met het oplichtende lampje is op te lossen heb dit al meerdere malen opgelost met een eigengemaakt afdicht blokje. Als het goed is heb ik er binnenkort weer een paar klaar.

    In reactie op: c20xe L-en verzameling #17451962

    Ik heb er een van de Caterham

    In reactie op: onregelmatig lopen #17449556

    origineel gepost door wim-v6
    deze ”nieuwe type” sensor geeft vaker problemen bij deze motoren.

    heb laatst een van de sloop gehaald, ”oud type” wel te verstaan.

    deze gemonteerd, en toen was het probleem opgelost

    wel incl stekker en stuk draad mee nemen van de sloop he..

    Sensor van de:

    C18XE – C18XEL – X18XE – X20XEV – X22XE past er op.

    Willem

    Had toevallig nog een nieuwe sensor van het oude type liggen. Had toevallig nog een oude kabelboom van een c20xe liggen daar zat eenzelfde stekker aan, dit tezamen gemonteerd en probleem tot nog toe verholpen. lag dus aan het nieuwe type sensor gemonteerd door opel

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 145)