Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nogal schaarse velgen, tijdje onder de Vectra geleverd:
http://link.marktplaats.nl/m887576609″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Twin Spoke 4x 100!!
Mooi voor onder een Corsa of Astra.
https://www.youtube.com/watch?v=AUFiJmYX0lA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier nog een. Lijkt wel op Z16SE basis.
@TedMechanic wrote:
@basss27 wrote:
Exact dezelfde indeling als een Corsa B. Komt allemaal exact overeen. Ook een bekend 8 klepper blokje.
Wat me opviel toen ik in Mexico was, dat ze daar ook met veel grotere motoren geleverd werden. Ik heb ze zien rijden met 1.8 en zelfs 2.2 achterop. Ik ga er wel vanuit dat dat allemaal 8-kleppers waren.
https://www.youtube.com/watch?v=OgF9TrPf3dQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zie dit filmpje… Welk blok zou als basis gebruikt zijn denk je?
@johanhummer9 wrote:
@basss27 wrote:
http://www.autosblog.com.ar/chevrolet-classic-my2014
Kijk eens de laatste foto onder de motorkap. :D
wat valt er te zien?
Exact dezelfde indeling als een Corsa B. Komt allemaal exact overeen. Ook een bekend 8 klepper blokje.
http://www.autosblog.com.ar/chevrolet-classic-my2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kijk eens de laatste foto onder de motorkap. :D
Het interieur kan in ieder geval niet missen!
Ik kocht 1.5 jaar terug mijn corsa zonder enige kennis van auto’s (met zelfde blok als jou). Sinds ik hem gekocht heb ben ik een beetje in gaan lezen. Ik wist dat bij mij de distributie en waterpomp eraan zat te komen, in eerste instantie wilde ik dit door de garage laten doen. Gezien ik student ben en eigenlijk niet afhankelijk ben van de auto zag ik dit als een uitdaging. Ik wilde het zelf gaan doen.
Toen heb ik super veel gezocht op Google en alle how to’s en tutorials 10 keer van voor tot achter bekeken. Daarna heb ik zelf m’n riem, waterpomp en thermostaat met nog een hele mikmak vervangen en ik rij inmiddels weer een aantal weken vrolijk rond.
Ik zal later vandaag een aantal sites posten waar ik wat aan gehad heb. Denk dat je daar zeker wat mee kunt!
@Blackbull wrote:
Deze advertentie mag u niet missen – Opel Kadett 2.0i Gsi / APK 07-2015 (bj 1989)
€ 990,00
http://link.marktplaats.nl/890182469″ onclick=”window.open(this.href);return false;Gave GSI zeg en niet duur! Het is dat ik het geld er niet voor heb momenteel…
Misschien kent iemand hem? Ben wel benieuwd of die in goede staat zou zijn. Hoop dat ie bij iemand van hier terecht komt!
Neej lekt geen kvs of olie, kvs is ook mooi schoon. Maar wat ik vreemd vind is dat de onderste stekker van de bougiekabel helemaal onder de olie zit… :???: Het is ook geen drap/gedroogde olie zegmaar. Leek echt vers. Olie verbruik durf ik niet te zeggen. Nooit bijgehouden. Ga ik vanaf nu checken.
Inmiddels allemaal gelukt :D
Vandaag dacht ik een raar geluid te horen. Net of ik een lager hoor in het blok. Metaal op metaal lijkt het op. Heel iets. Amper te horen.
Heb dus tijdens lopende motor om en om cilinder 1 tm 4 los getrokken luisteren of het geluid in 1 vd cilinders zit. Echter toen ik bij de verdeler (x14sz) de kabel van cilinder 4 los trok, zag ik dat de buitenkant van de stekker behoorlijk onder olie zit. De stekker zit exact ten hoogte in het midden tussen de cilinderkop en het onderblok. Ten hoogte van de koppakking dus. Kan dit duiden op een lekke koppakking?
Ah nice! Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Wil ook nog een keer zo’n setup als jou gaan rijden met scherpe nokken, powerbox, spaghetti enzo. Kan je geen tips geven verder maar veel succes! Zal zeker lekker lopen.
Kan je niet helpen helaas; maar heb jij die set van ebay op de kop getikt die ik had gepost? :thumb
:thumb Das ook een goede evt met ergens wat info erbij om je motorcode en bouwjaar op te zoeken
@theunm wrote:
weet niet of autoweek het wel leuk vind of je op hun dienst meelift
Evt met een referentie erbij is er vast wel wat te regelen denk ik zo
Deze link staat in de advertentie.
