Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart Hoedemaker
Deelnemer10 september 2009 om 19:12 In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452059Bart Hoedemaker
DeelnemerJah en toen ik in Thailand was, moet je is kijke wat er door de lucht in gaat. Bangkok kan je gewoon niet ademen onderhand :D en dat geld wel voor meer landen.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door mrmonkey
AMSTEL!!! ;)Wordt gewoon gebrouwen bij heineken, heineken b merk dus.
Bart Hoedemaker
DeelnemerMooi werk, maar waarom in hemelsnaam een v12 in een ford :cry
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door giuliettaevo
RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtfKlopt idd, je hebt gelijk. SR is een 4 cilinder. :)
Bart Hoedemaker
Deelnemerhet lijkt echt op een remake v/d calibra.
Bart Hoedemaker
DeelnemerJah ik d8cht houd het in de 4 cilinders. Vandaar RB20DET.
RB25DETT, RB26DETT enz zijn 6 cilinders.
Die link hierboven, die gebruiken het OHC 3 liter onderblok met een RB25/26 kop. Ook heel veel pony’s :jerry Maar voor de 6 cilinders duits of japans is het beste.Bart Hoedemaker
Deelnemeroude type m2.5 > 2.5
nieuwe m2.5 > 3.0Bart Hoedemaker
DeelnemerDan kan je beter de RB serie nemen.
RB20DET – twin-cam turbocharged (158 kW (215 PS) @ 6400 rpm, 265 N·m (27.0 kgf·m) @ 3200 rpm)
sterk onderblok.
http://www.ripsltd.com/index2.html
Deze lui zijn gespecialiseerd in RB serie.
8 september 2009 om 09:25 In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452055Bart Hoedemaker
DeelnemerMeeste oldtimers, of auto’s uit de jaren 90, zijn zuiniger en schoner dan vandaag de dag. Let op auto’s worden steeds zwaarder, meer opties, grotere motoren….
8 september 2009 om 09:19 In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452054Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door TonSR
uitstoot das die ouwe wagen wat een vervuiler,de lui die dat bedenken,
wonen zeker niet in de buurt van de europoort of bij een vliegveld
zo ook de bedenker van de spaarlamp die moet bij gemisch affal om dat er kwik in zit,de electriche auto heeft accuus die om de 3 jaar gemiddeld moet
worden vervangen,pleure we ze toch naar een of ander derde wereldland
maar al deze dingen worden bedacht door lui die hebben er voor
geleerd ,het klootjes volk snap dat niet,maar wel kolencentrale,s bouwen
op de maasvlakte ,vervuild dat,hoe kom je daar nou bij,nee hoor,,,,,
terug naar topic ,,,,,,die ouwe wagens dat zijn de viezerikken voor ons
millieu als we die opruimen is het probleem opgelost.
kus me de kl.ten met de hele zooi.
vgr tonsr.Carriere in de politiek :jerry ?
8 september 2009 om 09:18 In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452053Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Astraman
Hebben we dat nu dan wel?? :sleeping:thumbup
Bart Hoedemaker
DeelnemerHad ong hetzelfde wat topicstart beschrijft, en was de koppakking lek.
Bart Hoedemaker
Deelnemerhttp://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR20DET
SR20DET :thumbup
Bart Hoedemaker
DeelnemerBoeit niet waar, zolang ie maar gebruikt maar van je variabele onderdruk.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door frank78
Ik heb inderdaad de kop eraf en deze moet weer goed zijn naar het infrezenvan de zittingen en
nieuwe rubbertjes erop.
Ik heb inderdaad de vraag wat de kosten zijn van laten honen op overmaatste zuigers en nieuwe lagerschalen, krukas slijpen( en keeringen enz ) moet genoeg zijn.Ook wil ik er arp bouten inhebben.Dan zou ik een telefoontje doen naar diverse revisie bedrijven, of mischien zijn er members op dit forum, die goedkopere opties weten :)
Bart Hoedemaker
DeelnemerLekker duidelijk antwoord…..
@ Frank78: ” En nu kwam ik bij het onderblok aan ” , bedoel je dus dat je de koprevisie deels zelf hebt gedaan ( opgebouwd ? )
In principe laten honen op overmaatste zuigers en nieuwe lagerschalen, krukas slijpen( en keeringen enz ) moet genoeg zijn. Maar licht eraan wat de staat is van het onderblok….
Bart Hoedemaker
DeelnemerJah vind je het gek, je wordt wel gedwongen een kleine auto te rijden met al die uitgaven posten :(
Bart Hoedemaker
DeelnemerJe kan met het schuifje ( inbus ) van de stappenmotor wat regelen, maar zou niet moeten. De gaskleppositiesensor nog oke?
Bart Hoedemaker
Deelnemer@ Nova ; wreed ding
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door rallyastra
Net de klauwen weer opgehaald van de coater, vanmiddag ff reviseren en dan kan het remsysteem afgebouwd worden.Dat ” effe ” is nu nog lol, later niet meer :(. Druk baasje;)
Bart Hoedemaker
DeelnemerZoiets dus:

En zo sterk is de wand van een gietijzer blok niet. Alu blok ( Nicasil wand, is vele malen sterker, en voert beter warmte af. Motoren met aluminum onderblok, hoef je ook minder in te rijden.
Bart Hoedemaker
DeelnemerEnige probleem dat motorblokken om zo maar te zeggen naar de klote gaan, is omdat mensen er mee trappen als het blok nog niet op temperatuur is. Je zuiger is alu, je blokje gietijzer. Alu zet sneller uit, zorgt voor leuke krasjes in je wandje.:jerry
Bart Hoedemaker
DeelnemerWanneer de minimale en maximale lambdasonde spanningen niet worden gehaald, wordt het brandstofsysteem in de open regelkring gebracht (open loop), waarna het systeem voor het verkrijgen van een rijk mengsel (0,85V)of een arm mengsel (0,15V)wordt aangestuurd.
Wss heb je een mengsel probleem, te vinden bij je inlaat/ontsteking.
Bart Hoedemaker
DeelnemerStationair regelaar ( stappenmotor hier genoemd ), regelt de lucht toevoer voor je gasklep naar je inlaat spruitstuk, om het stationair toerental af te regelen. Een bypass, wanneer je gasklep gesloten is. ( Oude motoren, hebben dit niet, in plaats zie je dan een klein gaatje in de gasklep voor stationair loop ) Het is simpelweg niet meer dan een schuifje ( welke op een vaste waarde staat fabrieks ), en electronish losgaat, wanneer je ” meer gas geeft “, stationair zou ie bijna dicht moeten staan, hij staat nu wss te ver los, of een slang lekt ( valse lucht ), vandaar je hoge toerental.
Verder wat “Corsaboy” hierboven vermeld.
-
AuteurBerichten

