Bas_nl

Aangemaakte reacties

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Bouten van de vooras loskrijgen #17544200

    Hmm een paar minuten rammelen met een luchtsleutel? Ik heb maar een van kinzo dus is niet de beste kwaliteit maar ik zal eens proberen.
    Overigens zit de bout in een draagarmrubber met zo’n stalen bus erin dus als je kracht zet is het net een veer.

    In reactie op: Bouten vliegwiel #17541316

    origineel gepost door jblfreak
    opel dealer?

    heb k pas nog gedaan en die dingen kosten echt niets

    en in de poelie kunnen gewoon m8

    zaten bij mij rvs inbusjes in (wel met kopervet)

    Rvs bouten zijn wel wat zachter dan gegalvaniseerde bouten maar volgens mij is het aandraaimoment niet zo hoog dat je ze kapot zou kunnen draaien.

    Mijn vliegwiel zit er wel weer op maar ik heb gewoon de oude bouten gebruikt en met loctite vast gezet. Ik las alleen hier op het forum dat da niet echt de bedoeling is om die bouten te hergebruiken.
    Ik zag trouwens dat mtech ze ook had maar ik zal eerst eens bij de opel dealer hier in de buurt eens proberen.

    In reactie op: Ervaring Oud & Nieuw Type SFI Vervanger Mtech #17535280

    Is dit een orginele van Mtech? Dat kan ik me namelijk haast niet voorstellen!
    De foto’s zijn niet super duidelijk maar als ik die lasnaden zo zie, is dit om te janken. Dit kan iedere beunhaas netter maken!
    Ik weet niet of het vermogen kost maar zelf zou ik het hebben volgelast en dan netjes vlak schuren. Al is het alleen maar voor het idee.

    In reactie op: moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?) #17533167

    Volgens mij kan je gewoon een losse brandstof pomp gebruiken. Ik zou deze lager hangen dan je tank (bijv. onder de auto)en het liefst zo dicht mogelijk bij de tank. Je kan namelijk maar met max 1 bar aanzuigen maar pompen kan je met met een vele male hogere druk.
    Als je de pomp dan onder je motorkap zou bouwen lijkt mij dat deze het nog wel eens zwaar kan gaan krijgen. Zeker als deze dan ook nog eens hoger hangt als de tank.

    In reactie op: onderdelen kadett c2 van 78 #17531343

    origineel gepost door thierryalen
    hey ik zoek nog een paar onderdelen van een kadett c2 van het jaar 78 onder anderen:
    een vloermat
    een dakmat
    een middenconsole met 4 meters
    en een toerenteller meterke
    wie 1 van die zaken heeft liggen laat dan iets weten

    in elk geval bedankt

    Ik zou gewoon MP in de gaten houden.
    Maar voor dat middenconsole met 4 meters en een tellerbak met toerenteller zal je wel flink in de buidel moet tasten. Dit zijn namelijk delen die zeer gewild zijn en waar er niet zoveel van zijn gemaakt.

    In reactie op: Vraagjes ombouw c20xe #17531458

    Ik ben zelf ook bezig met een c20xe in mijn c kadett city te leggen. Moet je hier maar eens kijken:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109078

    Ik heb het geluk gehad dat het blok al in een c-kadett heeft gelegen, dus alle onderdelen die moeilijk aan te komen zijn had ik al. Ik denk als je alles nog moet gaan zoeken dat je nog wel even bezig bent.
    Maar als het klaar is heb je wel een leuk stukje speelgoed.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499974

    Zo weer even een update met wat foto’s. Gelukkig begint het een beetje op te schieten.

    Het blok is gelukkig weer in helemaal in orde gemaakt. Het blok is niet open geweest want het liep en klonk gewoon goed en iets wat goed is moet je vanaf blijven. Ik heb wel het volgende gedaan.
    -Nieuwe distributieriem en rollen
    -nieuwe koppeling (sachs) want deze was helaas helemaal op.
    -Andere nokkenas aan de inlaat zijde. Omdat ze het blok verbeunt hadden naar een ontsteking op de distibutie deksel hadden gebouwd, hadden ze de nokkenas waar de orginele ontsteking in valt dicht gemaakt met een alu prop.Ik denk dat ze bang waren dat het blok zou gaan lekken. Deze prop hadden ze geperst/gelijmd dus kwam er met geen mogelijkheid uit.
    – Het onderblok gespoten, diverse delen glasparel gestraald en wat delen gepolijst.