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughersteller/Saab/Opel-1-4-1-8-16V-DOHC-Sportnockenwellensatz::5228.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Past dus ook in een x16xe
Staat bij 15km gebruikt….
Weet niet of je bekend bent met ebay maar je kan aan de feedback zien of een verkoper betrouwbaar is. De prijs die erbij staat is niet de prijs waarvoor het verkocht wordt hé. Je kunt erop bieden tot een bepaalde tijd en dan is het de kunst om het voor een zo laag mogelijk bedrag te scoren binnen die tijd.
@NMGN2019 wrote:
Dank je basss27
ben nu op die website van die paperclip om te kijken hoe dat werkt
Succes vergeet niet te vermelden wat je motorcode is anders is het voor ons giswerk…
@liviu2004 wrote:
Corsa A, Corsa B, Corsa C, Corsa D? Motor code?
Hoe kunnen wij u helpen zonder minimum aan informatie? Hoe kan ik kijken naar de schema’s zonder minimum aan informatie?
Corsa Swing is altijd een Corsa B voor zover ik weet. Wel handig om te weten wat je motorcode is inderdaad. Dit kan je vinden door bijvoorbeeld op autoweek.nl te kijken en te kijken wat je motorcode is. Bijvoorbeeld c12nz of x14xe
Misschien nokkenas sensor die kapot is? Probeer hem eens uit te lezen doormiddel van de paperclip methode.
http://www.thecorsa.co.uk/electrical-tutorials/31-how-do-paperclip-test.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Start hij niet meer of slaat ie niet meer aan?
@basss27 wrote:
Een vectra B stuur past in een Corsa B dus ik ga ervan uit dat het past. Corsa en Tigra stuur zijn uitwisselbaar. Pin mij er niet op vast.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-X18XE1-scharfe-Nockenwellen-Sportnockenwellen-262-DBILAS-1-8-16V-/201256873360?pt=DE_Autoteile&hash=item2edbd82d90″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ga voor een setje nokkenassen ipv een dbilas intake… Een cold air intake kun je ook wel zelf maken.
Als laatste een custom ecu, laat hem helemaal opnieuw afstellen op de rollenbank.
Een vectra B stuur past in een Corsa B dus ik ga ervan uit dat het past. Corsa en Tigra stuur zijn uitwisselbaar. Pin mij er niet op vast.
De corsa een grote beurt geven. Het volgende vervangen:
Distributieriem Gates
Waterpomp Aquaplus/Gates
Bougies BKR5EK
Olie Shell Helix 10w40
Kvs – Rood :P
Thermostaat Gates
V snaar Gates
En alle filters van Bosch. Oliefilter, luchtfilter, benzine filter, pollen filterEgr blindpakking tussen gedaan
Ik had eigenlijk helemaal geen sleutel ervaring. Wel veel in de ICT en elektra. Wat basiskennis van auto’s had ik wel.
Via internet een hoop how to’s bekeken en veel ingelezen. Tussendoor een hoop gevloek gehad. Ik had een distributieset van Contitech incl waterpomp. Wat bleek; bij deze waterpomp zat de poelie 2mm dichter bij op het blok. Daardoor ging de riem scheef op de poelies lopen. Meerdere malen alles gedemonteerd, bekeken en weer gemonteerd. Ik kon er eerst niet uitkomen.
Daarna alles gaan meten met de oude onderdelen en toen kwam ik er dus uit dat er 2mm verschil in zat. Hierna een nieuwe set van Gates besteld en daarna was het in 1x opgelost!
Toen wou ik de nieuwe vsnaar monteren, alleen zat de dynamo compleet vast. Ik had voorzichtig wat tikjes op de dynamo gegeven om hem los te krijgen en te kunnen stellen, maar dat had helaas de dynamo gesloopt. De poelie zat compleet vast. Waarschijnlijk de koolborstels kapot geslagen denk ik… Dus vandaag een nieuwe dynamo gekocht en deze ook vervangen.
De Corsa rijdt weer heerlijk!
Al met al vond ik het sleutelen super leuk om te doen! Zeker niet de laatste keer dat ik dat doe!
-
AuteurBerichten