Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://m.autowereld.nl/opel/corsa/1-2-xe-5553261/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false; misschien ook leuk voor een project?
Even doorbijten dus… Mooie plannen!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/schadeauto-s/m903720895-opel-corsa-1-2i-16v-lekke-koppakking.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoiets lijkt mij voor nog wel goedkoper te regelen. Wellicht pingelen want denk niet dat ze hem anders compleet kwijtraken. Als die kwa roest meevalt heb je er ook een leuk wagentje aan! blokje fixen en knallen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m865418553-opel-astra-v6-3-0-24v-1994-blauw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
F1 GSI te koop met X30XE op kenteken :wors
Ziet er gaaf uit zeg!
27 februari 2015 om 20:57 In reactie op: joey zijn groene e kadett xy-54-gn helaas verkocht #18273360Zonde van je dettje! Succes met je financiële situatie hoop dat je eat snel weer op de rit krijgt. Dan kun je weer een ander dettje redden om op de weg te houden :thumb

Let op dit geld alleen bij jouw type motor, bij andere motoren kan zoiets totaal anders zijn! Waar jij had gevonden dat de nokken alle 2 naar boven moeten staan is waarschijnlijk voor een totaal ander blok geweest.
Zo moet je alle poelies hebben staan. Je mag nergens niet EEN tandje afwijken!!
Zet de auto in z’n vrij en zet een ratel op de krukas en zet de motor zo goed mogelijk op tijd zoals de afbeelding. Belangrijkste is dat sowieso de krukas exact op het tandje goed staat. De nokkenas kan dan een paar tandjes afwijken. Dan riempje eraf, nokkenassen goed op tijd zetten, riempje erop en dan zou het goed moeten zijn. Als alles extreem afwijkt zou je de krukas nog een volledige slag rond moeten geven. Als alles echt in orde is nieuw riempje erop omdat je niet meerdere malen opnieuw een riem mag spannen.
Volgensmij is dus alleen je timing iets van tijd versprongen en zou dit voldoende moeten zijn om de boel weer goed aan het lopen te hebben. Ik denk naar mijn idee dat als de nokken iets van tijd zijn, je niet direct kromme kleppen hebt? Hoe denken andere forumleden over mijn idee?
Aanvulling: als ik je foto’s bekijk lijkt je riem scheef op de poelies te liggen. Bij de nokkenas poelie aan de inlaat kant ligt de riem een stuk meer op de poelies dan bij de poelie aan de uitlaat kant. Wellicht doordat de riem helemaal slap staat?
Niet dat ik hier een grote kenner ben, maar heb je wel enig idee wat je aan het doen bent? :shock:
Wellicht is je timing wat versprongen doordat je riem niet meer op spanning stond of misschien is je riem beschadigd…
Niet proberen te starten als de boel niet op tijd staat gaat ie toch niet lopen of zeer moeilijk. Ik zou eerst een controleren wat de oorzaak is van dit, daarna de timing goed zetten, riempje erom en juist spannen en dan pas starten. Niet gaan starten als je weet dat de timing niet goed is, veroorzaak je alleen maar meer ellende mee…
Plaats dat serienummer eens? En kijk eens of er nog meer informatie op staat?
Is het niet iets om naar een knappe harde B te kijken die kwa uiterlijk ook netjes is, welke motorisch wat mankeert? Een 8 kleppertje met een lekke kop bijvoorbeeld. Hang je er een x16szr in van de sloop en je hebt een prachtig vlot wagentje!
Mja ik ken mezelf ook bij dat soort dingen :P binnen no time heb jij er weer een c16se oid in hangen want het is en blijft je hobby :thumb
Heb dat zelf met computers. Ik sprokkel wat onderdelen bij elkaar, neem mijzelf voor dat ik echt niet zo’n dikke game PC nodig heb, dus bouw een basis setje in elkaar. Maar na een maand of 2 heb ik alweer upgrades gedaan en is het ondertussen weer een dikke PC geworden. Helemaal niet nodig, maar leuk omdat het kan. :angel blijft toch altijd kriebelen :D
Google naar exhaust of uitlaat + serienr en je komt een heel eind.
Misschien wel een leuk weetje: De meeste informatie vind ik daarmee wat ik nodig heb, ook algemene Opel vragen. Wat ook helpt is in het Engels zoeken, met Vauxhall ipv Opel. Vooral de Britten zijn erg actief met op forums posten. Via Migweb, VauxhallOwnersNetwork, AstraOwnersClub of CorsaSport is bijvoorbeeld echt gigantisch veel te vinden.
1.5 jaar terug kocht ik mijn auto en wist ik waar de benzine erin ging en waar het stuur zat. In de kerstvakantie heb ik mijn distributie riem, waterpomp, thermostaat en alle filters/pakkingen vervangen. :thumb Leuke hobby! Google is my friend :wors
Vandaag een nieuwe ring voor achter de dis module gehaald omdat het behoorlijk olie lekte daarvandaan. Nu vraag ik mij af of deze ring juist geplaatst is, doorgeschoven tegen de achterkant aan?