    Dit is het resultaat

    Achteras was al helemaal klaar maar dit is het resultaat

    Het blok was er in gelegd met oude lagers als vulringen :fy1
    Dus even fatsoenlijk schijven gedraaid die ook beter passen.

    De koni’s waren eerst meer bruin dan geel dus dat heb ik ook maar even aan gepakt. Zelfs met nieuwe stickers :D

    Dus als het mee zit kan ik volgende week mijn spullen verhuizen naar een garage bedrijf van een maat van mij en dan kan de ombouw beginnen.

    In reactie op: city rdw gekeurt op 6 pitter #17523233

    origineel gepost door pipo
    jep was veldhoven.maar volgensmij wisten ze er daar ook nog niet zo veel vanaf.maar de keurmeester die ik had was best antosiast vond het wel appart.hij keek wel een keer omhoog toen ik zei dat het orgineel en 55 pk motor was:P
    hij zei das 3 keer zo veel
    :o

    Heb je veel aangepast / verstevigd? Bijv. vooras doorlassen, draagarmen verstevigd etc. Of is het gewoon allemaal orgineel?
    Zelf heb ik niet echt veel gedaan aan verstevinging, uiteraard ga ik wel mijn remmen aanpassen. Als ze daar niet zo nauw kijken dan ga ik natuurlijk ook zorgen dat mijn dat mijn 1.2n city een c20xe city op kenteken wordt.

    In reactie op: city rdw gekeurt op 6 pitter #17523230

    Ben je bij de RDW in Veldhoven geweest?

    Als ze namelijk al een 6 pitter met bijna 180 pk goed gaan keuren in een city moet een 2l 16v met 150 pk toch ook niet zo’n probleem zijn.
    Dat zou voor mij goed uitkomen want dan kan ik mijn city ook gewoon helemaal legaal maken als ie straks af is.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499973

    Ik ben alvast wat spullen aan het opruimen/ verkopen want het kost toch allemaal wat meer geld maar vooral veel meer tijd.
    Maar om nog het een en ander te bekostigen wil ik ook een onderlip van volgens mij een gt/e verkopen.
    Echter ik heb geen idee wat ie waard is.
    Hebben jullie enig idee?

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499969

    Zo weer even dit topic weer wat omhoog halen.
    Ik heb geen foto’s maar ik heb niet stil gezeten. Inmiddels is mijn achter as helemaal af, voor as is bijna af en ik ben inmiddels aan mijn blok begonnen.
    Dankzij Arno van het forum hier heb ik mijn blok weer helemaal terug kunnen bouwen naar een orginele 16v kabelboom. Hij was zo vriendelijk om niet alleen zijn spullen voor een schappelijk prijs te verkopen maar ook mee te kijken want zo’n c20xe is toch wat anders als een 1200tje. Als nog mijn dank daarvoor :wors

    De belangrijkste reden dat ik alles weer ombouw is dat de ontsteking voor op de distributiedeksel gemaakt was, en de rotor was rechtstreeks op de nokkenas poeli geschroefd. Volgens mij stond de ontsteking helemaal los van de computer en voor zover ik kon zien was er geen mogelijkheid tot afstellen of vervroeging van de ontsteking. Als je een keer snel gas gaf verslikte de motor zn eigen ook en zo krijg je er natuurlijk nooit geen vermogen uit.
    De koppeling was helaas ook versleten. Gelukkig kon ik van een bekende een zo goed als nieuwe sachs koppelingsplaat en drukgroep kopen voor een paar tientjes. Is een sachs koppeling altijd een versterkte koppeling????
    Het blok is van buiten weer netjes gemaakt en onderdelen gestraald en/of gespoten. Ook heb ik inmiddels mijn kleppendeksel gepolijst. Foto’s van het resultaat volgen nog.

