Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2016 om 17:24 In reactie op: Oproepje: forummer gezocht voor vervangen koppeling z17dth #18318027
Of wim-v6, Carlo is momenteel even uit de running geloof ik. zitten in dezelfde hal
Loopt gewoon via ISO stekker naar de deuren. Even schema van iso stekker erbij pakken en met multimeter meten of je connectie hebt, anders zoeken in de instellingen van de radio.
Ziet er netjes uit. Loopt zo’n C14SE merkbaar beter dan zijn 1.6 8v single point voorganger?
Als je de EGR van een X16XEL wil vervangen, moet het bovenste deel van de inlaat er af. Daarvoor zou ik ook nieuwe pakkingen bestellen.
Je kunt dan direct bij het gasklephuis en er evt afhalen om die schoon te maken.Zoek eens op x16xe tuning, dat is nagenoeg hetzelfde blok als jouw x16xe! Veel info over te vinden.
Mantzel (eventueel imitatie) powerbox erop met onderste deel inlaat van een x16xe levert je een leuke vermogens winst op.Mooi zo. Misschien die bout nog ff insmeren met wat uitlaatcement, bij mij ging die zonder namelijk lekken.
De secundaire luchtpomp is ervoor om in de eerste 30 seconde geloof ik na koude start de katalysator wat sneller op temperatuur te krijgen. Maar kan er gewoon af gelaten worden, merk je niks van.
@chriske wrote:
da soort potje bovenop het spruitstuk wat doet dit juist , is da ontluchting van iets of vacuum potje
grtz chris
Zoek maar eens op SAI x16xe (removal).
In het nederlands secundaire luchtpomp.
Beter eraf laten van het nieuwe spruitstuk en het gat dichten.
Heb bij mij er schroefdraad in getapt en er een grote bout in gedraaid.Jaaa dik, goed bezig! Hele verbetering ook, die 2 uitlaatpijpjes :thumb Rijdt verder heerlijk zeker?
Wat verwacht je dat ie kwa vermogen gaat doen?
Bekend weggetje laatste foto
@bart-gsi wrote:
@chriske wrote:
de lambda kan ik waarschijnlijk niet meer gebruiken , dus gewoon afdichten en eens laten uitlezen
van die egr ook hetzelfdegrtz
ik denk dat dat niet zo`n goed idee is… de ECU heeft de lambda nodig om een goed lucht brandstof mix te maken voor een goede ontbranding
dat van de egr klopt wel.. die kun je dicht gooien en als het kan uit de ECU schrijvenLambda heb je inderdaad gewoon nodig.
EGR kan je dichtgooien, wegschrijven uit de ECU kan geloof ik niet. Geeft verder geen gezeur met de ecu.
Fout automaatbak
Edit: he Wim is me voor :P
25 maart 2016 om 14:00 In reactie op: Tigra 1.4 wanneer moet de ketting wel vervangen worden #18312728@Corsa_GSi wrote:
Hier een Corsa D Z14XEP met 115000 km in 9 jaar, gelukkig nog geen ketting problemen.
Wel altijd goede kwaliteitsolie gebruikt (5w30 en 5w40 volsyntheet).Inderdaad. Regelmatig de auto goed warm rijden en elk jaar verse kwaliteitsolie erin, dan hoef je je over de ketting geen zorgen te maken.
Ga eerst een de compressie meten. Dan zou je kunnen zien als die tussen cilinder 2 en 3 door is
Dus je weet niet hoe je een lekke koppakking kan constanteren en je wil als leek de koppakking gaan vervangen?
Niet lullig bedoelt maar kan je niet beter laten doen want dit wordt niet wat zo.
Je hebt iig nodig een goede moment sleutel, graadboog en basis gereedschap. Doppensets etc
Aanhaalmomenten zul je ook even moet opzoeken
@WillemR wrote:
n.b. je moet ook na zo’n ombouw je auto weer bij de RDW laten goedkeuren, i.v.m. kenteken, kan ook aardig wat geld kosten.
Volgens mij moet je dan ook de achteras vervangen door een met schijfremmen, ( van 4 naar 5 bouten ), i.v.m. dat meer vermogen.
(Als je achter nog geen schijfremmen hebt dan).Nee voor een X18XE1 115pk swap heb je alleen de kabelboom, ecu, blok en MPI brandstofpomp nodig.
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/x18xe1-engine-conversion-11880.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier info. Gaat redelijk hetzelfde op voor de Astra.
Waarom zo moeilijk doen allemaal met donor autos etc.
Een X18XE1 1.8 16v past er naar mijn weten zo in op de originele motorsteunen en je kan de automaatbak gewoon behouden.
Heb je ongeveer een 115pk.
X18XE1 is bijna het zelfde blok als een x16xel maar dan meer vermogen in lagere toeren
Bart de C20NE is een compleet andere motor dan de x16sz.
Je kan er dan beter een x18xe1 smallblock in hengelen, als het goed is past die gewoon op de huidige motorsteunen en kan je de automaat bak behouden.
Meer info gevonden
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/x18xe1-engine-conversion-11880.html#/forumsite/21023/topics/11880?page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Waarom naar zulke dure oplossingen kijken?
Waarom niet een (imitatie) powerbox van Mantzel bijvoorbeeld.
Bedankt heren ben er super blij mee! Fototje bij daglicht.

Volgende mods worden:
Witte xenon
Geel stadslicht
US lightsNieuwe zomerschoentjes!


@joop1970 wrote:
Dealer heeft meer dan je denkt
Ik zocht een tijdje terug een pakking om het spaghetti spruitstuk te kunnen monteren.
Zes (!) dealers in de buurt afgebeld, netjes het onderdeel nummer bij de hand maar geen enkele dealer had zo’n pakking op voorraad.
Wil best de dealer wat meer betalen als het op voorraad is, maar als ze het moeten bestellen kan ik beter zelf zoiets van internet plukken.
@.B4R7. wrote:
@joop1970 wrote:
Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt
Oke bedankt!
Ik moet toch nog voor wat onderdeeltjes naar de dealer. Wil hem weer rijdend hebben :)Denk niet dat ze dat zo hebben liggen bij de dealer, het beste even eruit draaien en precies meten wat voor tapeinden je nodig hebt. Het is nogal specifiek.
Die speciale tapeinden kan je het beste via internet bestellen denk ik of een groothandel/bedrijf die bouten/moeren etc doen.
@joop1970 wrote:
Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt
Idd je kan ze ook vinden onder de naam tapeinden
Gewoon even eruit draaien en kijken wat er precies dol gedraaid is?
@johan1981 wrote:
Hoi,
Thermostaat van mijn Astra is ook niet goed meer, temp. meter op dash blijft links staan, komt net uit ruststand. Kachel wordt wel warm, maar niet heet.
Om thermostaat te vervangen moet distributie ook los, dus ook maar mee vervangen (zit toch bijna aan de jaren en kilometers).
Nu varieren de prijzen nogal voor complete set (waterpomp + distributieset) van 38euro tot wel 140euro.
Wat zijn de grote verschillen? En is het merk Febi geschikt? Of is een ander merk beter?
Heeft te maken met de kwaliteit van de riem, waterpomp en lagers.
Gates, SKF, Dayco, Contitech zijn allemaal prima merken.
SKF wordt vaak fabrieksuit gemonteerd
-
AuteurBerichten