Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@joop1970 wrote:
Ja ok, maar die rook heeft elke auto hoor na een koude start ;)
Je hele uitlaat zit vol met neergeslagen vocht wat eruit komt, kan soms net lijken of er wat aan de hand is. Als dit na een stukje warmrijden weg is betekent die rook niet zoveel.BLauwe rook na tijd stationair draaien kan idd je klepseals zijn, kunnen ze wel oud mee worden. Echt gare cilinderwanden dat merk je wel snel tijdens het rijden :jerry
Hoe erg is het verbruik? Carterventilatie verstopt kan nog een oorzaak zijn.
Goed… Net even de boel goed warm gereden en dan rookt hij niet meer. Na een aantal minuten stationair draaien en dan een dot gas een behoorlijke blauwe pluim. Lijkt erop dat toch de klepseals helemaal gaar zijn.
Wel apart dat ie met de originele uitlaat dan zo enorm wit rookt, met group a uitlaat amper bij koude start.
Denk dat het dus verstandig is die te gaan vervangen en gelijk een nieuwe koppakking steken, aangezien de wagen nu 165.000 gelopen heeft en ik niet weet of deze al vervangen is.
@joop1970 wrote:
Ja ok, maar die rook heeft elke auto hoor na een koude start ;)
Je hele uitlaat zit vol met neergeslagen vocht wat eruit komt, kan soms net lijken of er wat aan de hand is. Als dit na een stukje warmrijden weg is betekent die rook niet zoveel.BLauwe rook na tijd stationair draaien kan idd je klepseals zijn, kunnen ze wel oud mee worden. Echt gare cilinderwanden dat merk je wel snel tijdens het rijden :jerry
Hoe erg is het verbruik? Carterventilatie verstopt kan nog een oorzaak zijn.
Ik heb die enorme rook pas nadat de originele uitlaat eronder zit. Zat een group a uitlaat onder. Ik moet zeggen dat ik de rook wel erg veel vind hoor… Het gekke was dat ie al flink rookte net nadat ik de nieuwe uitlaat vanaf de kat gemonteerd had.
Carterventilatie gaat naar een flesje. Zit ook niet verstopt. Vacuum op het kleppendeksel is ook goed.
Olieverbruik was tot voor kort zon 1 op 1000. Maar wanneer ik hoog in de toeren rij kan dit zo 1 op 100 worden… Had 20 km warm gereden afgelopen weekend, 30km redelijk hoog in de toeren gereden op de duitse autobahn en hij had een 0.25 liter verbrand…
@joop1970 wrote:
Zie vooral een hoop condens, is deze rook na een flink stuk warm rijden nog steeds?
Nee dan niet. Maar als ik een eind warm gereden heb en een nachtje heb stilgestaan, heb ik het weer.
Dit is met warm blok na 10 min stationair draaien:
[youtube:38at3xtg]http://www.youtube.com/watch?v=BFLkpi7Ltrs[/youtube:38at3xtg]
Blijft leuk al die IT projectjes! Ben zelf ook groot fan van Open WRT :thumb
Dank voor je bericht. Heb nog een filmpje onderaan de startpost gezet. Misschien kan je daar nog wat uithalen?
@joop1970 wrote:
x14xe pakking past niet, boring van x16xe is groter.
Gare klepseals heb ik met mijn x16xe’s ook allemaal gehad. (Zijn eigenlijk gewoon k*t dingen maar goed)
Je weet zeker dat hij niet blaast uit de peilstok? Vergelijk het anders even met een goede auto, hij hoort er echt niet uit te blazen.Mijn x16xe draaide een goede compressietest. Met koude motor was er ook geen carterdruk merkbaar, warm wel een ander verhaal……
Wat is bedoel te zeggen, kijk even kritisch naar de motor. Die dingen gaan vroeg of laat allemaal naar de klote. Zijn gewoon slecht ontworpen motoren wat slijtage betreft dus het is een beetje zonde als je nu een koppakking vervang terwijl de cilinderwanden gaar zijn.
Ah thanks. Ik verwachtte al zoiets maar wist het niet zeker ivm de boring.
Heb net even een peilstok eruit getrokken en je voelt een klein briesje als je je hand er boven houdt.
Ben sinds kort ook in het bezit van een opcom.
Omgeving Doetinchem/Ulft
Super nieuws, Gefeliciteerd!!! king:
Zoek eens op Google of Marktplaats naar Opel 4×100 17 inch en kijk of je wat tegen komt wat je mooi vind.
Zo te zien wil hij originele Opel velgen. :thumb
Wat vind je van Tigra TwinTop 17 inch velgen?
Zie je geen filmpjes? Foto’s staan in de topicstart.
