Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo lang je geen olie/kvs verbruik hebt en het blok loopt goed, lekker mee door kachelen.
9 juli 2016 om 07:58 In reactie op: EGR-cheater gemonteerd, SAI verwijderd. OPHELOST!! (x14xe) #18322556Ik ben benieuwd of het je bevalt Bart.
Gebruik de zoekfunctie eens. Er is zeer recent nog een zelfde topic geopend.
@Dropsmurf wrote:
@joop1970 wrote:
Ik zou een andere bak eronder hangen
is een 6 versnellingen versnellingsbak ook mogelijk onder een B?
Dat kan, ombouwen naar m32 bijvoorbeeld.
Maar dat is alleen rendabel en interessant als je om bouwt naar 2 liter.
Altijd handig zon opcom.
Denk er aan blijf van de ECU reset optie ver vandaan. Dan start het zooitje niet meer en kun je de boel opnieuw gaan in leren.6 juli 2016 om 19:08 In reactie op: Video:5 generaties Opel Corsa| Van A naar E in 34 jaar #18322580Leuk om te zien. Behalve hoe de Corsa B wordt neergezet vind ik minder.
5 juli 2016 om 20:50 In reactie op: EGR-cheater gemonteerd, SAI verwijderd. OPHELOST!! (x14xe) #18322543Heb er bij mij een blindplaatje op zitten samen met een cheater. In het begin veel gehad dat de EGR veel met een foutcode naar voren kwam. Vorige eigenaar had het gemonteerd.
Na het goed aangesloten te hebben, wat inmiddels al een half jaar terug is, nooit meer een storingslampje gehad. :thumb
Het is Volgensmij niet meer dan normaal dat het koelwater enorm hoog komt te staan als je de dop open hebt?
Normaal gesproken hoort die dop dicht te zitten. Het koelsysteem staat onder druk wat koken van koelwater voorkomt en dus ook dat het te hoog komt te staan.
Verbruikt ie kvs of olie? En het blok loopt verder goed? Niet druk om maken en gewoon lekker rond kachelen.
@turbosix wrote:
Hoi Rambo,
Wil je zeggen dat je toeren omhoog zijn gegaan na het uitvoeren van de modificatie?
Dit is niet mogelijk tenzij je een andere versnellingsbak hebt gemonteerd.Het verbruik kan ook niet merkbaar zijn gestegen met deze mod, ik denk dat je probleem veroorzaakt word door iets anders.
Het verbruik kan zeker wel merkbaar stijgen.
Originele filter systemen werken op originele Opel motoren gewoon het beste.
Wat je doet met de filtermodificatie is het luchttraject verkorten en hij zal dus veel makkelijker meer lucht aanzuigen. Daardoor gaat hij meer verbruiken. Het originele systeem is zo ontworpen het meest zuinig te zijn, samen met koppel geven onderin. Ga je dit modificeren veranderd je vermogenscurve. Verlies je vermogen in het toerengebied waar je vaak in rijdt, krijg je automatisch meer verbruik.
Volgensmij heb je de slangen van de gasklephuis verwarming nu los liggen en komt daar het koelwater uit.
Wel een beetje met beleid doen! Niet die dingen wegsmelten haha. Voorzichtig er overheen gaan en dan zie je ze donker worden.
Je hebt er ook een onderste deel inlaat van een X16XE (Corsa/Tigra) bij nodig.
Gefixt
Wauw, die kleur/velgen combo staat echt super icm het kleurtje Arden Blue!
Heb even je filmpje gefixt:
[youtube:3en68ptf]http://www.youtube.com/watch?v=JsyC_wdjZT8[/youtube:3en68ptf]Heb je wel voldoende oliedruk?
@corsa14slow wrote:
sinds gisteren overgestapt naar een Corsa B C20XE.
kom van een c14nz/c14se af, wat een verschil! rijdt heerlijk, een wolf in schaapskleren ;)
helaas is ie er vandaag mee gekapt (sta je dan voor ’t eerst in je leven op de vluchtstrook…) maar daar wordt aan gewerkt.

Heb er een fototje van gemaakt :thumb
13 mei 2016 om 13:36 In reactie op: [Corsa B GSI] Oneregelmatig stationair, bokken en rammelen #18318042Zou toch eerst uitlezen, voordat je nieuwe onderdelen gaat bestellen.
Je mag wel eens langskomen bij mij, lezen we hem uit en kunnen we indien nodig eens swappen met X16XE onderdelen.
Absoluut geen probleem. Alleen moet je niet de snelste willen zijn.
Vooral als de auto moet trekken, schakel gerust versnellingen terug om dat blokje toeren te laten maken. Flink veel toeren maken onder belasting is echt geen probleem, lage toeren en belasting wel.
Mijn opa zegt vaak; vroegah zaten we met 4 man in een C Kadettje 1.2 naar Oostenrijk oid. Ook nog eens met caravan er achter en we kwamen overal!
@corsa14slow wrote:
vraagje:
Is de Luchtfilterbak van een 1.4 het zelfde als een 1.6? (8v/16v) ??? het gaat om een Corsa met een C20xe met nu nog een lompe ‘Power” filter die ik graag wilt vervangen door “origineel”Bij de 8v modellen zit er vacuüm regelklep op.
Ik zou een 16v luchtfilter bak pakken met diesel deksel erop. Die hebben niet zon begrenzende pijp.
Ik rij zelf ook met die combinatie.
C16XE inlaat gaat niet passen
Je hebt het onderste deel van een x16xe inlaat nodig.
Past op x16xe x16xel c16xe
Daarboven op komt de powerbox
Gasklep past van c16xe en x16xe als ik het goed heb
Ligt aan de ET waarde. Ik rij zelf ook op 195 breed, 4cm verlaging en et38 dacht ik. Loopt nooit aan.
Even op willtheyfit.com kijken kan je ook een boel info vandaan halen
4 mei 2016 om 11:20 In reactie op: [Corsa B GSI] Oneregelmatig stationair, bokken en rammelen #18318036Zit er wel voldoende olie in?
4 mei 2016 om 11:18 In reactie op: [Corsa B GSI] Oneregelmatig stationair, bokken en rammelen #18318035Lambda zit onder in het spruistuk
-
AuteurBerichten