Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja zeker voor de orginele gaan heb ook veel problemen met imi en de gemodifiseerde ook 1 groot drama. Weet niet waar je woont maar ik kan je computer ook wel ff resetten
proberen kan idd als het niet werkt en je stuurt het terug krijg je je geld ook weer kan evt ook inbouwen en je auto uitlezen en resetten
ja het werkt wel
EVT oplossing
origineel gepost door Baz
EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep en vaak problemen dat deze vervuilen waardoor de motor begint te bokken ed.De opeldealer monteert vaak een nieuwe EGR maar deze zijn behoorlijk duur en kunnen naar 30000km (en al eerder)al weer problemen geven.
Bij de Dealer is ook een afdichtplaatje te koop (of zelfbouw)maar dit veroorzaakt bij veel motoren een storing waardoor het storings lampje zal gaan oplichten wanneer er afgeremd wordt op de motor.
Met deze bypass zal uw EGR niet meer vervuilen en zal er geen storingslampje gaan branden.
30 euro
Inc langere bouten, 2 pakkingen en verzendkosten binnen NederlandEVT een oplossing
origineel gepost door Baz
EGR Bypass voor veel opel modellen oa Astra F, G met de X14XE, X16XE, X16XEL, X16SZR en ook groter motoren ook X20XEV, X25XE, X30XE enz.
Deze hebben allemaal hetzelfde type egr klep en vaak problemen dat deze vervuilen waardoor de motor begint te bokken ed.De opeldealer monteert vaak een nieuwe EGR maar deze zijn behoorlijk duur en kunnen naar 30000km (en al eerder)al weer problemen geven.
Bij de Dealer is ook een afdichtplaatje te koop (of zelfbouw)maar dit veroorzaakt bij veel motoren een storing waardoor het storings lampje zal gaan oplichten wanneer er afgeremd wordt op de motor.
Met deze bypass zal uw EGR niet meer vervuilen en zal er geen storingslampje gaan branden.
30 euro
Inc langere bouten, 2 pakkingen en verzendkosten binnen Nederlandorigineel gepost door wim-v6
Hoop niet dat je een gewone lambda sonde gekocht hebt.deze motoren draaien met een wide band lambda sonde.
witte kabels zijn voor de verwarming, kun je zo op de witte van je eigen stekker solderen of klemmen
de Zwarte zal plus zijn
en grijs de signaal
Willem
zag ik in het 1.8 topic dus zou zo kunnen dat het wel een wide band lambda is
naar mijn weten is het geen wideband lambda gezien de spanning mss wel maar dat is het volgens mij niet
origineel gepost door wim-v6
C18XE / C18XEL:heeft Geen EGR.
Het pijpje carterventilatie in de gasklep kan al groter zijn dan bij de X18XE / X20XEV / X22XE
Controleer of deze niet verstopt zit.
Willem
Bij mij is deze ook al groter ja. maar ook stationair wel schommeling heb het stationair toerental 50 toeren hoger gezet dan wordt het al veel minder
c18xe en c18xel zijn ook simtec systeem en hebben ook de 5 volt versie
origineel gepost door jsgsi
Op elke lambda sensor staat een stroom die schommelt tussen de 0.1 en de 0.9V
Dat is niet helemaal waar op sommige siemens systemen (X18XE1 en Z18XE) van een C18XE weet ik het niet zeker staat 1.00V – 5.00V zogenaamde 5volts lambdasensoren.
En met universele lambdasondes heb ik (en vele collega’s van mij) zeer slechte ervaringen heb liever orginele
dat bedoel ik dus die universele werken wel met Motronic(bosch) maar niet met simtec(siemens) systeem die heeft een 5 volt systeem
ik dat niet dat dit gaat lukken de universele lambda’s zijn vaak de 0 tot 1 volt wat op een bosch systeem werkt en c18xe is een siemens systeem dan zou ik toch echt een orginele halen
24 maart 2009 om 17:51 In reactie op: Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?) #17418836ja die zijn niet goedkoop maar zal wel een orginele nemen heb zelf al eens 2 keer achter elkaar een imitatie stuk gehad en toen toch maar orgineel gekocht en die doet het nog steeds
24 maart 2009 om 06:46 In reactie op: Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?) #17418834ik zal je binnenkort als ik er weer wat het heb een foto mailen dan kun je het zien
23 maart 2009 om 18:49 In reactie op: Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?) #17418832heb hier zelf een blokje voor gemaakt deze moet tussen de egr komen heb er binnenkort weer een paar. Heb ze speciaal laten frezen.
21 maart 2009 om 19:37 In reactie op: Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?) #17418829ja kan heel goed meedere malen gezien en opgelost
Dit klink alsof de motor op noodprogramma draait
maar dan wordt het wel eerst even uitlezen dan zal er wel een foutcode komen
dat kan veel zijnBij een X20XEV gaat de motor er niet fijner op lopen als de EGR afgedopt wordt, volgens mij is het beter om deze gewoon schoon te maken
bij mijn C18xel kan ik geen variabele inlaat vinden
Heb zelf weinig problemen met de motor heb er nu ruim 220000 op staan alleen uitlaat spruitstuk scheurt en cil.kop is zwak scheurt tussen de bougie en kleppen vraag rallyastra maar na die heeft er 1 gehad waar de complete bougie er uit was geknalt inc stukken alu van de kop, was welliswaar een c18xe maar dat zal de pret niet drukken. En verder weinig problemen ook geen olie verbruik tot nu toe ca halve liter op 10000 km
14 januari 2009 om 05:44 In reactie op: Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?) #17418827ja ik heb die foutmelding ook en die is wel weg te krijgen
maar echte oplossing is een powerbox.
de brandstofmappen onstekingsmappen lamdamappen resetten in de computer wil ook wel helpen. Is bij X16xel uit astra g mogelijk dus misschien ook bij deze wel
13 januari 2009 om 17:48 In reactie op: Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?) #17418825ook dat probleem met het oplichtende lampje is op te lossen heb dit al meerdere malen opgelost met een eigengemaakt afdicht blokje. Als het goed is heb ik er binnenkort weer een paar klaar.
Ik heb er een van de Caterham

origineel gepost door wim-v6
deze ”nieuwe type” sensor geeft vaker problemen bij deze motoren.heb laatst een van de sloop gehaald, ”oud type” wel te verstaan.
deze gemonteerd, en toen was het probleem opgelost
wel incl stekker en stuk draad mee nemen van de sloop he..
Sensor van de:
C18XE – C18XEL – X18XE – X20XEV – X22XE past er op.
Willem
Had toevallig nog een nieuwe sensor van het oude type liggen. Had toevallig nog een oude kabelboom van een c20xe liggen daar zat eenzelfde stekker aan, dit tezamen gemonteerd en probleem tot nog toe verholpen. lag dus aan het nieuwe type sensor gemonteerd door opel
-
AuteurBerichten