Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 april 2012 om 20:55 In reactie op: HULP aub.. Heel Ingewikkelde technische Probleem C25XE #17913357
31 geeft hij als de motor niet loopt
Zo vanavond is de astra afgesteld door Rudy (miruni). Iedereen zei dat met 2.5 ecu de x30xe te arm zou lopen, maar daar was geen sprake van.
De motor deed het al goed vanaf het begint eigenlijk. Met originele computer was het 221Pk en 308 Nm. Bovenin was niet veel meer
te halen maar in het middengebied toch nog wat koppel en dat merk je met rijden flink!Het resultaat is 228PK en 322NM, had op iets meer koppel gehoopt maar ben er zeer tevreden mee, ondanks het kleine aantal PK
winst is het een hele andere auto geworden, veel soepeler en trekt als een malle. Zal misschien straks of anders morgen een filmpje
plaatsen.Miruni bedankt!
@corsa_gsi lijkt erop dat er wat fout was dan met de software in jouw auto dat deze maar 186 pk leverde en daarna 210. misschien een
sensor die niet goed was?Ik rij op octaan 102. Voordeel van vlak bij de grens wonen. Bij de Aral is 102 nu net zo duur als 95 in NL.
Had jouw ervaring al gelezen in het topic, en ben erg benieuwd wat mijn blok nog aan pk’s en NM heeft.
Heb de kat er tussenuit dat maakte volgens rudy (miruni ook wel uit). Verder groep a uitlaat.Vandaag kon ik me niet beheersen en heb ff flink gas gegeven om een porsche voor te blijven :vertag
en de koppeling had het al wel zwaar, hoop dat het straks ook nog gaat, want heb deze koppeling net nieuw
en vind een sportkoppelingset erg duur. Heb jij ook gewoo standaard LUK koppeling?Gaat lekker!!
kun je beter de mijne kopen voor €3900. :jerry
dat houden de opelbakken meestal toch nog wel lang vol, maar mooiste is natuurlijk wel
nu ff een andere bak eronder en deze reviseren, maar zal prijzig worden :(zo had ik het idd ook zitten, bedankt voor de bevestiging.
Het blok is ingebouwd en loopt perfect. Alles in 1 keer goed aangesloten king:
Donderdag wordt de software aangepast op de rollenbank door Miruni, ik ben benieuwd!Ook de c25xe uit elkaar gehaald, alles zag er erg netjes uit, alleen de koppakking van de 6de cylinder
was kapot.

het is alleen goed schoonmaken en een heel klein beetje vloeibare pakking eraan.
Heb het zelf ook en was het geld zeker waard. Wel de deksels mooi maken, want de
afdekkap past niet meer.heb ze zelf op mn werk ff mee laten coaten in titanium/silver.
Bij aankoop:

na stralen en coaten:

gemonteerd:

blijft gaaf om te volgen!
Maar denk zelf eerder dat andre de eerste tijd nog langzamer is. Er is nu wel een andere rijstijl gevraagd
en een heel ander weggedrag van de auto. Pk’s had hij al genoeg :jerrymooie dat hij er weer inhangt. Jammer van de bak. Maar dat de bak een beetje giert is dat heel erg dan?
moet op de carb een stelschroef zitten. Of het brandstoffilter zit een beetje verstopt misschien
staan niet heel ver over de grens… Bpm en overige kosten zullen totaal tegen de €3000 zijn wat erbij komt.
die vertande ring ff inslijpen en eraf tikken, heb ik ook gedaan.
Ik had deze gekocht:
http://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-Gelenksatz-radseitig-Opel-Zafira-2-0-OPC-/140707718895?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AZafira&hash=item20c2d566ef” onclick=”window.open(this.href);return false;
alleen bleek bij mij de binnenste kapot en toen heb ik een complete as gekocht.
van opc1 past idd ook. Op ebay staat soms wat te koop. Ik had destijds de mazzel dat het montage
bedrijf om de hoek een opc had staan.Maar wat is eraan kapot dan? de buitenste kineet is gemakkelijk te vervangen, de binnenste heb ik alleen
bij de dealer gevonden voor 300+ dus dan kun je idd beter een andere as zoeken.Zo weer ff een update, heb door drukte er lang geen tijd voor gehad. Maar het blok is nu klaar om ingebouwd te worden!
Waarschijnlijk ergens deze feestdagen bouwen we hem in.Ik had nog 1 vraag omdat de carterventilatie niet aangesloten was op de c25xe. Op het gasklephuis zitten 2 vacuum aansluitingen.
1 dunne (voor de gasklep vanaf de inlaat gezien) en een dikkere aansluiting achter de gasklep. Op welke hoort nu de carterventilatie
en op welke hoort de brandstofdruk regelaar? Heb het nu de dikkere aansluiting gebruikt voor de carterventilatie en de dunne voor
de brandstofdruk regelaar:
vandaag bij de opeldealer in zevenaar psies dezelfde gezien. Is idd een mooie kleur.
De stoelen zitten ook erg lekker!mooie auto, alleen nog 3 cm verlagen, voor 20 inch vind ik de auto net te hoog nu
:thumbup thnx voor de info
Het dak had ik al gezien, lijkt wel mat gespoten. de rest nog niet eens goed bekeken.
scheelt het veel met de onderdelen die je op die site hebt gekocht en wat het in nederland (automaterialen zaak en dealer)?
en zijn er ergens recenties van dat het wel goed spul is?Heb volgens mij het hele topic doorgelezen. Ik vind het er zelf goed uitzien.
Ik heb nog niks verkocht, maar misschien is het handig in combinatie met de paypal account dat je ook de verzendkosten kan invullen en zichtbaar is.
En bij betalen via ebay dat dit wordt overgenomen. Die functie heb ik nog niet gezien.nog best prijzig, ik had er toen 1 gekocht (nieuw) voor €50 euro. Maar het is nog altijd goedkoper dan bij de dealer.
Zo er is al weer wat gebeurd, nu ff uitzoeken hoe het psies met een ombouw naar x30xe moet


Want ik begrijp dat ik de carter en inlaat moet ombouwen van de c25xe af. maar hoe zit het met de software, kan ik ermee rijden of moet er
wat ik gelezen heb de software van de x30xe in de c25xe chip geladen worden en dan op de bank aanpassen? en wat moet er nog meer gebeuren?
Uiteraard komt er een nieuwe riem enzo op.heb al wel van een paar gehoord dat een 200cells die op ebay 120 euro kosten goed werken en ermee gewoon door de keuring komen.
je hebt bakzijde en wielzijde. Wielzijde is apart te vervangen, heb ik bij mijn zafira opc destijds ook gedaan. Koste 70 euro
ongeveer. Maar bij mij bleek de bakzijde kapot te zijn en kon ik niet imitatie vinden en bij de opeldealer koste deze 350 euro.Heb toen op de sloop een complete as gekocht voor €150 dacht ik van een astra opc I gekocht deze is hetzelfde als OPC II.
-
AuteurBerichten