Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de mooiste maat is idd 225/40 18. 19 wordt krap, maar kan wel. Et waarde niet lager dan 38.
11 september 2012 om 18:34 In reactie op: S40 T5 project 5-10 fasttech chip 294PK en 501NM met filmpje #18065261Ja Maarten heeft de meeste ervaring met alu lassen. Bij ons wordt bijna alleen rvs gelast door de andere.
Heeft ie netjes gedaan weer :Dsnap niet dat iemand dat risico wilt nemen, een nieuwe riem kost €35.
Zelfs al ligt ie er pas 5k op zou ik het risico niet nemen.9 september 2012 om 22:27 In reactie op: S40 T5 project 5-10 fasttech chip 294PK en 501NM met filmpje #18065256Dank je Raymond! Bevalt de omega nog steeds?
ff afspreken met je dealer dat hij het doet als laatste klusje op dag1 en dan dag2 als eerste olie erin en dan buiten zetten, droogt het toch zeker 14 uur.
iemand die een beetje service verleent wilt dit vast wel doen. kan de auto op de brug blijven, voor hem geen extra werk. Worden de boutjes niet te vast gedraaid?De turbo krijgt dan koelwater van een ander punt volgens mij wat kouder is. Wel een aantal keren
besproken op het forum. Link naar Mtech waar het te koop is:http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=161035&lhid=&lvid=&mid=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien in de UK voor minder te koop, of iemand die het zelf gemaakt heeft.
Gemodificeerd koelslangpakket tbv Turbolader van Z20LET motoren. (Betere waterkoeling)
Deze koelwaterroute geeft de Z20LET Turbolader een veel betere waterkoeling. (het originele oude systeem geeft onvoldoende koeling, waardoor de Z20LET Turbolader sneller sneuvelt)Inhoud van de kit:
– slang van radiateur naar motor met aftakking.
– Metalen distributiepijp– slang van radiateur naar expansievat
– stalen leiding comressor inlaat
– stalen leiding compressor uitlaat
– 4x koperen afdichtring
– slang toevoer-aansluiting naar compressor
– InbouwbeschrijvingDe set is zeer gemakkelijk aan te sluiten en geeft uw turbolader een veel langere levensduur.
4 september 2012 om 22:18 In reactie op: nieuwe turbo gemonteerd, nog een paar vragen erover #18063341Ik heb um ook even laten draaien zonder dop, tot het een graad of 85 toen een paar keer een beetje gas op luchtbellen
die er evt in zitten eruit te krijgen, daarna dop er goed opdraaien idd.Heb je met plaatsen van de LEH ook de koelleiding modificatie gedaan, lijkt me voor op het circuit ook belangrijk.
2 september 2012 om 19:41 In reactie op: koelstof systeem opc zafira a / stationair aanstaan probleme #18055095al uit laten lezen?
toerental sensor, of is er iets van een gasklep positiesensor?
@arjontje wrote:
@Basgsi wrote:
owkee is dat weer veranderd. Ze blijven bezig haha.
Ga je idd een turbo of iets dergelijks toevoegen, kom je er bij de klpd niet meer weg, die hebben meestal wel genoeg kennis.
Toen ik de astra V6 nog had wilde ze wel ff onder de kap kijken, omdat met opvragen ze V6 hoorde. Waren liefhebbers en vonden
het wel intereressant, dat ik vlak ervoor 220+ reed op de A18 heb ik maar niet gezegd haha.Gelukkig zag ik ze in de verte.Heb zoals mij al een coupe turbo kunnen ze nooit bewijzen dat je over die 20% heen gaat, aangezien ze geen testbank hebben.
met de volvo ga ik straks stijgen van 220pk naar hopelijk 300 dat is 36% en koppel van 320NM naar 500NM maar ga er toch zeker niet
mee naar de RDW aangezien de motorcode hetzelfde blijft. Maar bedankt voor de info, toch goed om te weten.sorry voor -offtopic
Die volvo is dus van jou. Mooi ding. :thumbup
Zag hem al een tijde bij jullie op de oprit staan.Ja heb hem nu een aantal weken, en bevalt erg goed!
sorry voor de -offtopic
Als je er daadwerkelijk mee doorgaat, wordt het een uitgebreid project met veel foto’s?
Vind het nog altijd leuk te volgen.als er een lampje brand eens laten uitlezen… Iets is niet goed.
als het doorgaat wel leuk om weer te volgen, en mooi dat er hulp/advies met kennis op het forum is :thumb
28 augustus 2012 om 20:32 In reactie op: 2 vragen astra g cabrio coupe luchtfilter en onder spoiler #18061562ik heb het een keer nagevraag en was dacht ik +/- €45………… per deel (2stuks)
Zou ff rustig op ebay kijken en niet de hoofdprijs betalen. hier wat op een rijtje van lippen en bumpers:
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-Cabrio-Coupe-Frontstosstange-Lippe-inkl-Nebelscheinwefer-/200809909558?pt=DE_Autoteile&hash=item2ec1340d36″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-OPC-Stosstange-Frontschurze-guter-Zustand-X20ER-LET-LEH-Coupe-GSI-/180956307164?pt=DE_Autoteile&hash=item2a21d61edc” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Lippe-fur-Stosstange-Spoiler-Frontschurze-von-Opel-Astra-G-Coupe-/180960964407?pt=DE_Autoteile&hash=item2a221d2f37″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mooi dat de ombouw is gelukt, gefeliciteerd.
