Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een ketting kan een autoleven lang mee gaan. Als je ze maar lief behandeld!
Olie goed op peil houden
Elk jaar verse kwaliteits olie erin
Bij korte stukjes af en toe de auto flink warm rijden12 januari 2016 om 18:07 In reactie op: EDIT: Opelmeeting Arnhem Gelredome februari/maart 2016 #18307421Ik zal er ook zijn!
Haha dat gaat er zeker komen, maar nu is het onder de kap nog een zooitje :angel
Ik wil over een maandje het kleppendeksel spuiten, onderste deel inlaat en veerbootbrug. Kan ik gelijk slangen en bekabeling wegwerken. Dat is nu spaghetti namelijk, samen met een hoop vettigheid van olie.
Goed bezig! :wors
Aanmelden voor klokje rond joh! Deze heeft 3 ton aangetikt, kan aan jouw wagen een voorbeeld nemen!
[youtube:1en453x4]http://www.youtube.com/watch?v=Fyeymiw2tGg[/youtube:1en453x4]
@KOEKOEK wrote:
Nou net terug gekomen van het werk ong 30 km gereden.
Ik heb toen direct even in het kvs reservoir gekeken, het borrelde niet, wel kwam er een klein beetje damp vanaf.Gr bart
Pas daar wel mee op! Het koelsysteem staat onder flinke druk. Als jij zomaar het koelresevoir open draait terwijl de boel nog warm is, spuit het er letterlijk uit. Dat is niet zo fijn met 90+ graden.
Zo het spaghetti spruitstuk zit gemonteerd op m’n Corsa! Samen met een freeflow uitlaat en powerbox. Wat rijdt dat heeeeeerlijk!
Waar het eerst een zeer hoogtoerige motor was door aanwezigheid van de powerbox, is nu met het spruitstuk het vermogen heel mooi verspreid over het hele toerenbereik.
Als ik de wagen in z’n 1 laat rollen en dan plankgas geef, heb ik rond de 3500 toeren gewoon wielspin :jerry :wors eerst kwam het pas een beetje op gang na 4000 toeren, daaronder was het een traag hok.
@bart-gsi wrote:
Kun je als je motor op temperatuur is je koelvloeistof zien borrelen?? ( leden corriseer mij met deze vraag m.b.t. een lekke koppakking scheurtje tussen olie en kvs kanaal)
Ik zat al aan een warmte wisselaar te denken maar die heb jij niet op je motor zitten…Bart, dit gaat borrelen als de koppakking is doorgeslagen tussen een kvs kanaal en cilinder
@Bas Tussengas wrote:
Erg gaaf apparaat en leuke plannen!
Dankje Bas! Ach, er rijdt veel mooier spul rond hier op het forum, maar ik heb er enorm veel plezier van!
Vandaag wat leuks binnen gekregen!

4-2-1 spaghettispruitstuk (waarvoor dank joop1970! :afro ) en freeflow uitlaat. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen op mn X16XEtje met powerbox
Corsa D 1.4, Z14XEP. Ook 90pk :afro
Je kan inderdaad beter een benzine basis gebruiken. Als je een 1.2 of 1.4 8v neemt kan je volgensmij zelfs de bestaande motorsteunen nemen. Wel moet je de ECU en brandstof pomp over bouwen. Als je een 1.4 16v neemt kan je zo het blok overgooien, hoef je niks aan te passen.
1.0 12v en 1.2 16v zijn anders geloof ik net als diesel
@DennisC094 wrote:
De cilinders doen mee maar hij lijkt af een misfire heeft. Dit geeft hij telkens aan als ik hem uit laat lezen als het motorlampje gaat branden. Het andere wat je zei ga ik morgen proberen
Heet ie geen trekkracht meer boven de 4000 toeren omdat de motor in noodloop draait? Omdat ook het storingslampje brand?
Doen stationair niet alle cilinders meer mee? En verbruikt ie ook koelvloeistof?
Zuigerveren of klepseals kunnen een oorzaak zijn.
Zuigerveren testen:
Trek eens met lopende motor je peilstok eruit of je oliedop eraf. Als die blazen als een kan dat duiden op een zuigerveer.
Na koude start het blok 10 sec op 3500 toeren houden. Komt en dan een blauw walmpje uit de uitlaat, zijn je zuigerveren gaar.
Uitgeharde klepseals staan ze ook bekend om om olie te gaan verbruiken. Moet je als het blok warm gereden is het ding 10 minuten stationair laten draaien. Dan opeens in 1x een dot gas geven tot 5500 toeren ofzo
Geeft ie dan een blauwe walm, zijn je klepseals gaar
Of de koppakking is lek tussen een oliekanaal en cilinder. Kom je achter door compressie te meten.
15w40 is eigenlijk te dik ivm hydraulische klepstoters.
10w40 is prima.
Beste is olie vervangen en gelijk nieuw filtertje erin.
Ik gebruik zelf Valvoline 10w40 half synthetisch van de action. 4 euro voor een litertje
1.4 8v gaat geloof ik 3.5 liter olie in als je hem helemaal leeg hebt laten lopen