@basss27 wrote:
Waarschijnlijk het extreme olieverbruik een stuk verminderd! De vacuüm slang vanaf het kleppendeksel was afgedopt. Daardoor schijnt hij enorm olie te kunnen gaan verbruiken doordat je overdruk krijgt? Het precieze weet ik er niet van. Nu is het kleppendeksel weer aangesloten op de vacuuum.
Wanneer ik de GSI 10 min stationair laat lopen heb ik wanneer ik vol gas geef een klein walmpje. Dit was toen de vacuüm slang vanaf het kleppendeksel afgedopt was een blauwe walm bij gas los.
Ben benieuwd hoe het olieverbruik nu is.
Vandaag nog even getest na 10 min stationair draaien, de blauwe walm is toch echt verdwenen!
Zo was het met afgesloten vacuumslang van kleppendeksel:
[youtube:2ry27ph9]http://www.youtube.com/watch?v=Dd3VL8UypTE[/youtube:2ry27ph9]Vacuum in orde gemaakt
[youtube:2ry27ph9]http://www.youtube.com/watch?v=816hBpAsqr8[/youtube:2ry27ph9]
Geen blauwe walm meer! Hoop dat dit een positief effect gaat hebben op mijn olieverbruik! Dit was zon 1 liter op 1000km.
Haha tnx! Het staal staat best leuk inderdaad!
Foto’s zijn slechts gemaakt met mijn mobiele telefoon :)
Waarschijnlijk het extreme olieverbruik een stuk verminderd! De vacuüm slang vanaf het kleppendeksel was afgedopt. Daardoor schijnt hij enorm olie te kunnen gaan verbruiken doordat je overdruk krijgt? Het precieze weet ik er niet van.
Wanneer ik de GSI 10 min stationair laat lopen heb ik wanneer ik vol gas geef een klein zwart walmpje. Dit was toen de vacuüm slang vanaf het kleppendeksel afgedopt was een blauw walmpje bij gas los.
Ben benieuwd hoe het olieverbruik nu is.
@wagnas wrote:
Veel plezier ermee.:) Leuke koplampen zitten erin.
Vermogen is wel naar boven verplaatst. Mijn GSi begon altijd flink te accelereren vanaf 3500-4000 toeren.
Thanks! Gaat zeker goedkomen.
De groep A uitlaat levert een stuk minder tegendruk, volgensmij komt daardoor het vermogen pas veel later op gang?http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=80495&start=100″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zie de 3e post van Corsageak voor een handleiding van het vervangen van de thermostaat.
Heb je hem voor dat geld weg moeten doen dan? :O
Zelfs hier op de sloop krijg ik 150 euro voor iedere rijdende auto die ik aanlever…
Heb je de Astra al terug?
Kan je anders niet een zelfde blokje overhangen en dan direct verkopen, kan je nog wat winst pakken.
Heb je die poelie op de krukas gemonteerd? Zonder deze poelie leest de krukassensor niks en krijg je geen brandstof en geen vonk.
Tnx voor het aanbod maar heb de huidige GSI net via het forum gekocht en dan deze ellende, ben er behoorlijk pissig over… Geld om nog even een andere GSI bij te kopen is er niet.
@KRSA2000 wrote:
Is niet normaal… of je klepseals zijn gaar of je zuigerveren zijn overleden
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Dank voor jullie reacties heren. Ik baal behoorlijk, heb de wagen nog geen 2 weken… Het blok zal waarschijnlijk wel niet lang meer leven met gare zuigerveren en/of klepseals?
Heb vorige week zaterdag een Corsa X16XE gekocht, deze verbruikt idioot veel olie. Stond tekoop op het forum. Trekt 1.5 liter weg op 1000km. Auto lekt verder geen olie oid. Heb hem 10 min stationair laten draaien en krijg dan een blauwe walm. Is dit normaal?
Flesje van de carter ventilatie vangt ook niks op verder.
[youtube:2pxvaxxy]http://www.youtube.com/watch?v=Dd3VL8UypTE[/youtube:2pxvaxxy]
X20XER ligt in de OPC 1 en heeft geen turbo. Z20LET heeft wel een turbo en is in de OPC 2 geleverd.
3000 euro voor een Corsa C uit 2004 met 147dkm
@SimpleFace wrote:
Ach, dat zien we dan wel weer, te fel is op te lossen door te schuren of met zwarte stift. Ik had juist begrepen dat de dimmer wel nog werkt, zou ook niet weten waarom het niet zou werken. Maar dat lossen we dan wel weer op. Het zijn ledjes met ingebouwde weerstand, dus plug en play.
Ledjes kan je niet dimmen. Ze kunnen alleen vol aan, of uit.
-
AuteurBerichten