Bas_nl

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: kleppendeksel schoonmaken en weer laten blinken? #17651205

    Even een klein voorbeeldje.

    Deze kleppendeksel was eerst helemaal nog gelakt, dus eerst met verfafbijt aan de gang, daarna schuren 150 met een excentrische schuurmachine,240 met kleine vlakschuurmachine, 320 waterproof, 600 en als laatste 1000. Dan heel even met een lappenschijf met wat polijstpasta erover heen en klaar.

    In reactie op: kleppendeksel schoonmaken en weer laten blinken? #17651204

    Ik neem aan dat je kleppendeksel al gepolijst is?
    Dus gewoon blank ongelakt alu.
    Als er er dan van die witte punten in zitten kan je proberen met wat waterproof schuurpapier de deksel op te schuren en dan weer met een lappenschijf en polijstpasta alles weer netjes polijsten.
    Maar meestal blijven er dan toch nog wat puntjes in zitten.
    Het mooiste is dus op de deksel weer helemaal opnieuw te polijsten dus eerst grof schuren en dan steeds fijner en dan polijsten alleen dan ben je wel een paar uur zoet.

    In reactie op: Weber #17645734

    Er staat hier op het forum een dubbele weber te koop met spruitstuk. Dit is voor een 1200 n / s

    Maar waar moet die weber precies op komen? En die weber die je kan kopen waar komt ie vanaf. Als ie van een 1300 af komt past dit volgens mij niet op een 1200.
    Een 1200 heeft de inlaat boven op de kop zitten, een 1300 aan de zijkant.

    In reactie op: Weber #17645730

    Ik weet niet precies of een 1300n dezelfde inlaat heeft als een 1200n.
    ALs je niet weet wat een dxf is, is dat ook niet echt interessant voor jou. Dit is meer voor de doehetzelvers onder ons.
    Een dxf is namelijk een digitale tekening en die kan je gebruiken om bijv. een lasersnijder, watersnijder of freesbank mee aan te sturen, dat is het idee erachter. (meestal komt er nog wel wat meer bij kijken)

    Het is lastig om een bestaand spruitstuk aan te passen aangezien dit meestal gegoten alu is. Dit is heel lastig te lassen. Alles kan natuurlijk maar dan heb je wel de benodigde kennis en apparatuur nodig.

    In reactie op: Weber #17645728

    Ik heb eventueel nog een dxf met daarin de inlaatflens en flens van de weber. Als je deze laat snijden zou je zelf een spruitstuk kunnen maken. Scheelt weer 150 euro.

    Ik was dit namelijk zelf ook van plan om dit op mijn 1200 te bouwen. Alleen ik heb er toen van af gezien vanwege het brandstofverbruik en afstellen van zo’n carb komt nogal precies.

    In reactie op: Kadett c coupe 74 uit het slop getrokken #17602026

    Ik heb 13″ ats classics 7j en dat past gemakkelijk. Klauwen lopen nergens tegen aan en ik heb niks hoeven te veranderen.

    In reactie op: draagarmrubbers #17633432

    Moet het perse rubbers zijn of mogen het ook PU bussen zijn?
    Deze zijn er namelijk genoeg te krijgen!
    Op het OKCC forum is namelijk iemand een inkoop actie gestart die complete sets aanbied voor een redelijk prijs.

    In reactie op: Kadett c coupe 74 uit het slop getrokken #17602018

    origineel gepost door geezer
    Vooras is inderdaad anders.

    Ik heb zelf Alfa 75 klauwen met rekord 2.2 schijven op de dett en dat remt mooi.

    Barry (sniksnak) verkoopt op marktplaats 260×24 schijven die je kunt gebruiken in combinatie met kadett gsi klauwen. Plug&Play en remt volgens mij donders.

    Zijn gewoon aangepaste bestaande schijven dus niet zelf gemaakt :P

    Ik heb die schijven van barry onder mijn city zitten. Ik moet zeggen dat icm gereviseerde kadett gsi klauwen als een gek remt. Moet ook wel want zo’n c20xe geeft behoorlijk wat vaart aan mijn city.

