Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2012 om 16:05 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008607
Sorry voor de late reactie heren, was afgelopen weekje met de motor naar duitsland.
Ik zal er rekening mee houden met de montage :thumb
27 april 2012 om 16:22 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008605bedankt heren, ik ben geholpen :D
26 april 2012 om 09:42 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008602Kijk heren hier heb ik nog is wat aan :thumb
De kleppen en keeringen etc. zijn door het revisie bedrijf geplaatst, zelf moest ik alleen de nokkenas en de veren monteren.
Wat dat nut betreft daar was ik inderdaad wat voorbarig mee, heb er nog een 2.4 kop bij gekregen en hier zagen de seals er ook gewoon nog prima uit.Nog bedankt voor de heldere uitleg.
25 april 2012 om 19:27 In reactie op: cih 2.4 ombouw- met spoed, bout voorkant krukas poelie #18008600Dankjewel kees, dus als ik het goed begrijp spie op de kruk as recht omhoog. Nokkenas puntje afstemmen op het gleufje. Daarna als het op de goede stand staat de ketting erom, en tot slot de tuimelaars vastdraaien.
Bedoelde inderdaad de schermpjes rond de veren van een 1900, zal wel niet zo belangrijk zijn zie er ook het nut niet van in.
Dankje :thumb
:jerry
Beetje late reactie… Heb de manta gekocht van een jongen die met z’n vriendengtiep kevers en vw t1 busjes restaureerd misschien dat je dat bedoelt?
Verder is de motor toch wel aan z’n eind. Loopt vrij slecht, trilt aan alle kanten en zuipt olie.
Wil graag een ander motorblok zit zelf te denken aan een 2.4 komen sowieso webers op. heeft iemand nog een mooi blokkie liggen?
8 januari 2012 om 17:28 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969750@Kermitkiller wrote:
kan ik niet melden dan is de verrassing eraf
je hebt pm
Doe mij ook ff ene pm, lijkt me wel wat
oke bedankt, ga ik zondag ff prutsen
Oke, ik heb weliswaar geen b maar een a… maar het zal wel niet veel schelen.
ER zitten bij mij alleen een stuk of 8 gaten over de breedte van de bovenkant van de spoiler, zou dat stevig genoeg zijn i.v.m trilligen ofzo?
2.0 E dacht ik
met dat zelfde spul waarmee je ook binnenspiegels oid op je raam plakt, is een tube van bison… hebben ze bij elke bouwmarkt
heb eventueel ook nog 2 klapruitjes liggen als het met a – manta – turbo niet lukt
bedankt voor de uitleg top :thumb
alleen nu de volgende vraag, hoe ga ik in godsnaam aan dat tussenstuk komen :P
@RISL wrote:
Okay, en dat is dus om sneller warme lucht in het interieur te hebben?
nee heeft te maken met het bevriezen van de carb bij een temp van een paar graden boven 0
als ik zo naar m’n manta kijk zit er op het uitlaatspruitstuk een buis waar een slang overheen geschoven kan worden en deze wordt met het luchtfilter verbonden
alleen ik heb geen idee waar de hendel zit om te schakellen tussen winter/zomer? ken er op internet ook niks over vinden
motorsteunen, carterpan, vesnellingsbak etc moet je allemaal van een 1.8s blok gebruiken…
alleen zie er maar is aan te komen.Staan op marktplaats 2 motorsteunen voor 50 euro per stuk….
koppeling volgens mij van een cih 2.4 nemen.
maar alles staan op mantablog.nl zoals al eerder genoemt is
ff kijken naar c20xe in manta B ombouw
Ik zou gewoon voor een c20xe gaan, dan kan je die van mij ook gelijk doen :angel
oke, alleen na het ontluchten is er op de 1 of andere manier toch lucht in het systeem gekomen…
waarschijnlijk moet ik het probleem dan ergens anders zoekenIk had nog een reserve hrc liggen, die zet ik er morgen even op en dan nog maar een x ontluchte en kijken of het nu wel goed blijft.
bedankt voor je reactie :thumb
heb je joost weer aan het werk gezet roy
Helaas heb ik het niet liggen, sta op het punt om het te kopen van iemand. Spruitstukken zijn voor liggende carbs, zeg maar 2 korte losse spruitstukken. Kan er nu ff geen foto van uploaden. Maar wat bedoel je precies met uitlaatflens aansluiting? En heb ik verder nog iets nodig buiten het gasmechanisme? Ander thermostaathuis ofzo?
Bedankt voor de hulp, dit is vrij nieuw voor mij zit meer in het motor wereldje
mvg Bas
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een manta, een 1.9s uit ’74. Heb hiervoor een half jaartje calibra gereden, maar een manta is toch vetter king:
Zitten wel een paar roestplekjes op maar dat valt wel te verhelpen. De motor loopt nog niet echt lekker vooral bij vochtig weer weigerde die af en toe dus heb de verdelerkap, rotor, contactpunten condensator en bougie kabels vervangen. Af en toe spuugd die nog wat benzine uit de carburateur, dus denk dat de ontsteking ook niet helemaal op tijd staat… hier heb ik weinig kaas van gegeten dus dat besteed ik maar uit.

tuurlijk wil ik de oplossing met jullie delen :angel
er zat teveel speling op het mechanisme onder de vacuumpomp en door er 2 ringetjes er tussen uit te halen kon ik de speling wegnemen.het het probleem al opgelost, topic kan dicht
zoals ik het nu begrijp is het vacuum deel wat aan de carb zit puur voor de stand van de choke, en wordt de 2e trap bedient d.m.v een u stang die in de carburateur zit?
contactpuntjes en condensator heb ik inmiddels al gevonden, alleen ik begrijp nog steeds niet welk deel van de carburateur de 2e trap aanstuurt.
Beste opel liefhebbers
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een calibra 2.5 v6. Staat 195dkm op teller.
voorlopig geen grote plannen, behalve de dakspoiler en kofferbak spoiler verwijderen, mochten hier nog mensen in geinteresseerd zijn…
Misschien in de toekomst nog een rieger breedbouw kit erop, mocht de financiering het toelaten. Ben ook maar een student, en m’n grootste hobby zijn toch motoren.


m’n honda cbr 600 f sport :D

-
AuteurBerichten