Basshoven

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 137)
  • Auteur
    Berichten
  • @Spacejam wrote:

    Wel typisch eigenlijk dat hij stuk is gegaan. Je had namelijk al een gemodificeerde. Misschien is het goed om de egr af te doppen of uit te programmeren. Rij je soms veel korte stukken?

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Ik heb de Astra blijkbaar met een kapot inlaatspruitstuk gekocht.
    En aan de vervuiling te zien zijn er inderdaad veel korte stukken mee gereden.
    Het fijne weet ik er niet van ik heb alleen een onderhoudshistorie.

    Nu rijd ik elke dag minimaal 140 km door alleen al woon-werk verkeer.
    De EGR was afgeblind, maar niet uitgeschakeld.
    Dit alles is recht gezet toen ik bij EDS was.

    Dus nu is alles in orde. :thumb

    Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
    Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel dealer dan ook.
    Voor 240 euro incl. verzenden.
    Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
    Dus ik was klaar voor 340,-

    :thumb

    @Opeltje17 wrote:

    Je kan hem volgens mij ook met de radio goed zetten want die radio die jij nu hebt is geïntegreerd in je boordcomputer dus je kan daar ook mee in je bc en dus ook je tijd goed zetten want je volume knop op het stuur werkt toch gewoon nog op de radio?

    Luuk

    Ik kan inderdaad met de stuurbediening mijn radio en boordcomputer gewoon bedienen.
    Maar ik kreeg het dus niet voor elkaar om in het system menu te komen van de bc.
    De tijd die in de radio staat werd niet automatisch overgenomen door de bc??

    @kuijperke wrote:

    Volgens mij kan je hem ook met opcom goedzetten

    Ja, klopt. :thumb
    Had het net gedaan ;)

    Afgelopen weekend ben ik eens aan de slag gegaan met de nieuwe radio.
    Nu ik toch bezig was heb ik gelijk de kabels naar de kofferbak getrokken om mijn subwoofer en monoblok aan te kunnen sluiten.

    Nu werkt de radio goed alleen nu blijft mijn tijd op 00:00 staan in het orginele opel scherm.
    Weet iemand hoe ik die nu aan kan passen?
    Ik heb namelijk geen BC knop meer om in het “system menu” te komen.
    Als ik nu de knop op het stuur gebruik kan ik alleen maar in het menu van verbruik, etc komen.
    :wtf

    In reactie op: Astra H wervelkleppen vraagje #18048459
    In reactie op: Astra H wervelkleppen vraagje #18048457

    @R van Lune wrote:

    Vandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
    Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo’n €1400 a €1450 gaan kosten.
    Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar……

    :hmmz
    Sorry, maar volgens mij had ik dit topic nog niet eerder gezien.
    Anders had jij ook wat aan deze tip gehad, maar de prijzen die je noemt is bij een (ST)dEALER geweest zeker?
    Ik heb dit namelijk ook gehad bij mijn Diesel dan wel. (afgelopen maandag laten maken )
    Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
    Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel (ST)dEALER ook.
    Voor 240 euro incl. verzenden.
    Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
    Dus ik was klaar voor 340,- :vertag

    Ik ben ook eerst bij de lokale (ST)dEALER geweest en kreeg ook te horen dat dit geintje mij 1600,- ging kosten. :ass
    Na zelf wat speurwerk te doen heb ik toch even 1260,- euro in mijn zak gehouden. :wors

    En weer een update voor het logboek :grin
    Nu is het zo dat ik een dikke sub met monoblock had liggen in mijn Alfa en ik dus best wel verslaafd was aan fatsoenlijk geluid (bass) in mijn auto. :shock:
    De Astra is gewoon uitgevoerd met de standaard mp3 speler waar ik dus geen sub op kan sluiten.
    (Tenminste niet normaal, ik ga niet lopen klooien op speaker uitgangen :confus )
    En CD’s had ik al heel lang niet meer, omdat ik altijd gewoon USB gebruikte.
    Dus de algelopen 1.5 maand heb ik naar de radio zitten luisteren….. :hmmz

    Nu zat ik even te speuren op internet en kwam zo’n usb/sd/dvd/navigatie radio tegen.
    Ik zag hier op het forum ook al een aantal mensen met zo’n radio.
    Dus ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen met de installatie, want ik heb er ook 1 gekocht en heb een aantal vraagjes.

    Eerst even een fotootje van de radio:

    En nu de vragen:

    1. Nu las ik dat je de lak om het radio frontje in de juiste kleur te spuiten de lak bij OPC Niederhause kan kopen.
    Is het zo dat dit exact de kleur is die je nodig hebt of mengen zij deze ook gewoon zelf?
    Bij mij op de hoek zit namelijk een autolak verkoper dus daar heb ik het een stuk sneller in huis.