    Weet iemand hoe ik kan controleren of die 3 kleine metertjes onder het dashbord nog werken? Kan ik daar op een manier veilig spanning op kan zetten zodat ik kan zien dat ze werken.
    Kan ik deze zo op de kabelboom van een c20xe aansluiten?

    In reactie op: plaatsing karburators #17514159


    en de voorachteras moet minimaal van een 1.6 zijn

    gr.

    De vooras van een 1200 is toch bijna identiek aan een 1600 met uitzondering van de remmen en de stabilisatorstang???
    Of heb zie ik dat verkeerd?
    Je kan natuurlijk ook een 2.0 16v klepper in bouwen, is maar een klein beetje meer werk maar heb je wel weer veel meer pk’s.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499968

    Ik snap ook niet goed waarom opel destijds een andere bodemplaat heeft gemaakt voor de city en caravan. Ik hoop niet dat ze het hebben gedaan voor ruimte besparing want dit is echt minimaal. Ik heb helaas nog pics van het hele eind resultaat maar ze zitten echt niet in de weg.

    Het was 2 dagen doorwerken maar het zit er wel naar mijn zin goed in. Dit was toch wel 1 van de dingen waar ik tegenop zag. Want flexen in mn goede kadett is echt niet mn hobby. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

    Heeft er iemand trouwens het wachtwoord van de Haynes manual van de c20xe??? Dit lijkt me wel handig aangezien ik zeer binnenkort aan mn blok ga beginnen.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499963

    Zo even een weekje mn andere hobby uitgeoefend dus deze week kon ik er weer tegen aan.

    Ik heb mijn achteras klaar gemaakt, mijn vooras van mijn donor kadett losgeschroefd (natuurlijk mn klauwen open gehaald) en de mutsen van de sedan in mijn city gelast.
    Zo als beloofd zal ik even toelichten hoe ik dit heb gedaan.

    In de city zitten “afdekplaatjes” gepunt last die met een klein beetje moeite er zeer makkelijk uit te halen zijn.

    Tectiel en alle rotzooi verwijderen om de puntlassen te zoeken.

    Puntlassen uitboren. Daar even aan de voorkant ook even inslijpen en dan een grote hamer pakken en slaan. Dan valt het dekseltje er zo uit.


    Hmm gat in mn city. Niet echt mijn hobby.

    Malletje maken van karton en aftekenen maar. Echter van buiten af slijpt het makkelijker alleen kan je heel moeilijk de positie van de mal te bepalen. Daarom heb ik van binnen uit aftekend en links, rechts en boven een klein gaatje van binnen uit geboord. Zo weet je hoe je de mal buiten op de wielkast moet leggen en kan je hem aftekenen en uitslijpen.

    Misschien niet zo duidelijk te zien maar er zitten 2 snedes in. Ik heb misschien wel 100 keer gemeten en gepast voor dat de slijptol er aan te pas kwam.

    Even met de dremel de bovenste ronding uitgesneden.

    Na een paar keer passen, meten en slijpen is dit het resultaat.
    Toen alles naar mijn zin was heb ik de muts erin last. Doordat ik alle puntlassen had ik rondom de muts al had uitgeboord kon ik deze weer mooi vollassen.

    Even een fotootje van de andere kant in de epoxy primer.

    Lassen vlak geslepen, in de epoxy primer en de naden afgekit.

    Inmiddels zijn de mutsen zwart gespoten en is alles afgewerkt. Van het eindresultaat zal ik morgen nog even een fototje schieten.

    Volgende week komen de vooras en het blok aan de beurt.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499959

    Even weer een kleine update.
    En zoals altijd valt het toch allemaal weer wat tegen maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.

    Inmiddels zijn is de achteras er onder uit en gestraald. Ik had al gezien dat de schotels van deze achteras wat slecht waren maar na het stralen was het helemaal om te janken.

    Overigens vond ik dat het slecht gestraald was maar daar kwam ik pas achter toen ik weer thuis was. Ik heb dit laten doen bij van Berlo in Geldrop en dat is ook meteen de laatste keer geweest.
    Aangezien ze te slecht zijn om nog op te knappen ga ik maar 2 nieuwe schotels bestellen. Aangezien het een 1900 gte achteras is denk ik wel dat het loont om wat schotels over te lassen.

