Bart Hoedemaker

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,750)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: V8 Supercharger op een 4 cilinder? #17521698
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door Fearless
    De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
    Gewoon logisch denken……denk ik dan

    Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

    In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452059
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Jah en toen ik in Thailand was, moet je is kijke wat er door de lucht in gaat. Bangkok kan je gewoon niet ademen onderhand :D en dat geld wel voor meer landen.

    In reactie op: Astra F Turbo #17486297
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door mrmonkey
    AMSTEL!!! ;)

    Wordt gewoon gebrouwen bij heineken, heineken b merk dus.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392915
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Mooi werk, maar waarom in hemelsnaam een v12 in een ford :cry

    In reactie op: corsa met saab turbo motor #17502616
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door giuliettaevo
    RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf

    kijk maar

    Klopt idd, je hebt gelijk. SR is een 4 cilinder. :)

    In reactie op: Show hier je Insignia #17490485
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    het lijkt echt op een remake v/d calibra.

    In reactie op: corsa met saab turbo motor #17502614
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Jah ik d8cht houd het in de 4 cilinders. Vandaar RB20DET.

    RB25DETT, RB26DETT enz zijn 6 cilinders.
    Die link hierboven, die gebruiken het OHC 3 liter onderblok met een RB25/26 kop. Ook heel veel pony’s :jerry Maar voor de 6 cilinders duits of japans is het beste.

    In reactie op: M-Tech chip met 3,5 bd regelaar #17520788
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    oude type m2.5 > 2.5
    nieuwe m2.5 > 3.0

    In reactie op: corsa met saab turbo motor #17502610
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Dan kan je beter de RB serie nemen.

    RB20DET – twin-cam turbocharged (158 kW (215 PS) @ 6400 rpm, 265 N·m (27.0 kgf·m) @ 3200 rpm)

    sterk onderblok.

    http://www.ripsltd.com/index2.html

    Deze lui zijn gespecialiseerd in RB serie.

    In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452055
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Meeste oldtimers, of auto’s uit de jaren 90, zijn zuiniger en schoner dan vandaag de dag. Let op auto’s worden steeds zwaarder, meer opties, grotere motoren….

    In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452054
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door TonSR
    uitstoot das die ouwe wagen wat een vervuiler,de lui die dat bedenken,
    wonen zeker niet in de buurt van de europoort of bij een vliegveld
    zo ook de bedenker van de spaarlamp die moet bij gemisch affal om dat er kwik in zit,de electriche auto heeft accuus die om de 3 jaar gemiddeld moet
    worden vervangen,pleure we ze toch naar een of ander derde wereldland
    maar al deze dingen worden bedacht door lui die hebben er voor
    geleerd ,het klootjes volk snap dat niet,maar wel kolencentrale,s bouwen
    op de maasvlakte ,vervuild dat,hoe kom je daar nou bij,nee hoor,,,,,
    terug naar topic ,,,,,,die ouwe wagens dat zijn de viezerikken voor ons
    millieu als we die opruimen is het probleem opgelost.
    kus me de kl.ten met de hele zooi.
    vgr tonsr.

    Carriere in de politiek :jerry ?

    In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452053
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door Astraman
    Hebben we dat nu dan wel?? :sleeping

    :thumbup

    In reactie op: Gesis opgelost! Spoedantwoord op de 2e vraag! #17508864
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Had ong hetzelfde wat topicstart beschrijft, en was de koppakking lek.

    In reactie op: corsa met saab turbo motor #17502608
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer
    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324770
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Boeit niet waar, zolang ie maar gebruikt maar van je variabele onderdruk.

    In reactie op: Kosten onderblok revisie #17519881
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door frank78
    Ik heb inderdaad de kop eraf en deze moet weer goed zijn naar het infrezenvan de zittingen en
    nieuwe rubbertjes erop.
    Ik heb inderdaad de vraag wat de kosten zijn van laten honen op overmaatste zuigers en nieuwe lagerschalen, krukas slijpen( en keeringen enz ) moet genoeg zijn.Ook wil ik er arp bouten inhebben.

    Dan zou ik een telefoontje doen naar diverse revisie bedrijven, of mischien zijn er members op dit forum, die goedkopere opties weten :)

    In reactie op: Kosten onderblok revisie #17519879
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Lekker duidelijk antwoord…..

    @ Frank78: ” En nu kwam ik bij het onderblok aan ” , bedoel je dus dat je de koprevisie deels zelf hebt gedaan ( opgebouwd ? )

    In principe laten honen op overmaatste zuigers en nieuwe lagerschalen, krukas slijpen( en keeringen enz ) moet genoeg zijn. Maar licht eraan wat de staat is van het onderblok….

    In reactie op: De sloopregeling en de Opel Astra #17519760
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Jah vind je het gek, je wordt wel gedwongen een kleine auto te rijden met al die uitgaven posten :(

    In reactie op: stationair niet goed #17519787
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Je kan met het schuifje ( inbus ) van de stappenmotor wat regelen, maar zou niet moeten. De gaskleppositiesensor nog oke?

    In reactie op: Dik, apart of gewoon raar #17519033
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    @ Nova ; wreed ding

    In reactie op: Astra F Turbo #17486282
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door rallyastra
    Net de klauwen weer opgehaald van de coater, vanmiddag ff reviseren en dan kan het remsysteem afgebouwd worden.

    Dat ” effe ” is nu nog lol, later niet meer :(. Druk baasje;)

    In reactie op: Motorolie vraagje… #17487441
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Zoiets dus:

    En zo sterk is de wand van een gietijzer blok niet. Alu blok ( Nicasil wand, is vele malen sterker, en voert beter warmte af. Motoren met aluminum onderblok, hoef je ook minder in te rijden.

    In reactie op: Motorolie vraagje… #17487439
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Enige probleem dat motorblokken om zo maar te zeggen naar de klote gaan, is omdat mensen er mee trappen als het blok nog niet op temperatuur is. Je zuiger is alu, je blokje gietijzer. Alu zet sneller uit, zorgt voor leuke krasjes in je wandje.:jerry

    In reactie op: Lambda sonde doet niets #17500159
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Wanneer de minimale en maximale lambdasonde spanningen niet worden gehaald, wordt het brandstofsysteem in de open regelkring gebracht (open loop), waarna het systeem voor het verkrijgen van een rijk mengsel (0,85V)of een arm mengsel (0,15V)wordt aangestuurd.

    Wss heb je een mengsel probleem, te vinden bij je inlaat/ontsteking.

    In reactie op: 2000rpm stationair en foutcode 65 #17510968
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Stationair regelaar ( stappenmotor hier genoemd ), regelt de lucht toevoer voor je gasklep naar je inlaat spruitstuk, om het stationair toerental af te regelen. Een bypass, wanneer je gasklep gesloten is. ( Oude motoren, hebben dit niet, in plaats zie je dan een klein gaatje in de gasklep voor stationair loop ) Het is simpelweg niet meer dan een schuifje ( welke op een vaste waarde staat fabrieks ), en electronish losgaat, wanneer je ” meer gas geeft “, stationair zou ie bijna dicht moeten staan, hij staat nu wss te ver los, of een slang lekt ( valse lucht ), vandaar je hoge toerental.

    Verder wat “Corsaboy” hierboven vermeld.

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,750)