Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@john.t wrote:
Al meer nieuws, wanneer het verstuurd word? Ik weet het…. Wachten duurt lang Hehehe.
Ben ook wel benieuwd eigenlijk. :hmmz
Volgende week ga ik Mijn Astra weer ophalen uit de garage dus zou leuk zijn als ik dan meteen met de HLS zou kunnen gaan spelen….. :DThanks Chiel heb hem ontvangen via de mail!!! :thumb
Heeft iemand deze handleiding nog beschikbaar? :hmmz
@pixels66 wrote:
Ik heb nu een aantal dagen op de laatste persoon gewacht, diverse berichten gestuurd.. geen reactie.. vind het niet netjes..
ik heb hls gemaild met de vraag of er wéér een af kan, dan nog dezelfde prijs. Gelukkig kan het, en de betaling gaat er zo uit, maar we staan behoorlijk voor joker bij dat bedrijf met continue afzeggingen.. van 16 naar 11…
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
Inderdaad!! :swear
Heb dan in ieder geval het fatsoen om even af te zeggen als je niet meer wilt!!Het is een beetje lullig ook naar het bedrijf toe ja, om er eerst 16 en uiteindelijk dan 11 te bestellen.
Gelukkig dat de prijs wel hetzelfde blijft. :thumbAl wat meer informatie beschikbaar? :D
Tot nu toe zijn de kosten:
Motorkap in kleur en spatscherm verkeerde kleur incl. verzenden: 260,- euro
Xenon Koplamp incl. verzenden: 230,- euroIk denk dat de OPC bumper hier ga halen:
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-H-GTC-05-10-SPORT-FRONT-STOsSTANGE-OPC-LOOK-NSW-SCHWARZ-/180992192669?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AOpel%7CModel%3AAstra+H+GTC&hash=item2a23f9b09d” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus dan 360,- incl. verzenden.
Is dan nog steeds een stukje goedkoper dan GM Tuningparts ;)A.s. Zaterdag gaat hij naar de garage om de kapotte delen ervan af te halen.
Kijken of er wat krom is en zo ja, word het rechtgetrokken.
En dan de “nieuwe” delen eropgezet.
Ik verwacht hier rond de 350,- euro voor kwijt te zijn.Dus dan kom ik op een 1200,- euro :cry
Dan komt het spuiten van de verschillende delen er nog bij.
Maar dat moet ik nog even bekijken waar ik dat ga laten doen.@harrynijhof wrote:
Misschien leuk om direct een OPC bumper te monteren?
Eugene heeft die wel liggen dacht ik.
Is een idee hoor, 2e hands bumper is natuurlijk altijd goedkoper.Hoop dat je GTC er snel weer bovenop komt.
Dat zou nog beter zijn natuurlijk. :thumb
Wie is Eugene?thanks iedereen voor alle hulp!!!
Heb alles compleet nu alleen nog even kijken of ik misschien een bumper op kleur kan vinden, maar inmiddel genoeg opties gevonden mocht ik er geen op kleur kunnen vinden.edit:
na enig navraag heb ik maar aangenomen dat de motorkappen hetzelfde zijn en dus besteld.
Ook het spatscherm is besteld dus zoek nu alleen nog een voorbumper, en koplamp.@2e-c14nz wrote:
No prob. Hoop dat je snel weer kunt genieten van je wagen!
Even voor de duidelijkheid?
Hiermee bedoel je dat dit zonder problemen past? :D
Of no prob voor de hulp? :DIk hoop ook dat het snel allemaal weer in orde is, baal echt als een stekker :(
@2e-c14nz wrote:
Geen idee of je er iets aan hebt en of ze überhaupt passen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m630257781-zwarte-voor-bumper-opel-astra-type-h.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m628895144-voor-bumper-opel-astra-h-facelift-vanaf-2007.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m629382984-motorkap-astra-h-vanaf-2004-zwart-zilver-blauw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wellicht kunnen zij jou verder helpen?
http://www.kleinestaarman.com/kleinestaarman/default.asp?grp=ned&ref=default” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes met de afhandeling!
Ga ik ook even bellen :thumb voor je hulp!!
Weet iemand trouwens of alle motorkappen van de Astra H gelijk zijn?
Dus past de motorkap van een station of 5 deurs ook op de GTC (3deurs)?
Volgens een sloop die hem op kleur heeft liggen namelijk wel, maar wil het even zeker weten voor ik hem bestel???@-BlendjuH- wrote:
En de verzekering dan ?