    Verder ben ik bezig geweest met de uitlaat vakkundige te repareren. Ik had ook wel een nieuwe kunnen kopen maar ja het geld groeit mij ook niet op de rug. Boven kost het lassen mij niks en tijd heb ik nog genoeg dus ja dan maar bakken en braden.

    Even wat reparatieplaat rondom het slechte stuk gelast. Dit gaat wel weer een paar jaar mee. Als mijn kadett dan nog loopt kan ik altijd nog een rvs pijp er onder hangen.

    Als laatste heb ik de mutsen eruit geslepen. Dit viel nog niet mee omdat er er chasisbalk in de weg zat en mijn slijptol daar niet echt gemakkelijk tussen kwam.
    Maar na een tijdje slijpen, wrikken en kappen moesten ze er toch aan geloven.

    Ik heb er vast 1 klaar gemaakt om er in te lassen. Aangezien ik nog zon beetje een halve wielkast aan de muts had hangen heb ik alle punt lassen door geboord om daarna al het overtollige plaatwerk weg te kunnen halen. Daarna met een verfstripper de kit en tectiel warm gestookt zodat ze makkelijk er af te schrapen was.
    Als laaste nog even in de straalkast zodat alles schoon is om straks te lassen.

    Morgen ga ik proberen om vast 1 muts in mijn city te lassen. Als het gelukt is komen er wel weer foto’s.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499957

    origineel gepost door robbyrood
    C20ne:
    krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaar

    C20xe :
    krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilter

    kan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..

    Verder een leuk project!

    Ja maar denk niet dat een c20ne draadboom beter loopt op een c20xe. Anders hadden ze die draadboom niet eens aangepast vanuit de fabriek en hadden ze geen hele nieuwe draadboom en computer te ontwerpen.

    Als het goed is krijg ik vandaag een complete c20xe kabelboom met gechipte computer voor een schappelijke prijs. :D

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499954

    Ja op die foto kan je zien hoe het bij mij ook moet worden. Ik hoop alleen wel dat ik uit kom met mn benzine tank.

    Gisteren de achteras en uitlaat er onderuit gehaald.
    De achteras breng ik morgen weg om te laten stralen dan zie ik wat ik nu eigenlijk heb.

    Heeft er iemand foto’s van de motor steunen van een 16v die in een c-kadett ligt?
    Ik kwam er namelijk achter dat ik 1 alu motorsteun heb en 1 plaatstalen. Onder deze stalen motor steun lag ook een lager als op vulling :hmmz :thumbdown
    Dus ik ben benieuwd hoe andere dit gedaan hebben.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499950

    Dat kan wel kloppen dat ik dan een keer bij jouw ben geweest. Was jij niet ook keurmeester???

    Maar ik heb net ff zitten kijken in een andere topic waar al die foto’s van die 16 kleppertjes staan en ik zie nu wat je bedoeld. Ik neem aan dat het inlaatspruitstuk wel gewoon van een 16v is??

    Maar ik heb dan wel intresse in die computer, kabelboom en luchtmassa meter. Ligt een beetje aan wat je er voor wilt hebben. Maar laat dat maar even weten via u2u.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356667

    Ik heb al een week geleden een u2u berichtje gestuurd naar saiko maar ik heb nog niks gehoord.
    Heeft iemand anders nog de wachtwoorden van de manuals?

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499948

    origineel gepost door asconiakkefietje
    ik zou gaan kijken naar een andere achteras….
    die moeten er ook nog zijn…. en anders een dikke van een b kadett of gt past ook…
    kun je achter ook nog eens een stukje breder gaan als je wil…

    hoe doet de 1200 achteras uit veghel het eigenlijk onder je city?:P

    Haha…. ja de as is nog steeds heel en maakt geen rare geluiden.
    Maar er zit al een 1900 gte achteras onder mijn donor kadett dus deze komt ook onder mijn city te zitten.

