Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na het plaatsen van nieuwe lamda eerst fout code wissen daarna kijken of de foutcode terug komt.
Aanwezig! Samen met een Opel GT van een maat :thumb
:shock: meen je niet! Belangrijkste is dat je er goed uit gekomen bent, maar zal vast pijn doen als je net een beetje gehecht begint te raken aan de Corsa.
Ik gun het je eigenlijk wel dat je je oude Astra nu terug zou kunnen kopen! Is dat geen optie? En kun je iets met de verzekering regelen, of moet je overal zelf voor opdraaien?
Ik ben er bij! Lijkt me leuk rondje posbank.
Tsjah, hij verbruikt wel aardig veel! Dat rijdt ik ook met mijn x16xe met aardig doortrappen onderweg.
Was je C16SE zuiniger?
Vandaag ben ik even wezen kijken, er lijkt gelukkig niet zoveel aan de hand te zijn.
Het blokje loopt bij koude start zeer netjes. Geen rare rammels of getik. Het enige wat je kunt horen zijn de injectoren, maar dat is vergelijkbaar met mijn x16xe. Niks noemenswaardigs.
Met koude start even het blokje op 3500 toeren gehouden, hierbij laat het niet eens een klein blauw wolkje zien. Een teken dat het onderblok niet gaar getrapt is. Daarbij heeft het blokje in 10.000km maar 200ml olie verbruikt.
Zeer netjes voor een Z16XE! Wel zweet het blokje een beetje bij de krukaskeering aan de bak zijde.Even het peilstok bekeken, er zit inderdaad twee maal een heel klein metaal kleurig puntje aan, maar absoluut geen grote schilfers oid.
Binnenkort gaan we de distributie met de hele mikmak vervangen. Er is niet bekekend wanneer de boel voor het laatst vervangen is. Aangezien ze erom bekend staan dat de riem nog wel eens wil knappen na 60.000km of 4 jaar, moeten we het risico maar niet nemen denk ik.
viewtopic.php?f=6&t=135121 hier meer info. Je moet sowieso alle nokkenassen blokkeren dus 2 blokkeer sets hebben
Het is een behoorlijk technische ingreep, zou er zelf niet aan beginnen als je nog niet veel sleutel ervaring hebt.
Als je het wil laten doen, kan je eens informeren wat het bij Wim-V6 kost hier van het forum.
Ik heb die pomp nog wel liggen, mag je voor niks ophalen
@bart-gsi wrote:
Zijn de steekassen niet dikker van een x14xe??
F13 met standaard steekassen en C20XE blijft heel, dit dus ook wel.
Dikte is volgensmij hetzelfde
Motorsteunen kan je met een beetje geluk gewoon behouden
Bak kan je behouden
Steekassen dus ook@MrVinz wrote:
Kan, als er al eerder iets stuk was en gefikst is. Maar er tikt ook iets. Lastig hoor…
Er is mij nooit wat geks aan opgevallen, alleen de injectoren hoor je een beetje
Ik ben een maat van hem
Auto heeft altijd gereden op goedkope olie, van alles door elkaar.
Is nu overgestapt op dure 10w50 vol syntheet olie, wat dus alles los weekt en al het vuil aan trekt wat het blok in de loop der jaren verzamelt heeft.
Kunnen daar niet de metaaldeeltjes vandaan komen?
Vandaag een ritje gemaakt naar Zoetermeer om de schroefset te laten verwisselen voor standaard dempers met lichte verlagingsveren.

De Corsa in de sleutelruimte van oa Wim-V6 king:Tijdens het sleutelen kwam naar voren dat de remmerij wel een opknapbeurtje konden gebruiken, dat is ook weer perfect in orde gemaakt!