In het midden ongeveer zit nog een rubber ring, die is helemaal goed nog maar wel anders van vorm…
Zo trof ik het aan…

:D daarmee zul je de gemiddelde auto wel mee voor blijven denk ik bij het stoplicht :D wat moet er nog aan gebeuren dan?
Tis dan ook een hele leuke Astra en ook wel vlot dacht ik zo! Hij was al een tijdje aan het kijken voor iets anders en heb ik hem jouw Astra aangeraden. Als het allemaal door gaat ga ik mee kijken met Marton. Ben benieuwd king:
Ik zou lekker met je huidige blok blijven rijden, moet wel te fixen zijn toch. Hiervoor heb je al mooie goodies. Zonde om weg te doen toch? Naar een x18xe1 upgraden zal je tegenvallen kwa vermogen. Ik zou je huidige blok fris maken.
Wellicht dat Wim dit weet, maar misschien kan je een C16XE kop nemen? Daarmee win je nog wat vermogen en kan je ook je huidige upgrades mee gebruiken. Weet alleen niet of dat kan in een Astra g
Anders een x16xe kop erop? Win je ook wat mee.
Gescheurde slang van gasklep naar inlaat.
Heb net de carter ventilatie slang even los getrokken, die is helemaal schoon van binnen en blaas lichtjes.
Ja je radio is goed genoeg. Zoals ik al zei vervang eerst je standaard speakers door wat fatsoenlijks. Verder de deuren isoleren zodat de speakers een soort klankkast krijgen. Dan kom je met de speakers al aardig ver rechtstreeks op de headunit. Al is geluid natuurlijk heel persoonlijk en kan het altijd beter.
Verder zoals ik eerder aanhaalde zorg voor een goede afstelling. Dat kan enorm veel doen.
Met alle respect hoor en leuk dat jullie aan het spotten zijn, maar misschien leuk om de wat meer speciale Astra’s te spotten? Jan en alleman rijdt een donkerblauwe Astra G, dat kunnen toch zoveel mensen zijn geweest?
De afstelling maakt het of kraakt het! Zorg eerst dat je die standaard papieren speakers vervangt. Wat ik in mijn Corsa heb gedaan is bij de voorspeakers de speakers gesloopt zodat alleen het plastic frame van de speaker behouden blijft. Hierop de nieuwe speaker gemonteerd.
De achter speakers zou je ook kunnen vervangen van nieuwe van 13 cm. Vervolgens de deuren isoleren, dat verbeterd het geluid aanzienlijk.
Vaak heeft JVC zaken zoals loudness standaard aan staan. Zet dat uit. De speakers zou je op high pass 80hz kunnen draaien, daarmee filter je alles onder de 80hz, het laag dus uit je speakers. Dit omdat je subwoofer deze tonen overneemt namelijk. Je zult merken dat de boel al veel harder kan en strakker blijft klinken, omdat dan het vermogen naar de midden en hoge tonen gaat. Lage tonen kosten het meest aan vermogen in verhouding tot midden en hoge tonen.
Sowieso de standaard kadett kwaaltjes en c20let kwaaltjes. Hoe en wat precies durf ik je niet te zeggen. Vast wel te vinden op dit forum.
Wat ik je wel mee wil geven is dat een Kadett met een c20let geen standaard auto is. Houdt dus in je achterhoofd dat het voor kan komen dat je problemen er mee kan krijgen die niet 123 op de standaard manier op te lossen zijn. Maar dat weet je zelf ook al wel denk ik.
Succes! Ben benieuwd.
Heb hem al meerdere malen in Doetinchem gespot :thumb
46-TF-80 op het Graafschap College in Doetinchem

Geen idee waar anders te plaatsen… BMW E30 met C20LET motor… :shock:
http://link.marktplaats.nl/m893677322″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Paullus wrote:
een foto van mijn corsa op 16″ wielen: :agent

Zonet gespot in de spits in Doetinchem :thumb
Herkende hem omdat ik ook naar die velgen aan het kijken ben :D reed zelf in een standaard Corsa Btje
@Jurit wrote:
Duurt wel ca 10 a 15min voordat ie op 90 graden staat.
@Wim-v6 ,
Mijn meter ging inderdaad ook tot de 100graden, toen maar snel uit gedaan omdat ik het niet aandurfde om hem langer te laten draaien!
Ik zal binnenkort de motor laten lopen en kijken tot hoe ver de meter gaat…
Tot waar kan ik de motor laten lopen? net voor het rode gebied?Bij mijn X14SZ slaat de fan op 105 graden zo’n beetje aan. Is normaal.
Volgensmij op het laatste witte streepje.
-
AuteurBerichten