    2. Waar en hoe hebben jullie je GPS ontvanger weg gewerkt?

    3. Moet ik de radio afmelden die er orgineel in zit?

    4. Kan dit met OPCOM?

    5. Moet ik dan ook de nieuwe radio aanmelden?

    6. Is er iemand die hier in de buurt woont die weet hoe het moet? :wors

    @kimmiej666 wrote:

    Ik heb em bij tuningdiscount bEsteld, omdat ik momenteel het prijsverschil tussen Ebay Engeland en een uit NL te klein vond.

    Thanks :thumb

    @kimmiej666 wrote:

    Ziet er goed uit!

    Heb er op advies van Speaker ook een besteld, nu alleen kijken waar ik plek heb in m’n motorruimte… 3L vult de ruimte iets meer op :-)

    Waar heb je deze besteld?

    Hele mooie update
    Ziet er echt goed uit :thumb

    @Helmer opelfan wrote:

    Is zeker goed merkbaar. De mijne is ook stukken mooier gaan lopen en sterker geworden. Is weer fun om te rijden zo :D.
    Ik heb zelf deze catch-can. http://www.qspraceware.nl/qsp-producten/catchtanks-1/olie-catchtank-rond.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Is veel meer te vinden natuurlijk.

    Hoe bestel ik hem daar?
    Ik vind nergens op de site een linkje om te kopen??? :hmmz

    In reactie op: Opcom kopen #18046685

    @Opeltje17 wrote:

    Hallo,

    Heb net de opcom binnen gekregen en de software geïnstalleerd ben al volop aan het proberen enzo echt een top ding maar nu kwam ik een optie tegen test comfort sluiting en dit werkte ook ramen open en dicht maar hoe kan ik dat programmeren zodat het ook werkt op de afstandbediening van de auto.

    Luuk

    Als het goed is werkt dit al op je afstandsbediening.
    Als je het knopje van “op slot” ingedrukt houd gaan je ramen dicht en als je het knopje van “open” ingedrukt houd gaan je ramen open :thumb

    Thanks Helmer.
    Het is inmiddels opgelost.

    Dus weer een updateje king:
    De Astra is weer helemaal in orde…… :jerry
    Gisteren heb ik de Astra weer op kunnen halen, nadat er een nieuw inlaatspuitstuk is gemonteerd.
    Het is echt een wereld van verschil moet ik zeggen.
    De auto kan weer ademen en dat merk je goed op je gaspendaal. :thumb

    Dus deze is nu vervangen.
    Zoals je ziet was het nodig…..
    De beugel die de kleppen laat bewegen was gewoon afgebroken…… :shock:

    Nu ga ik toch ook maar eens rond kijken voor een catch can, want de vervuiling in het spruitstuk was heel erg moet ik zeggen. :shock:
    Iemand nog tips waar die het beste kan kopen?

    In reactie op: Oppervlakte krassen in chroom #18045276

    @Basshoven wrote:

    Een maatje van me is goudsmid en heeft een tijd geleden bij mij ook de eindemper gepolijst met iets wat hij in goudsmede ook gebruikt.
    Ik zal eens navragen wat dat voor spul was.

    Flintoline :thumbup
    Maar hij zegt dat je ook gewoon fijnpoets zonder krijt kunt gebruiken

    In reactie op: Astra H stuurbediening omdraaien #18048237

    Stuur op z’n kop installeren :lol:

    @Jefkere wrote:

    Waarom wil je dat eigenlijk omdraaien? :)
    jefkere

    @Eric_Cantona wrote:

    Ik zit namelijk vaak alleen met m’n linkerhand aan ’t stuur en als ik dan met m’n rechterhand helemaal naar ’t stuur moet om naar ’t volgende nummer te gaan of volume te veranderen, kan ik net zo goed m’n radio zelf bedienen.

    In reactie op: Opcom kopen #18046679

    http://link.marktplaats.nl/577086082″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Opcom kopen #18046678

    ff op marktplaats kijken.
    Ik heb die van mij er ook vandaan voor 35 euro incl. verzenden en de software.
    En hij werkt nog ook :thumb

    In reactie op: Fertan #18046458

    Ik heb het zelf nooit hoeven gebruiken (gelukkig)
    Maar dit schijnt echt heel erg goed spul te zijn om roest te behandelen/om te vormen.
    Moet je wel ff goed schoonmaken & ontvetten voordat je het gebruikt.
    Daarna lekker in de tectyl/blanke wax.

    In reactie op: Oppervlakte krassen in chroom #18045267

    Een maatje van me is goudsmid en heeft een tijd geleden bij mij ook de eindemper gepolijst met iets wat hij in goudsmede ook gebruikt.
    Ik zal eens navragen wat dat voor spul was.

    In reactie op: komen deze koplampen door apk ?? #18044772

    zie geen foto’s???

    @RickR91 wrote:

    Bij AutoTeam?

    Prima service daar, alleen is onderhoud wel een beetje prijzig geworden…
    Wel een tegenvaller ):

    Heb ik deze auto trouwens niet vaker bij het Wehrmacht gebouwtje zien staan? Agge uit Berrege kom, witte wa k bedoel ei kulleke? :P

    Inderdaad bij Autoteam.
    Ondertussen heb ik al een ander adres gevonden waar ze dezelfde kennis hebben, alleen vragen ze er minder voor.. ;)

    En dagge den astra deero et zien stoan zou eel goe kunne kul.
    Ik woon deero in de buurt.