    @ rabbitopc
    Hoe zie je dat het een luchtmassa meter van een 8v is???
    Er zat namelijk ook een computer aan van een c20ne van een vectra volgens mij. Die gast waarvan ik alles heb gekocht zei dat een 8 klepper wat schadelijker liep en daardoor zou je met een 16 klepper meer vermogen hebben.
    Kan dit kloppen?? Ik heb er ook nog een computer bij van een e-kadett c20xe, dit zal dan wel de orginele computer geweest zijn.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499944

    Zo vrijdag de eerste stap gezet namelijk de c20xe eruit halen.
    Het electronica gedeelte losmaken en merken viel me erg mee. Het waren minder kabels dan ik dacht.
    Alleen ik had eigenlijk gedacht dat ik de motor en bak samen eruit kon halen. Maar dat viel toch wel even tegen. Gelukkig kon ik de auto even op de put zetten om zo de bak los te maken maar echt makkelijk ging dit niet.
    Nadat de bak los was kon het blok eruit.

    Dit was het resultaat na een paar uur sleutelen.

    Even het blok eruit takelen.

    Zoals je ziet was ik in de veronderstelling dat de takel hoog genoeg zou zijn dus had ik de spanbanden om mn blok vrij lang gelaten. Helaas kwam het blok zo niet hoog genoeg. Dus alles weer even terug op zn plek gezet en de spanbandjes korter gemaakt.

    Even snel wat steunen gebakken van wat oud ijzer.

    Nu kan ik beginnen aan het opknappen van het blok. Ik ga het blok niet helemaal reviseren want het blok loopt gewoon goed. En als het werkt kan je er het beste gewoon van af blijven, zo denk ik temminste

    Maandag ga ik de achteras er onderuit halen en wegbrengen om te stralen en te poedercoaten. Ik ben wel benieuwd hoe lang dit gaat duren aangezien we hier een week de bouwvak zitten.
    Ook hoop ik deze week de mutsen over te kunnen lassen. Daar zal ik wel weer wat foto’s van maken.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499941

    Ja ik haal de mutsen uit de sedan door waarschijnlijk heel de wielkasten er uit te slijpen. Dan even zoeken naar de puntlassen waar deze mutsen vast zitten in de wielkast en deze doorboren.
    Bij mijn city zitten op de plek waar normaal de schokbrekers zitten plaatjes in gepuntlast. Als ik deze netjes er uit haal dan passen de mutsen van de sedan er zo in. Een paar maanden geleden heeft een maat van mij dit ook zo gedaan bij zijn city. Dit ging makkelijker dan gedacht, maar deze kadett hing wel op z’n kop in een spit en was helemaal kaal. Bij mij zal het wel wat moeilijker gaan maar ik weet in ieder geval al hoe het zit en hoe het moet.
    Tuurlijk maak ik hier ook foto’s van.

    Op deze foto kan je in ieder geval al zien wat er uit moet.

    Misschien niet zo duidelijk te zien maar de kofferbak is goed rot, als je er in gaat staan zak je er zeker doorheen.

    Ik heb voor deze auto 1250 euro betaald. Daarbij zat dan ook nog 6 grote remtangen en zo’n rubberachtige onderlip van een gte. Ik vond dat dit een hele schappelijk prijs is. Echter er zal nog wel een paar honderd euro’s bij komen want alleen een spanrol, distibutieriem en waterpomp is al 200 euro. Dan ook nog mss schijven en blokken, wat verf etc. Als ik alles klaar heb zal het de ombouw rond de 2000 euro komen. Maar ja dan heb je wel iets leuks.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499935

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    als die bak van een manta is is het waarschijnlijk een getrag 240
    uit n manta 1.8s

    is geen slechte bak
    maar wel heel anders als n 265

    maar die zaten dan weer niet standaard in een manta;)

    je kunt het snel genoeg zien

    kan het vliegwiel huis er afgehaald worden
    heb je waarschijnlijk een 265

    is dat 1 geheel met de rest van de versn bak behuizing ist geen 265;);)

    Kijk das handig aan zo’n forum, zo leer je nog eens wat.
    Als het blok en bak eruit is zal ik het wel zien. Uiteraard zal ik ook wat foto’s maken.

    De auto heb ik opgehaald in Honselersdijk vlak bij Hoek van Holland.

    Meer foto’s en uitleg komen hopelijk in de loop van de week.

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)