Neem aan dat hun dit vergoeden ?
Of heb je WA ?Heb helaas WA+ dus die kan ik niet aanspreken.
@wessaa wrote:
@Basshoven wrote:
Net even door een garage laten kijken, maar daar werd ik niet blij van.
De motorkap kan waarschijnlijk nog wel recht geklopt worden, maar moet hoe dan ook gespoten worden.
Een nieuwe koplamp, mistlamp en bumper moeten er sowieso op.
Ook is het spatscherm verbogen en ontzet, want de naad bij de deur klopt niet meer. :-(
Dus deze zal ook opnieuw gespoten moeten worden…. en misschien zelfs een nieuwe als het niet aan het spatscherm ligt zal de auto gericht moeten worden…… :-( :-( :-( :-(Als iemand een adresje heeft die dit voor een leuk prijsje voor kan maken… PLEASE let me know???
voorbumper kan ik je misschien wel aan helpen in kleur
edit/ even nagevraagd, voorbumper is net verkocht! sorry
Dat is jammer!!
In ieder geval :thumb voor het meedenken.
Ik heb wel wat dingetjes gevonden, maar de prijzen liggen nogal uiteen.
Dus als jullie nog ideen hebben waar ik misschien kan slagen.
Please let me know????Net even door een garage laten kijken, maar daar werd ik niet blij van.
De motorkap kan waarschijnlijk nog wel recht geklopt worden, maar moet hoe dan ook gespoten worden.
Een nieuwe koplamp, mistlamp en bumper moeten er sowieso op.
Ook is het spatscherm verbogen en ontzet, want de naad bij de deur klopt niet meer. :-(
Dus deze zal ook opnieuw gespoten moeten worden…. en misschien zelfs een nieuwe als het niet aan het spatscherm ligt zal de auto gericht moeten worden…… :-( :-( :-( :-(Als iemand een adresje heeft die dit voor een leuk prijsje voor kan maken… PLEASE let me know???
Zal eens even kijken Wesleyh.
Bedankt voor de tip :thumb :thumbhttp://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii-jetta-vento-tuning-styling-f10/hoe-precies-lager-zetten-schroefset-t145578-15.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als het goed is zijn de diameter van de ring voor net zo groot als achter.
Is even een kwestie van meten.
Als die gelijk zijn heb je er maar 1 nodig.Zo even uit mijn hoofd is vast dus de ring omhoog draaien verhogen
En de ring naar beneden draaien dus los verlagen.
PLEASE CORRECT ME IF I’M WRONG ;)http://www.motexperformance-shop.nl/a-19628944/extra-s-onderhoud/haaksleutel-75mm-halfrond/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier kun je ze bv bestellen.
ff googlen op “(haak)sleutel schroefset”
http://www.mdperformance.nl/index.php/vraag-aan?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=166&category_id=66″ onclick=”window.open(this.href);return false;En 2 cm zakken is 2 cm draaien. ;)
@Vinci wrote:
@Basshoven wrote:
@pieterrademakers wrote:
Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.
TSL bedoel je waarschijnlijk?
Dat is echt goed spul hoor :thumbNee….
@Vinci wrote:
TSL is chloorparaffine, en daar is wel een hele hoop op te vinden. Simpele uitleg: NIET DOEN!!
Het helpt alle door API en SAE geteste en goed bevonden eigenschappen van je olie om zeep en maakt er ‘iets onbekends’ van. Als je dus als proefkonijn wilt dienen be my guest!
Dit goedje bestaat al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw en men is er vrij vlot achter gekomen dat het de ontstekings temperatuur van je olie drastisch verlaagt en het spul zelf breekt al af vanaf een temperatuur van 120 graden. Nou lijkt dat voor een versnellingsbak niet zo dramatisch, maar bedenk je wel dat de temperatuur die wij kennen van motor olie en bak olie een GEMIDDELDE is, en er altijd hot spots in zitten waar de temperatuur dus door oploopt tot veeeeel hoger. In geval van motor olie al helemaal. 120 graden is VEEEEL te laag. Goed bakolie of motor olie wordt door SAE en API getest en hoort het tot veel hogere temperaturen uit te houden.
Chloorparaffine onbindt dan in chloorwaterstof zuren die vooral legeringen met koper verbindingen aantasten, maar eigenlijk vele andere metalen ook niet ongemoeid laten.
In producten als TSL wordt daarom gekozen voor alkalische compensatie middelen, zoals zwavel calcium verbindingen om de verzuring nog wat uit te stellen, maar het is een tijdbom!
