Bart-o-matiC

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c kadettje versterken #18182336

    wat ik dus wil weten is of dat iemand dat ooit zo gemaakt heeft, en of dat dat past.

    In reactie op: c kadettje versterken #18182335

    Hey Fearless,

    ook hier?

    deze werden geloof ik ook bij de 400 gebruikt, en de 6 cilinders.

    Ik heb een 24v carter onder mijn 3.0e geschroeft, dit past redelijk. Je moet een paar dingen aanpassen maar op zich is het wel te doen.
    Ik heb geen ervaring meet die gietijzeren steunen.

    zoals het nu zit, zit heel de verbinding maar met ene stuk of 6 boutjes vast aan de bovenkant. In mijn ogen kan je beter rondom de boel vast zetten, zodat je een veel stijvere constructie krijgt. die ijzeren steuntjes hebben in mijn ogen geen toegevoegde waarde.

    qua vermogens liggen de 2.4 en de meest tamme 3.0 liter niet zo veel uit elkaar.

    en zo’n duur gietstuk zal echt niet zomaar gemaakt zijn… de 2.4 heeft standaard ook een dergelijke constructie.

    In reactie op: Meer vermogen 2.4 #18178881

    je zou een ander drukregelaar kunnen nemen…

    de l jetronic ( in de 6 cilinders tenminste) draait op 3 bar,

    de le op 2.5 bar..

    en natuurlijk zijn je injectoren brandschoon :angel zodat ze ook echt de fabriekswaarden halen…

    en een koele lucht, daar zijn motoren ook gek op..

    In reactie op: c kadettje versterken #18182333

    mooi, dan blijf ik er lekker vanaf..

    Maar op het ohf bied iemand er twee aan voor een redelijk bedrag, en omdat de 2.4 origineel ook met zo’n ‘sjiek’ carter is uitgevoerd. Leek het me wel een goede upgrade. Hij wil in de toekomst met TB’s wil gaan rijden en er een echt ‘gooi en smijt’ kadettje van wil maken. Maarja, dromen is een, maken is twee…

    weet iemand trouwens waar je die 1000 serie vooras versterkings set, kan kopen ( niet ebay)

    hij heeft er best dikke wielen op zitten en een pittige rijstijl.

    In reactie op: Opel Ascona GESPOT #18141547

    zijn geen commodore’s

    die bruine is een vierdeurs limo, de ‘gele’ is een 2 deurs limo.. deze heb ik nog wel eens ooit in gemert/ beek en donk rond zien rijden.

    welke motor, stuurbekrachtiging ja/nee, airco ja/nee, carburateur/injectie,lpg installatie dat is het denk ik wel zo’n beetje… :angel

    In reactie op: C Ascona register #17720067

    heb even geen foto…

    maar mijn dagelijkse slaaf is een metallic blauwe ascona c 4drs sedan uit 1986
    ps 70zv is het kenteken…
    motor is een 1.6sh met handchoke 5bak.
    inmiddels ruim 300000 lpg kilometers, waarvan ik zo’n 120000, en loopt nog prima! heb de auto in 2004 voor 200 euro gekocht, en rijd er nog steeds mee. Al heb ik in de jaren wel wat moeten vervangen, o.a. waterslangen,startmotor, vliegwiel, hall element van de ontsteking, radiateur, koppakking, uitlaat, achterruit en natuurlijk wat banden en remblokken…

    dankzij onze ‘milieu minnende’ ( yeah sure, zeg gewoon dat je geld nodig hebt in plaats van de milieu kaart te spelen…) :puke regering gaat hij een enkeltje schroothoop maken :(
    Ik denk dat ik een prius met van die fijne ‘niet recyclebare’ accu’s’ maar schijnbaar milieu vriendelijker dan menig oldtimer in zijn totale ‘levenscyclus’ ga halen…

    achja… de carrosserie was al niet te best meer :angel

    als ik iemand nog blij kan maken met een motor/bak/wielophanging/ trekhaak/ ?? laat maar weten als je nog iets zoekt, als ie uitelkaar gaat dan kan je voor ‘bijna oudijzerprijs’ komen winkelen…

    In reactie op: Opel Ascona GESPOT #18141534

    bij het stoplicht langs het kanaal? ik ging richting helmond…

    dat ben ik dan geweest…

    In reactie op: Big Opels internationaal jaartreffen 2013 [x] #18145380

    nog een paar dagen….. :D

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)