Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@PCtuner wrote:
Heb zelf een K&N sport lucht filter in mijn Astra G zitten. Echt performance winst valt wel mee. Misschien iets meer koppel, maar is niet heel merkbaar. (ze zeggen dat ie een heel klein beetje zuiniger wordt) Wel merkt u dat uw auto meer geluid gaat maken omdat hij meer lucht aan zuigt. U zal wat meer uitstoot hebben (is volgens mij niet erg erg voor APK, zolang het niet te erg is).
Moeilijk te bevestigen ? Nee absoluut niet. Meestal zit er zelfs een handleiding bij hoe uw het precies aansluit. Wel er voor zorgen dat het goed aangesloten… Anders krijgt u vuil lucht, merkt u dan wel snel genoeg. Als de auto gaat schokken en uiteindelijk gaat uitvallen zit ie niet goed.
Sneller word je Opel er niet van, maar je Opel zal er NOOIT zuiniger door gaan lopen!!
Ik kan helaas ook niet. Zullen we de meeting wat naar voren verschuiven, zodat we meer kans hebben op goed weer?
Blijft die foutcode niet in het geheugen staan dan?
Dat verbruik is inderdaad veel te hoog.
Even laten uitlezen.
Blinderen. Cold air intake en embleemloze grill meer niet :thumb
Doe ook die cold air intake maar niet. Tenzij je vermogen wilt inleveren.
@.B4R7. wrote:
@basss27 wrote:
Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto’s bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.
Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.
Ik heb nog niet gezocht naar banden.Kan ook nog wel wat tijd overheen gaan. Heb nu inderdaad 195/50/15, maar zit te denken om een iets dunnere of plattere band te kiezen.
175/50/15 ofzo lijkt me het mooiste, en ben ik ook eindelijk van schrapende achterbanden af (Ik heb nu ET-35 en bumpstops tussen mijn achterveren maar alsnog lopen mijn achterbanden aan met 2 man achterin). Maar minder oppervlak is minder grip bij droog weer. 195/45/15 lijkt me ook wel wat.Het zijn allebei minder gangbare maten, ik ga me daar binnenkort pas op concentreren. Misschien wordt het wel gewoon weer 195/50/15
Dat komt denk ik omdat jouw velgen veel verder naar buiten staan dan standaard opel velgen (ET49)
Ik heb geen schroefset meer maar 40mm rondom verlaging. Ik rij op 175-50-15 nu, maar eigenlijk ziet dat er niet uit. Veel te klein en een behoorlijk gat in de wielkast. Vult helemaal niet mooi.
@joop1970 wrote:
Rainsports maken exht veel herrie, viel me tegen. Rij zelf op hankook s1 evo, 195 50 15 die bevallen me nog beter. Droge grip is redelijk ziek te noemen voor de klasse band
Die zijn ook niet duur!
Maar weet je zeker dat de Rainsport 3 herrie maakt? Met de vorige modellen schijnt dat wel zo te zijn, maar de ervaringen van de RS3 zijn erg positief overal en schijnt ook lekker stil te zijn.
@.B4R7. wrote:
@trashmetal wrote:
Onderste inlaat deel hoeft helemaal niet los
ff krikje met een plankje oid onder het carter
linker motorsteun losdraaien en blok beetje laten zakken
zo krijg je een zee aan ruimte om gemakkelijk bij de egr te kunnenOke dank, dan gaan we dat proberen. Binnenkort eens even kijken dan. Hij staat nu weer in de stalling, en hij is nog geschorst dus hij hoeft niet van de ene op de andere dag klaar te zijn. De schorsing is gister weer met maximaal een jaar verlengd.
To do lijstje op dit moment:
– EGR afdoppen en inlaatspruitstuk bevestigen met nieuwe pakking en slang tussen gasklep en inlaatspruitstuk.
– Nieuwe gaskabel
– 4 nieuwe banden
– nieuwe accu (als laatste)En als de crossa weer eenmaal de weg op is, dan ontstaan er vanzelf wel weer nieuwe plannetjes :D
Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto’s bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.
Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.
Jij vordert heel snel zeg!
Nog wel even het Opel DOHC 16V logo op je L kapje polijsten :thumb
Ik hoop dat het lukt, succes!
Sow, dat is geen half werk wat je daar doet :shock:
Bijna zonde om er mee te rijden straks :jerry
Wanneer peil je de olie? Heb je dan net gereden?
Laat de auto maar eens een nachtje stil staan op een vlakke ondergrond en dan s’ochtends vroeg peilen.
Even de pakking tussen het bovenste en onderste deel controleren op scheurtjes, daarna terug plaatsen en om en om aandraaien. Heb je dat gedaan?
Als dit gelukt en alles weer werkt begint het zekerweten binnenkort weer te kriebelen om opnieuw te gaan sleutelen! Kan je mooi een powerboxie monteren. :thumb
Heb je alleen het bovenste deel van de inlaat eraf gehad, of ook het onderste deel?

Hier zit het onderste deel er nog op.19 februari 2016 om 22:34 In reactie op: X14xe cilinderkop van 1995 plaatsen op x14xe van 1998 ? #18311214:thumb
Waarschijnlijk ergens een pakking stuk / lek en trekt de inlaat tussen de gasklep en cilinderkop valse lucht aan.
19 februari 2016 om 22:32 In reactie op: X14xe cilinderkop van 1995 plaatsen op x14xe van 1998 ? #18311215Bart het gaat hier om een Astra G.
Astra G gebruikt X14XE / X16XEL type 2, die zijn anders dan de type 1 in de Corsa!
19 februari 2016 om 22:19 In reactie op: X14xe cilinderkop van 1995 plaatsen op x14xe van 1998 ? #18311211Als ik dat zo bekijk gaat dat niet zomaar passen.
X14XE Corsa gebruikt losse bougiekabels, X14XE Astra gebruikt een bobine brug.
Kleppendeksel montage is ook anders.
Misschien past het wel als je dis ontsteking op je blok zet, samen met bougiekabels en de kleppendeksel gebruikt van de Corsa. Echter durf ik dat niet met zekerheid te zegggen.
@trashmetal wrote:
@basss27 wrote:
Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb
Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.
Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
lijkt me een groot risicoDenk dat ze hier minder snel moeilijk over doen, dan een compleet andere motorcode hebben van een X16SZR bijvoorbeeld.
@Opeltje17 wrote:
Is een kwaaltje van de 8v”s de kop pakkingen.
Van de 1.4 1.6 16v modellen wel, 8v motoren niet!
Heb zelf met een 8v 230.000km gereden op originele koppakking. Blok kreeg als die warm was GOED op zijn flikker, om nog enigzings vooruit te komen :angel
Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb
Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.
Bedoel je niet het nokkenas huis?
10 februari 2016 om 15:46 In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309535Lekker shell pakken. Je kan ook nog bij de action echte Valvoline halen. 5 euro per liter voor 5w40 vol syntheet.
Kroon olie geeft regelmatig olieverbruik icm Opel motoren!
Heb pas geleden een nieuw oliefilter en brandstoffilter geplaatst bij een Corsa X12XE uit 2000
Tip als je nog goede olie zoekt:
Bij de Action hebben ze Valvoline 5w40 vol syntheet voor 5 euro per liter.Deze filter is erin gekomen:
https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/oliefilters/opel/corsa-b-73-78-79-bouwjaar-1993-03-2002-12/c466-588-14691/oliefilter-hu712-8x-mann/p329786.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Edit: bij het plaatsen van deze post kreeg ik wel heel snel een gepaste advertentie haha.

-
AuteurBerichten