Kiek ‘m sleutelen, dé Wim-V6 king:Hmmm tja, aardig versleten :hmmz

Ook nog een filmpje van een van de Corsa TD roetmobielen gemaakt
[youtube:qkc8vaui]http://www.youtube.com/watch?v=m4HZSE_ityo[/youtube:qkc8vaui]
Isuzu powaaaahM’n Corsatje heeft nu dus weer heerlijk comfort terug en remt weer perfect. Toch nog even een bedankje naar Wim en Erick, (En Carlo natuurlijk voor de remblokken) ook voor de gastvrijheid en de gezellige dag :wors
Morgen bij daglicht de Corsa nog even uitlezen waarom.die vaak inhoud en het storingslampje aan gaat. Zal ook nog eens wat foto’s van de Corsa schieten.
Inderdaad BKR5EK erin, lopen deze blokjes super op. Voor de goedkoopste gewoon even Googlen op BKR5EK.
@Corsa_GSi wrote:
@basss27 wrote:
Heeft geen zin.
Makkelijkste upgrades zijn:
– Powerbox inlaat. Krijg je leuke winst, onderin de toeren gaat ie iets minder trekken, wel VEEL meer boven de 3500 (Mantzel, mtec, of kloon)
– Spaghetti spruistuk (4-2-1 verdeeld het koppel heel mooi over het hele toerenbereik, 4-1 zorgt ervoor dat ie nog harder trekt in hoge toeren)
– Freeflow uitlaat om de gassen netjes af te voeren (ik weet evt nog een mooi systeem te liggen voor weinig)Daarna laten afstellen op de bank. Zul je rond de 130pk uitkomen.
Ben je bereid het blok open te trekken, kan je scherpere nokkenassen monteren.
Laat je hem daarna mappen met bovenstaande mods, kom je rond de 140-150pk uit.
En dan zit je ongemonteerd op:
Powerbox 1000 euro
spaghetti 250 euro
uitlaat 500 euro
afstellen op rollenbank 500 euroEn dat t.o.v. de carb set die hij al heeft gekocht voor 200, zie waar jullie advies fout gaat.
Nee joh, je moet gewoon afwachten tot je 2e hands iets leuks tegenkomt. Slim inkopen.
Kloon Powerbox vind je op eBay voor 100
Spaghetti ook voor 100
Freeflow uitlaat 500 euro? Rond de 200 nieuw van Sportex. Onder de 100 2e hands…Edit:
Nieuwe powerbox gevonden voor 150 euro heb je hem in huis:
http://www.ebay.com/itm/OPD-performance-inlet-manifold-corsa-tigra-barina-X16XE-X14XE-C16XE-/262230216204?hash=item3d0e238e0c:m:mhZZmjrEtGpneo3eHZbKJvw&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;Freeflow uitlaat weet ik nog wel te liggen voor 100. :thumb
Heeft geen zin.
Makkelijkste upgrades zijn:
– Powerbox inlaat. Krijg je leuke winst, onderin de toeren gaat ie iets minder trekken, wel VEEL meer boven de 3500 (Mantzel, mtec, of kloon)
– Spaghetti spruistuk (4-2-1 verdeeld het koppel heel mooi over het hele toerenbereik, 4-1 zorgt ervoor dat ie nog harder trekt in hoge toeren)
– Freeflow uitlaat om de gassen netjes af te voeren (ik weet evt nog een mooi systeem te liggen voor weinig)Daarna laten afstellen op de bank. Zul je rond de 130pk uitkomen.
Ben je bereid het blok open te trekken, kan je scherpere nokkenassen monteren.
Laat je hem daarna mappen met bovenstaande mods, kom je rond de 140-150pk uit.
Staat er netjes bij Wim! Had je naast die dashboard delen niet effe een schoon asbakkie mee kunnen pikken van de sloop? :P
@christ69 wrote:
@basss27 wrote:
Bij korte stukjes af en toe de auto flink warm rijden
Nu wil ik toch wel eens weten hou je de auto op een kort stukje flink warm rijdt :wtf
Ho!
Ik bedoel; wanneer je veel korte stukken met de auto rijdt, af en toe eens een flinke rit maken waarbij de motor goed warm wordt.
@bart-gsi wrote:
Ik zou bij dia astra de spoilers, velgen en lampen verwijderen en vervangen met originele lampen en stalen velgen met wieldoppen… 1.6 achter op plakken voor het extra burgerlijke effect… Uitlaat als het kan een enkel smal pijpje… Punt is dan om niks te verraden dat het een turbo astra is
Jij snapt ‘m! Dat zou ik ook doen :wors Super gaaf
Ik ga m’n Corsatje ook terug brengen naar 1.2 look haha. GSI logo’s eraf, verlaging er onderuit, standaard uitlaat eronder en standaard Opel velgjes eronder.
@louwe 16 klepper wrote:
@nova…. wrote:
En over de kadett van de TS.. blijft leuk maar is hier vaker langs gekomen !
klopt inderdaad
pjotter haald ouwe koeien uit de sloot :jerry :jerrywas al met meer topics
ach maakt t uit zien blijft een brute kadett
die menig patser t schaamrood op de kaken doet krijgenvind ik leuk ;) ;) :thumb
Dat is prachtig zulke sleepers
http://ww3.autoscout24.nl/classified/282960523?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze is ook leuk. Als ik geld over had zou ik hem kopen, van de buitenkant helemaal origineel maken, incl wieldopjes erop.
Daarna motorisch flink aanpakken naar 300+ pk :D
@KennyD wrote:
Hallo iedereen,
ik bezit een corsa D (laatste uitvoering) 1.4 100pk.
Nu kan opel (gemaild) niet uitleggen wat het verschil is tussen de 1.4 90pk en de 100pk versie. Is hier iemand die dit wel weet en kan verklaren? Ik veronderstel dat er motorisch niets aangepast is en enkel een andere mapping gebruikt is.90pk = Z14XEP
100pk = A14XERIn de basis zelfde motor
Andere software
A14XER heeft geen EGR tegenover Z14XEP
A14XER heeft variabele kleptimingInderdaad Calibra!
@Rick-Opel wrote:
Staat op de bus idd, full synthetische olie. Prima voor m’n Corsa!
Kost maar €4,99 trouwens.Jazeker.
Ik had eerst kroonolie volledig syntheet 5w30 a 12 euro per liter.
Nu Valvoline 10w40 halfsyntheet van de action a 4 euro per liter.
Olieverbruik is meer dan gehalveerd. Geen grote blauwe pluimen meer
@remutr wrote:
maar weet je nu of je een full of half syn olie koopt?
Die 5W40 is volledig synthetisch
Koppakking is exact hetzelfde, in theorie zou de kop moeten passen dus. Ik weet niet hoe het zit met compressie enzo. Verder moet je van carburateur naar injectie ombouwen.
-
AuteurBerichten