    @TerryB wrote:

    Vette bak hoor! :wub

    Thanks Terry :thumb

    @Spacejam wrote:

    1600euro is wel erg veel, voor 1000euro moet het ook kunnen lukken. Heb je geen garantie?

    Helaas heb ik geen garantie aangezien ik de auto particulier heb gekoct, omdat ik er bij de dealer geen naar wens kon vinden…

    @Spacejam wrote:

    De motor van de wervelkleppen zullen ze wel bedoelen, het is verstandig om die mee te vervangen.

    Klopt, de actuator bedoelde ze. :thumbup

    @iquick wrote:

    Ja doei hele motor, alleen de inlaatspruitstuk dan is het weer in orde. Opel dealers pff :???:

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

    Gelukkig niet de hele motor zeg :D

    In reactie op: steek van opel astra H? #17551701

    @opelcorsa wrote:

    okeee, dus toch 5×110,, dan weet ik dat dat ik daar naar meot kijken,,

    en weten jullie toevallig ook of 18″ of 19″ past, natuurlijk met platte banden…. en op welke maten ik dan uit kom??

    Als je het goed doet blijft het wiel even groot.
    Zoals je zelf ook al aan geeft komt er een plattere band op.
    Dus de rolomtrek moet zo dicht mogelijk bij het orgineel blijven.
    Het mag dan ook maar 2% naar beneden en 1.5% afwijken bij je APK als ik het goed heb.
    Ook in verband me je kilometerteller in de auto, anders gaat deze flink afwijken.

    Hier kun je berekenen welke bandenmaat er het best bij jouw eisen past.
    http://www.banden-ackermans.be/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=111&Itemid=103″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    @TerryB wrote:

    Vette bak hoor! :wub

    Thanks Terry :thumbup

    @iquick wrote:

    Ja doei hele motor, alleen de inlaatspruitstuk dan is het weer in orde. Opel dealers pff :???:

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

    Dus toch?
    Ik kom net van de dealer, omdat ik vanmorgen ineens geen vermogen meer had.
    Nu zeiden ze dat er een slang in en uit de roetfilter gaat en die vangt de betreffende druk op.
    Nu was er een slang bij mij doorgebrand, als gevolg van dat de wervel klep het niet doet.
    Volgens hen moet ik nu een reparatie laten doen a 1600 euro incl. btw en montage……….
    Als ik het goed heb doen ze dan het volgende.

    Gasklephuis (pakkingen?)
    Actuator
    Inlaatspruitstuk
    Storingen verwijderen.

    Net ff 150 euro af kunnen tikken voor uitlezen + noodslang….

    Zo het is weer eens tijd voor een update.
    Zoals jullie al wisten ben ik 22 Juni bij EDS geweest om de Astra te chip tunen.
    Het is gedaan, alleen niet helemaal zoals ik gehoopt had.

    Bij installatie van de EGR blindplaat bleek dat mijn wervelkleppen kapot zijn.
    Dat betekende dat ik sowieso geen vol vermogen heb, dus de dyno run heb ik dan ook maar even uitgesteld tot het inlaatspruitstuk in orde is.
    Wel is er al een wereld van verschil qua rijden met de “sport” knop aan, maar daar rijd ik nu maar even niet mee.

    Er stonden daar ook nog wat leuke autootjes van de EDS medewerkers daar.






    Helaas heb ik nu eigenlijk geen foto’s of filmpjes van de tuning zelf, omdat de dyno run ook niet gedaan is, dus die houden jullie nog even tegoed als ik weer terug ben geweest als ik de run wel ga doen.

    Verder heb ik nog wat kleine dingetjes gedaan.
    Zo heb ik nu het bakje vervangen voor een asbak.




    Nieuwe vloermatten gekocht:

    De knipperlichten vervangen voor zwarte
    Voor:

    Na:

    En om de Astra mooi schoon te houden heb ik een Karcher hogedruk reiniger gekocht en een hoop opzetstukken:





    En gisteren ben ik er eens mee aan de slag gegaan.
    Moet zeggen dat het echt super werkt, heel wat beter dan welke wasbox dan ook.
    Na het spelen met mijn nieuwe speeltje heb ik de Astra een even flink met de polish/wax gepoetst.
    (@Jens dit is gewoon poets dus gewoon met het handje)
    Zie zelf het verschil op de motorkap.
    De linker kant is niet gedaan en de rechter wel.

    En vandaag nog even wat leuke fotootjes geschoten nu de Astra toch mooi schoon is.






    Nu heb ik nog wat vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.
    Die wervel kleppen zitten die nu in je inlaatspruitstuk?
    Dus als ik het inlaatspruitstuk vervang is het in orde?
    Want ik was gisteren bij de dealer en die had het er over dat je dat + de motor? moest vervangen?

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 137)