Zo staat de GSI er momenteel bij :wub
Volgende week waarschijnlijk een 4-2-1 spaghetti spruitstuk monteren! Ben benieuwd wat dat gaat doen op een X16XE icm powerbox. Misschien nog een kat vervanger erbij, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Hoop een beetje het 8v karakter van mijn vorige Corsa terug te krijgen. Iets meer vermogen onderin de toeren zal fijn zijn.
@joop1970 wrote:
Hier heb ik vroeger ook is naar gekeken, probleem zijn de boutgaten. Als je daar een steunje onder lijmt ofzo kom je een heel eind in de buurt.
Thanks ik kan natuurlijk ook alleen de plastic cover overzetten.
Ben benieuwd wat het spaghetti spruitstuk gaat doen :D ik had hiervoor een Corsa 1.4 8 klepper, dat ging veel fijner met lage toeren.
Ik hoop dat karakter een beetje terug te krijgen
Ik heb ze vervangen voor normale moeren, met ringetje erachter. Werkt perfect.
@Pitbullpietje wrote:
Beste mensen,
Hoe haal je het makkelijkst de hoedenplank eruit?
Ik zag wel een paar plugjes, en hij kan een stukje omhoog, maar verder wil het niet.
Moet de bekleding van de C-stijl eruit hiervoor?
Of is er een andere truc om eronder te komen?Letop dat onder de hoedenplank plaatwerk zit en je dus niet direct in de kofferbak uit komt. Dit plaatwerk moet je intact laten aangezien het onderdeel van je kreukelzone is.
De video’s staan op privé
Hey naamgenoot. Ik kom uit Ulft vlakbij Doetinchem en heb een opcom. Stuur je 06 even neem ik contact met je op :thumb
(In privebericht)
Netjes Bart!
Lekker drempels schrapen haha
Vandaag m’n Corsa gewassen en GSI logos geplakt

Wat voor bougies zitten erin?
Nee dat bedoel ik niet. Maar hoe heeft de garage vastgesteld dat de koppakking lek is? Alleen aan de hand van het lekken van koelvloeistof en bij moeten vullen van olie?
Deze motoren kunnen een aardig slokje olie verbruiken, wat het lage oliepijl kan betekenen.
Daarnaast, lekt de koelvloeistof bij de koppakking of de waterpomp? Als het bij de waterpomp lekt en niet bij de koppakking kun je je conclusies trekken…
Ik zeg niet direct dat het zo is, hoe weet je zo zeker dat de koppakking er ook aan zit te komen?
Deze motoren kunnen een slokje olie verbruiken, wat het lage oliepijl kan betekenen. Daarnaast, lekt de koelvloeistof bij de koppakking, of de waterpomp?
De uitstoot is te hoog door je olieverbruik. Dat wordt verbrand en bij de uitlaat eruit gegooid.
Welke omgeving kom je vandaan? Ik zou ergens anders naar toe gaan om een goede diagnose te laten stellen.
Regelmatig korte stukjes en dit weer buiten kan veel waterdamp geven inderdaad. Naar mijn mening is er niks geks aan.
Welk merk en type olie zit er in?
Rij je veel korte stukjes?
-
AuteurBerichten