Gewoon niet aan beginnen! Bedenk je dat als een additief goed is de olie fabrikant het er echt wel al in gedaan had en er minstens test rapporten van gerenommeerde instanties aan vast moeten zitten voor je je er aan moet wagen!
Het goedje geeft ook zeer overtuigende demos op een Timken test bank, maar stink er niet in!
Overigens breekt het goedje eerst nog af in een paar zeer toxische en carcinogene bestanddelen, zoals korte chlorine verbindingen en fosgeen (!!!) Zelfs al zou het goed werken, dan heb ik nog liever eens in de zo veel jaar een motor of bak revisie dan krebs of erger!!
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/Aftermarket-oil-additives.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=936466″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.kia-forums.com/2g-2006-2010-rio-rio5/54712-tri-star-lube-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dit klopt niet helemaal wat je zegt.
Ik heb even navraag gedaan.
Zal hier even de antwoorden quoten:“Dit is totale onzin.In TSL zit absoluut geen chloorparaffine (wat wel vaak in andere middelen gebruikt wordt).Heb het zelf zeer uitvoerig getest en gebruik het zelf al meer dan 20 jaar.Het wordt tegenwoordig ook veel op het circuit gebruikt bij zeer zwaar belaste race auto’s.Ook in de Dakar rally wordt het veel gebruikt.TSL is ook niet te vergelijken met de vele andere olie toevoegingen.
Als er 1 motor (en bak) is die zwaar belast wordt dan is het die van mijn auto wel (mijn dagelijkse 2.4).Inmiddels staat deze op 401.000km……..dus tijdbom? :!nooooo”
” in geen van de links word over tsl gesproken en de nl text gaat er van uit dat tsl het zelfde is als alle andere toevoegingen
tsl is echt iets anders dan alle andere toevoegingen
na mijn versnellingsbak open gemaakt te hebben en wat daar uit kwam ben ik overtuigt van tsl
want zelfs …. kon zijn ogen niet geloven dat er stukken metaal van 3 bij 2 bij 1 mm uit een perfect schakelende bak kwamen zetten”“Dit vind ik ook een leuke :yes! Hahaha, als wij dat doen op het werk verkopen we het niet meer Deuh, want dan zij we te duur t.o.v. de concurrentie en het gaat langer mee.
En ja er bestaat olie die je niet meer hoeft te verversen, om de zoveel tijd wel je filter, maar die is niet te betalen.”http://www.ebay.de/itm/ANSAUGKRUMMER-OPEL-ASTRA-H-ZAFIRA-A-1-9-CDTI-16V-Z19DTH-5850180-/190748726401?pt=DE_Autoteile&hash=item2c69829481″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is er een voor 203 euro.
En het motortje…. werd natuurlijk door de dealer gezegd dat dat moest, maar ik heb het niet gedaan op aanraden van mijn betrouwbare (bevriende) monteur.
Hij zei dat die eventueel makkelijk te vervangen was als dat nodig was.
Maar dat zou je wel zien als het inlaatspruitstuk vervangen is.
En bij mij was het niet nodig. :thumbBij mijn Astra kan ik zonder HLS gewoon de ramen openen en sluiten met de afstandbediening door de knop van de vergrendelig ingedrukt te houden (ramen sluiten) en begrendelen (ramen open).
De rest gaat allemaal alleen met een HLS als ik het goed heb.
(correct me if I’m wrong ;) )Bekende foto :hmmz
Is mijn oude inlaatspruitstuk :DDie beugel is inderdaad van de wervel kleppen in je inlaatspruitstuk.
Die beugel zorgt ervoor dat de klepjes open en dicht gaan.
Maar als dat het probleem is hoeft dat echt geen 1000 euro te kosten……..
Ja, bij de dealer vroegen ze bij mij ook 1600 euro……:roll:Ik heb gewoon een orginele inlaatspruitstuk gekocht via ebay en met het erop zetten was ik iets van 350 euro kwijt.
Maar dat zal je al wel in mijn topic gelezen hebben?
Het zou misschien kunnen zijn dat de klep in je inlaatspruitstuk dicht blijft staan en na de check even open heeft gestaan, maar dat zou volgens mij niet jouw probleem geven, maar ik kan het mis hebben en dat dat wel het probleem is.
Sowieso vervangen dat ding want je merkt het verschil echt wel.Goed bezig :thumb
-
AuteurBerichten