    In reactie op: Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!! #17577326

    hallo rik.

    ik heb originele hoofdremcilinder, omdat ik klauwen gebruik zonder handremkabel heb ik een hydraulische handrem toegepast, ik heb vanaf mijn hoofdremcilinder een leiding naar remdrukregelaar, en vanaf daar een gevlochten leiding naar de handrem, die gaat weer naar de achteras met een t stukje. ik heb er geen problemen mee, alleen het ontluchen was vervelend werk.

    mvg Mats

    In reactie op: kardan vraag #17620255

    Een 1200 as is veel dunner dan een 1600,1900 of 2l as.
    Dat kan je ook wel merken aan het gewicht. Een 1200 as til je makkelijk op in je eentje, een 1600 as is toch wel een tikje zwaarder. Deze hebben ook groter trommels.

    Volgens mij heeft een 1200 as ook andere aansluiting op de aandrijfas. Een 1200 zit namelijk met flensen geschroefd en een 1600 as zit met een spline.
    Dat was mij in ieder geval opgevallen met mijn ombouw.

    Maar de verhouding kan je volgens mij nooit zien aan de buitenkant. Maar als je rijdt zal je dat wel merken want een 1200 heeft een veel kortere overbrenging dan een 1200 as dus dan vlieg je echt door de versnellingen.

    In reactie op: Time Attack Kadett Turbo #17612436

    origineel gepost door KERNI
    Ik ben er niet, geen tijd ;)

    Maar die ascona komt met zekerheid van Marc vd brand af ;)
    Vader van mats ……

    Ding gaat als een brandweer :D

    Gr.kerni

    Die ascona loopt inderdaad verrekkes, zoals wij dat hier zouden zeggen ;)
    Maar hij is door mark en mats gebouwd.

    Maar we zijn nu bezig met een andere inlaat te maken, kijken of dat nog iets scheelt qua vermogen. Het ziet er sowieso als 10 x beter uit. Hopelijk is dit nog af voor de toyo time attack.
    Ik ben in iedergeval benieuwd of je met een achterwiel aandrijver een beetje mee kan komen met de rest.

    In reactie op: Time Attack Kadett Turbo #17612422

    Ik ga er ook heen samen met een maat (asconac20let )van mij. Hij doet mee met een ascona B met c20let.

    Alleen nu maar hopel dat het niet regent want dan ben je met een achterwiel aandrijver nergens. Want we willen wel een fatsoenlijke tijd neerzetten.

    In reactie op: Kuipstoelen monteren in C Kadett #17597033

    Even een klein stukje uit de apk keuringseisen.

    De zitplaatsen van personenauto’s moeten
    deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. Bij
    personenauto’s die na 30 september 1971 in
    gebruik zijn genomen, moeten:
    Visuele controle. Indien sprake is van corrosie ter
    plaatse van de bevestiging geschiedt de controle op
    de wijze zoals bepaald in hoofdstuk 2, titel 2, van de
    Regeling permanente eisen.
    a. verschuifbare zitplaatsen in elke mogelijke
    stand automatisch zijn vergrendeld,
    b. verstelbare rugleuningen van zitplaatsen in
    elke mogelijke stand kunnen worden
    vergrendeld, en
    Onderdelen a en b. Visuele controle. Indien de
    vergrendeling in twee standen werkt blijft verdere
    controle achterwege.
    de voorste zitplaatsen, indien zij schar-nierend
    zijn, dan wel de rugleuningen van
    de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn,
    in de normale stand automatisch zijn
    vergrendeld.

    Oftewel de stoelen moeten deugelijk bevestigd zijn en als ze verschuifbaar zijn moet ze in elke stand vergrendeld kunnen worden. Als je dus maar in stand hebt is deze dus altijd vergrendeld. :D
    Ik ben geen apk keurmeester maar als ik dit zo lees lijkt mij dat het wel mag.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499989

    origineel gepost door Pablo
    Groep n niks?, staan nieuw op marktplaats voor 300, heb je een compleet systeem!
    Ga ik ook voor kijken ivm herrie en kentekenkeuring!

    Mijn spruitstuk is gemaakt voor 63,5 mm dus dan zou ik die ook weer moeten verlassen naar 54.

    Maar een motor demper er tussen bakken zou ook nog een mogelijkheid zijn. Maar welke pijp diameters zijn hiervoor gangbaar?

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499981

    origineel gepost door Pablo
    Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
    Ik kreeg de schuld ;)

    Ikke en hard rijden, dat gaat echt niet samen hoor :angel ;)

    Blok ligt er nu eenmaal niet alleen in voor de show.
    Maar ik ga nog wel een andere tussen demper proberen want dit is mij zelfs een tikje te luidruchtig.