Het is niet nodig, maar verschil is echt groot. Ik heb contact op genomen met miruni van het forum. zou je
hem een U2U kunnen sturen, over wat het kost. Ik ben erg tevreden en ook de prijs is goed. Hij kan de auto ook
helemaal dataloggen zodat hij ook alles kan controleren of het goed is. En ik heb een uitdraai van de rollenbank erbij.
Wel goede bougies erin, anders trekken ze het niet na een chip.Na het chippen is een grotere intercooler de volgende stap mocht je verder willen gaan.
Hij kan misschien beter iemand ff vragen van het forum die in de buurt woont om
ff mee te helpen, dat de laatste dingen goed gebeuren en hij kan rijden. En zeg laat gelijk
chippen, je weer niet wat een verschil het is :vertagHey, leuk mijn vorige auto weer te zien. Veel plezier ermee, airco al een beetje gebruikt?.
Je oom nog blij met de velgen, of heeft hij al een stoep te pakken gehad?
Ik ben nog steeds “opzoek” naar de bon, mocht ik hem vinden stuur ik hem op, maar ben een beetje
bang dat ik hem perongeluk heb weggegooid :cry28 augustus 2012 om 18:01 In reactie op: 2 vragen astra g cabrio coupe luchtfilter en onder spoiler #18061558of ebay in de gaten houden. Ik had vorig jaar een complete turbo bumper gekocht voor de onderlip voo €80 ofzo
maar de onderlip hadden ze extra vast gemaakt, en was niet netjes los te halen, dus weer doorverkocht. maar ze staan er wel.lampje hoort niet te branden, slecht lopen kan kloppen, doet mijn coupe ook als de acuu eraf is geweest.
Een stukje rijden is het voorbij. De sensoren moeten dan ingeregeld worden. Maar afslaan deed ie bij mij niet,
ook geen lampje aan. Ff uitlezen, zou er niet mee gaan rijden als je niet weet wat ie als foutcode opgeeft.
De labdasonde connector wel weer erin gedrukt?owkee is dat weer veranderd. Ze blijven bezig haha.
Ga je idd een turbo of iets dergelijks toevoegen, kom je er bij de klpd niet meer weg, die hebben meestal wel genoeg kennis.
Toen ik de astra V6 nog had wilde ze wel ff onder de kap kijken, omdat met opvragen ze V6 hoorde. Waren liefhebbers en vonden
het wel intereressant, dat ik vlak ervoor 220+ reed op de A18 heb ik maar niet gezegd haha.Gelukkig zag ik ze in de verte.Heb zoals mij al een coupe turbo kunnen ze nooit bewijzen dat je over die 20% heen gaat, aangezien ze geen testbank hebben.
met de volvo ga ik straks stijgen van 220pk naar hopelijk 300 dat is 36% en koppel van 320NM naar 500NM maar ga er toch zeker niet
mee naar de RDW aangezien de motorcode hetzelfde blijft. Maar bedankt voor de info, toch goed om te weten.zover ik weet is de datum van voor 1997 helemaal vrij tot 40%. Ga je over dat vermogen heen of verander je de motor dan moet je gaan keuren bij een willekeurig rdw station, die niks voorstelt als het netjes is ingebouwd. Vanaf 1998 geld de 40% regeling en moet je naar lelystad voor de testen als je eroverheen gaat. blijf je eronder zou ik me er niet druk om maken, of het aantal cylinders veranderd dan ook naar een willekeurig rdw station.
voorbeeld, mijn coupe turbo is van 192pk naar 248 pk gegaan, dezelfde motor, alleen een andere turbo. Blijft onder de 40%, dus hoef er niet mee naar de rdw.
en ook al zou ik met 300pk gaan rijden en er dus overheen ga, kunnen ze dat nooit zien…. Het gaat vooral om bmw e36 die van een 316 naar een 328 gaat bv.
Als je de kap open doet ziet iedereen dat dat niet klopt.de compressor kun je weer doorverkopen. Maar als je doorgaat hoef je niet naar de rdw, pas bij >40% vermogens stijging,
dus alles tot 224pk hoeft niet. maar zolang het originele blok erin ligt maakt het niet veel uit. Maar informeer goed bij mensen
die het gedaan/ geprobeerd hebben. Want wat ik heb gelezen komt er veel meer bij kijken dan ombouw naar turbo die op lage druk draait.Mijn mening is de auto verkopen en een OPC II of een coupe turbo :vertag kopen. Leg €2000 bij
en je hebt dan een veilige 250pk. Voor ombouw naar compressor wil je het goed doen ben je denk ik het dubbele kwijt.ga maar ff langs de dealer en haal zon clipje voor 20 cent ofzo, want dit gaat uiteraard los komen….
waarschijnlijk hetzelfde probleem wat ik had bij mijn opc, de binnenste homokineet kapot,
deze is niet los te koop, wordt een complete as. Ik had het geluk dat er 1 op de sloop stond met goede assen…..
Bij de dealer een complete as is 350 ofzo :shock:daar heb je ze voor €100 idd vind ze alleen niet netjes aansluiten onderaan de rugleuning, maar het is ook geen geld….
-
AuteurBerichten