    Iemand ervaring met de universele simons dempers? Dempen deze ook een beetje want ik kan maar 1 fatsoenlijk demper kwijt en een heel klein potje achteraan maar das niet echt een demper te noemen.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499978

    Deze ats classics 7j komen er op.

    Zo zien ze er onder mijn auto uit. Dit zijn alleen wel de velgen voor achter. Deze hebben een ET 3 en voor voor ET 20. Hier moet ik nog ff een paar bandjes voor halen.

    En een nog een 3.67 achteras ipv 3.44 dan moet ie echt goed door trekken.

    In reactie op: Ombouw C city naar c20xe #17499976

    Het project ligt echt niet stil, integendeel het is al bijna klaar. Maar ik ben ook deels verder gegaan op het okcc forum. Maar alles ligt er inmiddels in en het vertrekt als een dolle. Nou ben ik nog alleen met mijn overbrenging aan het spelen want deze is wat te groot.

    In reactie op: Brandstofdruk+type computer #17583126

    Ik moet nog eens kijken hoe het nu allemaal zit. Want heb nu weer een andere ecu er in zitten.

    Maar het is een GY computer waar niks aan gedaan is en die FP computer is gechipt.

    Ik had ook het idee dat ie niet lekker door wilde trekken in zijn 3, 4 en 5. Ik heb nu 13″ velgen gemonteerd en hij loopt nu even hard op de gps (200+) alleen hij trekt veel beter door in zn 3 en 4. Alleen in zijn 5 valt ie nu nog dood. Maar ik heb een 18s bak met een achteras met 3.44 overbrenging en dat is gewoon veel te lang. Van de week nog eens een andere as (3.67) monteren en kijken wat ie dan doet.

    In reactie op: Kadett c coupe c20let *WORDT VERKOCHT!!!! #17585868

    Dat gaan we vanavond ff overdoen want dit wordt nooit straks. De druppels siliconen staan in de primer. Als je daar lak overheen spuit blijf je die druppels zijn.

    In reactie op: Brandstofdruk+type computer #17583123

    Niemand???
    Is zo’n FP ecu die geschroefd is altijd zonder lamba aansturing of zijn daar ook weer verschillende types in??

    In reactie op: Kadett c coupe c20let *WORDT VERKOCHT!!!! #17585865

    Hey Mats,

    Goed bezig. Morgen gaan we weer verder dan heel de motor ruimte in de primer spuiten. Kijk maar uit want de coupe wordt straks nog strakker dan je ascona. ;)

    Oja en die blauwe c coupe is echt super mooi. Die is gewoon perfect.

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370181

    Ik heb laatst mijn c city omgebouwd naar een c20xe.
    Daarbij heb ik remmen gebruikt van een kadett e gsi. Ik heb nu schijven via MP gekocht van ene Barry. Dit zijn aangepaste geventileerd schijven van 260mm doorsnede en 25 dik.
    Dit is toch al weer een stapje groter dan de rekord remmen en ik moet zeggen dat het goed remt. Maar of het geschikt is voor competetie, durf ik niet te zeggen.

    In reactie op: Brandstofpomp #17558082

    Hmm die qsp pomp zou een mooie vervanger zijn. Zeker voor dat geld. Maar moet je dan ook nog een extra brandstofdruk regelaar er tussen doen aangezien deze pomp tot 11 bar kan pompen? Of is de standaard 2.5 bar regelaar voldoende?

    En zitten hier ook al nippels aan of moet je deze er los bij bestellen?

    In reactie op: Brandstofpomp #17558079

    Ik hoorde van al van iemand hier van het forum dat er hier in de buurt op de sloop nog 2 calibra’s staan. Daar zal ik eerst eens gaan kijken.
    Maar niemand heeft een adresje waar ik een nieuwe pomp kan kopen voor een schappelijke prijs?

    In reactie op: Bouten van de vooras loskrijgen #17544204

    Inmiddels zijn de bouten “los”. Ik was het beu dus heb ik maar de flex gepakt en heel voorzichtig te werk gegaan. Door ze aan de binnen kant net langs de kop door te slijpen waren ze er zo uit.
    Maar nog bedankt voor jullie tips :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)